Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
11121/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pakettipuolella päällikkönä. No kulkee miten kulkee, jos kulkee.

Vierailija
11122/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis kirjoitti:

Sellainen pikku kommentti tuohon "miksi Janne puhuu kirjakieltä", että osassa Itä-Suomea sanotaan "minä" ja "sinä", mikä kuuluu heidän murteeseensa. Ei siis ole kirjakieltä, vaan murre, joka on aikoinaan valikoitunut suomen kirjakielen muodoksi.

t. suomen opiskelija yliopistosta

Savossakin joskus sanotaan mutta noissa murteissa minää ja sinää kyllä venytetään, mitä ei tehdä kirjakielessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11123/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Matilla taloudellisia paineita? Mira on vihjaillut hulppeista asunnoista jo moneen kertaan. Kerran jostain rannalla olevasta talosta/kesäpaikasta ja ihan vikassa jaksossa lisähuoneista. Kolmaskin kerta oli, en nyt muista. Yleensä Matti silloin hiljenee. Onkohan uskaltaneet edes keskustella taloudellisista realiteeteista. Miralla tuntuu olevan sen suhteen odotukset korkealla. Miehet ei herkästi kerro, jos nainen odottaa liikaa. Tulee sellainen pakene reaktio. Vai tulkitsenko väärin, kun oon nähny liittoja, jotka kariutuu siihen, ettei mies täytä naisen epärealistisia aineellisia toiveita? Noilla vihjailuilla Mira antaa aika vaativan ja kovan kuvan itsestään, vaikka ehkä yrittää visioida vain positiivista yhteistä tulevaisuutta. Totta kai pitää olla haaveita, mutta jos ne kuulostavat toisen korviin vaatimuksilta?

Nuo kommentit ovat kieltämättä särähtäneet omaankin korvaani. Minulle on niistä ja muutenkin jotenkin fiilis Mirasta kokoomuslaisena konservatiivi-kotirouvana, jolle miehen kuuluu tarjota miellyttävä elintaso ja puitteet.

Jos Mira pystyy yksin hommaamaan talon niin onko liikaa ajateltu, että miehen kanssa voimat yhdistäessä pystyisi hommaamaan mökinkin?

Pystyy hommaamaan talon? Missä tuo on tullut esiin?

Vierailija
11124/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itis kirjoitti:

Sellainen pikku kommentti tuohon "miksi Janne puhuu kirjakieltä", että osassa Itä-Suomea sanotaan "minä" ja "sinä", mikä kuuluu heidän murteeseensa. Ei siis ole kirjakieltä, vaan murre, joka on aikoinaan valikoitunut suomen kirjakielen muodoksi.

Missä päin Itä-Suomea moinen? Janne siis sieltä kotoisin?

Varmaan laajemmallakin alueella, mutta ainakin Kangasniemellä vanhempi väki puhuu noin. Muuten se puhetapa ei sitten ole pätkääkään kirjakielistä :)

Vierailija
11125/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itis kirjoitti:

Mulla oli kaveri Iisalmesta (Kuopion lähellä) ja hän sanoi minä ja sinä. Mutta Jannen puhe ei muuten kuulosta kyllä savolaiselta yhtään.

Vierailija
11126/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outokummusta Janne kotoisin tai ainakin siellä lapsuuden ja nuoruuden viettänyt

Vierailija
11127/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannesta ja Katista tulee mielikuva eritahtisuudesta: Kati on nopea, Janne hidas. Pidemmän päälle se on kyllä no-no. Matin ja Miran välillä ei kipinöi, lähinnä suhde vaikuttaa pitkästyttävältä. Emman huono itsetunto veti suhteen alusta saakka väärille vesille, Tuomas olisi saattanut hyvinkin innostua, jos vaimo olisi pystynyt tasapainoisempaan yhteistyöhön. Tommi on kuolettavan tylsä, Juudit antaa varmasti kenkää kauden lopussa ja lähtee metsästelemään eläväisempää kaveria.

Voisin kuvitella, että jos olisin itse tuollaisessa ohjelmassa, olisin täysin jäässä ja kommunikaationi olisi kivikautista.

Vierailija
11128/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuten sanoin, naisella ainakin pitäisi olla sellainen asunto, johon voi muuttaa ja kuvata. Monilla on varmaan omistusasuntoja.

Ne koppimiehethän usein juuri muuttavat naisen luo tässä ohjelmassa. Tai siinä ankeammassa asunnossa oleillaan hyvin vähän. Useinkin tekevät ohjelmassa jotain tapetointi tai pihatöitä tms.

Itse asun vuokralla joten sen tyylinen puuhastelu olisi pois laskuista.

Niinpä, joku sanoi, ettei tuloja syynätä, ei tietenkään. Mutta osallistujien täytyy olla kuitenkin vakavaraisia ja kohtalaisen hyvin toimeentulevia. Poislukien tosiaan ulosotossa olevat ja maksuhäiriöiset. Uskoisin, että harva työtönkään ohjelmaan hakee. Tai sairaseläkkeellä oleva jne.

Näitä ihmisiä on aika paljon nykyään, joten aika moni on "ulkona" osallistumaan ohjelmaan.

Siksi ihmettelenkin miten hyvin toimeentulevat, työssäolevat ja suunnilleen terveet ihmiset eivät löydä kumppania. Heillehän se on paljon helpompaa näistä edellämainituista syistä johtuen. Tai siis kun näitä hakua vaikeuttavia syitä ei ole.

Voivat olla stressittömästi ja ei tarvitse salailla, häpeillä tai tuntea itseään ulkopuoliseksi.

Ensi kaudella saisi kyllä ehdottomasti olla mukana joku sairaseläkeläispari tai vastaava! Vähän vaihtelua!

Vierailija
11129/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Matilla taloudellisia paineita? Mira on vihjaillut hulppeista asunnoista jo moneen kertaan. Kerran jostain rannalla olevasta talosta/kesäpaikasta ja ihan vikassa jaksossa lisähuoneista. Kolmaskin kerta oli, en nyt muista. Yleensä Matti silloin hiljenee. Onkohan uskaltaneet edes keskustella taloudellisista realiteeteista. Miralla tuntuu olevan sen suhteen odotukset korkealla. Miehet ei herkästi kerro, jos nainen odottaa liikaa. Tulee sellainen pakene reaktio. Vai tulkitsenko väärin, kun oon nähny liittoja, jotka kariutuu siihen, ettei mies täytä naisen epärealistisia aineellisia toiveita? Noilla vihjailuilla Mira antaa aika vaativan ja kovan kuvan itsestään, vaikka ehkä yrittää visioida vain positiivista yhteistä tulevaisuutta. Totta kai pitää olla haaveita, mutta jos ne kuulostavat toisen korviin vaatimuksilta?

Nuo kommentit ovat kieltämättä särähtäneet omaankin korvaani. Minulle on niistä ja muutenkin jotenkin fiilis Mirasta kokoomuslaisena konservatiivi-kotirouvana, jolle miehen kuuluu tarjota miellyttävä elintaso ja puitteet.

Jos Mira pystyy yksin hommaamaan talon niin onko liikaa ajateltu, että miehen kanssa voimat yhdistäessä pystyisi hommaamaan mökinkin?

Pystyy hommaamaan talon? Missä tuo on tullut esiin?

Eikö se ole Miran talo, missä ovat oleilleet? Miralla on myös ollut Voglian vaatteita, jotka eivät ole halvimmasta päästä. 

Vierailija
11130/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis kirjoitti:

Olen 11 vuotta seurustellut miehen kanssa joka puhui minä-sinä -murretta. Tiedän kyllä sen tavan puhua. Jannen kohdalla ei ole kyse siitä, ei ollenkaan. Hän puhuu kirjakieltä, ei savoa tai kainuunmurretta yms.

Vierailija
11131/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itis kirjoitti:

Jyväskylän seudulla puhutaan puhtainta suomea. Jyväskylä ei ole idässä vaan keskellä.

Vierailija
11132/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itis kirjoitti:

Olen 11 vuotta seurustellut miehen kanssa joka puhui minä-sinä -murretta. Tiedän kyllä sen tavan puhua. Jannen kohdalla ei ole kyse siitä, ei ollenkaan. Hän puhuu kirjakieltä, ei savoa tai kainuunmurretta yms.

Jatkan vielä: luulen että jännittää, esim kameroita ja muuta vastaavaa? Se kamerapelko voisi olla yksi syy miksi kuvaaja oli mennyt puskiin kuvaamaan. :D

Vierailija
11133/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katin ja Jannen tapauksessa sinänsä ymmärrän molempia osapuolia siihen asti että saattaahan se turhauttaa kun toinen on ihan erilainen. MUTTA: sympatiani ovat täysin Jannen puolella, koska heistä vain Kati on sitä mieltä että hänen tapansa on ainoa oikea ja todella rumasti ja alentuvasti suhtautuu Jannen erilaisuuteen. Vaatii muutosta, mutta itse ei anna toiselle tilaa edes siihen tuolla päälle käymisellään.

Vierailija
11134/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuon Matin ja Miran juttu on? Toivoin heidän kohdallaan että juttu onnistuisi kun jollain lailla ovat niin saman oloisia, mutta eihän tuo nyt kyllä hyvältä näytä. Jos huhu Matin tapailusta toisen naisen kanssa pitää paikkansa, se kyllä selittäisi monta juttua. En vaan millään haluaisi uskoa sitä, olisi se kyllä EA-historian härskein temppu.

Vierailija
11135/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä ketju tämä. Ilkeitä ihmisiä arvioimassa täysin tuntemattomia ihmisiä, ei hyvää päivää teidän kanssanne. Hankkikaa ihmeessä omat elämät ja oikeat ystävät irl  ::DD

Vierailija
11136/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miran ja Matin ongelma on huumori. Heillä on ihan erilaiset jutut. Mira ei tunnu ymmärtävän puoliakaan Matin heitoista "aivoista kuten kaikilla pareilla" "ei kai kaikilla auvoista ole?" ym vastaavia kommunikaatio täynnä.

Luulen kuitenkin Miran raha-asioiden olevan mallillaan. Mökkihaaveet ja onks meil rahaa-kommentit ovat usein ihan hyvin toimeentulevan juttuja. Itsekin puhun aika paljon rahasta, sitä on ihan mukavasti, mutta ei hirveitä määriä. Järkevänä sitä miettii esim kannattaako kohteeseen x ottaa lainaa tai kannattaako asunto myydä vai vuokrata jos hankkii isomman. Raha ei ole peikko vaan vähän kuin pelinappula.

Luulen, että Mira on järkevä rahankäytössä, saa elää ja tuhlatakin, muttei velaksi.

Vierailija
11137/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% OHIS (?) Onko täällä sellaisia, jotka ovat hakeneet ohjelmaan, mutteivät ole (vielä) päässeet? Millainen hakuprosessi oli?

Pitäisikö tämä aihe siirtää omaksi aloitukseksi, vai menisikö täällä muiden joukossa, kun kuitenkin sama ohjelma? Peukku jos ok täällä ja alapeukku, jos pitää siirtää. Kysyn ihan, koska itseä häiritsee, että joillekin täällä voi kirjoittaa mitä tahansa aiheenkin vierestä ja toisten mielestä pitää tarkkana pysyä aiheessa. 

Vierailija
11138/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä ketju tämä. Ilkeitä ihmisiä arvioimassa täysin tuntemattomia ihmisiä, ei hyvää päivää teidän kanssanne. Hankkikaa ihmeessä omat elämät ja oikeat ystävät irl  ::DD

Tällaisia viestejä en ymmärrä kun ensin kirjoitat tiukan mielipiteesi, mutta laitat loppuu hymiön. Eli kirjoititkin vitsaillen. Okei..

Vierailija
11139/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä kokonaisuutta. Tässä ihmiset kommentoi ristiin ja muutenkin sekavaa ja negatiivista. Samalla oppii kuitenkin elämästä ja itsestään lisää kun huomaa, että muut on nähneet jotain mitä itse en tajunnut. Esim tämä Katin haukkuminen. Tiedän itse että näytän pettyneenä paljon pahemmalta (vrt pikku myyn naama) ja se mitä ihmiset kommentoi vaikka nyt Katista tai Emmasta auttaa ymmärtämään omaa käytöstä & muiden palautetta mitä joskus etenkin nuorempana sai.

Vierailija
11140/18026 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itis kirjoitti:

Janne ei puhu mitään murretta, se on ihan totta, mutta intonaation pikku yksityiskohdista kuulee, mistä on kotoisin. Asuin itse kouluajat Itä-Suomessa, ja edelleen bongaan tuollaiset muuten yleiskielisestä puheesta. Esim. monen työkaverin olen arvannut olevan sieltä päin.

Ketju on lukittu.