Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
12201/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Matti todella luokiteltavissa pelimieheksi? En ole nähnyt cmoren tuoreinta jaksoa, vaan lukenut vain siitä täältä. Tällä hetkellä Matin käytös ei ole mun silmissä mitään pelimiehen käytöstä, vaikkakin olisi voinut olla avoimempi tunteiden puutteesta Miralle ja puhua hänen kanssa kahden kesken. Mutta ei se kait aivan täysin yllätyksenä voinut tulla Mirallekaan, kun heiltä on puuttunut kaikki romanttinen fyysisyys kameran edessä? Ihmeellistä kiertelyä ja avautumattomuutta kummaltakin.

Pelimieheksi kutsuisin aika paljon pahempaa käytöstä harrastavaa miestä, joka oikeasti leikkii toisen tunteilla ja olisi muita naisia kierrossa yms.

(Olen valmis vaihtamaan mielipidettäni, kun nään seuraavan jakson.)

Kyllä mimustakin sana mammanpoika kuvaa paremmin kuin pelimies. Ajelehtija, joka vain myhäilee sisäänpäin eikä sano juuta tai jaata mihinkään.

Ei ymmärrä muiden tunteita. Eikä omia. Asperger.

Olisi ihan kiva jos lopettaisitte tuon diagnosoinnin, ja aspergerepäilyt. Voin kokemuksesta kertoa, että yksi tietynlainen piirre ei vielä tuo mitään aspergerdiagnoosia. Itse asiassa tuollaista diagnoosia ei ole enää ollenkaan, vaan puhutaan autisminkirjon häiriöstä. Kuten ilmaisukin kertoo, niin häiriö on hyvin kirjava, ja tuon diagnoosin alle mahtuu monenlaisia ihmisiä. En myöskään pidä siitä, että leimaatte autisminkirjon piirteitä omaavia negatiivisessa mielessä. Jotkut piirteet ovat myös tietyllä tavalla positiivisia, kuten vaikkapa erityinen kyky keskittyä asiaan, joka kiinnostaa. Tässä ohjelmassa ei ole yhtäkään autistia. Autisminkirjon häiriöön diagnoosiin vaaditaan käytännössä se, että ihminen ei ole kovin sosiaalinen ja muista kiinnostunut. Kenelläkään osallistujalla kriteerit eivät täyty. Pojallani on tutkimukset kesken, joten siksi jotakin asiasta tiedän. Ohis, anteeksi siitä. En vain voi hyväksyä, että tuollaisia diagnooseja heitellään miten sattuu, ja leimataan ihmisiä ikävällä tavalla.

Eli sinusta on kamalan väärin "tehdä diagnooseja" mutta sitten teet itse diagnoosit toteamalla ettei sarjassa ole autisteja. Ok! ":D"

Juuri tämänlainen tunteminen internetissä on ongelma todellisen avun saamisen kannalta. Ei aspergerissa ole mitään väärää tai huonoa. Autismin piirteitä on ihan tavallista olla, niiden kanssa elää täysin mainiota elämää. Paitsi jos loukkaantuu ja leimaa, kuten lainaamani kirjoittaja. Luulisi hävettävän.

Vierailija
12202/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti & Mira. Teki kipeää katsoa miten pari ajautui eroon kahden jakson aikana. Tämä harmittaa näistä eniten, koska pidin ja pidän yhä molemmista ja heissä oli potentiaalia. Mira on lämmin, söpö ja kaunis, Matti huomaavaisuuteen pyrkivä ja omaa kyllä varsin kivan ulkomuodon. Huolimatta lopputuloksesta, minusta molemmat olivat kyllä ihan hyvään pyrkiviä, mutta arkoja.

Matti on nyt saanut kovaa ryöpytystä tässä, mutta itse en näe hänessä mitään pelimiestä, vaan kokemattomuuden. Lopputulos toki on aika ruma, mutta en nyt demonisoisi Mattiakaan. Ajattelen, että homma olisi voinut mennä toisinkin ilman sitä Miran jatkuvaa vihjailua raskautumisesta, lapsista ja siitä tietynlaisesta käsikirjoituksesta joka hänellä tuntui olevan Matin varalle. Ohjelmaa tehtiin ehkä reilun kuukauden ajan, joten kokeneempaakin kaveria olisi voinut ahdistaa tuossa. Toivon näille kyllä vilpittömästi hyvää molemmille jatkoelämää ajatellen.

Olen samaa mieltä, että Matti vaikuttaa vain kokemattomalta, ei pahalta tai pelimieheltä. Ja Miralla oli valmis suunnitelma aviomiehen varalle, Matin tehtäväksi jäi pyristellä parhaansa mukaan ja kokemattomana ei saanut sanottua asioita siten kuin olisi kannattanut.

En siis syyttäisi kumpaakaan, tai syyttäisin yhtä paljon - miten vaan. Lopputulos olisi heidän kohdallaan voinut olla toisenkinlainen, heissä oli niin paljon samaa ja olivat ulkoisestikin match.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12203/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä voidaan puolustella Matin mykkyyttä kohteliaisuutena? Matilla olisi voinut jo viikkoja sitten sanoa Miralle että:

"Kuules, huomaan että sinulla on todella kovia toiveita ja odotuksia meidän suhteemme ja sinulla on kaikki oikeus toivoa niitä asioita. Olen kuitenkin huomannut itsessäni, että en jaa niitä toiveita. Sinulla on oikeus saada vastaus kysymykseen jatkosta ja siksi tämän kerron. Voimme toimia kameroiden edessä ihan miten sinä sitä toivot ja teen sen minkä pystyn että autan sinut tästä pettymyksestä yli. Luulen, että tämä avioliitto oli kuitenkin meille molemmille huono tapa saada sitä mitä me halusimme. Itse en pystykään sitoutumaan pelkästään ajatukseen, vaan siihen pitää olla oikea ihminen. Ja huomaan, että sinulle on tärkeää että ne toiveet tulevaisuudesta ovat yhtenevät. Toivon, että voimme joskus tälle vielä nauraa. Ai niin joo, minulla on huomenlahja tulossa postissa. Tiedän että sen vastaanottaminen voi tuntua kipeältä ja voin olla sitä antamattakin, sinä saat päättää. Se on kyllä semmoinen lahja minkä haluaisin antaa sinulle. Sinulle ja seuraavalle puolisollesi."

Tällainen tapa neuvoa on rakentava, juuri näin olisi kannattanut toimia. Tosin ensin täytyy oppia tunnistamaan omat tunteensa ja siihen voi Matilla mennä vielä tovi. Kaikkea voi silti opetella, jos vaan halua riittää. 

Vierailija
12204/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä tämän kauden  osallistujista Matti on se, josta " ei ota selvää kukaan ". Harvoin katsoo esimerkiksi kamerassa kohti ( silmiin),  puhuu "ei mitään".  Mutta, tämän kaiken ympäripyöreyden tulkitsee vain siten, että Matti ei ole tarpeeksi kiinnostunut Mirasta koko aikana. Tosin onhan sellaisia ihmisiä ( miehiä) , jotka

vaan hakevat ja hakevat kumppania, eikä tarpeeksi "hyvää" ( kaunista) löydy.

Jo se Matin sukulaistytön rippijuhla asia kertoi kaiken !  Tyylin " tule jos haluat " oli Matin kommentti.

Se keskustelu meni kylläkin näin: Matti kiertoilmauksin yritti kertoa, ettei halua Miran tulevan sukujuhlaan. "Sinne sitten kaikkien tuijotettavaksi, et varmaan halua tulle, koirallekin kivempi jos olette muualla". Ei vaan saanut sanottua suoraan ja jätti kokonaan vastaamatta kun Mira tivasi asiaa, ehkä vähän jankuttaen jopa.

Vierailija
12205/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi odottaa mieheltä joka koskaan ei ole edes seurustellut? Niinkuin joku täällä totesi, niin Matti kuvittelee olevansa parasta A-luokkaa ja Miraa ylempänä, mutta ehkä se pubiruusu todellakin on lähempänä sitä Matin tulevaisuutta kuin häntä paljon tasokkaampi Mira.

Kesällä seurasin tätä suhdetta hieman lähipiirin ulkopuolella ja silloin jo tuntui pahalta miten Matti morsiamestaan mieskavereilleen puhui. Hyi yäk, mikä törppö.

Vierailija
12206/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jopa säälittää Juudit, joka niin kauheasti yrittää. Synttärikakun valmistusprosessissakin hän oli niin täysillä innoin, mutta onneksi Tommi kohteliaasti ottaa vastaan, eikä ainakaan Matin tavoin käyttäydy törkeästi vaimoaan kohtaan.

Juudit ehkäpä yrittää liikaa. Niin ihana kuin hän onkin, niin liika miellyttäminen on liikaa. Vähän potkua nyt peliin.

Vierailija
12207/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti & Mira. Teki kipeää katsoa miten pari ajautui eroon kahden jakson aikana. Tämä harmittaa näistä eniten, koska pidin ja pidän yhä molemmista ja heissä oli potentiaalia. Mira on lämmin, söpö ja kaunis, Matti huomaavaisuuteen pyrkivä ja omaa kyllä varsin kivan ulkomuodon. Huolimatta lopputuloksesta, minusta molemmat olivat kyllä ihan hyvään pyrkiviä, mutta arkoja.

Matti on nyt saanut kovaa ryöpytystä tässä, mutta itse en näe hänessä mitään pelimiestä, vaan kokemattomuuden. Lopputulos toki on aika ruma, mutta en nyt demonisoisi Mattiakaan. Ajattelen, että homma olisi voinut mennä toisinkin ilman sitä Miran jatkuvaa vihjailua raskautumisesta, lapsista ja siitä tietynlaisesta käsikirjoituksesta joka hänellä tuntui olevan Matin varalle. Ohjelmaa tehtiin ehkä reilun kuukauden ajan, joten kokeneempaakin kaveria olisi voinut ahdistaa tuossa. Toivon näille kyllä vilpittömästi hyvää molemmille jatkoelämää ajatellen.

Olen samaa mieltä, että Matti vaikuttaa vain kokemattomalta, ei pahalta tai pelimieheltä. Ja Miralla oli valmis suunnitelma aviomiehen varalle, Matin tehtäväksi jäi pyristellä parhaansa mukaan ja kokemattomana ei saanut sanottua asioita siten kuin olisi kannattanut.

En siis syyttäisi kumpaakaan, tai syyttäisin yhtä paljon - miten vaan. Lopputulos olisi heidän kohdallaan voinut olla toisenkinlainen, heissä oli niin paljon samaa ja olivat ulkoisestikin match.

Hyvä kirjoitus.

Tuskin kukaan ohjelmaan lähtee ikkeyttään. Matilla vaan tekemätön paikka kun ei ymmärrä tunteitaan. Lähti ohjelmaan ihastumaan eikä kokenut sitä, siitä lähtikin myötähäpeää aiheuttanut kierre. Miralle jäi käteen täysin tyhjä arpa, mutta sai varmaan ohjelmasta ainakin vaihtelua arkeen.

Vierailija
12208/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ton miehen synttäreille tuli 2 naista kun piti tulla kavereita? Eikö hänellä ole mieskavereita? Vai oliko nää siskoja, veljen vaimoja? Siihen päälle vielä kansakoulunopettaja- tyylisesti soitettu "paljon onnea vaan" pianolla, niin jo oli lastenkutsut! Joku vaan tökki....

Eikö 37 ennemmin juhli jos juhlii miesten saunaillalla lasillisen kanssa? ( en suosittele tietenkään viinoittelua, mut tarkoitan yleisemmin näin?)

Ajattelin, että onnenpekka! Ihana koti, tsehovilaiset kestit, iik, ihanaa..!! Juudit on Sijoitus.

Vierailija
12209/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juudit ja Tommi ilmoittivat, että heidän yhteinen unelmansa on villi seksi. Niinhän siinä yhteisen unelman taulussa luki.

Kun Tommi esitti tämän unelmansa villistä seksistä, miksei vaimo kysynyt, kenen kanssa aviomies unelmoi harrastavansa villiä seksiä. Juuditin kanssako? Jos kyllä, niin miksi ei siirry unelmoinnista tekoihin? Eikö tuo ole aika erikoinen toive, että naimisissa oleva mies pelkästään unelmoi harrastavansa seksiä vaimonsa kanssa?

Tarkoittiko Tommi, että unelmoi villistä seksistä jonkun muun kuin vaimonsa Juuditin kanssa? Miksi Juudit hymyillen esitteli taulua, johon tällainen" toive oli kirjattu?

Vai pitäisikö tässä leikkiä, että Tommi unelmoikin siitä, että alkaisi joskus tulevaisuudessa haluta seksiä vaimonsa Juuditin kanssa? Ja tämä on pariskunnan yhteinen toive, joka kirjattiin tauluun. Juuditkin ilmoitti näin unelmoivansa, että hänen miehensä vielä jonain päivänä haluaa seksiä hänen kanssaan.

Vierailija
12210/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkittu ilkeys on todella rumaa käytöstä toista osapuolta kohtaan. Repii toista silmät ilosta säihkyen muina miehinä, vaikka tietää ja näkee loukkaavansa. Olipa läsnäollut kaverikin aika kiusaantunut tilanteen edetessä.

Vierailija
12211/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jopa säälittää Juudit, joka niin kauheasti yrittää. Synttärikakun valmistusprosessissakin hän oli niin täysillä innoin, mutta onneksi Tommi kohteliaasti ottaa vastaan, eikä ainakaan Matin tavoin käyttäydy törkeästi vaimoaan kohtaan.

Juudit ehkäpä yrittää liikaa. Niin ihana kuin hän onkin, niin liika miellyttäminen on liikaa. Vähän potkua nyt peliin.

Laws of attraction. Sen opit on tällä parilla ihan eri perusasetuksilla. Kiltteys, kiitollisuus, miellyttämisenhalu toisella. Toinen haluaisi irstasta seksiä ja seikkailua. Kuin koira ja kissa luonteiltaan. Pisteet kummallekin siitä, että sentään kunnioittaen toista hyväksyivät eroavaisuutensa.

Vierailija
12212/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Matti todella luokiteltavissa pelimieheksi? En ole nähnyt cmoren tuoreinta jaksoa, vaan lukenut vain siitä täältä. Tällä hetkellä Matin käytös ei ole mun silmissä mitään pelimiehen käytöstä, vaikkakin olisi voinut olla avoimempi tunteiden puutteesta Miralle ja puhua hänen kanssa kahden kesken. Mutta ei se kait aivan täysin yllätyksenä voinut tulla Mirallekaan, kun heiltä on puuttunut kaikki romanttinen fyysisyys kameran edessä? Ihmeellistä kiertelyä ja avautumattomuutta kummaltakin.

Pelimieheksi kutsuisin aika paljon pahempaa käytöstä harrastavaa miestä, joka oikeasti leikkii toisen tunteilla ja olisi muita naisia kierrossa yms.

Kyllä mimustakin sana mammanpoika kuvaa paremmin kuin pelimies. Ajelehtija, joka vain myhäilee sisäänpäin eikä sano juuta tai jaata mihinkään.

Olisi ihan kiva jos lopettaisitte tuon diagnosoinnin, ja aspergerepäilyt. Voin kokemuksesta kertoa, että yksi tietynlainen piirre ei vielä tuo mitään aspergerdiagnoosia. Itse asiassa tuollaista diagnoosia ei ole enää ollenkaan, vaan puhutaan autisminkirjon häiriöstä. Kuten ilmaisukin kertoo, niin häiriö on hyvin kirjava, ja tuon diagnoosin alle mahtuu monenlaisia ihmisiä. En myöskään pidä siitä, että leimaatte autisminkirjon piirteitä omaavia negatiivisessa mielessä. Jotkut piirteet ovat myös tietyllä tavalla positiivisia, kuten vaikkapa erityinen kyky keskittyä asiaan, joka kiinnostaa. Tässä ohjelmassa ei ole yhtäkään autistia. Autisminkirjon häiriöön diagnoosiin vaaditaan käytännössä se, että ihminen ei ole kovin sosiaalinen ja muista kiinnostunut. Kenelläkään osallistujalla kriteerit eivät täyty. Pojallani on tutkimukset kesken, joten siksi jotakin asiasta tiedän. Ohis, anteeksi siitä. En vain voi hyväksyä, että tuollaisia diagnooseja heitellään miten sattuu, ja leimataan ihmisiä ikävällä tavalla.

Se että joku sattuu sanomaan toisesta ihmisestä jotain ei ole diagnoosin tekemistä.  Mnusta on myös typerää se, että ihmisistä puhutaan keskustelupalstoilla ikävään sävyyn, mutta ärsyttää myös se, että aletaan kouluttaa kirjoittajia siinä, mitä diagnoosin tekoon tarvitaan. Jos sanon, että sulla on varmaan väsymysoireyhtymä, jos noin väsyttää, niin sekään ei ole diagnoosin tekoa vaan keskustelupalstalle kirjoitettu arvaus. 

Vierailija
12213/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä en hahmota, että miksi sanotaan että Janne ei puhu? Jannehan puhuu ja sanoittaa ajatuksiaan ja tunteitaan enemmän ja paremmin kameran edessä kuin yksikään toinen mies tällä kaudella, ellei peräti koko EA-historiassa. Jannen sanoissa on sata kertaa enemmän sisältöä kuin Katin, joka käyttää kyllä paljon sanoja mutta ei oikeastaan pääse ulos niistä yksistä ja samoista teemoista. Tyhjänpäiväistä jauhamista ja Jannen syyllistämistä.

Tämä. Janne puhuu sisällöllisesti itse asiassa enemmän kuin kukaan naisistakaan. Aivan huikea tyyppi! Kelpaisi kyllä minulle tuollainen mies. Siis noin yleisellä tasolla, itse olen tyytyväisesti kyllä naimisissa. :)

Vierailija
12214/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Maton veli ainakin tiesi, mikä on homman nimi naisasioiden kanssa.

Vierailija
12215/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon ravintolapöydässä istuessaan Matista näki että on kyllä aikamoinen tankki ja lisää veti kaljaa.

Olen katsonut tätä Mattia sillä silmällä, että onkohan tällä ongelmia alkoholin kanssa? Miran seurassa aina kuin vähän pakosta, kuin kärvistelisi selvinpäin olemista. Ja miksi muuten olisi heittäytynyt kokonaan vanhempiensa hyysättäväksi? Ulkomuoto näyttää nestepöhöltä tosi pahasti.

Vierailija
12216/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhuttiin siitä, että Matti ilkeästi virnuili ja myhäili, kun Miralla oli paha olla. Minä taas tulkitsin sen niin, että Matti on vaan (mielestään) pahassa paikassa ja se oli sellaista tosi hermostunutta (itseään rauhoittavaa) hymyilyä, sellaista ettei oikein tiedä miten päin olla ja ehkä jopa yritti viestiä sillä jotakin empaattisuutta..?

Vierailija
12217/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisessä jaksossa ei Mirakaan kertonut omista fiiliksistään, tivasi vaan Matilta asiaa. Matti kysyi Miran mielipidettä, vastaus oli, että "en tiedä". Mikä tässä nyt sitten on pelkästään Matin vikaa? Se tietysti oli syvältä, että alkoi Miran kaverille selittämään fiiliksiä, joo. Mutta ei Mirakaan mikään unelmien puoliso ollut, päin vastoin. Aina nyrpeä ja naljaileva, huh! Ei jatkoon mullakaan.

Minä ymmärsin sen keskustelunaiheensa olevan "missä me mennään", niinhän he sanoivat. Ja siihen Miran vastaus oli että "minä en tiedä, en todellakaan tiedä" tms. Eli selvästikään hänellä ei ollut käsitystä missä Matti menee. Sitä en tiedä oliko hän avannut omia ajatuksiaan ja tunteitaan Matille. Kamerallehan hän kyllä sanoi, että hän ajattelee että oikea elämä vasta alkaa siitä kun ohjelmanteko loppuu. Matilla taas oli erilainen käsitys, josta hänkin puhui kameralle. Ja Matti kyllä tuntui olevan tietoinen siitä, että heillä on eri tulokulmat asiaan, joten kaiketi Mira siis oli omaa näkemystään hänelle avannut.

Vierailija
12218/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juudit on in loooov, eipä hän siinä jamassa osaa oikein muutenkaan käyttäytyä. 

12219/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä en hahmota, että miksi sanotaan että Janne ei puhu? Jannehan puhuu ja sanoittaa ajatuksiaan ja tunteitaan enemmän ja paremmin kameran edessä kuin yksikään toinen mies tällä kaudella, ellei peräti koko EA-historiassa. Jannen sanoissa on sata kertaa enemmän sisältöä kuin Katin, joka käyttää kyllä paljon sanoja mutta ei oikeastaan pääse ulos niistä yksistä ja samoista teemoista. Tyhjänpäiväistä jauhamista ja Jannen syyllistämistä.

Tämä. Janne puhuu sisällöllisesti itse asiassa enemmän kuin kukaan naisistakaan. Aivan huikea tyyppi! Kelpaisi kyllä minulle tuollainen mies. Siis noin yleisellä tasolla, itse olen tyytyväisesti kyllä naimisissa. :)

Minusta tuntuu että Katin ja Jannen puhumis ongelma ei oikein välity televisio ruudun kautta. Tosiaan, vaikuttaa näin katsojalta siltä että Janne puhuu kyllä mutta ei jauha turhanpäiväistä sontaa.

Elikkä vääristääkö kamerat vaan asiaa, eli puhuu paljon enemmän kameroiden edessä ja niiden ulkopuolella ei juurikaan?

Vai onko koko ongelma enemmänkin vain Katin omassa päässä? Haluaisi tietää jatkuvasti mitä toinen ajattelee? Sehän ei ole mahdollista ja jokaisella on oikeus omiin yksityisiin ajatuksiinsa.

Vierailija
12220/18026 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että joku sattuu sanomaan toisesta ihmisestä jotain ei ole diagnoosin tekemistä.  Mnusta on myös typerää se, että ihmisistä puhutaan keskustelupalstoilla ikävään sävyyn, mutta ärsyttää myös se, että aletaan kouluttaa kirjoittajia siinä, mitä diagnoosin tekoon tarvitaan. Jos sanon, että sulla on varmaan väsymysoireyhtymä, jos noin väsyttää, niin sekään ei ole diagnoosin tekoa vaan keskustelupalstalle kirjoitettu arvaus. 

Lainaamasi kirjoittajan motto: "Muiden oikeudet lakkaavat kun minun tunteeni alkavat". Siinä on ihan sama mitä muut kirjoittavat, tämä kirjoittaja on aina oikeassa ja kertoo sen miten muut ovat väärässä.

Noloahan se.

Ketju on lukittu.