Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, mutta tästä EA-keskustelusta on tullut entisaikojen chattihuone: yksi ryhmä puhuu uskonnosta, yksi ryhmä puhuu naisten ulkonäöstä, yksi miesten seksuaalisuudesta, yksi lapsien hankkimisesta ja yhden ryhmän keskustelijat kehuvat omaa parisuhdettaan ja omaa ulkonäköään. ...
Tästä keskustelusta tulee esille se, että moni olisi terapian tarpeessa. Tämä nyt ei vain ole paras mahdollinen hoitokeino siihen.
Noo, antaa keskustelun kukkia. Niin kauan kuin ei mennä totaalisiin asiattomuuksiin, minusta voidaan antaa kaikelle tilaa. Ei aleta ilkkumaan kenenkään terapian tarpeesta - ikävää yleensäkin leimata terapia yleensäkin kielteisessä valossa, että sitä käyttävät ovat jotenkin kummallisia. Tehokkain tapa pysäyttää keskustelu ja jäädyttää vuorovaikutus on vihjaista onko toissen mielenterveydessä jotain vikaa.
Eri näkökulmat ovat rikkaus.
Ei tässä ole ilkuttukaan siitä eikä edes esitetty kielteisessä valossa. Ja mistä sellaisen käsityksen saa, että keskustelijoien mielenterveydessä on jotain "vikaa"? Sen sijaan, kun oman elämän selittämistä tulee täällä kilometrikaupalla, kielii se siitä että elävässä elämässä ei ole kenelle tai mihin voi purkaa omaa sisintään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tuntenut miestäni kohtaan mitään seksuaalista himoa kun tavattiin, enkä ihastunutkaan häneen. Juteltiin paljon ja tutustuttiin ja hänen aloitteestaan mentiin treffeillekin ja alettiin tapailla.
Lopulta muutaman viinilasin avustuksella päädyttiin sänkyyn toisten treffien päätteeksi. Seksistä ei oikein tullut mitään humalassa, jätimme leikin kesken yhteisymmärryksessä ja nukuimme sitten vaan. Seuraavana päivänä teki mieli yrittää uusiksi ihan selvin päin. Ja se toimi valtavan hyvin! Seksi oli hyvää, kommunikointi toiselle helppoa ja olimme vaan täysin samalla levelillä. Ja sitten hullaannuinkin mieheen, ihastuin aivan valtavasti. Vahva vetovoima syntyi siis lopulta kun selvisi, miten hyvin pelaamme yhteen. Olemme edelleen yhdessä nyt vuosia myöhemmin.
Tämä vaan tiedoksi tuolle, joka luulee että kaveripohjalta tai ilman kemiaa alkanut suhde on aina kaverillinen alusta loppuun saakka.
Varmaan useimmat suhteet syntyykin näin. Harvoin sitä ihastuu päätä pahkaa yhtään keneenkään, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen pakkaus. Mutta esim. Tuomaksella ja Tommilla joku asia tökkii toisessa ja sitä on vaikea ohittaa. Nyt ei puhuta mistään neutraalista ystävyyssuhteesta jossa tunteet syntyy ajan kanssa. En tiedä mitä Tuomas saisi suhteesta Emman kanssa, joten ei voi syyttää ettei halua yrittää. Juudit näyttää vähän Tommin kaverilta Saskialta. Ja häissä joku sanoi että Juudit on naisversio Tommista. Ehkä he ovat liian samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmasta Cmore-jaksosta
.
.
Häiritsikö ketään muuta kun Mira sanoi ettei ole yhtään kertaa riidellyt Matin kanssa? Minusta kuulostaa niin kuin heillä olisi koko ajan jotain kinaa käynnissä. Lisäksi kun Matti sanoo, että ovat skipanneet Miran kanssa kaikki parisuhteen hyvät puolet? Siis tarkoitettu huumoriksi, mutta onkohan jotain totuuden siementäkin.
En ole nähnyt jaksoa vielä, mutta minusta M&M eivät ole lainkaan avoimia ja rehellisiä todellisesta kanssakäymisestään ja tunteistaan. Rivien välistä ja käytöksestä on luettavissa jo pelkästään televisiossa näytettyjen pätkien perusteella, että Matti pettyi Miraan eikä heillä ole yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Ja Mira tosiaan koko ajan testaa Mattia "vitsailemalla" milloin terassin rakennuksesta, milloin raskaudesta.
Näitä tekisi jotenkin mieli ravistella, että nyt rehellistä suoraa puhetta välillä, eikä mitään näyttelemistä ja vihjailua.
Vierailija kirjoitti:
Mira on kaunistunut avioliiton mukana.
Esiintyy hienosti ja naisellisesti.
Hänestä saa joku, ellei se ole Matti, ihanan naisen.
Naisellisuutta siis pyöreys, paikallaanolo ja nyrpistely. Minulla miehenä suht eri toiveet, mikä ns. naisellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos Matti sanoi pitävänsä urheilullisista bruneteista, hänelle sitten valittiin kumppaniksi joku ihan päinvastainen. ;.
Mun mielestä on outoa, jos kumppanin hiusten Väri on tärkeä asia. Minun mielestäni sekä vaaleat, tummat ja punatukkaiset ovat kauniita.
Vaikea varmasti löytää Matille urheilullista naista koska ne naiset haluaa yleensä urheilullisia miehiä...ja ylipainoinen Matti taas ei sitä ole. Hankala tilanne jos ei omantasoiset naiset (painon osalta) kelpaa....
Nuo on kovin vaarallisia nuo määreet, koska esim "urheilullinen" on hyvin monitasoinen - himofitnessistä johonkin golfbägiä kantavaan pikkufriiduun. Joidenkin mielestä jopa se Ilveksen fanikatsomon "en oo koskaan juossut enkä juokse!" - tätskä on urheilullinen, koska seuraa urheilua.
Matin urheilullinen 'pari' löytyisi nimenomaan golfkentältä, ihminen joka tykkää liikkua ja olla aktiivinen vapaa-ajallaan, mutta muutama ylikilokin voi siellä matkassa kulkea.Mira ei tämä (ainakaan vielä) ole, mutta kun hän kerran on "antanut luvan" Matille poikien ajanviettoon jäkismatseissa ja siellä golfkentällä niin ehkäpä se toimiikin?
Varsinkin jos hän saa sen vauvan, pari.
Ai niin, eikö se Mira muuten houkutellut jossain jakosssa Mattia 'salille' tai johonkin hänen 'ryhmäjumppaan' et taitaa se Mirakin pikkusen liikkua.
Ja muuten, mulla JS miehellä ainakin täysin eri liikunnan vaikka suht 'saman verran' liikutaankim. Yhdessä käydään joskus vaan kävelyllä.
Eipä kai sitä kaikkea tarvi aina yhdessä? Mun mielestä se olis ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänestä saa joku, ellei se ole Matti, ihanan naisen.Naisellisuutta siis pyöreys, paikallaanolo ja nyrpistely. Minulla miehenä suht eri toiveet, mikä ns. naisellisuutta.
No avaapa, mitä 'naisellinen' sulle.
Mun mielestä Mira on näistä tämän vuoden naisista naisellisin - pitää itsestään eniten huolta (vaikka onkin vähän pyöreä) kokonaisuudessa, vaatteet kauniit ja huolitellut (Kato hyvä kakkonen tässä), sisustamisessa selkeä naisellinen ote, arvaan, että Mira jopa tuoksui hyvältä, mulle tulee mieleen vanilja.
Ja 'naisellinen' ei mun mielestä missään tapauksessa sulje pois 'pyöreyttä, paikallaanoloa (mitä edes tarkoitat ?) tai edes oikeastaan nyrpistelyä (mitäköhän tälläkään suoranaisesti tarkoitat?, pitäisikö olla jotenkin 'kaikki käy ihana urhoni'?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänestä saa joku, ellei se ole Matti, ihanan naisen.Naisellisuutta siis pyöreys, paikallaanolo ja nyrpistely. Minulla miehenä suht eri toiveet, mikä ns. naisellisuutta.
Sä mikään mies ole ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös ihmetellyt täydellistä seksistä ja vetovoimasta vaikenemista. Nehän on parinmuodostuksessa tärkeitä tekijöitä, muuten voidaan jäädä suosiolla kaveriasteelle.
Tosi outoa myös, ettei ulkonäöstä sanota halaistua sanaa. Vähän kuin teeskenteltäisiin, ettei ulkonäöllä ole mitään merkitystä vaikka kaikki tietää, että on sillä.
Tämän takia ETA jää pinnalliseksi ja ulkokultaiseksi ohjelmaksi, johon on vaikea päästä sisälle. Osallistujilta toivon suorempaa puhetta, nyt kaikki vaan hymistelee.
Samaa mieltä. Vaikka nämä ihmeellisen kemian jankkaajat väittävät etteivät tiedä mikä kumppanissa tökkii jos ei tunne vetovoimaa, niin taatusti sen tietää. Ymmärrän, ettei kukaan halua tv-ohjelmassa myöntää jotain pieniä pinnallisia asioita jotka häiritsevät.
Voi tietysti olla, että ne jotka ihmettelevät, miksi muut puhuvat kemiasta, ovat niitä, jotka itse eivät tunne mitään sen kummempaa kemiaa ja ovat pariutuneet kaverihengessä. Tunnen itse tällaisia, jotka eivät ikinä ihastuneet tai rakastuneet, eivät edes kumppaniinsa, vaan alkoivat vaan olla yhdessä jonkun kivan tyypin kanssa, jonka saivat. Nämä tyypit yleensä vähättelevät ihastumisen, alkuhuuman ja kemian merkitystä tyyliin "ei se kestä", "se loppuu kuitenkin parin vuoden päästä", "silloin ei näe sitä toista rehellisesti" ja "ei ole yhtä oikeaa vaan on olemassa tuhansia mahdollisia vaihtoehtoja".
Se olisikin kiinnostavaa tietää, miksi jotkut eivät ihastu, kun tuntuu etteivät he edes kykene siihen. Mutta jos ovat tyytyväisiä kaverillisemmassa suhteessa, niin mikäs siinä. Ärsyttävää vaan, että tuputtavat aina samaa muillekin ja vähättelevät toisten toiveita ja vihjailevat pinnallisuudesta.
Eiköhän sitä kemiaa tuputeta yhtä paljon.
Parit on tunteneet toisensa muutaman viikon. Jos tuossa ajassa aletaan puhua terassin rakentamisesta tai raskaaksi tulemisesta, niin voisi kysyä mihin on kiire.
Päättyikö edellinen suhde siihen, ettei siippa osannut tai halunnut ilmaiseksi rakentaa terassia toisen omaan kämppään? Pitääkö terassi saada aikaan viidessä viikossa ennenkuin lähdetään eri suuntiin?
Itse käyttäisin tuon ajan tutustumiseen ja mukavaan yhdessäoloon, ilman mitään työvelvoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Parit on tunteneet toisensa muutaman viikon. Jos tuossa ajassa aletaan puhua terassin rakentamisesta tai raskaaksi tulemisesta, niin voisi kysyä mihin on kiire.
Päättyikö edellinen suhde siihen, ettei siippa osannut tai halunnut ilmaiseksi rakentaa terassia toisen omaan kämppään? Pitääkö terassi saada aikaan viidessä viikossa ennenkuin lähdetään eri suuntiin?
Itse käyttäisin tuon ajan tutustumiseen ja mukavaan yhdessäoloon, ilman mitään työvelvoitteita.
No itseasiassa kyllä sitä tulisi taloa/asuntoa esitellessä jollekin ensimmäistä kertaa, samalla kertoneeksi että tuohon olen suunnitellut terassia jne. Ei se sitä tarkoita, että sen toisen pitäisi siltä seisomalta alkaa sitä rakentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos Matti sanoi pitävänsä urheilullisista bruneteista, hänelle sitten valittiin kumppaniksi joku ihan päinvastainen. ;.
Mun mielestä on outoa, jos kumppanin hiusten Väri on tärkeä asia. Minun mielestäni sekä vaaleat, tummat ja punatukkaiset ovat kauniita.
Ja koska sun mielestä on näin, se varmaan on niin kaikkien mielestä, niinkö? Ja sitä paitsi olihan toinen toive urheilullinen. Se saattoi olla kiertoilmaus hoikalle tai normaalipainoiselle - kun painohan on myös asia, josta ei yleisen käsityksen mukaan saa olla mitään toiveita, vaan ainoa hyväksytty näkökulma on se, että "ei se haittaa, vaikka on vähän kilojakin, kaikkihan ovat kuitenkin kauniita omalla tavallaan".
Nykysuomi-Suomi sanakirja:
Urheilullinen = EI mikään ällöläski, urheilusta viis...
Ei se nykysuomea ole, vaan ehkä deittailusuomea... Kun sitä paheksutaan, jos toivoo normaalipainoista/hoikkaa, on normaalipainoisen saadakseen melkein paras keino toivoa urheilullista, koska urheilulliset ja liikunalliset ihmiset yleensä eivät ole lihavia, ja heillä on usein hyvä vartalo. Ja nyt tietysti joku tulee tänne saivartelemaan, että "urheilullinen voi olla ylipainoinen koska lihas painaa enemmön kuin rasva" - joo, ihan totta, ja tässä tapauksessa ei se paino varmasti olisikaan mikään ongelma.
Ei se urheilullinenkaan kerro mitään nykyään, koska läskit on tuotakin termiä alkaneet omimaan. Käyvät koiran kanssa lenkillä ja pyöräilevät silloin tällöin ja ovat mielestään urheilullisia. Lisäksi se ulina, ettei ulkonäöstä näe kuulemma ihmisen urheilullisuutta mitenkään. Jep.
Silloin, kun liikuin ihan tosissaan, painoin semmoisen 70-75 kiloa, että en mikään keijukainen. Nyt käyn koiran kanssa lenkillä ja golfaamassa ja pyöräilen silloin tällöin niin painan jo 80-85 kiloa, koska eivät ne lihakset ole mihinkään kadonneet. Sori, ettei ihmisen ulkonäöstä näe sen urheilullisuutta kuin ehkä tavasta askeltaa ja otteista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ulkonäkö on se juttu, minkä takia Tommi ei syty. Syynä saattaa olla se, että Juudit on ”liian täydellinen”. Tommi vaikuttaa henkilöltä, joka kaipaa väittelyseuraa ja vähän tarttumapintaa. Ei mitään riitapukaria, mutta jotain sellaista, jonka kanssa käydä kiinnostavia keskusteluja, ja olla joskus eri mieltäkin. Juudit on niin ymmärtäväinen.
Tästä samaa mieltä. Totuudenhan tietää ainoastaan Tommi ja Juudit, mutta se mitä heidän suhteestaan on meille näytetty vahvistaa omaakin käsitystä siitä, mikä ehkä mättää. Ulkonäkö tuskin se oleellisin ongelma, sillä Juudithan on ihan nätti ja näpsäkkä, ensikohtaamisessa jo paistoi Tommin katseessa ihastus. Ja luonnehan on sitten myös mutkaton ja mukaileva, ystävällinen ja empaattinen. Mutta onko Juudit siis liian kiltti, liian hyvä, liian helppo, liian yllätyksetön, liian arvattava. Draamaqueenia tuskin Tommikaan kaipaa, mutta jotain särmää ehkä, jotain hiukan haasteellisempaa. Keskusteluja, missä ei tarvitse myötäillä toista tai yleisiä normeja - riskinottoa. Naisilla erityisesti on taipumus miellyttämiseen, mielipiteitä myöten myötäillään kumppania hylkäämisen pelossa, vaikka asia saattaisi olla juuri päinvastoin. Voi ottaa oman tilan, olla yksilö - ja siltikin yhdessä, jopa symbioosissa.
Ja taas keskityt siihen, mitä Juudit on tai ei ole! Miksi me naiset tehdään tätä. Ihan yhtä lailla syy voi löytyä miehestäkin! On vaikka täysin haluton kontrollifriikki. Mistä me näitä tiedämme, voi olla mitä vain tau ei mitään mitä täällä on arvuuteltu. Mut kattokaa nyt välillä muutakin kuin naisen osuutta kipinän syttymiseen.
Analysoin näitä ensisijaisesti yksilöinä.
Minulle naisena ei ole mikään tabu arvostella/analysoida myös omaa sukupuoltani siinä missä sitä toistakaan. Ja se, että olen itsekin nainen antaa tavallaan omanlaisensa konkreettisen kokemusasiantuntijan tulokulman tähän analyysiin. En siis hehkuta Ensitreffien naisia vain siksi, että olen itsekin nainen. Minulla ei ole tarvetta olla loputtoman solidaarinen omalle sukupuolelleni. En myöskään morkkaa sarjan miehiä solidaarisuudesta naisiin. Minusta kaikkein mielenkiintoisinta on nähdä kaikki yksilöinä ja miettiä mitkä yksilölliset seikat ehkä saavat toimimaan heidät niin kuin toimivat. Tottakai sukupuoliroolit vaikuttavat, ja kun sellainen pilkahtaa esiin, on mielenkiintoista miettiä miksi se ja se ottaa siinä ja siinä kohtaan käyttöönsä tietyn roolin sen sijaan että toimisi täysin yksilöllisesti.
Minusta on äärimmäisen rajoittavaa, että naisvaltaisella keskustelupalstalla pitäisi nyt hymistellä ja ihastella vain Juuditin hyveitä ja nähdä hänet pelkästään uhrina. Olen toki itsekin nähnyt hänet myös uhrina, mutta samalla ihmetellyt sitä, että miksi hän jää tuohon hymistelijän ja häntää heiluttavan pikkukoiran rooliin, vaikka toinen silminnähden torjuu. Minä olen myös tuolla aiemmin arvostellut Tommia, sanoin häntä mm. suolapatsaaksi niiden munavitsien ja tanssihyppelyiden väliin. Näen Tommin käytöksen ylikorrektina ja siksi luotaantyöntävänä. Hän todellakin haluaa olla hajuton ja mauton, varoo ettei eleelläkään herätä Juuditissa luuloja enempään. Minusta molemmilla on vahvat defenssit "pelissä". Juuditilla se on kiltin tytön rooli ja Tommilla tarttumaton teflon. "Syyllisiä" eivät ole kumpikaan. Kumpikin toimii omien sisäisten haavojensa pohjalta, sieltä turvakilven takaa kurkkien. Minusta tuntuu, että Tommi näkee heidät myös liian samankaltaisena, kiltteinä jees-ihmisinä, eikä siksi syty Juuditiin, koska kaipaisi enemmän vastakohtaa, joka hänet täydentäisi.
Älä nyt esiinny minään "tabujen rikkojana". 99,5% kirjoituksista on vian ja syyn etsimistä naisesta, kun miestä ei haluta eikä kipinää löydy. Et sinä mitään tabuja riko, vaan määkit samaan ääneen kuin kaikki muutkin.
Samaan aikaan miehet myhäilevät ja seuraavat keskustelua päältä, kun akat arvostelevat toisiaan, että miten "vääränlainen" nainen on ja mitä Naisen pitäisi tehdä toisin. Olisiko jo aika vaihtaa kelaa. Sellainen hyväksyvämpi asenne molempia sukupuolia kohtaan, ettei se ole vain naisesta kiinni, vaan molemmilla on osuutensa.
Et tainnut lukea kirjoitustani ajatuksen kanssa? Jos olisit sisälukenut, ilman tuomitevia ennakkoasenteita, olisit huomannut että nimenomaan en syyttele kumpaakaan, vaan tasavahvasti yritän ymmärtää molempien sukupuolten (tässä Juuditin ja Tommin) vaikuttimia. Minulle on vierasta tuo "Samaan aikaan miehet myhäilevät ja seuraavat keskustelua päältä, kun akat arvostelevat toisiaan" painotuksesi. Ja yleensäkin tuo vahva naiset/miehet -rintama asenteessasi. Ja ne "myhäilevät miehet" kenties ovat fiksuja tarpeeksi huomatessaan etten itse ainakaan suoralta kädeltä syyttele kumpaakaan osapuolta vain sukupuolensa vuoksi. Kertaan vielä: olen yhtä tasapuolisesti löytänyt "vikoja" Tommista ja nähnyt kyllä hänen osuutensa. Sinua jotenkin loukkaa ilmeisesti ajatus, että miehen kipinän puuttuminen voisi johtua naisesta. Miksei se voisi? Selvähän se on, ettei kipinää synny ilman sitä jotain, kemiaa, mitä sen nyt sitten onkin. Itse yritin viimeisimmässä analyysissäni hakea syitä (tai puhuisin mieluummin vaikuttimista) molemmista. Ja siltikin sinä toteat: "Sellainen hyväksyvämpi asenne molempia sukupuolia kohtaan, ettei se ole vain naisesta kiinni, vaan molemmilla on osuutensa." Tuotahan juuri itsekin haen!
Se saattaa olla joillekin kova pala hyväksyä, että joskus vain käy niin, että partnerit eivät viehäty toisistaan tai ihastus on vain yksipuolista. Ei tuollaista tositeeveetä kannata kuitenkaan liian tosissaan ottaa, niin että alkaa nähdä siinä liikaa heijastumaa omaan elämäänsä ja alkaa tuntea huonommuutta vain siitä syystä, että sattuu kuulumaan samaan sukupuoleen.
Elämä vain on sellaista. Se kipinän syntyminen on monesti sellainen signaalien kimppu, ettei sitä välttämättä voi jäljitellä lainkaan. Tai sitten ikävä kyllä, sen puute on selitettävissä ulkoisilla seikoilla, puhetyylillä jne. Mutta tuostakin huolimatta voi aina ajatella, että jo tää ei ollutkaan mun mätsi, niin ehkä joku muu on. Tai vaihtoehtoisesti voi keskittyä parisuhdemarkkinoiden sijaan keskittyä ihan muihin harrastuksiin ja itsensä kehittämiseen. Tuota toivoisin Emmallekin. Sisäisesti vahvana ja terveen itseluottamuksen omaavana on aina myös parempi kumppani parisuhteessa, kun ne omat kipupisteet eivät enää aiheuta kovin dramaattisia puolustusreaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska sun mielestä on näin, se varmaan on niin kaikkien mielestä, niinkö? Ja sitä paitsi olihan toinen toive urheilullinen. Se saattoi olla kiertoilmaus hoikalle tai normaalipainoiselle - kun painohan on myös asia, josta ei yleisen käsityksen mukaan saa olla mitään toiveita, vaan ainoa hyväksytty näkökulma on se, että "ei se haittaa, vaikka on vähän kilojakin, kaikkihan ovat kuitenkin kauniita omalla tavallaan".
Nykysuomi-Suomi sanakirja:
Urheilullinen = EI mikään ällöläski, urheilusta viis...
Ei se nykysuomea ole, vaan ehkä deittailusuomea... Kun sitä paheksutaan, jos toivoo normaalipainoista/hoikkaa, on normaalipainoisen saadakseen melkein paras keino toivoa urheilullista, koska urheilulliset ja liikunalliset ihmiset yleensä eivät ole lihavia, ja heillä on usein hyvä vartalo. Ja nyt tietysti joku tulee tänne saivartelemaan, että "urheilullinen voi olla ylipainoinen koska lihas painaa enemmön kuin rasva" - joo, ihan totta, ja tässä tapauksessa ei se paino varmasti olisikaan mikään ongelma.
Tätähän yksi rohkea mies kokeili telkkarissa Maajussille morsian -ohjelmassa, nimittäin Mauno. Hän kertoi yhdeksi ihannenaistoiveekseen, että nainen olisi normaalipainoinen. Ei käyttänyt rumia sanoja lihavista eikä selostanut asiaa mitenkään muuten, mutta aivan käsittämätön somekohu jysähti tuosta toiveesta. Hänen väitettiin haluavan, että nainen on fitnessbeibe, kaunis ja LAIHA, mikä on uskomatonta, koska laihahan ei ole normaalipainoinen vaan alipainoinen. Paino on niin suuri tabu, että ääneen ei saa myöntää, että ois kiva kun ihminen ois lääketieteellisesti terveellisessä painossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avaapa, mitä 'naisellinen' sulle.
Mun mielestä Mira on näistä tämän vuoden naisista naisellisin - pitää itsestään eniten huolta (vaikka onkin vähän pyöreä) kokonaisuudessa, vaatteet kauniit ja huolitellut (Kato hyvä kakkonen tässä), sisustamisessa selkeä naisellinen ote, arvaan, että Mira jopa tuoksui hyvältä, mulle tulee mieleen vanilja.
Ja 'naisellinen' ei mun mielestä missään tapauksessa sulje pois 'pyöreyttä, paikallaanoloa (mitä edes tarkoitat ?) tai edes oikeastaan nyrpistelyä (mitäköhän tälläkään suoranaisesti tarkoitat?, pitäisikö olla jotenkin 'kaikki käy ihana urhoni'?)
Mutta miksi blondaa hiuksensa noin poltetun luonnottomiksi? Muuten on minusta viehättävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tuntenut miestäni kohtaan mitään seksuaalista himoa kun tavattiin, enkä ihastunutkaan häneen. Juteltiin paljon ja tutustuttiin ja hänen aloitteestaan mentiin treffeillekin ja alettiin tapailla.
Lopulta muutaman viinilasin avustuksella päädyttiin sänkyyn toisten treffien päätteeksi. Seksistä ei oikein tullut mitään humalassa, jätimme leikin kesken yhteisymmärryksessä ja nukuimme sitten vaan. Seuraavana päivänä teki mieli yrittää uusiksi ihan selvin päin. Ja se toimi valtavan hyvin! Seksi oli hyvää, kommunikointi toiselle helppoa ja olimme vaan täysin samalla levelillä. Ja sitten hullaannuinkin mieheen, ihastuin aivan valtavasti. Vahva vetovoima syntyi siis lopulta kun selvisi, miten hyvin pelaamme yhteen. Olemme edelleen yhdessä nyt vuosia myöhemmin.
Tämä vaan tiedoksi tuolle, joka luulee että kaveripohjalta tai ilman kemiaa alkanut suhde on aina kaverillinen alusta loppuun saakka.
Aika nopeastihan sinä hullaannuit. Tokalla treffillä. Ohjelmassa mukana olevat ovat treffailleet paljon enemmän. Eihän tuossa sun tarinassa mitään ihmeellistä ole, että ei heti ensisilmäyksellä ihastu. Silti sitä voi pitää nopeana ihastumisena. Mulla varmaan kaikki ihastumiset olleet sellaisia, ettei ekojen parien kertojen aikana ole säväyttänyt ja silti kutsuisin niitä juurikin nopeiksi ihastumisiksi ja kemiaan pohjaaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös ihmetellyt täydellistä seksistä ja vetovoimasta vaikenemista. Nehän on parinmuodostuksessa tärkeitä tekijöitä, muuten voidaan jäädä suosiolla kaveriasteelle.
Tosi outoa myös, ettei ulkonäöstä sanota halaistua sanaa. Vähän kuin teeskenteltäisiin, ettei ulkonäöllä ole mitään merkitystä vaikka kaikki tietää, että on sillä.
Tämän takia ETA jää pinnalliseksi ja ulkokultaiseksi ohjelmaksi, johon on vaikea päästä sisälle. Osallistujilta toivon suorempaa puhetta, nyt kaikki vaan hymistelee.
Samaa mieltä. Vaikka nämä ihmeellisen kemian jankkaajat väittävät etteivät tiedä mikä kumppanissa tökkii jos ei tunne vetovoimaa, niin taatusti sen tietää. Ymmärrän, ettei kukaan halua tv-ohjelmassa myöntää jotain pieniä pinnallisia asioita jotka häiritsevät.
Ylipäätään ei ole näytetty mitään oikeaa läheisyyttä. Ei kävelyä käsikädessä tms...sekin kertois jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että noista kenestäkään tulee pitkäikäistä pariskuntaa. Jos nyt Kati ja Janne ja Mira ja Matti ohjelman jälkeen jäisivätkin yhteen, epäilen vahvasti, että kumpikin liitto kariutuu jossain vaiheessa - aika piankin.
Enpä tiedä, Matti vaikuttaa aidosti luopuneen ihannenaisen metsästämisestä ja on valmis sitoutumaan. Mira varmaan haluaa raskaaksi mahdollisimman pian ja tuskin Matti sitten enää kehtaa lähteä.
Kati ja Janne on niin erilaisia, että näen paljon riitoja tulevaisuudessa.
Kati on mitä ilkein piilo v*******ja kypsymätön persoona. Oikea soheltaja ja päsmäri. Jos olisi kaksi samanlaista tulisi nyrkkitappelu. Kati on riidankylväjä.
Tunnet Katin kun uskallat noin sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että noista kenestäkään tulee pitkäikäistä pariskuntaa. Jos nyt Kati ja Janne ja Mira ja Matti ohjelman jälkeen jäisivätkin yhteen, epäilen vahvasti, että kumpikin liitto kariutuu jossain vaiheessa - aika piankin.
Enpä tiedä, Matti vaikuttaa aidosti luopuneen ihannenaisen metsästämisestä ja on valmis sitoutumaan. Mira varmaan haluaa raskaaksi mahdollisimman pian ja tuskin Matti sitten enää kehtaa lähteä.
Kati ja Janne on niin erilaisia, että näen paljon riitoja tulevaisuudessa.
Kati on mitä ilkein piilo v*******ja kypsymätön persoona. Oikea soheltaja ja päsmäri. Jos olisi kaksi samanlaista tulisi nyrkkitappelu. Kati on riidankylväjä.
Eikö sua jo hävetä?
Nolaat itsesi perusteellisesti.
Ulkonäkötoiveita pitäisi kysyä näyttämällä videoita eri ihmisistä (ei välttämättä ohjelmaan hakijoista) eikä pelkästään kysymällä tyyppiä. Minulla ainakin homma menee niin, että tosi eri näköiset on mielestäni viehättäviä. Jotain samaa heissä on, mutta ei välttämättä sellaista mitä voisi pukea sanoiksi. Jos olen isommassa joukossa, niin pystyn kyllä kertomaan kolme hoteinta, kun olen vähän aikaa seuraillut heidän elekieltään ja vuorovaikutustapaa. Pidän näitä ulkonäkötoiveina.
Uusimmasta Cmore-jaksosta
.
.
Häiritsikö ketään muuta kun Mira sanoi ettei ole yhtään kertaa riidellyt Matin kanssa? Minusta kuulostaa niin kuin heillä olisi koko ajan jotain kinaa käynnissä. Lisäksi kun Matti sanoo, että ovat skipanneet Miran kanssa kaikki parisuhteen hyvät puolet? Siis tarkoitettu huumoriksi, mutta onkohan jotain totuuden siementäkin.