Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Jotenkin voin kuvitella Miran tunteen, kun mies jonka kanssa on harrastanut seksiä (raskauskommentista päätellen), yhtäkkiä ilmoittaa että ollaan kaveriasteella - Miran ystävän edessä. Selkeästi satutti. Minusta inhottavasti/raukkamaisesti tehty, tilaisuuksia kertoa Miralle todellisista aatoksistaan kun Matilla ainakin on ollut, ja siihen enemmän kuin kannustettu.
Itis kirjoitti:
Sellainen pikku kommentti tuohon "miksi Janne puhuu kirjakieltä", että osassa Itä-Suomea sanotaan "minä" ja "sinä", mikä kuuluu heidän murteeseensa. Ei siis ole kirjakieltä, vaan murre, joka on aikoinaan valikoitunut suomen kirjakielen muodoksi.
t. suomen opiskelija yliopistosta
No vautsi, ihanko suomen opiskelija! Kannattaa opiskella vähän enemmän vielä, koska Jannen puhetyyli ei todellakaan ole itäsuomalaista murretta. Hän taivuttaa lähes kaikki sanat kirjakielen mukaisesti, kyse ei ole vain persoonapronomineista.
Vierailija kirjoitti:
n3727 kirjoitti:
Fujifuji kirjoitti:
Kati ja Fujitsu
Tässähän tämä puhuu normaalisti. Mikä ihme siinä on siinä narinassa. (Epävarmuus.)
Tuossahan ei narissut yhtään. Onko sit tullut jotenkin maneeri siitä naristamisesta? Siitähän voisi silloin opetella poiskin.
Narina on USAn länsirannikolta joitain vuosia sitten alkunsa sanut nuorten naisten puheen mioti-ilmiö, tunnetaan nimellä vocal fry. Todella ärsyttävää! Ja yleistä, kuunnelkaapa vain.
Ainoa kenen murre vähän ottaa korvaan, on Katilla, kun on niin nasaali, vai miten sitä kuvaisi. Sellainen määkivä.
Juuditin ja Tommin yhteinen tanssituntinsa vaikutti tuotannon keksinnöstä, kun jotain pitää kameran edessä tehdä ja molemmilla musiikki-/tanssikiinnostusta. Jotenkin teennäinen ja vaivaantunut juttu, tuskin tuosta heille harrastus tulee eikä tainnut auttaa yhteisen sävelen löytämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Miran ja Matin ongelma on huumori. Heillä on ihan erilaiset jutut. Mira ei tunnu ymmärtävän puoliakaan Matin heitoista "aivoista kuten kaikilla pareilla" "ei kai kaikilla auvoista ole?" ym vastaavia kommunikaatio täynnä.
Luulen kuitenkin Miran raha-asioiden olevan mallillaan. Mökkihaaveet ja onks meil rahaa-kommentit ovat usein ihan hyvin toimeentulevan juttuja. Itsekin puhun aika paljon rahasta, sitä on ihan mukavasti, mutta ei hirveitä määriä. Järkevänä sitä miettii esim kannattaako kohteeseen x ottaa lainaa tai kannattaako asunto myydä vai vuokrata jos hankkii isomman. Raha ei ole peikko vaan vähän kuin pelinappula.
Luulen, että Mira on järkevä rahankäytössä, saa elää ja tuhlatakin, muttei velaksi.
Moukat ja nousukkaat puhuvat rahasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miralta ja Juuditilta mennyt kesä hukkaan. Kaikki muut voivat edes oppia jotain. No, toivottavasti tv-näkyvyys tuo kontaktinottoja Miralle ja Juuditillekin.
Kaikilta on mennyt kesä muutenkin hukkaan, itseni mukaan lukien. Koronakesä.
Minun kesä oli yksi elämäni parhaista. Kävin pariinkin kertaa Lapissa ja Norjankin puolella. Joka paikassa miellyttävän vähän muita ihmisiä. Keräsin sata litraa kaikenvärisiä marjoja ja säätkin suosi. Ihana kesä 2020!
Vierailija kirjoitti:
Juuditin ja Tommin yhteinen tanssituntinsa vaikutti tuotannon keksinnöstä, kun jotain pitää kameran edessä tehdä ja molemmilla musiikki-/tanssikiinnostusta. Jotenkin teennäinen ja vaivaantunut juttu, tuskin tuosta heille harrastus tulee eikä tainnut auttaa yhteisen sävelen löytämisessä.
Anteeksi virheet...
Vierailija kirjoitti:
https://www.aamulehti.fi/a/6f1c9db2-2849-4b73-a85c-8c01f3de13ec
Aamulehden artikkelista. Matti kertoo:
Armoa itselle ja toiselle
Ensitreffit alttarilla -kausi on vasta aluillaan, joten vielä ei ole aika paljastaa, miten Matin ja Miran suhteelle käy kuvausten jälkeen.
Koskentausta myöntää, että palava rakkaus olisi hieno kokemus, mutta toisaalta seesteisen arjen ystävälle riittää tasaisempikin onni.
– Tärkeintä suhteessa on, että tuntee olonsa hyväksi, hän pohtii.
Viiden vuoden kuluttua Koskentausta haaveilee juhlivansa torilla Ilveksen suomenmestaruutta ja elävänsä onnellisessa parisuhteessa.
– Mielellään vaimoni kanssa, mutta jos ei hänen niin jonkun muun.
Ainakin somekeskustelun perusteella tavallinen pirkkalalaismies onkin ehtinyt hurmata jo ohjelman ensimmäisten jaksojen aikana monia muitakin kuin Miran.
– Joku oli kirjoittanut, että olen ihana nallekarhu. Ja että toivoo minun ja Miran suhteelle pelkkää hyvää, mutta samalla vähän haaveilee, että eroaisin, ja hän voisi saada minut itselleen, Koskentausta sanoo naurahtaen.
-
Onhan tuo nyt aivan selvää, etteivät ole enää yhdessä. Ei Mattikaan niin tollo ole, että sanoisi tyytyvänsä parhaillaan tasapainoiseen liittoon kiihkeän rakkauden sijasta.
Ja tuo viimeisin kommentti on vaan niin itseriittoinen, että huh huh. Matti, jos luet tätä niin ihan sellainen asia, että nallekarhumaisella miehellä naiset EIVÄT viittaa vatsakumpuun tai ulkoisiin seikkoihin.
Kun halutaan nallekarhumainen mies, haetaan rehellistä ja suoraselkäistä miestä, joka uskaltaa esimerkiksi kirjoittaa itse sen hakemuskirjeen sen sijaan, että naispuolinen kaveri raapustaa sitä sillä välin, kun sinä hakkaat änäriä. Nallekarhumies on turvallinen, ei ulkoisesti nallen näköinen. Tämä nyt vielä rautalangasta vääntäen.
Mun mielestä tuossa haastattelussa vahingossa paljastettiin, että olivat yhdessä ainakin haastattelun tekoaikaan. Matti sanoi, että toivoo olevansa viiden vuoden päästä luonnollisessa parisuhteessa, "mielellään VAIMONI kanssa mutta jos ei hänen, niin jonkun muun". Toimittaja ei tiennyt, että Matti puhuu Mirasta nimellä "vaimo".
En tajua miksi kaikkia häiritsee Katin puhe niin paljon. Minusta hän kuulostaa myös tuossa fujitsun mainoksessa ihan samalta kuin telkkarissa. Joo, vähän erikoinen ääni, mutta ihmisillä nyt on erilaisia puheääniä eikä sille omalle äänelleen mitään voi.
Puhun vieläpä itse itämurretta ja asun Pohjois-Karjalassa, eli en edes ole tottunut mihinkään helsinkiläiseen puhetyyliin tms (onko tuo edes sitä en tiedä)... Silti Katin puheääni ei aiheuta minussa mitään tuntemuksia.
Ennemminkin häiritsee se puheen sisältö ja tapa puhua nöyryyttävästi Jannelle. Ei ääni, jolle ei edes juuri mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Miran ja Matin ongelma on huumori. Heillä on ihan erilaiset jutut. Mira ei tunnu ymmärtävän puoliakaan Matin heitoista "aivoista kuten kaikilla pareilla" "ei kai kaikilla auvoista ole?" ym vastaavia kommunikaatio täynnä.
Luulen kuitenkin Miran raha-asioiden olevan mallillaan. Mökkihaaveet ja onks meil rahaa-kommentit ovat usein ihan hyvin toimeentulevan juttuja. Itsekin puhun aika paljon rahasta, sitä on ihan mukavasti, mutta ei hirveitä määriä. Järkevänä sitä miettii esim kannattaako kohteeseen x ottaa lainaa tai kannattaako asunto myydä vai vuokrata jos hankkii isomman. Raha ei ole peikko vaan vähän kuin pelinappula.
Luulen, että Mira on järkevä rahankäytössä, saa elää ja tuhlatakin, muttei velaksi.
Miralla varmasti talous kunnossa. Mietin, onko Matilla taloudellisia paineita. Iso uudehko talo ja hulppea huvila on iso sijoitus esim. Pirkkalassa - jos ei ihan maalle suostu muuttamaan. Varsinkin paineita voi tulla, jos ei keskustella tarkasti odotuksista ja luulee toisen odottavan kartanoita.
Ohis: Pidin ja pidän edelleen tuosta edelliskauden Villestä! Ihana aurinkoinen, lämmin, positiivinen ja ratkaisukeskeinen tyyppi. Löytyispä itsellenikin vastaavanlainen. T. Sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävä ketju tämä. Ilkeitä ihmisiä arvioimassa täysin tuntemattomia ihmisiä, ei hyvää päivää teidän kanssanne. Hankkikaa ihmeessä omat elämät ja oikeat ystävät irl ::DD
Tällaisia viestejä en ymmärrä kun ensin kirjoitat tiukan mielipiteesi, mutta laitat loppuu hymiön. Eli kirjoititkin vitsaillen. Okei..
Jep. Varsinkin kun televisio-ohjelmia tehdään sitä silmällä pitäen että niitä mahdollisimman moni katsoisi, ja että niistä mahdollisimman paljon puhuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi kaikkia häiritsee Katin puhe niin paljon. Minusta hän kuulostaa myös tuossa fujitsun mainoksessa ihan samalta kuin telkkarissa. Joo, vähän erikoinen ääni, mutta ihmisillä nyt on erilaisia puheääniä eikä sille omalle äänelleen mitään voi.
Puhun vieläpä itse itämurretta ja asun Pohjois-Karjalassa, eli en edes ole tottunut mihinkään helsinkiläiseen puhetyyliin tms (onko tuo edes sitä en tiedä)... Silti Katin puheääni ei aiheuta minussa mitään tuntemuksia.
Ennemminkin häiritsee se puheen sisältö ja tapa puhua nöyryyttävästi Jannelle. Ei ääni, jolle ei edes juuri mitään voi.
No mä en ainakaan huomaa mnitään narinaa, muuta kuin tosiaan sisällössä :D
Aluksi olin Tuomaksen puolella, (Emman kaltainen ihmistyyppi on minulle kauhistus, koska en ymmärrä loukkaantujia) mutta nyt kun huomaan hänen syyttävän Emmaa koko ajan, en ole enää kummankaan puolella. Tommille Ei Juuditia, menee hyvä nainen vain turhaan hukkaan.
Jannessa ei ole muuta vikaa kuin se että Kati luulee tietävänsä millainen mies hänelle sopii (ei taida olla ihan näin, kun tähän ohjelmaan lähti mukaan?)
Mirassakin on huonot puolensa, mutta kyllä tässä parissa se on Matti joka ei tiedä mitä tahtoo, ja puhuu kameralle ihan muuta kuin Miralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.aamulehti.fi/a/6f1c9db2-2849-4b73-a85c-8c01f3de13ec
Aamulehden artikkelista. Matti kertoo:
Armoa itselle ja toiselle
Ensitreffit alttarilla -kausi on vasta aluillaan, joten vielä ei ole aika paljastaa, miten Matin ja Miran suhteelle käy kuvausten jälkeen.
Koskentausta myöntää, että palava rakkaus olisi hieno kokemus, mutta toisaalta seesteisen arjen ystävälle riittää tasaisempikin onni.
– Tärkeintä suhteessa on, että tuntee olonsa hyväksi, hän pohtii.
Viiden vuoden kuluttua Koskentausta haaveilee juhlivansa torilla Ilveksen suomenmestaruutta ja elävänsä onnellisessa parisuhteessa.
– Mielellään vaimoni kanssa, mutta jos ei hänen niin jonkun muun.
Ainakin somekeskustelun perusteella tavallinen pirkkalalaismies onkin ehtinyt hurmata jo ohjelman ensimmäisten jaksojen aikana monia muitakin kuin Miran.
– Joku oli kirjoittanut, että olen ihana nallekarhu. Ja että toivoo minun ja Miran suhteelle pelkkää hyvää, mutta samalla vähän haaveilee, että eroaisin, ja hän voisi saada minut itselleen, Koskentausta sanoo naurahtaen.
-
Mun mielestä tuossa haastattelussa vahingossa paljastettiin, että olivat yhdessä ainakin haastattelun tekoaikaan. Matti sanoi, että toivoo olevansa viiden vuoden päästä luonnollisessa parisuhteessa, "mielellään VAIMONI kanssa mutta jos ei hänen, niin jonkun muun". Toimittaja ei tiennyt, että Matti puhuu Mirasta nimellä "vaimo".Selvästi ovat yhdessä edelleen. Ei silti jää mikään hyvä fiilis noista pareista. Jotenkin edelliskausien yhteen jääneet parit ovat vaikuttaneet ihastuneemmilta ja tasapainoisemmilta. Voihan Juudit ja Tommikin jäädä yhteen, joten 3 paria onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa kenen murre vähän ottaa korvaan, on Katilla, kun on niin nasaali, vai miten sitä kuvaisi. Sellainen määkivä.
Todella rasittava ääni. Kova ja ohut.
Emma pilasi mahdollisuutensa heti hääpäivänä. Ihan omalla käytöksellään.
Ja jatkoa seurasi, samaa rataa. Kuka tuollaista käytöstä toivoisi omalta puolisoltaan? Jää kyllä mieleen yhtenä epämiellyttävimmistä EA-naisista.
Nih kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta jotenkin käheän raastavan kova. Ihan hirveää kuunneltavaa.
Nih kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja rikki & raapiva :/
Omat ystävät ovat liian samanlaisia kuin itse olen, tai liian kohteliaita. En saa tarpeeksi sellaista palautetta, josta voisin ottaa opikseni. Asettuvat aina puolelleni, jos tulee jotain parisuhdeongelmaa tms.
Tätä ohjelmaa katsoessani voin usein samastua jonkun parin jompaankumpaan osapuoleen. Ketjun kirpeitäkin kommentteja lukiessani näen, miten hänen käytöksensä voidaan kokea. Muutamakin omaan elämääni sovellettavissa oleva oivallus on sitä kautta syntynyt.