Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
11161/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota Matin ja Miran juttua, ja eikö tuo ole aika perinteinen asetelma? Tarkoitan, että nainen on kovasti ihastunut mieheen ja haluaa saada liiton toimimaan. Mies myötäilee, mutta ei tunnu avautuvan kunnolla ja etäiseltä. Joten nainen kyselee enemmän ja enemmän, että onko kaikki ok ja ollaanko onnellisia. Mies vaan sanoo "Joo, joo..." Joten nainen luottaa, että kaikki on ok. Sitten mies pudottaakin pommin, että eipä nyt olekaan mitään tunteita. 

Vierailija
11162/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tuota Matin ja Miran juttua, ja eikö tuo ole aika perinteinen asetelma? Tarkoitan, että nainen on kovasti ihastunut mieheen ja haluaa saada liiton toimimaan. Mies myötäilee, mutta ei tunnu avautuvan kunnolla ja etäiseltä. Joten nainen kyselee enemmän ja enemmän, että onko kaikki ok ja ollaanko onnellisia. Mies vaan sanoo "Joo, joo..." Joten nainen luottaa, että kaikki on ok. Sitten mies pudottaakin pommin, että eipä nyt olekaan mitään tunteita. 

Erittäin usei menee myös toisinpäin. Ihmiset ovat erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11163/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miran ja Matin ongelma on huumori. Heillä on ihan erilaiset jutut. Mira ei tunnu ymmärtävän puoliakaan Matin heitoista "aivoista kuten kaikilla pareilla" "ei kai kaikilla auvoista ole?" ym vastaavia kommunikaatio täynnä.

Luulen kuitenkin Miran raha-asioiden olevan mallillaan. Mökkihaaveet ja onks meil rahaa-kommentit ovat usein ihan hyvin toimeentulevan juttuja. Itsekin puhun aika paljon rahasta, sitä on ihan mukavasti, mutta ei hirveitä määriä. Järkevänä sitä miettii esim kannattaako kohteeseen x ottaa lainaa tai kannattaako asunto myydä vai vuokrata jos hankkii isomman. Raha ei ole peikko vaan vähän kuin pelinappula.

Luulen, että Mira on järkevä rahankäytössä, saa elää ja tuhlatakin, muttei velaksi.

Moukat ja nousukkaat puhuvat rahasta

On vastuullista ja normaalia käytöstä puhua rahankäyttötavoistaan, rahallisesta tilanteeestaan ja toiveistaan rahankäytön suhteen, kun on perustamassa yhteistä taloutta.

Vierailija
11164/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itis kirjoitti:

Sellainen pikku kommentti tuohon "miksi Janne puhuu kirjakieltä", että osassa Itä-Suomea sanotaan "minä" ja "sinä", mikä kuuluu heidän murteeseensa. Ei siis ole kirjakieltä, vaan murre, joka on aikoinaan valikoitunut suomen kirjakielen muodoksi.

t. suomen opiskelija yliopistosta

Olen 11 vuotta seurustellut miehen kanssa joka puhui minä-sinä -murretta. Tiedän kyllä sen tavan puhua. Jannen kohdalla ei ole kyse siitä, ei ollenkaan. Hän puhuu kirjakieltä, ei savoa tai kainuunmurretta yms.

Janne ei puhu mitään murretta, se on ihan totta, mutta intonaation pikku yksityiskohdista kuulee, mistä on kotoisin. Asuin itse kouluajat Itä-Suomessa, ja edelleen bongaan tuollaiset muuten yleiskielisestä puheesta. Esim. monen työkaverin olen arvannut olevan sieltä päin.

Janne melomassa: Kyllä minä hallihen tämän vehkeen.

Kati: Mitä?

Janne: Että kyllä minä hallitsen tämän menopelin.

Janne kertoo työpäivästä Katille: Pijin sormusta.

Kati: Pidit sormusta

Vierailija
11165/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa enemmän ja enemmän ärsyttämään Tommi. Juudit antaa itsestään tosi fiksun ja lämpimän kuvan, ja jaksaa yrittää. Tuon korostaminen, ettei fyysistä vetovoimaa ole, mielestäni vain entistä enemmän etäännyttää, eikä tuo lähemmäs. Itse olisin varmaan jo heittänyt Tommin menemään, Juudit on tosi sitoutunut yrittämään. Juu, ei fyysistä vetovoimaa voi keksiä, mutta kyllä sitä voi yrittää "lämmitellä", tai edes antaa mahdollisuuden, muuten kuin vain toteamalla, että sitä ei ole. No ei ole, jos ei anna mahdollisuutta! Kertoo mielestäni myös siitä, että Juuditilla on terve ja vahva itsetunto, kun ei muserru noista keskusteluista, vaan esimerkiksi vielä tahtoo koskettaa. Miettikääpä, jos esimerkiksi Emmalle sanoisi, että en halua sinua. Tai jotain sen tyyppistä he ovat keskustelleetkin. Reaktio on ihan päinvastainen, kuin Juuditilla.

Vierailija
11166/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän nimillä nämä nykyiset osallistujat muistetaan?

Muistilappumies?

Pirkkalanvenkoilija?

Huonoitsetuntoinen riitelijä?

Nasaalinainen?

Vierailija
11167/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö vaikka

Tommi

Matti

Emma

Kati

Vierailija
11168/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohn ohjelmaan ei sitten ole tarpeeksi hakijoita.

On otettu Matti onnen etsiijä napakympistä, ei ole valitsijoilla ymmärrystä tämänkaltaisten treffien ideasta.

Kun ihminen näkee toisen ensimmäistä kertaa, on se ulkonäkö aivan erityisen tärkeä. 

Emma on ihan sievä nuori nainen mutta nopea silmäys alttarilla ei anna iskuintoa.

En ole enää jaksanut vaivautua katselemaan. Olen katsellut ulkolaisia jaksoja ja siellä on osattu paremmin tuo valinta tehdä.

Niin. Katin ääni on aivan kammottava. Ääniterapeutille ja saamaan nariseva nasaali kuntoon.

Vierailija
11169/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käviskö vaikka

Tommi

Matti

Emma

Kati

Noista tavallisista heteroihmisistäkö yritetään väkisin vääntää homoja ja lesboja???

Vierailija
11170/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/

1510751/mika-v

tun-ongelma-nyt-sit-

jos-voin-karppaamalla-100krt-paremmin?

page=4

Mitä tuossa on ollut?

Vierailija
11171/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville paljasti aika paljon Matin ja Miran suhteesta ja sain sen kuvan, että ongelma on nimenomaan, ettei Mira tule yhtään vastaan. Eli ei suostu muuttamaan Tampereelle, kokeilemaan Matille tärkeitä juttuja; pyöräilyä, golfia ja lätkän katsomista. Enkä tarkoita, että Miran ehdottomasti pitää tehdä niin kuin Matti haluaa, mutta jos on heti kaikkeen EI, EI, EI, niin en itsekään jaksaisi moista. Lisäksi Mira yrittää koko ajan puskea rakkautta ja vauvoja. Ymmärrän Mattia nyt 100% ja tuntuu pahalta, että hänestä on tehty joku pettäjä täällä. Miksi Miran on pitänyt alkaa puhua vauvoista ja uudesta talosta yms. HETI. Siis vaikka ovat naimisissa, niin kyllä se tunneside pitää rakentaa ja odottaa sen syntyä ennen kuin pystyy päättämään suurista asioista. 

Varmaan myös Miralla peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
11172/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaa enemmän ja enemmän ärsyttämään Tommi. Juudit antaa itsestään tosi fiksun ja lämpimän kuvan, ja jaksaa yrittää. Tuon korostaminen, ettei fyysistä vetovoimaa ole, mielestäni vain entistä enemmän etäännyttää, eikä tuo lähemmäs. Itse olisin varmaan jo heittänyt Tommin menemään, Juudit on tosi sitoutunut yrittämään. Juu, ei fyysistä vetovoimaa voi keksiä, mutta kyllä sitä voi yrittää "lämmitellä", tai edes antaa mahdollisuuden, muuten kuin vain toteamalla, että sitä ei ole. No ei ole, jos ei anna mahdollisuutta! Kertoo mielestäni myös siitä, että Juuditilla on terve ja vahva itsetunto, kun ei muserru noista keskusteluista, vaan esimerkiksi vielä tahtoo koskettaa. Miettikääpä, jos esimerkiksi Emmalle sanoisi, että en halua sinua. Tai jotain sen tyyppistä he ovat keskustelleetkin. Reaktio on ihan päinvastainen, kuin Juuditilla.

En ota kantaa nyt tähän pariskuntaan, mutta mitä se tarkoittaa, että antaa vetovoimalle mahdollisuuden? Eikö se tavallaan ole mahdollisuuden antamista, että viettää aikaa toisen kanssa, vaikka vetovoimaa ei ole, ja sitten vetovoimalla on mahdollisuus syntyä, jos on syntyäkseen? Joskin yleensä tietysti ei synny, jos kerran sitä ei alunperinkään ole.

Vierailija
11173/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tommi on sillä asenteella että vetovoimaa Juuditia kohtaan ei ole eikä yritä vetovoimaa viritellä eikä usko sitä tulevan niiiin --- miksi Tommi ei vaan sano Juuditille että jätetään leikki kesken, me ollaan kavereita eikä mitään sen enempää? Se olisi reilua ja selkärankaista toimintaa jos/kun nyt on niin että Tommi ei ole halukas yrittää viritellä romantiikkaa Juuditia kohtaan tai usko että se tyhjästäkään syntyy. (Itse en usko että romanttisia tunteita syntyy tyhjästä, mutta jos itse olisin Tommi ja jos haluaisin suhdetta jatkaa, niin nyt olisi romanttisten kynttiläillallisten ja suutelukokeilujen aika romantiikan herättelyksi; tätäkään Tommi nyt ei näytä tekevän).

Vierailija
11174/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös ensin Tuomaksen puolella mutta nyt alkoi ärsyttää. Tuollaiset ihmiset ovat vaan että "minä sanon mitä haluan ja jos joku loukkaantuu niin ei ole minun ongelmani, tällainen mä vaan olen". Ei nähdä mitään vikaa siinä omassa käytöksessä ja muiden pitää vaan mennä sen mukaan tai olla menemättä. 

Vierailija
11175/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ville paljasti aika paljon Matin ja Miran suhteesta ja sain sen kuvan, että ongelma on nimenomaan, ettei Mira tule yhtään vastaan. Eli ei suostu muuttamaan Tampereelle, kokeilemaan Matille tärkeitä juttuja; pyöräilyä, golfia ja lätkän katsomista. Enkä tarkoita, että Miran ehdottomasti pitää tehdä niin kuin Matti haluaa, mutta jos on heti kaikkeen EI, EI, EI, niin en itsekään jaksaisi moista. Lisäksi Mira yrittää koko ajan puskea rakkautta ja vauvoja. Ymmärrän Mattia nyt 100% ja tuntuu pahalta, että hänestä on tehty joku pettäjä täällä. Miksi Miran on pitänyt alkaa puhua vauvoista ja uudesta talosta yms. HETI. Siis vaikka ovat naimisissa, niin kyllä se tunneside pitää rakentaa ja odottaa sen syntyä ennen kuin pystyy päättämään suurista asioista. 

Samaa mieltä siinä mielessä ettei ihme jos mies alkaa perääntyä kun on just tavannut alttarilla tuntemattoman naisen, johon ei sen kummemmin tunne vetoa ja yrittää antaa aikaa itselleenkin, et tunne heräisi vähitellen, ja sit Mira vetää heti vauvakortin esiin ja pelottelee raskaudella (Oonkohan mä raskaana?)...Kuka mies tai nainen ylipäätään vois tehdä noin nopeita ja ISOJA elämänmuutoksia tyypin kanssa, jota ei edes vielä tunne ja jota ei olisi ulkomaailmassa edes katsonut? Tutustuminen vaatii aikaa ihan normaalielämässäkin...Kiirehtiminen on varma keino saada tunteet tukahtumaan, jos on epävarmuutta ilmassa.

Vierailija
11176/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Matilla taloudellisia paineita? Mira on vihjaillut hulppeista asunnoista jo moneen kertaan. Kerran jostain rannalla olevasta talosta/kesäpaikasta ja ihan vikassa jaksossa lisähuoneista. Kolmaskin kerta oli, en nyt muista. Yleensä Matti silloin hiljenee. Onkohan uskaltaneet edes keskustella taloudellisista realiteeteista. Miralla tuntuu olevan sen suhteen odotukset korkealla. Miehet ei herkästi kerro, jos nainen odottaa liikaa. Tulee sellainen pakene reaktio. Vai tulkitsenko väärin, kun oon nähny liittoja, jotka kariutuu siihen, ettei mies täytä naisen epärealistisia aineellisia toiveita? Noilla vihjailuilla Mira antaa aika vaativan ja kovan kuvan itsestään, vaikka ehkä yrittää visioida vain positiivista yhteistä tulevaisuutta. Totta kai pitää olla haaveita, mutta jos ne kuulostavat toisen korviin vaatimuksilta?

Nuo kommentit ovat kieltämättä särähtäneet omaankin korvaani. Minulle on niistä ja muutenkin jotenkin fiilis Mirasta kokoomuslaisena konservatiivi-kotirouvana, jolle miehen kuuluu tarjota miellyttävä elintaso ja puitteet.

Jos Mira pystyy yksin hommaamaan talon niin onko liikaa ajateltu, että miehen kanssa voimat yhdistäessä pystyisi hommaamaan mökinkin?

Pystyy hommaamaan talon? Missä tuo on tullut esiin?

Eikö se ole Miran talo, missä ovat oleilleet? Miralla on myös ollut Voglian vaatteita, jotka eivät ole halvimmasta päästä. 

On hänellä vastapainoksi ollut myös Lidlin vaatteita. Miran mekkoja aiemmin moitittiin täällä. Itse taas katselin että juuri ne kukkamekot sopivat hänen vartalotyypilleen hyvin, olivatko sitten tuota Vogliaa.

Eikö se Miran asunto ole rivari, ei talo?

Vierailija
11177/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mira on kyllä luvannut lähteä esim. lätkämatsiin, ei kuulemma ala istua siellä jatkuvasti, mutta voi joskus tulla mukaan. Eli ei se Mira nyt niin joustamaton ole. Sen sijaan Mattihan kieltäytyi heti kättelyssä kuntosalille menosta kun Mira sitä ehdotti. Lisäks Mira ei ole kieltäytynyt muutosta vaan sanonut että sekin on mahdollinen. Jos Mira on joustamaton niin ihan samanlainen on Matti.

Vierailija
11178/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: Pidin ja pidän edelleen tuosta edelliskauden Villestä! Ihana aurinkoinen, lämmin, positiivinen ja ratkaisukeskeinen tyyppi. Löytyispä itsellenikin vastaavanlainen. T. Sinkkunainen

Makuja on monenlaisia. Minusta Ville on mukavan leppoisa kaveri tai naapuri, jos vain kestää sen hihittelyn ja hohottelun, mutta muuhun vetovoimaa ei hänessä ole.

Ei ole lainkaan minun miestyyppiä parisuhdemielessä. Mutta ei tarvitse ollakaan. Kunhan sanoin.

Onneksi löysivät toisensa.

Vierailija
11179/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on sanottu että Emma epävarmalla käytöksellään ajoi Tuomaksen pois, niin entä sitten Mira? Hän kyseli Matilta jo häissä, että vieläkö haluat jatkaa. Häämatkalla kyseli koko ajan, että kehtaako Matti näyttää vielä vaimoaan kaupungilla. En edes jaksa tähän luetella vieläkin räikeämpiä esimerkkejä Miran huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. Ei se varsinaisesti edistä miehen ihastumista. Minusta Mira on tämän palstan "pyhä lehmä", joka nähdään vain Matin uhrina.

Tuomaksesta sen verran, että jos on tiennyt Emman olevan ihastunut häneen, niin olisiko voinut hieman hienotunteisemmin kertoa asian Emmalle. En jaksa uskoa, että Emma olisi viitsinyt kiukutella niin paljon jos Tuomas olisi käyttäytynyt kuin Tommi. Toki Emma olisi ehkä ottanut etäisyyttä ja ollut surullinen, mutta tuo heidän riitelynsä tuntuu aivan turhalta.

Yrittääkö Kati kouluttaa Jannesta jotain alfamiestä? Voihan se ärsyttää, jos toinen on noin miellyttämisenhaluinen, mutta aika ahdistavalta tuo Katin painostus tuntuu näin ulkopuolisen silmin.

Vierailija
11180/18026 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä väkevä pointti tuossa, että Mira aivan liian aikaisin ja turhan painokkaasti rupesi siitä raskautumisesta ja lapsista vitsailemaan/heittelemään/jauhamaan. En ihmettele, että toinen menee sellaisesta lukkoon. Vaikka kuinka biologinen kello soisi ja vaikka molemmat lähtökohtasesti olisivatkin lasten hankinnan kannalla kunhan suhde vähän vanhenee ja kehittyy, niin ihan alkuun ei kyllä kannata painostaa. Tuossa vaiheessa riittää kyllä ihan vaan yksi linjakeskustelu, jossa molemmat toteavat kantansa lastenhankintaan, mutta siitä eteenpäin asioiden pitää mennä omalla painollaan.

.

Inhimillisesti katsottuna ymmärrän Miraa jos on kova halu lapsiin ja jos ikäkin tulee kohta vastaan (en muista minkä ikäinen hän on, näyttää kyllä ihan nuorelta), mutta täysin tuntemattoman ihmisen painostaminen tai edes jatkuva vihjailu asialla saa kyllä enemmän vahinkoa aikaan mitä suhteen kehittymiseen tulee.

.

Muidenkin kohdalla on monesti tullut mieleen että maltti olisi valttia. Suhteen alku on aina sellaista, että tietynlaista epävarmuutta on vaan pakko oppia sietämään ja antaa asioiden kehittyä. Siten lopputulos on yleensä parempi kuin että väkisin yrittää puristaa toisesta sitä varmuutta.

Ketju on lukittu.