Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
11281/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun sanotaan Katin lyttääjille, että miksi ette siedä häntä, niin tunnen monia ekstrovertti-ihmisiä, jotka ei käyttäydy kuin Kati. Minusta tuota ei voi laittaa vaan ekstroverttiyden syyksi. Ei nopeissa ja puheliaissa ihmisissä ole mitään vikaa. Jännä miten Kati kokee, että Jannen pitäisi olla juuri samanlainen kuin hän. Mitähän siitäkin syntyisi? Olen sitä mieltä, että Katin kannattaisi etsiä toinen mies. Janne on niin ihastunut, että sietää tuota kohtelua, mutta Katilla taitaa hermot mennä, jos koko ajan mielestään joutuu toista opastamaan.

Vierailija
11282/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juudit on ihana, mutta mulle kävis raskaaksi hänen tapansa niin kovasti lausua joka väliin jotain yhteisyyttä rakentavaa, lämmintä kommenttia. Tukehtuisin. Jotkut kaipaa tilaa hengittää ja joillakin seksikiinnostuksen syttyminenkin vaatii sopivasti etäisyyttä.

Totta, salliikohan itselleen mitään negatiivisia tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11283/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia kohteliaisuutta uutena talossa hieman kuulostella talonväen tapaa toimia, esim. kysyä istumapaikkaa pöydässä, mikäli sitä ei ole vielä ehditty kertoa. Sillähän vaan varmistetaan tilanteen sujuva eteneminen. Ei ole syytä paisutella ongelmaksi liika-analysoinnilla.

Vierailija
11284/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kokenut suhteessa vähän samantapaisia kommunikaatiohaasteita kuin Kati ja Janne. Vaikka en olekaan Katin kaltainen ekstrovertti vaan introvertti niin olen silti kokenut suhteessa eritahtisuuden ja kommunikaatiotyylien erilaisuuden todella ärsyttävänä ja raskaana.

Esimerkiksi itse haluan käydä pienessä ruokakaupassa nopeasti ja poimin tuotteet satunnaisessa järjestyksessä nopeasti sitä mukaan kun tulevat mieleen ja haluan sitten äkkiä kassalle ja ulos. Mies taas haluaa edetä hitaasti ja järjestyksessä kaupan etuosasta takaosaan hyllyväli kerrallaan ja miettiä joka tuotteen kohdalla pidempään. Kun itse olen jo ottanut lähes kaikki tavarat niin mies etsii vasta vihannespussia hedelmäosastolla.

Keskustellessa miehen lyhyet yksisanaiset vastaukset ärsyttää, samoin se että hänellä kestää niin kauan muotoilla tai sanoa jokin yksinkertainen arkinen asia. Kaipaan aktiivisempaa, innostuneempaa, syvällisempää ja humoristisempaa otetta. Sitä että toinen olisi hauska tarinankertoja ja ilmaisisi itseään vaivattomasti. Oma kokemukseni on siis se, että tällaiset luonne erot voivat aiheuttaa paljonkin kitkaa ja kireyttä suhteeseen.

Sama homma. Minusta myös Katista puhutaan tosi ilkeästi täällä. Kati oli Outokummun jaksossaki tosi kiinnostunut Jannen jutuista ja oli ihan mielissään, kun janne kerrankin päätti. Jospa se on Katille turvallisuutta että on vahva ja itseään hyvin ilmaiseva mies. Ei Katikaan tuosta voi vain häipyä kuten ei muutkaan. Sitä mennään sillä mitä on annettu.

Joo en minäkään allekirjoita Katin haukkumisia. Jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa, mutta ihan luonnollista on toivoa kumppanilta avointa itsensä ilmaisua, vaikka toinen olisikin puheliaampi kuin toinen.

Sitähän me emme tiedä millaisia nämä henkilöt ovat kameroiden sammuttua, mutta sen perusteella mitä ruudussa on nähty, tämä haukkuminen on mennyt ihan överiksi.

Minusta Kati on pirteä tuulahdus jurojen suomalaisten joukossa. Aina tuollaista ihmistä mieluummin katselee kuin suupielet alaspäin olevaa mököttäjää. 

Minä katselisin mieluummin suupielet alaspäin olevaa mököttäjää. Se kun olisi hiljaa.[/quote

]Sinullahan on täysi oikeus tehdä niin. Ehkä saat siitä vertaistukea.

Oletko itse Katin kaltainen hölöttäjä, vai miksi pahoitit mielesi siitä, ettet saanutkaan kaikilta pelkkää hyväksyntää kommentillesi?

Vierailija
11285/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä katso uudelleen minkään ohjelman vanhoja jaksoja, mutta nyt katson tuota ensimmäistä jaksoa.

Kati etsii energistä ja sähäkkää puolisoa, mutta asiantuntijat ovat sitä mietä, että Kati tarvitsisi maadoittajaa. 

Matti pälyilee kameralle ja kertoo, että sinkkuarki on tosi mukavaa ja sujuu hyvin, mutta voisi tietty olla ihan kiva, että olisi joku kumppanikin. Eli motivaatio aika alhaisella tasolla. 

Tommi on liian erikoinen kenellekään sokkonaitettavaksi. 

Vierailija
11286/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun sanotaan Katin lyttääjille, että miksi ette siedä häntä, niin tunnen monia ekstrovertti-ihmisiä, jotka ei käyttäydy kuin Kati. Minusta tuota ei voi laittaa vaan ekstroverttiyden syyksi. Ei nopeissa ja puheliaissa ihmisissä ole mitään vikaa. Jännä miten Kati kokee, että Jannen pitäisi olla juuri samanlainen kuin hän. Mitähän siitäkin syntyisi? Olen sitä mieltä, että Katin kannattaisi etsiä toinen mies. Janne on niin ihastunut, että sietää tuota kohtelua, mutta Katilla taitaa hermot mennä, jos koko ajan mielestään joutuu toista opastamaan.

Niin, eihän ongelma olekaan se että on ekstrovertti ja puhelias, vaan se miten tässä tapauksessa henkilö joka sattumalta on ekstrovertti, yrittää saada toista osapuolta taipumaan ja muuttumaan kun ei hyväksy sitä että ihmiset ovat erilaisia ja molempien tavat aivan yhtä oikeita.

Kyllä se pohdiskelava introverttikin siitä avautuisi kun sille jätettäisiin rennosti ja aidosti tilaa. Ei sillä asenteella, että "minä tässä olen nyt hiljaa, etkä siltikään saa suustasi mitään ulos..." Kamalaa katsottavaa.

Vierailija
11287/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä koko ohjelmassa? Ei väkisin tuu kuin traumoja ja kusipäisiä kakaroita. Eikö olisi parempi tutustua ensin.

Vierailija
11288/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten jotkut luulevat, että Kati kokee, että Jannen pitäisi olla samanlainen kuin hän. Huomaan, että muutenkin puheliaiden ja nopeiden ihmisten käytös ymmärretään usein väärin.

Kati uskoakseni ei halua muuttaa Jannea tai Jannen persoonaa samanlaiseksi kuin itse. Mutta haluaisi kommunikoinnin olevan helpompaa, niin, että molemmat ymmärtäisivät puhuvansa samoista asioista, ettei tulisi liikaa väärinkäsityksiä tai loukkaantumisia. Jos toinen on kovin umpimielinen tai hiljainen niin pitää paljon olettaa asioita.

Nyt varsinkin kun ei tunneta toistensa historiaa ennestään oikeastaan yhtään.

Samoin tuo joitain ärsyttävä kyseleminen, olen itse kyselijä ja tarkistaja. Ehkä se on ärsyttävää, mutta on luonnekysymys.

Toiset ovat suorasukaisia ja eivät kysele vaan istuvat minne istuvat, räpsäisevät valot päälle, nämä nyt pikkujuttuja tietty.

Mutta kuitenkin ku on kaksi ihmistä, niin miksi on niin paha juttu tarkistaa, että sopiiko joku juttu tai onko joku juttu tarkoitettu niin tai näin? Se on huomaavaisuutta toista kohtaan. Ei mitään "turhia sanoja".

Ettei käy sitten niin, että toinen tekee aina kyselemättä niinkuin itse haluaa tai luulee toisen haluavan ja jossain vaiheessa tulee yllättävä ulostulo toiselta: et koskaa ole kysynyt mitä minä haluan tai olisin halunnut jonkin asian tehdä. Teit aina vaan miten itse halusit.

Kun suhteessa on kaksi ihmistä niin pitää ainakin hieman tarkistella ja kysellä, joskus pikkuasioistakin. Se on toisen huomioon ottamista.

Tulee mieleen se sämpyläjuttu. Pariskunta oli ollut pitkässä liitossa. Vaimolla oli ollut tapana aamuisin voidella molemmile puoliksi halkaistu sämpylä. Otti itse aina yläpuolen ja miehelle alapuolen.

Kun mies sitten teki kuolemaa niin vaimo kysyi oliko jäänyt jotain hampaankoloon mistä halusi vielä sanoa. Mies siihen, että oli kyllä. Kun voitelit sen sämpylän aamulla niin otit itse aina sen yläpuolen ja minä sain sen alapuolen. Olisit edes joskus antanut minulle sen yläpuolen kun olisin siitä tykännyt.

Vierailija
11289/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia Kati kuvittelee että Jannen pitäisi kommunikoida juuri niin kuin hän haluaa?  Miksei Janne saa kommunikoida omalla tyylillään? Ja Katin oma tyyli sitten: "Onko sulla paikkaa (keittiön pöydässä)". Kun hänen mieleistään vastausta ei tule kuin apteekin hyllyltä, hän toistaa ohimosuoni pullistuneena huulet kireänä metallisella äänellä ärtymysraivoa äänessään "onko paikkaa". 

Oks mitä käytöstä.

Pakko sanoa Katin puolustukseksi, että en ymmärrä miksi Janne ei uskaltanut vastata. Pelkääkö naisia vai Katia vai onko huono itsetunto yms...? Miksi ei voi rennosti tokaista että " en istu ikinä millään tietyllä paikalla, ei väliä miten istutaan...!" Katin äänen metallisuus varmaan johtui tuossa kohtaa siitä, että miettii että "ei hyvänen aika sentään jos ei uskalla vastata edes näin pieneen juttuun, niin mitä meidän tulevaisuudesta tulee...."

Se on raskasta jos miestä tarvii tsempata rohkeuteen kuin lasta tsempattaisiin.

Vai oliko niin ettei Janne kuullu Katin ekaa kysymystä kun touhus muuta? Ei se vastaamattomuus aina ole mitään uskalluksen puutetta, sitä ei vaan aina kuule tai tajua toisen puheita. 

Aivan. Hyvä pointti.

Ovat siis liikaa eri aaltopituudella tai liian eritahtiset.

Jotenkin sääli, että se sitten menee siihen, että Kati koko ajan joutuu ikään kuin kannattelemaan Jannea. Tai toimimaan vauhtia antavana moottorina. Katia ihan takuulla pelottaa alitajuisesti tämä "äitinä olo" ja se tekee hänet kireäksi....kuuluu äänestä jne., ei halua lähelle.

En koe kannattelua tässä.

Ajattelen, että Kati olettaa, että oikea taajuus on Katin taajuus. Että Jannen on muututtava, koska K haluaa nopeamman miehen ja Katia ahdistaa, jos J ei kerro kaikkea.

Mun mielestä J ei tod ole kannateltava vaan enemmänkin sellainen, jonka ominainen tyyli ei ole joka asiasta esittää mielipidettä ja hän voi olla välillä omissa ajatuksissaan, mistä Katin narina kyllä hänet keskeyttää tehokkaasti, mutta hetki siinä menee, kun J miettii, että mikä sivu, mihin nyt pitää lausua mielipide.

Musta Kati ei hae kompromissia vaan lähtökohta näyttää oleva, että Jannen käytös pitää muuttua.

Vierailija
11290/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma on niin raskas ja lapsellinen, etten edes naisena jaksaisi tuollaista kaverina. Kärsii hirveistä itsetunto-ongelmista :( Ne olisi pitänyt ratkoa ennen loppuelämän kumppanin metsästystä.

Uusi hiustyyli, silmälasit vaihtoon ja jalkaterien pitäminen suorassa kävellessä (nyt lompsuttaa laiskasti varpaat sisäänpäin) voisi piristää ja kohentaa hänen itsetuntoa.

Tuomakselle tsemppiä ja varmasti löydät tyttöystävän itsellesi!

Emmalla olisi varmaan pahempia itsetunto-ongelmia, jos ottaisi neuvosi vastaan ja luopuisi omasta tyylistään kaltaistesi netissä anonyymeinä haukkujien takia.

Vierailija
11291/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ohjelman idea asiantuntijoineen juuri ole se, että kartoittavat hakijat ja mätsäävät katsomansa parit ammattitaitonsa ( tiedon, taidon, kokemuksen) perusteella. Moni osallistuja ilmeisesti luuli, että he tilaavat kumppanin itselleen tietyillä vaatimuksilla ja valittu puoliso sitten on juuri sellainen. Ammattilaisten näkemys "sopivasta mätsistä" on voinutkin olla erilainen. Moni hakija on aiemmin kertonut ja ymmärtänyt, että koska itsevalitut ei aiemmin ole onnistuneet, on annnettu nyt valtuutus asiantuntijoille valita heidän mielestään passeli kumppani.

Asiantuntijoiden mielestä esim.hiustenvärivaatimus on varmaan aika toissijainen kriteeri.

Vierailija
11292/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma on ihan hyvän oloinen ekassa jaksossa, hän on mennyt ihan lukkoon Tuomaksen kanssa, heillä lähti homma pieleen ja klassisesti väärä vahvistaa ihmisen huonoja puolia ja nostaa ne esille, kun taas hyvä kumppani vahvistaa hyviä puolia ja huonot jäävät painuksiin. 

Vierailija
11293/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne on myös alussa itsevarmempi ja "miehempi". Puhuu ihan hyvää asiaa, toki rauhallisesti ja harkitusti. Hän on mennyt jumiin Katiin kanssa ja Kati varmasti vastavuoroisesti Jannen kanssa. 

Vierailija
11294/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Tuomas on komein mies koko Suomen ETA-historian aikana. Kaikki miehet aikaisemmilla kausilla ovat olleet vähän sellaisia nössyköitä, mutta Tuomas on ainoa, jolla on itsevarmuutta, suoraselkäisyyttä puhua asioista suoraan ja vähän pilkettä silmässä hyvällä tavalla.

Toivottavasti hän löytää rinnalle hyvän kumppanin.

Kannattaa hankkia lasit.

Tuomas on ikäänsä paljon vanhemman näköinen ja rähjääntynyt. Komeutta ei löydy.

Ei tiedä miten ihmisten kanssa kommunikoidaan vaan heittää lapsellista läppää ja sitten raivostuu kun toinen loukkaantuu tyhjästä!

Vierailija
11295/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma on ihan hyvän oloinen ekassa jaksossa, hän on mennyt ihan lukkoon Tuomaksen kanssa, heillä lähti homma pieleen ja klassisesti väärä vahvistaa ihmisen huonoja puolia ja nostaa ne esille, kun taas hyvä kumppani vahvistaa hyviä puolia ja huonot jäävät painuksiin. 

Muistelen että Emma kyseli jo hääjaksossa monta kertaa, että mitä Tuomas on hänestä mieltä. Kyllä se epävarmuus oli siellä jo alussa.

Vierailija
11296/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää tuo Matin ja Miran totaalinen kommunikaatiokatkos. Ovathan he nähneet ainakin Mariannea ja Karia ja uskoisin, että on heillä on ollut mahdollista puhua asiantuntijoille myös ilman kameroita. On kuitenkin aika suuri asia jos Mira ei tiedä olevansa friendzonella. Ajattelisin, että jos lähtee tällaiseen formaattiin mukaan, niin on valmis avoimuuteen suhteessa ja valmis kääntämään kaikki kivet jotta suhde onnistuisi. En ole silti vielä valmis luovuttamaan heidän kohdallaan, varsinkin sen Jannen viestin jälkeen.  

Jos on niin, ettei heillä seksiä ole ollut, niin voi olla niin, että Matti pitää suhdetta automaattisesti friendzone-suhteena ja ajattelee, että Mira samoin. Ja asian sanominen kavereille ei ole siten Matille iso asia.

Toiset voi kokea asian eri tavalla eikä ehkä ollut hyvä juttu kertoa totoa noin ehdottomasti, ehkä hitaasta etenemisestä tms olisi ollut korrektimpaa puhua.

Mulla on kutina, että ainakaan tällä parilla seksiä ei ole ollut. Muilla sitä on kutinani mukaan todennäköisemmin ollut kuin ei ollut.

Vierailija
11297/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsikö ketään että Matti, joka esittelytekstin mukaan harrastaa crossfitia, ei halunnut lähteä Miran kanssa kuntosalille?! Eikö crossfittaaja ihan helposti löydä salilta mukavaa tekemistä ja voisi vaikka samalla kertoa mitä omassa harrastuksessa tehdään, vaille crossfit-salilla olisikaan. Ihme juttu..

Epäloogistahan se on. Musta tuntuu, että Matti saattoi heittää ton ein heti suuremmin miettimättä siksi, kun Mira on niitä heitellyt.

Vierailija
11298/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin minä nyt vielä kommentoida, vaikkakin saan lyttäystä osakseni. Tapasimme Matin kanssa ennen kuvauksia. Tapailimme kevyesti, Matti empien osallistui ohjelmaan. Kuvausten aikana tapailimme. Olin Matin kotona (missä ei muuten ollut ikinä näkyvillä mitään Miran tavaroita) ja tapailumme loppui pian kuvausten loputtua. Salailu oli liian rankkaa. Siis vain vainoharhaisesti olla neljän seinän sisällä. Matti kertoi, että kokee Miran painostuksen lastenhankintaan niin nopealla tahdilla ahdistavalta. Hän itse kun ei ole edes varma haluaako lapsia. Lisäksi toivoi Miran hieman enemmän pitävän huolta itsestään, ei kokenut kiihoittavana ylipainoa. Ja tästäkin oli kai jotain kinaa Miran kanssa ollut. En varmaksi tiedä! Olen itse hoikka brunetti, mistä Matti kovasti piti.

Kuvauspäivät Matti aina ilmoitti minulle etten silloin laittaisi viestiä. Enkä muuta kuin pari kertaa illasta viestitellyt Matin kanssa niinä päivinä. Ja silloinkin Matin aloitteesta. Matin veli tiesi tästä, ja oli ehdottanut Matille perumaan ohjelmaan menon. Kun ei 100% ollut sinkku. Tästä veljeksille tuli riitaa ja siksi Matti ei halunnut suvun juhliin Miraa. Olisi varmaan huomannut veljesten niheät välit.

Ja tosiaan suhteenpoikasemme loppui kuvausten jälkeen, suurinpana syynä salailu ja stressi. Että tästä Matin mahdollisesta uudesta naisesta en tiedä mitään.

Haha mikä stoori :D Ja tietenkin olet hoikka brunetti, tietenkin kultaseni ;)

Uskon itse täysin tuon stoorin. Matti on käyttäytynyt kuin näyttelevä pökkelö koko ohjelman ajan. Heti hääjuhlien jälkeen alkoi asuinpaikasta kiisteleminen, että on takaportti minkä sanoo eron syyksi. Vähän hämmästytti, että uusimmassa jaksossa tunnusti kuitenkin tunteiden puuttumisen. Ei kai enää jaksanut pitää kulissia yllä. 

Matti ainakin hikoili kuin sika häissään, näytti jo silloin siltä että hermot petti täysin. Olisko käynyt liikaa omantunnon päälle, jos tiesi huijaavansa ja olemansa epärehellisesti naimisiin menossa, kun samaan aikaan oli jo naisystävä toisaalla. Tuli mieleen se englanninkielinenkin sanonta, "sweating like a sinner in church".

Tai sitten tosiaan keksitty koko tarina.

Kyllä! Tää pettämisaspeksti antoi uuden tavan tulkita sitä erittäin korostunutta hikoilua häissä. Lentokentilläkin huumekuriireita napataan hikoilun perusteella. On varmaan aika perusmerkki ihmisessä, että valhetelee tai salailee. On myös osoitus omatunnosta.

Jotkut hikoilee kovasti pelkästä jännityksestä. Mitään salattavaa tms. ei välttämättä tarvitse olla. Jotkut hikoilee esim. rokotukseen tai hammaslääkäriin tullessaan. Mä valuin hikeä ajotunneilla ja varsinkin vähän ennen.

Ilkeetä vetää tällaisesta ko. johtopäätöksiä. Musta tuntuu kaukaa haetulta, että kun Matti on omasta tahdostaan lähtenyt tähän hommaan, niin sitten hällä kuitenkin heti alussa olis ollut jotain salattavaa tai peiteltävää.

Vierailija
11299/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti on kuin edellisen kauden Oskari. Ei osaa/uskalla kertoa omia ajatuksiaan tai käydä syvempää keskustelua. Semmoinen ei vaan sovi Miran kaltaiselle naiselle, jolla on todella selvät tavoitteet elämälleen.

Vierailija
11300/18026 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehden juttu kertoi Matin sanoneen et ei olis itse tullut hakemusta tehtyä/lähetettyä jos Tiia ei olisi toiminut. Kertoo vähäisestä motivaatiosta asiaan. Myös se, että Matti ilmoitti jutussa et hakijoita ohjelmaan on niin paljon että RISKI asian etenemisestä sen pidemmälle olisi pieni.

Ketju on lukittu.