Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Katilla saattaa olla jotain bikini fitnessa taustaa tms. siinä kun vedetään kaikki rasvat pois kehosta niin rypyt tulee nuorellekin, eikä ne silene sen jälkeen vaikka vähän rasvaa tulee takaisinkin. Tälläisiä nähnyt aiemminkin. Toki jos on botoxiin, täytteisiin ja mesolankoihin innostunut, niin ne saa piiloon.
Sitä mietin itsekin. Olen 37 ja vähempi silmäryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se Suomessa menee 98% pareista. Mut ollaanko onnellisia?
Minusta kuulostaa siltä, että miehesi ei joko uskalla, osaa tai halua olla perheen pää. Jos hän ottaisi vastuuta enemmän, miltä se sinusta tuntuisi? Mitä jos roolit vaihtuisi?
Onko sinulle ihan mahdoton ajatus, että puolisot ovat yhdessä se perheen "pää"?
Mikä pakkomielle pistää jompikumpi päättäjän rooliin, ja sinun näkökulmastasi siihen rooliin kuuluu ainoastaan mies?
Itselläni on puoliso, joka karsastaa ajatustakin, että minä naisena vain myötäilisin hänen päätöksiään. Olemme molemmat tarpeeksi fiksuja tehdäksemme yhdessä perheemme päätökset. Minulla naisena ei ole tarvetta myöntyä ja totella ja hänellä miehenä ei ole tarvetta päättää ja komentaa.
Hyvä perheen päänä olo on elävän keskusteluyhteyden ylläpitoa. Totta kai päätökset tehdään yhdessä.
Mutta jos tulee tiukka paikka, mies kantaa perimmäisen vastuun.
Mies parka. Miksi se perimmäinen vastuu siirtyy äkkiä miehelle, jos kerran päätökset tehdään yhdessä?
T. Tasa-arvoa kannattava feministi
Onko joku sanonut, et perheen päänä olisi kiva olla?
t. Tasa-arvoa kannattava nainen
Vierailija kirjoitti:
Keiden pareista arvelette harrastaneen seksiä?
Luulen että muut paitsi Tommi ja Juudit.
Eihän me nähdä kaikkea niistä asiantuntijakeskusteluista. Eikä myöskään tiedetä kaikkea siitä, mitä Emman ja Tuomaksen välillä on tapahtunut.[/quote]
Totta!
Ajattelen tämän keskusteluketjun nimenomaan arvioivan ohjelmaa. Siis, olemme vain nähdyn armoilla ja tietoa annetaan meille tipoittain, mikä on hauskaa! Olisin voinut tuoda tämän esiin kirjoituksessani.
Kaikki ohjelmaan osallistujat ansaitsevat hatun noston! Ja Mariannalla on yleensä todella nasevia kommentteja. Varmasti hänellä on niitä enemmänkin, mutta siis tämän ohjelman perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa siltä, että miehesi ei joko uskalla, osaa tai halua olla perheen pää. Jos hän ottaisi vastuuta enemmän, miltä se sinusta tuntuisi? Mitä jos roolit vaihtuisi?
Mikä pakkomielle pistää jompikumpi päättäjän rooliin, ja sinun näkökulmastasi siihen rooliin kuuluu ainoastaan mies?
Itselläni on puoliso, joka karsastaa ajatustakin, että minä naisena vain myötäilisin hänen päätöksiään. Olemme molemmat tarpeeksi fiksuja tehdäksemme yhdessä perheemme päätökset. Minulla naisena ei ole tarvetta myöntyä ja totella ja hänellä miehenä ei ole tarvetta päättää ja komentaa.
Uskova pariskunta lähtee aivan toisesta lähtökohdasta: he eivät ole yksin tässä maailmankaikkeudessa, vaan heidän todellisuudessaan on heitä suurempi persoona. Persoona, joka on suunnitellut ihmisen ja miehen ja naisen suhteen. Hänellä on siihen myös "opaskirja", ohjeet suhteen toimivuuteen. Siksi ei ole kyse ollenkaan siitä, että miten nämä kaksi itse omassa pikkupäässään pohtivat, miten kannattaisi toimia. He HALUAVAT noudattaa sen persoonan ohjeita, joka on suunnitellut koko avioliiton, jotta se olisi mahdollisimman onnellinen. Jos se on sun mielestä pakkomielle, niin olkoon sitten niin. He eivät hae sinun hyväksyntää asialle.
Jumala suunnitellut avioliiton? Eihän Raamatussa juurikaan puhuta avioliitosta ja se mitä puhutaan kertoo Raamatun "avioliiton" olevan ihan erilainen kuin tämä meidän nykyinen avioliittomme. Avioliitto on alunperin ihan maallinen instituutio. Syntynyt tarpeeseen hallita ja hoitaa sukujen omaisuuksia. Kirkolla ei alunperin ollut sen kanssa mitään tekemistä. Kirkko tuli mukaan vasta myöhemmin, sillä kun oli luku- ja kirjoitustaitoisia pappeja hoitamaan avioliittojen rekisteröintiä. Lisäksi kirkkoisät huomasivat, että avioliitto oli oiva tapa hallita, varsinkin naisten, seksuaalisuutta.
Kirkko ei ole avioliittoa keksinyt, se on vaan ominut sen omaan käyttöönsä ja uskovaiset jopa kuvittelevat sen tulevan Raamatusta. Näin ei kuitenkaan ole. Avioliitto on maallinen juridinen sopimus. Ei mikään Jumalan suunnitelma.
Tästä huomaa, miten vähän ihmisten ymmärtää Raamattua.
Kun mies ja nainen yhtyy, se = avioliitto. Kirkko = kaikki jotka uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan. Oikea kirkko on näkymätön, maailmanlaajuinen, ei tarvitse rakennuksia tai varsinkaan byrokraattisia rakenteita.
Raamattupiiri muualle, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskova pariskunta lähtee aivan toisesta lähtökohdasta: he eivät ole yksin tässä maailmankaikkeudessa, vaan heidän todellisuudessaan on heitä suurempi persoona. Persoona, joka on suunnitellut ihmisen ja miehen ja naisen suhteen. Hänellä on siihen myös "opaskirja", ohjeet suhteen toimivuuteen. Siksi ei ole kyse ollenkaan siitä, että miten nämä kaksi itse omassa pikkupäässään pohtivat, miten kannattaisi toimia. He HALUAVAT noudattaa sen persoonan ohjeita, joka on suunnitellut koko avioliiton, jotta se olisi mahdollisimman onnellinen. Jos se on sun mielestä pakkomielle, niin olkoon sitten niin. He eivät hae sinun hyväksyntää asialle.
Jumala suunnitellut avioliiton? Eihän Raamatussa juurikaan puhuta avioliitosta ja se mitä puhutaan kertoo Raamatun "avioliiton" olevan ihan erilainen kuin tämä meidän nykyinen avioliittomme. Avioliitto on alunperin ihan maallinen instituutio. Syntynyt tarpeeseen hallita ja hoitaa sukujen omaisuuksia. Kirkolla ei alunperin ollut sen kanssa mitään tekemistä. Kirkko tuli mukaan vasta myöhemmin, sillä kun oli luku- ja kirjoitustaitoisia pappeja hoitamaan avioliittojen rekisteröintiä. Lisäksi kirkkoisät huomasivat, että avioliitto oli oiva tapa hallita, varsinkin naisten, seksuaalisuutta.
Kirkko ei ole avioliittoa keksinyt, se on vaan ominut sen omaan käyttöönsä ja uskovaiset jopa kuvittelevat sen tulevan Raamatusta. Näin ei kuitenkaan ole. Avioliitto on maallinen juridinen sopimus. Ei mikään Jumalan suunnitelma.
Kun mies ja nainen yhtyy, se = avioliitto. Kirkko = kaikki jotka uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan. Oikea kirkko on näkymätön, maailmanlaajuinen, ei tarvitse rakennuksia tai varsinkaan byrokraattisia rakenteita.
Raamattupiiri muualle, kiitos.
Jep, kannattaa jättää ne tämän aiheen kommentit väliin ja kysymykset kysymättä niin ei tule kiusausta meille uskiksille vastata ;)
Palataan pareihin! Lemppari? Onko sama kuin alussa, vai onko edes lempparia?
Vierailija kirjoitti:
Matti on tähän asti ollut kuin sinetöidyssä kuoressa, sulkeutunut ja show päällä. Mutta ensimmäinen aitouden häivähdys tuli ryhmäkeskustelussa, kun Matti sanoi, että hänelle on ollut vaikeinta hyväksyä se tosiasia, ettei täydellistä kumppania ole olemassa! Hän toki kaunisteli asiaa sanomalla hieman vitsikkäästi, että Mirassakin - muuten niin upeassa vaimossa - on vikana se koira. Mutta tyhmempikin tajuaa, ettei hän tarkoittanut sitä kirjaimellisesti, vaan se oli kiertoilmaus sille, että Mira oli hänelle tavallaan pettymys.
Matti on siis varmaan odottanut koko elämänsä jotain hauskaa, viisasta, seksikästä ja kaikin puolin täydellistä unelmien naista, mutta on nyt herännyt todellisuuteen. Että voi perhana, nehän paritti mut ihan tavikselle, tämäkö mun taso onkin? Hän on varmaan kuitenkin vielä vähän shokissa tästä, eikä ehkä halua hyväksyä sitä..?
Liekö pystyy avautumaan Miralle ja jopa lähentymään hänen kanssaan...Vähän mietin, että haluaako Matti kuitenkin edelleen jatkaa sen unelmiensa illuusionaisen jahtaamista?
Ja kasvojen väri muuttui, kun hän sanoi tuon. Itse ymmärsin niin, että hän sanoi niin, että kun on hieno tyyppi ja vielä sitten se koira - ymmärsin, että koira oli kirsikkana kakussa. Ehkä hän olisi odottanut myös samankaltaisia ekologisia arvoja, aktiivisempaa olemusta.
Muut puhuivat avioliitosta ja sen herättämistä tunteista. Ukko hölisee koirasta. Taisi olla kova ikävä koiroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas täydellinen turnoff olisi se jos mies paljastuisi lähihoitajaksi. Sori siitä, mutta näin on. Eipä ole Tuomaskaan mikään saalis.
Mun silmissäni taas Tuomaksen kiinnostavuus lisääntyi, kun kuulin hänen ammatistaan. Ennakkoluuloton! Lähihoitajamies akvaariohämähäkkeineen (vai käärmeitäkö oli). Ulkoisesti myös raamikas ja hot <3
Täällä yks kymmenen vuotta vanhempi DI nainen kuolaa perään. Eipä noin fiksuja, sielukkaita, keskustelutatoisia ja kiinnostavia miehiä usein tule vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vasta nyt tiistaina telkkarista tulleen kokoontumisjakson. Siinä hämmensi se, että Katin mielestä Jannessa on parasta se, että hän tykkää Katista. Siihen Jannen parhaita puolia kuvaavaan piirrokseenkin oli saanut ympättyä itsensä sydämien kera. En tiedä oliko vitsi mutta hieman itserakasta touhua.
Kati on selvästi kokenut pettymyksiä miessuhteissa, sanoi tapaamisessa jännittäneensä hyväksyykö Janne hänet sellaisena kun on. Koska jotkut miehet eivät ole. Helposti voi ihastua siihen kun joku vihdoin kehuu kauniiksi ja huomioi muutenkin. Kati varmasti pitää myös Jannen työstä, kunnianhimosta ja vuorikiipeilyharrastuksesta. Joten uskon, että yrittävät ainakin viimeiseen saakka.
Matti on luovuttanut täydellisen naisen metsästyksestä ja on päättänyt tyytyä Miraan. Ensi kesänä on varmaan uusi ensitreffit-vauva.
Mikä ihme Mirassa vikana? Erittäin rauhallinen nainen on. On siisti ja mukava ulkonäöltään. Luonnekin kivan oloinen, vaikka pientä vääntöä on, mutta siitähän sitä kemiaa monesti saadaan.
Muutama kiloko siitä Mirasta muka huonon tekee, no huh nyt. Eihän tuo ole edes paha millään tasolla mitattuna.
Mira oli tosi raikkaan ja ikäisensä näköinen ryhmätapaamisessa. Aivan tavallinen ja nätti nuori nainen.
Tuomakselle kyllä voisi sopia itseään vanhempi, korkeammin koulutettu nainen. Tuomas ei vaikuta mieheltä joka pitäisi sitä ongelmana, sekä on riittävänä kypsä ja elämää nähnyt, mutta silti nuorekkaan menevä jotta pysyy sporttisen puumansa perässä niin Sri Lankan mangrovemetsissä kuin Kustavin kalliollakin.
Tulee oma isoveljeni mieleen, naimisissä itseään 8 vuotta vanhemman naisen kanssa ja suhde vaikuttaa erittäin tasa-arvoiselta ja onnelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Jannehan on loistotapaus, napakymppi! En keksi hänestä mitään kielteistä sanottavaa. 😊
Oltiin treffeillä joitain vuosia sitten -ihan kiva tyyppi varmaan kaverina, mutta muuten liian vaisu jne
Mietteita pareista vimeisimmän c-moren jakson perusteella.
Emma ja Tuomas. Emma on vihkimisestä asti ollut epävarma riittääkö hän Tuonakselle ja käyttäytynyt osin siksi niin kiukkuisesti. Käytös johtuu myös tietynlaisesta kypsymättömyydestä. Tuomaksesta mietin onko hän tosissaan lähtenyt mukaan vaan vain kokemuksen vuoksi. Alussakin puhui miten rennosti tämän ottaa. Ei ehkä viehättynyt kovin Emmasta. Aluksi yritti parisuhdetta mutta suhteellisen pian meni hermot Emman käytökseen. Tuomas myös sanoi että suhde meni tsemppaussuhteeksi. Tuomaksen reaktio on ihan ymmärrettävä koska eihän Emman käytös ole ollut ok. Toisaalta taas herättää kysymyksiä onko ollut kovin tosissaan mukana kun on aika nopeasti heittänyt hanskat totaalisesti tiskiin. Aika jäätävää oli hänen suhtautuminen Emmaan. Emma taitaa olla ihastunut Tuomakseen ja aika rikki.
Kati ja Janne. Janne on selvästi aivan rakastunut Katiin ja tämän kauniiseen ulkonäköön. Kati kaipaisi suhteelta enemmän syvyyttä ja keskustelua. Jannesta ei kuitenkaan tällaista irtoa. Hänen puheensa sekä kameralle että Katille jäävät yleensä hyvin pinnalliselle tasolle. On Katissakin silti havaittavissa ainakin jonkin asteista ihastumista.
Juudit ja Tommi. Pidin Tommia outona ja jotenkin hiukan pelottavana. Viimeisimmässä jaksossa hön reilusti sanoi että ei tunne kipinää Juuditia kohtaan mutta ei halua sulkea pois sitä ettei niitä voisi syntyä. Itselle katsojana tuli olo että ihan hyvä tyyppihän hän on. Kohtelee Juuditia kunnioittavasti. Heidän välinsä ovat puhtaan kaverilliset eikä minkäänlaista kipinää ole havaittavissa. Minä en näe varsinaista kipinää Juuditinkaan osalta. Kohdassa jossa he lepäilivät patjoilla ja miettivät pitäisikö mennä syömään että tulisi kaikki tarpeet täytetyksi, mietin että olivatko sekstailleet.
Mirasta ja Matista en ota selvää. He kiertelevät ja kaartelevat mutta eivät kerro tai muulla tavoin osoita oikeita tunteitaan. Kaikki verhotaan arkipäiväisen kinastelun ja näennäisen seesteisyyden alle. Kipinää ei juurikaan ole havaittavissa.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jannehan on loistotapaus, napakymppi! En keksi hänestä mitään kielteistä sanottavaa. 😊
Oltiin treffeillä joitain vuosia sitten -ihan kiva tyyppi varmaan kaverina, mutta muuten liian vaisu jne
Ja siis niiden treffien perusteella pitäisi noita kahta ihan hyvänä parina ja toivon, että heillä olisi yhteinen tulevaisuus :) Kameroista näkyy vaan hyvin rajallinen totuus, Jannekin ihan erilainen ilman niitä
Täällä ihaillaan Miran rauhallisuutta ja arvostellaan Katin ylivilkkautta. Janne vaikuttaa tyytyväiseltä silti, Matti ei niin tyytyväinen. Matti kuitenkin itse myös rauhallinen (jos jännitystä ei lasketa). Nämä ovat tempperamenttipiirteitä, jotka ovat ihmisessä aika pysyviä. Vähän voi muuttaa käytöstä, mutta perus säilyy. Siksi on tärkeää, että puolisolle sopii vilkas/rauhallinen. Itseäni pelkästään Miran hitaan kävelyn ja paikallaan lepäävien jäsenten katsominen turhauttaa ja hermostuttaa. Kovin villinä en osaa häntä kuvitella. Mutta silti Mira on tasapainoinen, sinut itsensä kanssa, aikaansaava ja parhaimmillaan kauniskin. Täällä arvioidaan ihmisten piirteitä hyviksi ja huonoiksi joskus sen mukaan, mikä itseä miellyttää. Ilahduttavia ovat ne kommentit, joissa mietitään parien yhteensopivuutta ja dynamiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma on kolme vuotta nuorempi kuin Kati, mutta Kati on mammojen mielestä jo ”niin iäkäs” kun taas Emman perseilyt menee nuoruuden piikkiin..
Kati näyttääkin väsyneeltä 40, tekohymyineen ja silmäpuseineen.
Eikö sulla ole silmäpuseja?
No minulla ei ole koskaan ollut ja olen 47. Silmäpussit on yksilöllistä ja toisilla se perustuu geeneihin. Kati on kuitenkin kaunis nainen, enkä ainakaan itse ole kiinnittänyt niihin huomiota, joten ei ne kovin isot silloin ole.
Tuomas hokee kuinka heillä on niin hyvää ja parempaa kommunikointia kuin muilla ja tuntevat toisensa paremmin kuin muut.
Mutta kun parisuhde oli tavoitteena eikä ne mahtavat keskustelut ole siihen johtaneet niin eipä se auta.
Ja sitä hyvää kommunikointia ja keskustelua ei ole kyllä kameraan tallentunut myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma on kolme vuotta nuorempi kuin Kati, mutta Kati on mammojen mielestä jo ”niin iäkäs” kun taas Emman perseilyt menee nuoruuden piikkiin..
Kati näyttääkin väsyneeltä 40, tekohymyineen ja silmäpuseineen.
Eikö sulla ole silmäpuseja?
No minulla ei ole koskaan ollut ja olen 47. Silmäpussit on yksilöllistä ja toisilla se perustuu geeneihin. Kati on kuitenkin kaunis nainen, enkä ainakaan itse ole kiinnittänyt niihin huomiota, joten ei ne kovin isot silloin ole.
Juu eivät ne silmäpussit iästä johdu. Tämä keskustelu silmäpusseista on nyt loppuunkäsitelty. Next.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas hokee kuinka heillä on niin hyvää ja parempaa kommunikointia kuin muilla ja tuntevat toisensa paremmin kuin muut.
Mutta kun parisuhde oli tavoitteena eikä ne mahtavat keskustelut ole siihen johtaneet niin eipä se auta.
Ja sitä hyvää kommunikointia ja keskustelua ei ole kyllä kameraan tallentunut myöskään.
Mun mielestä on, tai ainakin rehellisiä kommentteja, eikä ole miellyttämisen yritystä. Toki on eri asia pystyykö ilmaisemaan syviä tarpeitaan. Hyvältä tuntui se, että Tuomas sanoi heillä olevan lujan pohjan. Ehkä mielessä pyörii, onko rakastuminen yliarvostettua.