Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Nyt on saatu palstan vakioarvostelijalle hyvästi töitä aamusta iltaan. Negatiivisuutta ei tule puuttumaan. Välillä harava käteen ja koko lähitienoo siistiksi, ei mene aika ja elämä ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo tullut muutama kommentti siihen suuntaan, että Tuomaksen ja Emman matchiin olisi vaikuttanut se, että asuvat molemmat Joensuussa. Missä niin on muka kerrottu? Asiantuntijoiden perimmäisiä aivoituksia ei voi tietää, mutta en oikein jaksa uskoa, että sama paikkakunta olisi vaikuttanut parinvalintaan.
Ehkä niiltä on kysytty että voisko kuvitella muuttavansa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma ja Tuomas jää tämän kauden pareista yhteen.
Luulen ettei näillä fyysinen puoli toimi.
Tuo olisi kyllä mielenkiintoista tietää, miten noissa testeissä tutkitaan fyysista vetovoimaa ja ulkonäöllisä vaatimuksia, koska niillä on merkitystä lähes kaikille, vaikka sitä ei myönnettäisikään.
Sinänsä hauska idea, että yritetään todella selvittää toimiiko suhde, jos ulkonäköä ei juuri painoteta. Tossa on vaan se ongelma, että ohjelmaan lähteneet ovat menneet jo niin pitkälle, ettei siinä helpolla heti luovuteta, jos toisen ulkoinen olemus ei ihan vetoa, vaan ehkä jopa huijataan itseäänkin, ettei ulkonäkö niin merkitse, mutta alun jälkeen se merkitsee ihan varmasti.
Juuri noin, vaikka kaikki muut asiat testeissä olisivat 100-prosenttinen match, mutta ulkonäkö ei sytytä yhtään, niin vaikea siitä on parisuhdetta kehittää, tästä paras esimerkki on Esan ja Aliisan tapaus, ulkonäköön se kaatui, siinä täytyy olla se "jokin" joka saa sinut syttymään, turha sitä on kieltää, siksi siihen pitäisi kiinnittää riittävää huomiota myös testeissä.
En ihan usko, että kaataja on pelkkä ulkonäkö. Esim. tossa Aliisan ja Esan tapauksessa, kyllä Aliisa, joka oli hieman varakkaamman perheen tyttö, kauhistui enemmän Esan "maalaismaisuutta" murretta ja duunariutta. Ei siis koulutukseltaan itsekään mikään aivokirurgi, mutta "paremmista piireistä" mielestään. Sellaisen kuvan itse tuosta sain. Ja uskoisinpa, ettei Emman isoin ongelma suhteessa tule ulkonäöstä vaan olemattomasta itsetunnosta joka näyttää laittavan melkoisia haasteita kumppanille. Sama juttu oli siinä Oskarin ja Heidin tapauksessa, Heidi riepu vaan ei uskonut itseensä yhtään ja kun toinen alkoi tulla liian lähelle piti kehitellä hurja draama jostain tyhjästä. Noin minä nuo tvstä olen nähnyt ja arvelen menevät, tietenkään ei tässä analysoida oikeita ihmisiä vaan sitä tvn kuvaa noiden suhteiden viriämisistä ja kaatumisista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on saatu palstan vakioarvostelijalle hyvästi töitä aamusta iltaan. Negatiivisuutta ei tule puuttumaan. Välillä harava käteen ja koko lähitienoo siistiksi, ei mene aika ja elämä ihan hukkaan.
Hyvästi? Tarkoitatko siis hyvin?
Itseäni ihmetyttää se kuinka niin monelle sillä vastapuolen ulkonäöllä EI OLE selvästi merkitystä. Eli siis, yhteiset harrastukset ja asuinpaikka on riittävästi, eikä ulkoisilla toiveilla ole niin väliä.
Olen itse mies ja kyllä mä ainakin haluan että naisen kaunis olemus ja hymy saa perhosia vatsaan :) Enkä pariutuisi ihmisen kanssa, joka tätä efektiä ei saa aikaiseksi. Siitä syystä en itse tähän ohjelmaan voisi koskaan osallistua kun todennäköisyys juuri tällaisen naisen löytämiseen on olemattoman pieni tällaisen formaatin kautta.
Tällä en ota kantaa kenenkään osallistujan ulkonäköön vaan totean ihan yleisellä tasolla.
Tuomaksen ja Emman suhde on tuhoon tuomittu. Sen näki jo alttarilla Tuomaksen katseesta. Tuomas odotti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kati on niin tekopirteä että oksettaa. Tulee mieleen sellainen uranainen, joka juoksee töistä harrastuksiin ja harrastuksista taas töihin. Yhtään ei voi olla paikallaan.
Oksettaahan se, kun et itse ole tehokas muuta kuin arvostelussa. Yhtä ja samaa paskaa.
Eikö kenestäkään muusta kuin Juuditista ole löytynyt lisätietoja? Sukunimeä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati on niin tekopirteä että oksettaa. Tulee mieleen sellainen uranainen, joka juoksee töistä harrastuksiin ja harrastuksista taas töihin. Yhtään ei voi olla paikallaan.
Oksettaahan se, kun et itse ole tehokas muuta kuin arvostelussa. Yhtä ja samaa paskaa.
Pirteä ei ole sama kuint tehokas, mutta sinähän sitä et vielä tiennytkään. No nyt tiedät.
Kati elää jossain pilvilinnoissa. Oi miten ihanat shamppanjakutsut tyttökavereiden kanssa jne. Kati on näitä joka ottaa Instaan ruokakuvia jostain brunssilta #qualitytime
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenestäkään muusta kuin Juuditista ole löytynyt lisätietoja? Sukunimeä yms.
Matti on Koskentausta. Tulee ilmi IG-tilistä.
Minulle yksi ystävyyssuhteen ja parisuhteen suurimpia eroja on se fyysinen vetovoima ja kemia. Tämä ei synny pelkistä ulkoisista asioista, mutta en lähde väittämään etteikö niilläkin olisi merkitystä. Vaikka toisen ulkonäössä ei olisi mitään vikaa, jos se ei vaan itseä säväytä ja sytytä niin näen sen aika suurena ongelmana. Ja tästä syystä voisin esimerkiksi kuvitella monen miehen pettyvän alkureaktiona vaikka Juuditin kaltaiseen naiseen.
Katin persoona ja oikeastaan koko kaveriporukan anti oli aika raskasta kuunneltavaa 5 minuutin jälkeen. Jatkuvaa kikatusta, hehkutusta, äänekästä esilletuontia ja ylistystä. Itselle rauhallisempana ihmisenä tuollainen on todella kuluttavaa ja tulee aika pinnallinen ja pintoliitoelämä vaikutelma, jossa ei ole paljoa syvyyttä alla.
Jannesta tulee mieleen Bachelor-Joni.
Lopettakaa ihmisten ulkonäön ja tyylin arvosteleminen!
Nämä eivät ole missikisat, eikä kukaan osallistujista ole pyytänyt arvioita ulkonäöstään / tyylikonsultaatiota keneltäkään.
Ilmiannan kaikki ulkonäköön viittaavat kommentit - myös ne ihan mukavat viestit, joiden lainauksissa arvostellaan ihmisten ulkonäköä. Älkää lainatko ikäviä kommentteja.
T: elämäntapa-palstapoliisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma ja Tuomas jää tämän kauden pareista yhteen.
Luulen ettei näillä fyysinen puoli toimi.
Tuo olisi kyllä mielenkiintoista tietää, miten noissa testeissä tutkitaan fyysista vetovoimaa ja ulkonäöllisä vaatimuksia, koska niillä on merkitystä lähes kaikille, vaikka sitä ei myönnettäisikään.
Sinänsä hauska idea, että yritetään todella selvittää toimiiko suhde, jos ulkonäköä ei juuri painoteta. Tossa on vaan se ongelma, että ohjelmaan lähteneet ovat menneet jo niin pitkälle, ettei siinä helpolla heti luovuteta, jos toisen ulkoinen olemus ei ihan vetoa, vaan ehkä jopa huijataan itseäänkin, ettei ulkonäkö niin merkitse, mutta alun jälkeen se merkitsee ihan varmasti.
Juuri noin, vaikka kaikki muut asiat testeissä olisivat 100-prosenttinen match, mutta ulkonäkö ei sytytä yhtään, niin vaikea siitä on parisuhdetta kehittää, tästä paras esimerkki on Esan ja Aliisan tapaus, ulkonäköön se kaatui, siinä täytyy olla se "jokin" joka saa sinut syttymään, turha sitä on kieltää, siksi siihen pitäisi kiinnittää riittävää huomiota myös testeissä.
En ihan usko, että kaataja on pelkkä ulkonäkö. Esim. tossa Aliisan ja Esan tapauksessa, kyllä Aliisa, joka oli hieman varakkaamman perheen tyttö, kauhistui enemmän Esan "maalaismaisuutta" murretta ja duunariutta. Ei siis koulutukseltaan itsekään mikään aivokirurgi, mutta "paremmista piireistä" mielestään. Sellaisen kuvan itse tuosta sain. Ja uskoisinpa, ettei Emman isoin ongelma suhteessa tule ulkonäöstä vaan olemattomasta itsetunnosta joka näyttää laittavan melkoisia haasteita kumppanille. Sama juttu oli siinä Oskarin ja Heidin tapauksessa, Heidi riepu vaan ei uskonut itseensä yhtään ja kun toinen alkoi tulla liian lähelle piti kehitellä hurja draama jostain tyhjästä. Noin minä nuo tvstä olen nähnyt ja arvelen menevät, tietenkään ei tässä analysoida oikeita ihmisiä vaan sitä tvn kuvaa noiden suhteiden viriämisistä ja kaatumisista.
Olen eri mieltä Esan ja Aliisan tapauksessa. Aliisahan tyrmäsi Esan heti, kun näki hänet ensi kerran tyyliin "ei tuota minulle" eli oli selvästi pettynyt Esan ulkonäköön, eikä hän vielä siinä vaiheessa tiennyt Esasta mitään ja Esahan oli todella taitava monessa asiassa ja onneksi hän nyt on löytänyt rinnalleen ihmisen, jolle juuri hän on se täydellinen match.
En muistanut koko Aliisaa ja Esaa, piti Googlesta katsoa. Mutta tota kautta en paljon seurannutkaan. Aliisa vaikutti esimerkiltä joka EI ollut valmis sopeutumaan eikä koko ohjelmaan. Se on aina harmi kun silloin vie paikan joltain muulta.
Vierailija kirjoitti:
Jannesta tulee mieleen Bachelor-Joni.
Ohis, mutta minkähän ikäinen Jonin nykyinen kumppani on, naisen pitkä poika ainakin näyttää jo täysi-ikäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa kenenkään naismakuun niin fakta on vain se, että toiset miehet tuntevat ensisijaisesti vetoa tyttömäisiin/naisellisiin naisiin ihan samalla lailla, kun jotkut naiset viehättyvät raamikkaista ja "miehekkäistä" miehistä. Kaikkien tyylit eivät vain miellytä, eikä siinä ole mitään väärin tai pahaa.
Siinä missä viime kauden pitkähiuksinen, hoikka ja herkkä Olli oli osalle naisista valtavava turn off, voi tämän kauden poikatukkaiset, lähes meikittömät ja itselle väärän tyyliset lasit kasvoilleen valinneet naiset olla vastaavasti ylitsepääsemätön turn off miehille. Sikäli en yhtään syytä Tuomasta, jos ei vaan pääse yli Emman lookista, eikä sillä ole mitään tekemistä luonteen kanssa. Olen varma, että meillä kaikilla on vastaavia mieltymyksiä, joista ei vaan pysty tinkimään. Tähän todellakin pitäisi kiinnittää huomiota heti jo hakuvaiheessa ennen parien muodostamista.
Miksi muuten Suomeen on yhtäkkiä rantautunut naisten keskuuteen "jätkämäinen" tyyli, joka vaatii mahdollisimman kauheita UKK-laseja ja ylipitkäksi kasvanutta poikatukkaa?
Oma arvioni on, että tietyissä piireissä on tosi muodikasta ja sosiaalisen paineen ohjaamaa ihannoida sukupuolineutraaliutta keskeisenä elämänarvona. Ei etenkään haluta tulla arvioiduksi sukupuolensa kautta, tai saada siihen liittyviä kommentteja. Siihenhän sopii sitten heikosti että korostaisi omaa mieheyttä/naiseuttakaan ulkoisiin keinoin. Joo, olen törmännyt tällaisiin ihmisiin, jotka mm vaativat miesten ja naisten vessojen muuttamista unisexeiksi työpaikalla, koska binäärinen sukupuolittaminen on väärin.
Musta Aliisa tuntui pettyvän jo silloin kun luki sen häitä edeltävän kirjeen. Täällä,palstalla ainakin spekuloitiin, että jo Esan nimi paljasti ettei ole "paremmista piireistä", jos se sitten Aliisalla toiveena oli.
Hääjaksossa Tuomaksen sanotaan olevan väsyneen oloinen/ei innoissaan Emmasta. Toki Emman ulkonäkö saattoi olla pettymys, mutta väsymys voi johtua mm. onko ollut yövuoroissa ennen häitä/jännittänyt tilannetta-ei ole saanut nukuttua. Hääjakso kuvattu kuitenkin Helsingissä käsittääkseni ja jos on tullut häihin suurinpiirtein suoraan töistä, niin ei siinä kovin fresh-olo varmaan ole..