Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
841/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katin persoona ja oikeastaan koko kaveriporukan anti oli aika raskasta kuunneltavaa 5 minuutin jälkeen. Jatkuvaa kikatusta, hehkutusta, äänekästä esilletuontia ja ylistystä. Itselle rauhallisempana ihmisenä tuollainen on todella kuluttavaa ja tulee aika pinnallinen ja pintoliitoelämä vaikutelma, jossa ei ole paljoa syvyyttä alla.

Ei ekstroverttiys ole pakosti esittämistä sen enempää kuin introvertin hiljaisuuskaan tarkoituksellisen kiusallisen epäsosiaalista käytöstä vastakkaisen persoonallisuustyypin kantilta katsoen.

Vierailija
842/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Tuomas on sitten sanonut kyllä Emman valokuvalle, jos ei kerran nappaa.

Kati on ainoa nainen, jonka valokuvalle olisin sanonut kyllä. Näyttää hoikalta ja nätit kasvot.

Jos sanoisi kyllä vain yhdelle tai kahdelle kuvalle, tuotantotiimi tuskin valitsisi mukaan tällaiseen sokkona naimisiiin-ohjelmaan. Ehkä Tuomaskin on ajatellut jotain tämän suuntaista tai sitten hakuprosesissa mieli on ollut avoimempi kuin alttarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Tuomas on sitten sanonut kyllä Emman valokuvalle, jos ei kerran nappaa.

Kati on ainoa nainen, jonka valokuvalle olisin sanonut kyllä. Näyttää hoikalta ja nätit kasvot.

Et kai luule, että kun sinulle näytetään kymmeniä kuvia, ja kun "hyväksyt" heistä vain yhden, niin pääset ohjelmaan ja sinulle laitetaan puolisoksi juuri se yksi henkilö?

Luultavasti siellä painotetaan, että kuvista ei ole tarkoitus valita mieluisia, vaan ainoastaan rajata pois sellaiset, joita pitäisi aivan täysin mahdottomina jostain hyvästä syystä (esim. että tuntee henkilön). Tässä ohjelmassa korostetaan joka käänteessä sitä, että tarkoitus ei ole mennä ulkonäkö edellä, joten jos on ulkonäkökeskeinen eikä ole lainkaan kiinnostunut oppia muuttamaan sitä puolta itsessään, ei kannata hakea ohjelmaan. Ja tuskin tulee valituksi vaikka hakisikin.

Vierailija
844/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma ja Tuomas jää tämän kauden pareista yhteen.

Luulen ettei näillä fyysinen puoli toimi.

Tuo olisi kyllä mielenkiintoista tietää, miten noissa testeissä tutkitaan fyysista vetovoimaa ja ulkonäöllisä vaatimuksia, koska niillä on merkitystä lähes kaikille, vaikka sitä ei myönnettäisikään.

Sinänsä hauska idea, että yritetään todella selvittää toimiiko suhde, jos ulkonäköä ei juuri painoteta. Tossa on vaan se ongelma, että ohjelmaan lähteneet ovat menneet jo niin pitkälle, ettei siinä helpolla heti luovuteta, jos toisen ulkoinen olemus ei ihan vetoa, vaan ehkä jopa huijataan itseäänkin, ettei ulkonäkö niin merkitse, mutta alun jälkeen se merkitsee ihan varmasti.

Juuri noin, vaikka kaikki muut asiat testeissä olisivat 100-prosenttinen match, mutta ulkonäkö ei sytytä yhtään, niin vaikea siitä on parisuhdetta kehittää, tästä paras esimerkki on Esan ja Aliisan tapaus, ulkonäköön se kaatui, siinä täytyy olla se "jokin" joka saa sinut syttymään, turha sitä on kieltää, siksi siihen pitäisi kiinnittää riittävää huomiota myös testeissä.

En ihan usko, että kaataja on pelkkä ulkonäkö. Esim. tossa Aliisan ja Esan tapauksessa, kyllä Aliisa, joka oli hieman varakkaamman perheen tyttö, kauhistui enemmän Esan "maalaismaisuutta" murretta ja duunariutta. Ei siis koulutukseltaan itsekään mikään aivokirurgi, mutta "paremmista piireistä" mielestään. Sellaisen kuvan itse tuosta sain. Ja uskoisinpa, ettei Emman isoin ongelma suhteessa tule ulkonäöstä vaan olemattomasta itsetunnosta joka näyttää laittavan melkoisia haasteita kumppanille. Sama juttu oli siinä Oskarin ja Heidin tapauksessa, Heidi riepu vaan ei uskonut itseensä yhtään ja kun toinen alkoi tulla liian lähelle piti kehitellä hurja draama jostain tyhjästä. Noin minä nuo tvstä olen nähnyt ja arvelen menevät, tietenkään ei tässä analysoida oikeita ihmisiä vaan sitä tvn kuvaa noiden suhteiden viriämisistä ja kaatumisista.

Samaa mieltä. Katjalla ja Ollillakin oli sama ongelma. Persoonallisuuserot eivät olisi nousseet niin valtaviksi haasteiksi, jos kummallakin olisi ollut vahva itseluottamus. Itseluottamus on siis sellainen katalysaattori, joka saa muut asiat - kuten ulkonäön - vaikuttamaan elämää suuremmilta ongelmilta, vaikka jollain muulla parilla täysin sama asia olisi vain pieni ongelma, josta päästään helposti yli.

Samasta asiasta on muuten puhuttu palstalla niissä keskusteluissa, joissa käsitellään yleisellä tasolla sitä kuinka jotkut ihmiset arvioivat deittiensä ulkonäköä hyvin kovasanaisesti. Niihin tulee melkein aina kommentteja, joissa huomautetaan että nämä arvostelijat ovat usein itse epävarmoja omasta ulkonäöstään. Omakin arkikokemukseni on tällainen: olen saanut kaikilta muilta kumppaneiltani pelkästään kehuja ulkonäöstäni, mutta vaatimattomimman näköinen näistä miehistä koki tarpeelliseksi arvostella kielteiseen sävyyn. Eli juuri hän, jolla ei olisi ollut ns. "varaa" arvostella. Tämä siitä huolimatta että itse pidin häntä tosi kuumana ja hyvännäköisenä, vaikka tajusinkin ettei hän objektiivisella skaalalla ole kummoinen.

Vierailija
845/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaa Juuditin facebookin. Profiilikuvassa hänellä ei ole laseja ja mielestäni hän oli tosi kaunis siinä. Juuditin ei kannattaisi käyttää noin räikeitä laseja, kulmakarvat jää piiloon ja muu look näyttää vaisulta.

Vierailija
846/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis stalkkasin*

Vierailija
847/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää Juudit alkoi kyllä kiinnostamaan, ilmeisesti 11 sisarrusta? Ja syvästi uskonnollinen perhe, onko hän eronnut uskosta? Jotenkin kuvittelin että uskovainen ei lähtisi sokkona alttarille...jännä myös ajatella onko perhe tukena

Jaa, miksei? Ei avoliittoa ja esiaviollista seksiä, vaan virallinen liitto ja sitoutuminen... Tosin jos on eronnut lestadiolaisuudesta, ei noilla asioilla ole välttämättä merkitystä.

Vierailija
848/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma ja Tuomas jää tämän kauden pareista yhteen.

Luulen ettei näillä fyysinen puoli toimi.

Tuo olisi kyllä mielenkiintoista tietää, miten noissa testeissä tutkitaan fyysista vetovoimaa ja ulkonäöllisä vaatimuksia, koska niillä on merkitystä lähes kaikille, vaikka sitä ei myönnettäisikään.

Sinänsä hauska idea, että yritetään todella selvittää toimiiko suhde, jos ulkonäköä ei juuri painoteta. Tossa on vaan se ongelma, että ohjelmaan lähteneet ovat menneet jo niin pitkälle, ettei siinä helpolla heti luovuteta, jos toisen ulkoinen olemus ei ihan vetoa, vaan ehkä jopa huijataan itseäänkin, ettei ulkonäkö niin merkitse, mutta alun jälkeen se merkitsee ihan varmasti.

Juuri noin, vaikka kaikki muut asiat testeissä olisivat 100-prosenttinen match, mutta ulkonäkö ei sytytä yhtään, niin vaikea siitä on parisuhdetta kehittää, tästä paras esimerkki on Esan ja Aliisan tapaus, ulkonäköön se kaatui, siinä täytyy olla se "jokin" joka saa sinut syttymään, turha sitä on kieltää, siksi siihen pitäisi kiinnittää riittävää huomiota myös testeissä.

En ihan usko, että kaataja on pelkkä ulkonäkö. Esim. tossa Aliisan ja Esan tapauksessa, kyllä Aliisa, joka oli hieman varakkaamman perheen tyttö, kauhistui enemmän Esan "maalaismaisuutta" murretta ja duunariutta. Ei siis koulutukseltaan itsekään mikään aivokirurgi, mutta "paremmista piireistä" mielestään. Sellaisen kuvan itse tuosta sain. Ja uskoisinpa, ettei Emman isoin ongelma suhteessa tule ulkonäöstä vaan olemattomasta itsetunnosta joka näyttää laittavan melkoisia haasteita kumppanille. Sama juttu oli siinä Oskarin ja Heidin tapauksessa, Heidi riepu vaan ei uskonut itseensä yhtään ja kun toinen alkoi tulla liian lähelle piti kehitellä hurja draama jostain tyhjästä. Noin minä nuo tvstä olen nähnyt ja arvelen menevät, tietenkään ei tässä analysoida oikeita ihmisiä vaan sitä tvn kuvaa noiden suhteiden viriämisistä ja kaatumisista.

Samaa mieltä. Katjalla ja Ollillakin oli sama ongelma. Persoonallisuuserot eivät olisi nousseet niin valtaviksi haasteiksi, jos kummallakin olisi ollut vahva itseluottamus. Itseluottamus on siis sellainen katalysaattori, joka saa muut asiat - kuten ulkonäön - vaikuttamaan elämää suuremmilta ongelmilta, vaikka jollain muulla parilla täysin sama asia olisi vain pieni ongelma, josta päästään helposti yli.

Samasta asiasta on muuten puhuttu palstalla niissä keskusteluissa, joissa käsitellään yleisellä tasolla sitä kuinka jotkut ihmiset arvioivat deittiensä ulkonäköä hyvin kovasanaisesti. Niihin tulee melkein aina kommentteja, joissa huomautetaan että nämä arvostelijat ovat usein itse epävarmoja omasta ulkonäöstään. Omakin arkikokemukseni on tällainen: olen saanut kaikilta muilta kumppaneiltani pelkästään kehuja ulkonäöstäni, mutta vaatimattomimman näköinen näistä miehistä koki tarpeelliseksi arvostella kielteiseen sävyyn. Eli juuri hän, jolla ei olisi ollut ns. "varaa" arvostella. Tämä siitä huolimatta että itse pidin häntä tosi kuumana ja hyvännäköisenä, vaikka tajusinkin ettei hän objektiivisella skaalalla ole kummoinen.

Tai sitten tuo mies oli lukenut pelimiesoppaita, niissä kun neuvotaan että jos mies on altavastaajana, niin pelikentää voi tasata luomalla pientä epävarmuutta vastapuolelle eli nakertaa etenkin eritysen vetävien naisten uskoa omaan viehätysvoimaansa hieman arvosteleviksi tulkittavilla kommenteilla.

Vierailija
849/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai luule, että kun sinulle näytetään kymmeniä kuvia, ja kun "hyväksyt" heistä vain yhden, niin pääset ohjelmaan ja sinulle laitetaan puolisoksi juuri se yksi henkilö?

Luultavasti siellä painotetaan, että kuvista ei ole tarkoitus valita mieluisia, vaan ainoastaan rajata pois sellaiset, joita pitäisi aivan täysin mahdottomina jostain hyvästä syystä (esim. että tuntee henkilön). Tässä ohjelmassa korostetaan joka käänteessä sitä, että tarkoitus ei ole mennä ulkonäkö edellä, joten jos on ulkonäkökeskeinen eikä ole lainkaan kiinnostunut oppia muuttamaan sitä puolta itsessään, ei kannata hakea ohjelmaan. Ja tuskin tulee valituksi vaikka hakisikin.

Näin juuri. Ja esimerkiksi Tiinan & Samuelin kohdalla, Tiina kertoi listanneensa puolisoa koskeviin toiveisiin, että mies olisi häntä pidempi. Tuotannon puolelta oli sitten kysytty että kävisikö tasan samanpituinen. Eli olettaisin tuotantotiiminkin ajattelevan, että joustavuus kriteereissä todennäköisesti ennustaa parempaa lopputulosta.

Vierailija
850/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas on yrittänyt iskeä minua baarissa Joensuussa. Olen siis tumma, hoikka ja pitkähiuksinen ja ruskeasilmäinen. Taitaa Tuomaksen naistyyppi olla vähän toinen kuin Emma...

Emmalla on tummat, pitkät hiukset ja hän on normaalipainoinen. Kuulostaa siltä, että Emman ulkonäössä tietyt perusasiat siis ovat Tuomaksen makuun, kun kerran sinustakin kiinnostui. Harvalla miehellä tosin edes on mitään fiksattua naistyyppiä, suurin osa onnistuu vallan mainiosti kiinnostumaan niin tummista kuin vaaleista, niin hoikista kuin vähän pyöreämmistäkin, jos muuten synkkaa hyvin.

Emmalla ei kyllä ole pitkät hiukset... Ja pyöreä hän on naamasta eikä hoikaksikaan voi sanoa. Itse käyn salilla ja treenasin kisoihin tuohon aikaan niin aika eri puusta olen kuin Emma vaikka tummia molemmat olemmekin.

ja nyt koet olevasi sitten jotenkin parempi ihminen?

En parempi vaan erilaisempi kuin Emma. Hyvin eri tyylinen ihminen olen vaikka kummatkin tummia ollaan.

Vierailija
851/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää toi Emman ja Tuomaksen ”hipsuttelu” -sana. Tässä tokassa jaksossa sitä hoettiin. Voisko olla enää rasittavampaa sanaa.

Vierailija
852/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:n versiossa asiantuntijat sanoivat ainakin parista osallistuja-ehdokkaasta, etteivät sovi formaattiin koska olivat ulkonäkökeskeisiä ihmisiä. Siis yleensä suhtautuivat omaankin ulkonäköönsä kriittisesti (vaikka olivat hyvännäköisiä ja treenattuja). Ja näinollen luultavasti myös puolison. Kyllä varmaan Suomessakin katsotaan kuinka painottaa ulkonäköä testeissä ja keskusteluissa. Mutta ainahan alttarilla seisoo joku tavis tyyppi, ja yleensä kuitenkin puolisoehdokkaat on tyytyväisiä toisen ulkonäköön. Toivon, että Tuomas tuosta tokenee vaikka ehkä odotti hieman toisenlaista naista. Jos Emma alkaa liikaa kinuta kohteliaisuuksia ja tuntee ettei kelpaa Tuomakselle, niin voi tulla Mari&Petri pari. Toivottavasti ainakin yrittävät ystävyyden kautta. Kuitenkin samoja kiinnostuksen kohteita.

Vierailija
853/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tylsää, jos täällä ei saa käydä osallistujien ulkonäköön ja tyyliin liittyvää keskustelua pelkästään sen takia, että joku ylemmyydentuntoinen palstailija vetää siitä herneet nenään. Ulkoiset seikat ja niiden yhteensopivuus on kuitenkin iso ja merkitsevä osa parinmuodostusta ja tuntuu tyhmältä, ettei näistä asioista saisi keskustella, koska kyseessä ei ole "missikisat."

Vierailija
854/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisellä kaudella, hakijoille/ehdokkaille näytettiin valokuvia vastaehdokkaista ja kysyttiin pitääkö ulkonäöllisesti kyseisistä henkilöistä. Siis naiselle näytettiin useita miesten kuvia (oikeita hakijoita, suunniteltu ehdokas yhdessä kuvassa) ja nainen arvosteli ne.

Jos tuo sama on jatkunut, Tuomaksen on täytynyt olla tyytyväinen Emman ulkonäköön.

Vierailija
855/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää toi Emman ja Tuomaksen ”hipsuttelu” -sana. Tässä tokassa jaksossa sitä hoettiin. Voisko olla enää rasittavampaa sanaa.

Itse olen myös sanalle pahasti allerginen, mutta hei positiivista jos se tuota paria yhdistää!

Vierailija
856/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tylsää kun osa on katsonut jo seuraavan jakson eivätkä voi kirjoittaa alkuun spoiler.

Vierailija
857/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa tylsää, jos täällä ei saa käydä osallistujien ulkonäköön ja tyyliin liittyvää keskustelua pelkästään sen takia, että joku ylemmyydentuntoinen palstailija vetää siitä herneet nenään. Ulkoiset seikat ja niiden yhteensopivuus on kuitenkin iso ja merkitsevä osa parinmuodostusta ja tuntuu tyhmältä, ettei näistä asioista saisi keskustella, koska kyseessä ei ole "missikisat."

No, yksi tanttara ei sitä määrittele, millaista keskustelua täällä käydään. Poistukoot itse, jos ei innosta lukea.

Vierailija
858/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta Aliisa tuntui pettyvän jo silloin kun luki sen häitä edeltävän kirjeen. Täällä,palstalla ainakin spekuloitiin, että jo Esan nimi paljasti ettei ole "paremmista piireistä", jos se sitten Aliisalla toiveena oli.

Kunnon prinsessasyndroomat tulilla tällä. Muija asui itse Hyvinkäällä jossain hikisessä kerrostaloasunnossa ja oli tavan fysioterapeutti.

Vierailija
859/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä katoaa viestejä? Onko taas joku osallistujan paras kaveri mode?

Vierailija
860/18026 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa ihmisten ulkonäön ja tyylin arvosteleminen!

Nämä eivät ole missikisat, eikä kukaan osallistujista ole pyytänyt arvioita ulkonäöstään / tyylikonsultaatiota keneltäkään.

Ilmiannan kaikki ulkonäköön viittaavat kommentit - myös ne ihan mukavat viestit, joiden lainauksissa arvostellaan ihmisten ulkonäköä. Älkää lainatko ikäviä kommentteja.

T: elämäntapa-palstapoliisi

Jaahas. Enpä uskalla kirjoittaa mitään. Anteeksi pyydellen tätä.

Ketju on lukittu.