Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
11301/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia kohteliaisuutta uutena talossa hieman kuulostella talonväen tapaa toimia, esim. kysyä istumapaikkaa pöydässä, mikäli sitä ei ole vielä ehditty kertoa. Sillähän vaan varmistetaan tilanteen sujuva eteneminen. Ei ole syytä paisutella ongelmaksi liika-analysoinnilla.

Totta, ja näin toimin itsekin kyläillessä.

Nyt tilanne on eri ja kysymys oli tuohon tilanteeseen turha ja nimenomaan heikensi tilanteen sujuvuutta.

Vierailija
11302/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun sanotaan Katin lyttääjille, että miksi ette siedä häntä, niin tunnen monia ekstrovertti-ihmisiä, jotka ei käyttäydy kuin Kati. Minusta tuota ei voi laittaa vaan ekstroverttiyden syyksi. Ei nopeissa ja puheliaissa ihmisissä ole mitään vikaa. Jännä miten Kati kokee, että Jannen pitäisi olla juuri samanlainen kuin hän. Mitähän siitäkin syntyisi? Olen sitä mieltä, että Katin kannattaisi etsiä toinen mies. Janne on niin ihastunut, että sietää tuota kohtelua, mutta Katilla taitaa hermot mennä, jos koko ajan mielestään joutuu toista opastamaan.

Jännä miten jotkut luulevat, että Kati kokee, että Jannen pitäisi olla samanlainen kuin hän. Huomaan, että muutenkin puheliaiden ja nopeiden ihmisten käytös ymmärretään usein väärin.

Kati uskoakseni ei halua muuttaa Jannea tai Jannen persoonaa samanlaiseksi kuin itse. Mutta haluaisi kommunikoinnin olevan helpompaa, niin, että molemmat ymmärtäisivät puhuvansa samoista asioista, ettei tulisi liikaa väärinkäsityksiä tai loukkaantumisia. Jos toinen on kovin umpimielinen tai hiljainen niin pitää paljon olettaa asioita.

Nyt varsinkin kun ei tunneta toistensa historiaa ennestään oikeastaan yhtään.

Samoin tuo joitain ärsyttävä kyseleminen, olen itse kyselijä ja tarkistaja. Ehkä se on ärsyttävää, mutta on luonnekysymys.

Toiset ovat suorasukaisia ja eivät kysele vaan istuvat minne istuvat, räpsäisevät valot päälle, nämä nyt pikkujuttuja tietty.

Mutta kuitenkin ku on kaksi ihmistä, niin miksi on niin paha juttu tarkistaa, että sopiiko joku juttu tai onko joku juttu tarkoitettu niin tai näin? Se on huomaavaisuutta toista kohtaan. Ei mitään "turhia sanoja".

Ettei käy sitten niin, että toinen tekee aina kyselemättä niinkuin itse haluaa tai luulee toisen haluavan ja jossain vaiheessa tulee yllättävä ulostulo toiselta: et koskaa ole kysynyt mitä minä haluan tai olisin halunnut jonkin asian tehdä. Teit aina vaan miten itse halusit.

Kun suhteessa on kaksi ihmistä niin pitää ainakin hieman tarkistella ja kysellä, joskus pikkuasioistakin. Se on toisen huomioon ottamista.

Tulee mieleen se sämpyläjuttu. Pariskunta oli ollut pitkässä liitossa. Vaimolla oli ollut tapana aamuisin voidella molemmile puoliksi halkaistu sämpylä. Otti itse aina yläpuolen ja miehelle alapuolen.

Kun mies sitten teki kuolemaa niin vaimo kysyi oliko jäänyt jotain hampaankoloon mistä halusi vielä sanoa. Mies siihen, että oli kyllä. Kun voitelit sen sämpylän aamulla niin otit itse aina sen yläpuolen ja minä sain sen alapuolen. Olisit edes joskus antanut minulle sen yläpuolen kun olisin siitä tykännyt.

Toki on kohteliasta kysyä, että sopiiko toiselle tietty menettely. Mutta aivan lillukanvarsiin en menisi. Se on rasittavampaa kuin itse asia.

Ja luottakaa kyselijöt siihen, että jos toista oikeasti haittaa, hän sen sanoo. Ja jos ei sano, kuten sämpylämies, kärsiköön.

Keskitietä tässä hakisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11303/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kati: Sporttinen, avoin

Janne: Rauhallinen, harkitsevainen, kohtelias, vaikutelma erittäin älykkäästä

Emma: Luonnollinen, iloinen

Tuomas: Verbaalinen, pilke silmäkulmassa

Mira: Lämmin, rauhallinen, esteettinen silmä vahva

Matti: Leppoisa, huumorintajuinen, ekologinen

Juudit: Lämmin, rohkea, kuunteleva

Tommi: Älykäs, pohdiskeleva

Miksi melkein kaikki miehet ovat älykkäitä ja naiset lämpimiä? Niimpä niin, steteotypiat taas kunniaan...

Ihan kuin esim. iloisuus ja puheliaisuus olisivat aina älykkyyden poissulkevia tekijöitä.

Vierailija
11304/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulehden juttu kertoi Matin sanoneen et ei olis itse tullut hakemusta tehtyä/lähetettyä jos Tiia ei olisi toiminut. Kertoo vähäisestä motivaatiosta asiaan. Myös se, että Matti ilmoitti jutussa et hakijoita ohjelmaan on niin paljon että RISKI asian etenemisestä sen pidemmälle olisi pieni.

Tosiaan ei pitäisi enää ottaa mukaan näitä kaverin ilmoittamia :( Napakymppiin se käy, mut ei sentäs kun avioliitosta kyse. Todella epäreilua sitä toista kohtaan, joka voi suhtautua kaikella vakavuudella ajatukseen  elinikäisestä liitosta.

Vierailija
11305/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi melkein kaikki miehet ovat älykkäitä ja naiset lämpimiä? Niimpä niin, steteotypiat taas kunniaan...

Ihan kuin esim. iloisuus ja puheliaisuus olisivat aina älykkyyden poissulkevia tekijöitä.

Ehkä joillekin vain sattuu tulemaan kyseisistä henkilöistä ennemmin mieleen lämpimyys kuin älykkyys. Stereotypiat loistavat myös silloin, jos niitä joka paikassa haluaa väen vängällä nähdä. Steretypiat myös perustuvat usein esiintyviin asioihin, joten stereotypioissa ei itsessään ole mitään pahaa.

Myös kysymyksen voisi esittää, että miksi miesten enemmän arvostamat piirteet kuten älykkyys koetaan arvokkaammaksi kuin lämpimyys? Miksi lämmin ihminen on vähemmän kuin älykäs? Onko tasavertainen kohtelu ja arvottaminen kuitenkin vain sitä, että naisten pitää taas yltää miesten määrittämään arvostuksen kehykseen, joka kattaa myös älykkyyden arvostamisen tunteita korkeammalle?

Vierailija
11306/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma on niin raskas ja lapsellinen, etten edes naisena jaksaisi tuollaista kaverina. Kärsii hirveistä itsetunto-ongelmista :( Ne olisi pitänyt ratkoa ennen loppuelämän kumppanin metsästystä.

Uusi hiustyyli, silmälasit vaihtoon ja jalkaterien pitäminen suorassa kävellessä (nyt lompsuttaa laiskasti varpaat sisäänpäin) voisi piristää ja kohentaa hänen itsetuntoa.

Tuomakselle tsemppiä ja varmasti löydät tyttöystävän itsellesi!

Viestin alkupuolesta tismalleen samaa mieltä.

Mut sitten: miten hiukset ja silmälasit ja jalkaterät liittyy tähän? Aika moni kävelee vähän persoonallisesti eikä se korreloi itsetunnon kanssa, eikä noissa muissakaan ole mitään vikaa.

Kyllä oma ryhti vaikuttaa itsetuntoon. Olin yhden viikonlopun Aleksander-tekniikan kurssilla ja olin ihan kun eri ihminen (itsetunto, ajatukset itsestä) kun 3 päivää oli tarkkailtu kehon oikeaa käyttöä ja saatu ryhtiä korjattua "pystyyn". Ja esim. Tutkimuksissa on todistettu, että alaspäin katsova, kumara asento lisää ahdistusta, ylöspäin, taivaalle katsominen vähentää ahdistusta.

Ihminen on psykofysikaalinen kokonaisuus.

Vierailija
11307/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska joukossa ei ole muita varsinaisia älykköjä (naisissa) kuin Judith.

Vierailija
11308/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulehden juttu kertoi Matin sanoneen et ei olis itse tullut hakemusta tehtyä/lähetettyä jos Tiia ei olisi toiminut. Kertoo vähäisestä motivaatiosta asiaan. Myös se, että Matti ilmoitti jutussa et hakijoita ohjelmaan on niin paljon että RISKI asian etenemisestä sen pidemmälle olisi pieni.

Tosiaan ei pitäisi enää ottaa mukaan näitä kaverin ilmoittamia :( Napakymppiin se käy, mut ei sentäs kun avioliitosta kyse. Todella epäreilua sitä toista kohtaan, joka voi suhtautua kaikella vakavuudella ajatukseen  elinikäisestä liitosta.

Mikä ihmeen väli sillä on, kuka sen paperin kirjoittaa! Ovat itse kuitenkin suostuneet asiaan ja tietoisia siitä. Pitääkö se negatiivisyys kaivaa esiin vaikka kivan alta?

Vierailija
11309/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen väli sillä on, kuka sen paperin kirjoittaa! Ovat itse kuitenkin suostuneet asiaan ja tietoisia siitä. Pitääkö se negatiivisyys kaivaa esiin vaikka kivan alta?

Etkä sä nyt ymmärtänyt tuota lainaamaasi viestiä? Eihän tuossa mistään allekirjoituksista puhuttu vaan motivaation puutteesta!!

-eri

Vierailija
11310/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta avioliitto on hauska läppä, mihin sun kamus ilmoittaa sut?

Minä ajattelen, et jotta motivaatio on kohdillaan, niin se tarve sille järjestetylle liitolle pitää olla niin iso, että ihan itse kirjoitat ne paperit! Motivaaatiota todellakin tarvitaan, "kattellaan mitä tästä tule" ei nyt vain valitettavasti riitä avioliiton onnistumiseen.

Vierailija
11311/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sä nyt ymmärtänyt tuota lainaamaasi viestiä? Eihän tuossa mistään allekirjoituksista puhuttu vaan motivaation puutteesta!!

-eri

Sinä et ymmärtänyt. Jos  se Matin kaverin vaimo sanoi innoissaan Matille, että joko teit sen hakemuksen sinne ohjelmaan. Matti vastasi, että en vielä. Siihen tämä nainen (edelleen innoissaan): "Voin tehdä sen puolestasi!" johon Matti: "No, joo." Matillako ei siis ollenkaan motivaatiota?

Vierailija
11312/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma on niin raskas ja lapsellinen, etten edes naisena jaksaisi tuollaista kaverina. Kärsii hirveistä itsetunto-ongelmista :( Ne olisi pitänyt ratkoa ennen loppuelämän kumppanin metsästystä.

Uusi hiustyyli, silmälasit vaihtoon ja jalkaterien pitäminen suorassa kävellessä (nyt lompsuttaa laiskasti varpaat sisäänpäin) voisi piristää ja kohentaa hänen itsetuntoa.

Tuomakselle tsemppiä ja varmasti löydät tyttöystävän itsellesi!

Viestin alkupuolesta tismalleen samaa mieltä.

Mut sitten: miten hiukset ja silmälasit ja jalkaterät liittyy tähän? Aika moni kävelee vähän persoonallisesti eikä se korreloi itsetunnon kanssa, eikä noissa muissakaan ole mitään vikaa.

Kyllä oma ryhti vaikuttaa itsetuntoon. Olin yhden viikonlopun Aleksander-tekniikan kurssilla ja olin ihan kun eri ihminen (itsetunto, ajatukset itsestä) kun 3 päivää oli tarkkailtu kehon oikeaa käyttöä ja saatu ryhtiä korjattua "pystyyn". Ja esim. Tutkimuksissa on todistettu, että alaspäin katsova, kumara asento lisää ahdistusta, ylöspäin, taivaalle katsominen vähentää ahdistusta.

Ihminen on psykofysikaalinen kokonaisuus.

Ryhti, missä kohtaa tuossa viestissä puhuttiin ryhdistä?

Vierailija
11313/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma on söpö manga-tyttö. Vanhempana hänestä tulee vaikuttava tummanpunaisessa huulipunassa, valkeassa kauluspaidassa ja kevyessä polkkatukassa.

Vierailija
11314/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juudit on ihana, mutta mulle kävis raskaaksi hänen tapansa niin kovasti lausua joka väliin jotain yhteisyyttä rakentavaa, lämmintä kommenttia. Tukehtuisin. Jotkut kaipaa tilaa hengittää ja joillakin seksikiinnostuksen syttyminenkin vaatii sopivasti etäisyyttä.

Totta, salliikohan itselleen mitään negatiivisia tunteita.

Mielestäni Juudit vaikuttaa olevan sinut itsensä kanssa, eli sallii varmasti myös negatiivisia tunteita. Ei tarkoita, että hänkään silti olisi täydellinen ihminen.

Vierailija
11315/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta avioliitto on hauska läppä, mihin sun kamus ilmoittaa sut?

Minä ajattelen, et jotta motivaatio on kohdillaan, niin se tarve sille järjestetylle liitolle pitää olla niin iso, että ihan itse kirjoitat ne paperit! Motivaaatiota todellakin tarvitaan, "kattellaan mitä tästä tule" ei nyt vain valitettavasti riitä avioliiton onnistumiseen.

Ei noista liitoista taida tulla kenenkään kohdalla mitään, vaikka olisi ollut miten iso motivaatio. Ehkä kaikki ovat ilmoittautuneet "läpällä", kun ei tuo pidemmälle päästä. 

Vierailija
11316/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Sinä et ymmärtänyt. Jos  se Matin kaverin vaimo sanoi innoissaan Matille, että joko teit sen hakemuksen sinne ohjelmaan. Matti vastasi, että en vielä. Siihen tämä nainen (edelleen innoissaan): "Voin tehdä sen puolestasi!" johon Matti: "No, joo." Matillako ei siis ollenkaan motivaatiota?

Juuri näin, "No, joo" osoittaa, että Matilla ei ole tarpeeksi motia.

Vierailija
11317/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Matin antama haastattelujuttu on Aamulehdessä ollut syyskuun puolivälissä, olikohan 15.9. Esim. kirjastoissahan se lehti on edelleen luettavissa, tiskiltä vaan käy pyytämässä. Siitä voi jokainen itse lukea esim. ko. hakuprosessin etenemisestä sekä henkilön panoksesta ja motivaatiosta siihen.

Vierailija
11318/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katilla ja Jounilla on pyrkimystä hyvään.

Vierailija
11319/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään läppäläppä-vitsillävaan -osallistumisia! Se on loukkaavaa kumppania kohtaan joka on tullut tosissaan.

Läpällä ei tässä elämässä kannata seilailla.

Vierailija
11320/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu Matista, itse ainakin sain luettua, vaikken ole tilaaja.

https://www.aamulehti.fi/ihmiset/art-2000007457742.html

Ketju on lukittu.