Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Hassua että seksuaalisuus/viehätys toisen habituksesta jätetään täysin huomiotta! Jos vain puhutaan ja puhutaan ja analysoidaan mutta kipinää ei ole niin sitä ei ole! Eikä sitä tule...
tai toki joskus voikin huomata että sängyssä menee loistavasti vaikka alkuun ei ole mitään suuria kipinöitä välissä sinkoillutkaan...Pitäisi olla vaikka mahdollisen puolisoehdokkaan T-paidan haistelua tms. myös. Feromoneilla on iiiiiso merkitys parinvalinnassa..
Jossain myytinpurkuohjelmassa testattiin t-paidanhaistelutekniikkaa. Ihan samanlaista hakuammuntaa se oli kuin muutkin kikkakolmoset.
Tuntemattomien parittaminen sokkona menee useimmissa tapauksissa pieleen, se pitää muistaa kun tällaisia ohjelmia katselee.
Miks ton miehen synttäreille tuli 2 naista kun piti tulla kavereita? Eikö hänellä ole mieskavereita? Vai oliko nää siskoja, veljen vaimoja? Siihen päälle vielä kansakoulunopettaja- tyylisesti soitettu "paljon onnea vaan" pianolla, niin jo oli lastenkutsut! Joku vaan tökki....
Eikö 37 ennemmin juhli jos juhlii miesten saunaillalla lasillisen kanssa? ( en suosittele tietenkään viinoittelua, mut tarkoitan yleisemmin näin?)
Miten täällä voidaan puolustella Matin mykkyyttä kohteliaisuutena? Matilla olisi voinut jo viikkoja sitten sanoa Miralle että:
"Kuules, huomaan että sinulla on todella kovia toiveita ja odotuksia meidän suhteemme ja sinulla on kaikki oikeus toivoa niitä asioita. Olen kuitenkin huomannut itsessäni, että en jaa niitä toiveita. Sinulla on oikeus saada vastaus kysymykseen jatkosta ja siksi tämän kerron. Voimme toimia kameroiden edessä ihan miten sinä sitä toivot ja teen sen minkä pystyn että autan sinut tästä pettymyksestä yli. Luulen, että tämä avioliitto oli kuitenkin meille molemmille huono tapa saada sitä mitä me halusimme. Itse en pystykään sitoutumaan pelkästään ajatukseen, vaan siihen pitää olla oikea ihminen. Ja huomaan, että sinulle on tärkeää että ne toiveet tulevaisuudesta ovat yhtenevät. Toivon, että voimme joskus tälle vielä nauraa. Ai niin joo, minulla on huomenlahja tulossa postissa. Tiedän että sen vastaanottaminen voi tuntua kipeältä ja voin olla sitä antamattakin, sinä saat päättää. Se on kyllä semmoinen lahja minkä haluaisin antaa sinulle. Sinulle ja seuraavalle puolisollesi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Matti todella luokiteltavissa pelimieheksi? En ole nähnyt cmoren tuoreinta jaksoa, vaan lukenut vain siitä täältä. Tällä hetkellä Matin käytös ei ole mun silmissä mitään pelimiehen käytöstä, vaikkakin olisi voinut olla avoimempi tunteiden puutteesta Miralle ja puhua hänen kanssa kahden kesken. Mutta ei se kait aivan täysin yllätyksenä voinut tulla Mirallekaan, kun heiltä on puuttunut kaikki romanttinen fyysisyys kameran edessä? Ihmeellistä kiertelyä ja avautumattomuutta kummaltakin.
Pelimieheksi kutsuisin aika paljon pahempaa käytöstä harrastavaa miestä, joka oikeasti leikkii toisen tunteilla ja olisi muita naisia kierrossa yms.
(Olen valmis vaihtamaan mielipidettäni, kun nään seuraavan jakson.)
Kyllä mimustakin sana mammanpoika kuvaa paremmin kuin pelimies. Ajelehtija, joka vain myhäilee sisäänpäin eikä sano juuta tai jaata mihinkään.
Ei ymmärrä muiden tunteita. Eikä omia. Asperger.
Jos nainen voi olla " liian kiltti nainen" ( kuten miehiä syytetään tästä joskus), niin kyllä Juudit on sitä.
Tuo pianonsoitto onnittelulaulu oli just sitä. Eihän toi mies mikään hänen oppilas ole. Alan nyt tajuta miksi ei intohimot syty...
Vierailija kirjoitti:
Miks ton miehen synttäreille tuli 2 naista kun piti tulla kavereita? Eikö hänellä ole mieskavereita? Vai oliko nää siskoja, veljen vaimoja? Siihen päälle vielä kansakoulunopettaja- tyylisesti soitettu "paljon onnea vaan" pianolla, niin jo oli lastenkutsut! Joku vaan tökki....
Eikö 37 ennemmin juhli jos juhlii miesten saunaillalla lasillisen kanssa? ( en suosittele tietenkään viinoittelua, mut tarkoitan yleisemmin näin?)
Mitäs veikkaat? Homohan se.
Olisiko Matille tullut ukaasia, kun meni antamaan paljastavaa juttua Aamulehteen ja joku horonsa täällä käy kertomassa, miten suhde päättyi eroon. Kyllä tuotannolle tälläiset tulee ilmi. Ja jos Mirakin laittanut sinne viestiä ettei näin. Siksi se ihmeellinen ukkomiehet-päivitys IG?
Tai sitten Matti Tiiansa kanssa päivystää täällä ja saa nautintoa, kun esim. Tuollaisista kuvista nousee täällä speku.
Vierailija kirjoitti:
Matista huokuu keskenkasvuisuus ja tunne-elämän latteus. Tunneälyä hänellä ei ole lainkaan, ja empatiakykyä ei omaa niin paljon, että pärjäisi tasavertaisissa suhteissa.
Mira on kaunis nainen, ja hänen toiveensa lapsista on täysin ymmärrettävä. Varmasti monikin mies taistelisi verissäpäin saadakseen Miran kaltaisen naisen.
Matti taas ei ole edes ulkonäöltään mikään helmi. Pelkkää kliseetä koko mies. Vaikea kuvitella, miksi kukaan haluaisi suhteeseen hänen kanssaan. Kuvittelee olevansa a-tason mies, mutta todellisuudessa joku pubiruusu on se mihin hänen tasonsa yltää.
Enpä olisi hämmästynyt, vaikka hänellä olisi jokin persoonallisuushäiriökin taustalla. Selittäisi ainakin monta asiaa.
Täysin samaa tasoa ulkonäöltään Mira ja Matti.
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä voidaan puolustella Matin mykkyyttä kohteliaisuutena? Matilla olisi voinut jo viikkoja sitten sanoa Miralle että:
"Kuules, huomaan että sinulla on todella kovia toiveita ja odotuksia meidän suhteemme ja sinulla on kaikki oikeus toivoa niitä asioita. Olen kuitenkin huomannut itsessäni, että en jaa niitä toiveita. Sinulla on oikeus saada vastaus kysymykseen jatkosta ja siksi tämän kerron. Voimme toimia kameroiden edessä ihan miten sinä sitä toivot ja teen sen minkä pystyn että autan sinut tästä pettymyksestä yli. Luulen, että tämä avioliitto oli kuitenkin meille molemmille huono tapa saada sitä mitä me halusimme. Itse en pystykään sitoutumaan pelkästään ajatukseen, vaan siihen pitää olla oikea ihminen. Ja huomaan, että sinulle on tärkeää että ne toiveet tulevaisuudesta ovat yhtenevät. Toivon, että voimme joskus tälle vielä nauraa. Ai niin joo, minulla on huomenlahja tulossa postissa. Tiedän että sen vastaanottaminen voi tuntua kipeältä ja voin olla sitä antamattakin, sinä saat päättää. Se on kyllä semmoinen lahja minkä haluaisin antaa sinulle. Sinulle ja seuraavalle puolisollesi."
Niinpä. Samoin Tuomas olisi voinut sanoa saman Emmalle. Tietysti se ei olisi muuttanut mitään vaimojen tai katsojien mielissä. Kaikki olisivat silti olleet raivostuneita, miten miehet voi heittää hanskat tiskiin niin nopeasti ja sanoa suoraan mitä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijat tuntuvat olevan vihaisia jos osallistujille ei asiantuntijoiden valitsema puoliso kelpaakaan. Miksi? He saavat tehdä ihan itse omat päätöksensä, eivätkä ole velkaa ulkopuolisille.
Suurin osa on myös sitoutunut ihan kunnolla. Halutaan yrittää enemmän kuin "oikeassa elämässä" olisi tehty. Tommi ja Matti ovat varmasti tehneet parhaansa, mutta tunteet eivät vaan ole syttyneet. Ilman ohjelmaa luovutus olisi tehty todennäköisesti hyvin nopeasti. Toivon kipinää on pidetty yllä, jospa sittenkin.. Ehkä on vaikeaa myöntää itselleen ja kumppanilleen, että ei tästä mitään tule. Siis epäonnistua.
Jos on kovin epävarma, se on yhtä kuin ei. Vahva tunne pitää olla, että haluaa jatkaa. Näin se vaan menee.
Minä olen niin vanhanaikainen ja typerä, että oletin, että tällaisessa sarjassa on tarkoitus heittäytyä ihan tosissaan avioliittoon ammattilaisten valitseman puolison kanssa. Tiedän kyllä, että Suomi on sen verran pieni maa ja hakijoita sen verran vähän, että täydellisen matchin löytäminen on äärimmäisen epätodennäköistä, mutta silti. Ajattelen, että jos ihminen hakeutuu tällaiseen ohjelmaan, niin hänen pitäisi olla tosissaan. Ei niin, että hän leikkii kuuden (vai kahdeksan?) viikon ajan jotain peliä ja sitten kertoo oliko kivaa vai ei, vaan että hän suhtautuu ensihetkistä alkaen asiaan ikään kuin kyseessä olisi todellinen loppuelämän avioliitto, joka on vain alkanut eri tavalla kuin länsimaiset avioliitot nykyisin alkavat.
Juudit on ainoa näistä tämän kauden osallistujista, joka lähti liikkeelle siltä pohjalta. Ja koska Olmi ei ole tehnyt elettäkään kyetäkseen samaan niin olen vain hyvilläni, että toiseksi viimeisessä jaksossa Juuditkin alkaa antaa luovuttamisen merkkejä.
Itse en järjestettyyn avioliittoon lähtisi, koska olisin mieluummin yksin kuin sellaisessa liitossa, joka ei perustu ihastumiseen ja fyysiseen puoleensavetoon JA sen lisäksi siihen, että arvot, haaveet, toiveet ym kohtaavat.
Itse taas lähtisin toki yrittämään ja antaisin mahdollisuuden todelliselle rakkaudelle uuden ihmisen kanssa, mutta mulle avioliitto ei ole mikään juttu enkä sitä ottaisi tässäkään ohjelmassa sellaisena. Mä olisin hakemassa kumppania ehkä loppuelämäksi, mutta en juuri vaimoa ja avioliittoa. En siis leikkisi mitään romanttista avioliittokuviota vaan olisin hakemassa asiantuntijoiden vavustuksella valitsemaa puolisoa ja valmis rakastumaan jos niikseen tulee.
Saatan olla poikkeus ja olen mies myös.
Onko kukaan huomannut että Matti puhuu tosi paljon liikunnasta, mutta ei ole yhtään liikunnallisen näköinen. Nestepöhöä sen sijaan kilokaupalla jo pelkästään kasvoissa. Keskittyyköhän sittenkin ilvespubissa vain jälkipeleihin?
Liikunnallisuudesta puhuessaan koittaa hämätä kuulijaa, mutta kyllähän kaikki näkee mikä on jama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo Katin jatkuva puhuminen tapa vältellä aitoja tunteita ja intiimiyttä? Tuntuu, että Kati hakemalla hakee ongelmaa, ettei tarvitsisi koskea Janneen. Helpompi yrittää työstää "ongelmaa", jonka voisi ratkaista puhumalla, kuin kohdata sitä tosiasiaa, ettei tunne mitään Jannea kohtaan. Varsinkaan fyysistä vetovoimaa.
Joka kerta kun Janne sanoo "haluan pussata" tunnen ehkä samoja väristyksiä kuin Kati.
Vielä sellaisella nasaalilla homppeliäänellä sävytettynä. Eipä varmaan tule jämäkkää kumppania toivovalle Katille sitä oloa, että tälle miehelle todella haluan antautua.
"Haluan pussata". Nyt sinäkin kuulit sen homppeliäänellä.
Matilta puuttuu kyky sanoittaa yhtään mitään.
Matin ja Miran tilannetta olisi auttanut lyhyt ja ytimekäs keskustelu Tommi-Juudit -tyyliin. Se olisi mennyt ehkä niin, että "ovi on auki", "tunteita on, mutta kaverillisia" ja sitten olisi yritetty edesauttaa asioiden kehittymistä fyysisellä koskettamisella. On ihan perusteltua halailla, jos ei vielä tiedä, mihin suuntaan suhde on menossa, mutta silti toivoo tunteiden heräävään. Tämän kaiken kun olisi kertonut etukäteen, kenenkään ei olisi tarvinut loukkaantua ja elää epätietoisuudessa.
Porvoon ravintolapöydässä istuessaan Matista näki että on kyllä aikamoinen tankki ja lisää veti kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Matti todella luokiteltavissa pelimieheksi? En ole nähnyt cmoren tuoreinta jaksoa, vaan lukenut vain siitä täältä. Tällä hetkellä Matin käytös ei ole mun silmissä mitään pelimiehen käytöstä, vaikkakin olisi voinut olla avoimempi tunteiden puutteesta Miralle ja puhua hänen kanssa kahden kesken. Mutta ei se kait aivan täysin yllätyksenä voinut tulla Mirallekaan, kun heiltä on puuttunut kaikki romanttinen fyysisyys kameran edessä? Ihmeellistä kiertelyä ja avautumattomuutta kummaltakin.
Pelimieheksi kutsuisin aika paljon pahempaa käytöstä harrastavaa miestä, joka oikeasti leikkii toisen tunteilla ja olisi muita naisia kierrossa yms.
(Olen valmis vaihtamaan mielipidettäni, kun nään seuraavan jakson.)
Kyllä mimustakin sana mammanpoika kuvaa paremmin kuin pelimies. Ajelehtija, joka vain myhäilee sisäänpäin eikä sano juuta tai jaata mihinkään.
Ei ymmärrä muiden tunteita. Eikä omia. Asperger.
Olisi ihan kiva jos lopettaisitte tuon diagnosoinnin, ja aspergerepäilyt. Voin kokemuksesta kertoa, että yksi tietynlainen piirre ei vielä tuo mitään aspergerdiagnoosia. Itse asiassa tuollaista diagnoosia ei ole enää ollenkaan, vaan puhutaan autisminkirjon häiriöstä. Kuten ilmaisukin kertoo, niin häiriö on hyvin kirjava, ja tuon diagnoosin alle mahtuu monenlaisia ihmisiä. En myöskään pidä siitä, että leimaatte autisminkirjon piirteitä omaavia negatiivisessa mielessä. Jotkut piirteet ovat myös tietyllä tavalla positiivisia, kuten vaikkapa erityinen kyky keskittyä asiaan, joka kiinnostaa. Tässä ohjelmassa ei ole yhtäkään autistia. Autisminkirjon häiriöön diagnoosiin vaaditaan käytännössä se, että ihminen ei ole kovin sosiaalinen ja muista kiinnostunut. Kenelläkään osallistujalla kriteerit eivät täyty. Pojallani on tutkimukset kesken, joten siksi jotakin asiasta tiedän. Ohis, anteeksi siitä. En vain voi hyväksyä, että tuollaisia diagnooseja heitellään miten sattuu, ja leimataan ihmisiä ikävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden Oskarista ja Tommista tulisi muikea miespari. Juudit voisi tulla heidän häihinsä soittamaan ja vaikka Kanala vihkimään.
Tai sitten Oskari ja Matti. Siinä olisi yhdessä mukava ihmetellä elämän menoa. Janne ja Tommi olisi osuvampi pari.
Ehkä tuplahäät.
Jotenkin jopa säälittää Juudit, joka niin kauheasti yrittää. Synttärikakun valmistusprosessissakin hän oli niin täysillä innoin, mutta onneksi Tommi kohteliaasti ottaa vastaan, eikä ainakaan Matin tavoin käyttäydy törkeästi vaimoaan kohtaan.
Näistä tämän kauden osallistujista Matti on se, josta " ei ota selvää kukaan ". Harvoin katsoo esimerkiksi kamerassa kohti ( silmiin), puhuu "ei mitään". Mutta, tämän kaiken ympäripyöreyden tulkitsee vain siten, että Matti ei ole tarpeeksi kiinnostunut Mirasta koko aikana. Tosin onhan sellaisia ihmisiä ( miehiä) , jotka
vaan hakevat ja hakevat kumppania, eikä tarpeeksi "hyvää" ( kaunista) löydy.
Jo se Matin sukulaistytön rippijuhla asia kertoi kaiken ! Tyylin " tule jos haluat " oli Matin kommentti.
Matista huokuu keskenkasvuisuus ja tunne-elämän latteus. Tunneälyä hänellä ei ole lainkaan, ja empatiakykyä ei omaa niin paljon, että pärjäisi tasavertaisissa suhteissa.
Mira on kaunis nainen, ja hänen toiveensa lapsista on täysin ymmärrettävä. Varmasti monikin mies taistelisi verissäpäin saadakseen Miran kaltaisen naisen.
Matti taas ei ole edes ulkonäöltään mikään helmi. Pelkkää kliseetä koko mies. Vaikea kuvitella, miksi kukaan haluaisi suhteeseen hänen kanssaan. Kuvittelee olevansa a-tason mies, mutta todellisuudessa joku pubiruusu on se mihin hänen tasonsa yltää.
Enpä olisi hämmästynyt, vaikka hänellä olisi jokin persoonallisuushäiriökin taustalla. Selittäisi ainakin monta asiaa.