Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän asiantuntijaraatiin laittaa seuraavalla kerralla neljänneksi jäseneksi joku muita nuorempi, hieman pinnallisempi persoona? Vaikka joku Bile-Dani, joka lataa muille realiteetteja? Noin niinkuin tasoitukseksi :) Ja olen ihan tosissani, ei nyt ehkä Dania, mutta jotain siihen suuntaan, paitsi fiksumpi henkilö :P
Minäkin toitotin täällä jo viime vuonna, että ohjelmaan olisi saatava mukaan sellainen asiantuntija, joka ymmärtää tyyliasioiden päälle. Niillä on valtava merkitys siinä, voiko parista tulla yhtään mitään! Ja puhun nyt siis tyylistä, en biologisesta ulkonäöstä, vaikka tyyli ilmeneekin ulkoista olemusta katsomalla. Kukaan näistä asiantuntijoista ei ymmärrä tämän asian päälle yhtään, ovat sille sokeita ja jättävät sen siis vain kokonaan huomioimatta pareja muodostettaessa. Ei näin!
Esimerkiksi tyttömäinen ja mymmelimäinen Emma ei sovi kumppaniksi tummasävyiselle ja emo-henkiselle, slaavilaisen temperamentin Tuomakselle, vaikka samassa kaupungissa asuvatkin ja kertovat kumpikin pitävänsä seikkailemisesta. Sen näkee jo yhdellä vilkaisulla, että edustavat ihan erilaisia sosiaalisia lokeroita. Varmaan jos asiantuntijat katsovat vain karkeaa sosio-ekonomista luokkaa, niin siinä osuvat samaan lokeroon, mutta kun se lokero jakautuu nykyään tyyli- ja kulttuuriseikkojen perusteella kymmeniin erilaisiin alaryhmiin, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään. Sapettaa etteivät asiantuntijat pysty huomioimaan näin itsestäänselviä asioita pareja muodostaessa.
Ensimmäisellä EA-kaudella oli sentään se folkloristi asiantuntijana, jolta voi ainakin odottaa tämän sektorin osaamista. En tosin muista, välittyikö hänen osaamisensa tasosta minkäänlaista mielikuvaa. Mutta sen jälkeen koko osa-alue on vain jätetty täysin huomiotta, ja väitän että juuri siksi näitä todella kummallisia parituksia edelleen tulee, vaikka sentään Dunderfelt egoineen on saatu pois päsmäröimästä valintoja.
Olisi hauska lukea kuvauksesi muidenkin osallistujien lokeroista :)
Hauska määritelmä Tuomakselle: emohenkinen (huom! yhteen ilman väliviivaa), tarkoittaako suojelevaa?
Mua alkoi säälittää Kati, kun hän näyttää yli nelikymppiseltä, vaikka nainen on vielä alle 30-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, jos ei Emma käy Tuomakselle. Olin sitä mieltä, että Emma on ihan söpö ja onhan heillä kuitenkin melko paljon yhteistä, ihan jo alkaen asuinpaikasta, josta ilmeisesti molemmat tykkäävät – moni hesalainen ei välttämättä muuta helpolla Joensuuhun.
Aika erikoista, että pariksi on valittu kaksi joensuulaista. Voisivat hyvin tuntea toisensa jotakin kautta. Emma on vielä tarjoilija, niin olisihan Tuomas voinut törmätä häneen ravintolassakin? Joensuu on niin pieni paikka, niin ovatkohan ohjelman tekijät selvittäneet etukäteen, että eivät tunne toisiaan ja jos niin miten?
Näyttämällä valokuvat.
Joo, totta kai näyttämällä valokuvat onnistuisi, mutta "näkeekö" pari silloin toisensa ensi kertaa alttarilla? Ei minun mielestä.
Hakuprosessin aikana hakijoille näytetään useita toisten hakijoiden kuvia, ei siis ainoastaan sitä joka on valittu. Varmaan tarkoituksena on, että jos joku on täysin nou nou jostain syystä, esim. juuri siksi että hakija tuntee hänet jo, niin asiantuntijat tietävät olla harkitsematta näiden parittamista toisilleen.
Tuotahan voisi hieman kehittää: Kustakin henkilöstä voisi olla useita kuvia, kasvot, kokovartalo jne., myös arkivaatteissa, juhlavaatteissa jne. Siis en tiedä, vaikka näin suurin piirtein onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, jos ei Emma käy Tuomakselle. Olin sitä mieltä, että Emma on ihan söpö ja onhan heillä kuitenkin melko paljon yhteistä, ihan jo alkaen asuinpaikasta, josta ilmeisesti molemmat tykkäävät – moni hesalainen ei välttämättä muuta helpolla Joensuuhun.
Aika erikoista, että pariksi on valittu kaksi joensuulaista. Voisivat hyvin tuntea toisensa jotakin kautta. Emma on vielä tarjoilija, niin olisihan Tuomas voinut törmätä häneen ravintolassakin? Joensuu on niin pieni paikka, niin ovatkohan ohjelman tekijät selvittäneet etukäteen, että eivät tunne toisiaan ja jos niin miten?
Näyttämällä valokuvat.
Joo, totta kai näyttämällä valokuvat onnistuisi, mutta "näkeekö" pari silloin toisensa ensi kertaa alttarilla? Ei minun mielestä.
Hakuprosessin aikana hakijoille näytetään useita toisten hakijoiden kuvia, ei siis ainoastaan sitä joka on valittu. Varmaan tarkoituksena on, että jos joku on täysin nou nou jostain syystä, esim. juuri siksi että hakija tuntee hänet jo, niin asiantuntijat tietävät olla harkitsematta näiden parittamista toisilleen.
SPOILER
Tätä kun miettii joensuulaisten näkökulmasta:
Tuomas ei kakkosjaksoa lämpene Emman ulkomuodolle. Musta on täysin realistista, että ihminen ei muista jotain arjessaan ohimennen kohtaamaansa ihmistä, joka ei ole sytyttänyt. Luulen siis, että esim. Tuomaksella Emma on voinut Joensuussa mennä lokeroon "Ei erityisemmin nappaa", joten Emma ei ole jäänyt mieleenkään. Sitten kun kysytään kuvista, onko kukaan tuttu, niin sanoo ettei ole. En mäkään muistaisi jotain kalatiskin myyjää/bussikuskia/tindermatchiä/tarjoilijaa, jonka ulkonäkö ei ole sytyttänyt. Jos taas toinen olisi ollut hyvin vetävännäköinen, niin hyvin voisin muistaa.
mikähän arpi tuolla yhdellä on otsassa. Onko kissa raapaissu?
Toivoisin jokaisen osallistujan, jolla on täysin ehdoton nais/miesmaku, jättäytyvän tämän ohjelman ulkopuolelle. Ei ole kiva sille uudelle puolisolle, kun toinen ei voi päästää irti ulkonäkökriteereistään ja et vaan kelpaa toiselle.
Tai jos nämä ulkonäkökriittiset sanoisivat ihan rehdisti jo hakuvaiheessa "Mä haluan missimittaisen, sinisilmäisen blondin, bmi korkeintaan 21. Täytyy olla mua nuorempi. Jos ei löydy, niin älkää parittako mua ollenkaan." Näin olisi kaikki tyytyväisiä. Toinen saisi hyväksyvän kumppanin jostain toisesta ja toinen saisi jatkaa missinsä etsintää.
Tää menee ihan ohi aiheen mutta nauran ihan vedet silmissä, kun täällä puhutaan mm "pyöräpetristä" ja sitten kaikki nämä pyörägate, kissagate, juustogate yms 😂😂😂😂 muistaa heti paremmin mukana olleet ihmiset kuin vaikka sanomalla se " vuoden 2017 Mari ja Petri"
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/167245
Tuon jutun kuvassa Juudit näyttää mielestäni paremmalle pidemmillä hiuksilla, lyhyt tukka ei oikein imartele hänen pyöreitä kasvojaan. Toki tyylinsä on varmaan hänen makunsa mukainen, mutta erilaiset hiukset ja silmälasit voisivat olla positiivinen muutos.
Tommi ja Juudit vaikuttivat esittelyn perusteella arvoiltaan ja luonteeltaan samantyylisiltä, veikkaan että heidän välilleen voi tulla hyvä henkinen yhteys. Vaikea kuitenkin sanoa, syntyykö fyysistä vetovoimaa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin jokaisen osallistujan, jolla on täysin ehdoton nais/miesmaku, jättäytyvän tämän ohjelman ulkopuolelle. Ei ole kiva sille uudelle puolisolle, kun toinen ei voi päästää irti ulkonäkökriteereistään ja et vaan kelpaa toiselle.
Tai jos nämä ulkonäkökriittiset sanoisivat ihan rehdisti jo hakuvaiheessa "Mä haluan missimittaisen, sinisilmäisen blondin, bmi korkeintaan 21. Täytyy olla mua nuorempi. Jos ei löydy, niin älkää parittako mua ollenkaan." Näin olisi kaikki tyytyväisiä. Toinen saisi hyväksyvän kumppanin jostain toisesta ja toinen saisi jatkaa missinsä etsintää.
Tässä vaan tulee se ongelma, että ihminen voi kuvitella olevansa avoin ja aliarvioida ulkonäön merkityksen itselleen parinvalinnassa. Vaikkei pitäisi ulkonäköä edes kovin merkittävänä seikkana niin vaikea silti kiinnostua sellaisesta, joka ei yhtään miellytä ja jota kohtaan ei tunne vetoa vaikkei tässä edes ns mitään vikaa olisi mutta jokin puuttuisi.
Jotenkin tylsän oloiset parit. Värittömiä.
Annan vuosisadan turhimman kommentin, koska en ala avaamaan tätä tarkemmin, kuin että kierin lattialla nauraen tunnistaessani yhden valituista osallistujista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas on yrittänyt iskeä minua baarissa Joensuussa. Olen siis tumma, hoikka ja pitkähiuksinen ja ruskeasilmäinen. Taitaa Tuomaksen naistyyppi olla vähän toinen kuin Emma...
Emmalla on tummat, pitkät hiukset ja hän on normaalipainoinen. Kuulostaa siltä, että Emman ulkonäössä tietyt perusasiat siis ovat Tuomaksen makuun, kun kerran sinustakin kiinnostui. Harvalla miehellä tosin edes on mitään fiksattua naistyyppiä, suurin osa onnistuu vallan mainiosti kiinnostumaan niin tummista kuin vaaleista, niin hoikista kuin vähän pyöreämmistäkin, jos muuten synkkaa hyvin.
Emmalla ei kyllä ole pitkät hiukset... Ja pyöreä hän on naamasta eikä hoikaksikaan voi sanoa. Itse käyn salilla ja treenasin kisoihin tuohon aikaan niin aika eri puusta olen kuin Emma vaikka tummia molemmat olemmekin.
Ei Emma kyllä ole lyhythiuksinen eikä lihavakaan. Kuulostaa vähän siltä, että sinun egoasi loukkaa se, että joku voisi kiinnostua teistä molemmista, vaikka sinä olet nähnyt niin paljon enemmän vaivaa ulkonäkösi eteen.
Niin se vain menee, että useimmat niistäkin miehistä, jotka ovat nuorina kriittisesti arvostelleet sofiabelorfien peppuja, menevät ennen pitkää naimisiin omasta vapaasta tahdostaan aivan tavallisten naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä, miten ratkaisevat asumiskuviot Mira ja Matti? Kumpikin vaikuttaa aika jäärältä ja työkuviot tietysti pitää molempia aloillaan. Mira muistutti vähän Jenni Poikelusta.
Matti asuu eräiden perheenjäsentensä asunnossa, kun heillä on toinenkin asunto, jossa asuvat itse. Että tuskin on muuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä, miten ratkaisevat asumiskuviot Mira ja Matti? Kumpikin vaikuttaa aika jäärältä ja työkuviot tietysti pitää molempia aloillaan. Mira muistutti vähän Jenni Poikelusta.
Matti asuu eräiden perheenjäsentensä asunnossa, kun heillä on toinenkin asunto, jossa asuvat itse. Että tuskin on muuttamassa.
Lisäys: asui ainakin vielä viime viikolla ihan tuossa Pirkkalassa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaan tulee se ongelma, että ihminen voi kuvitella olevansa avoin ja aliarvioida ulkonäön merkityksen itselleen parinvalinnassa. Vaikkei pitäisi ulkonäköä edes kovin merkittävänä seikkana niin vaikea silti kiinnostua sellaisesta, joka ei yhtään miellytä ja jota kohtaan ei tunne vetoa vaikkei tässä edes ns mitään vikaa olisi mutta jokin puuttuisi.
Eikö asiantuntijat voisi pyytää listaamaan, miltä exät näyttivät tai vaikka top 5 nais/miesjulkkikset, joita pidät hyvännäköisinä. Saisi vähän osviittaa, onko kaikki samasta muotista vai löytyykö vaihtelua? Jos itse mietin, omista kumppaneista on löytynyt niin lyhyt vaaleatukkainen "emohenkinen" tyyppi, keskimittainen mustahiuksinen pitkätukkahevari sekä pitkä tummahiuksinen ja ruskeasilmäinen nörttimies. Eli ei ole tarkkaa miestyyppiä. Toisilla taas on tosi tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas on yrittänyt iskeä minua baarissa Joensuussa. Olen siis tumma, hoikka ja pitkähiuksinen ja ruskeasilmäinen. Taitaa Tuomaksen naistyyppi olla vähän toinen kuin Emma...
Mitä eroa siinä sitten on Emmaan?
Vierailija kirjoitti:
Näitä ihmisiä on. Fiksut osaavat päästää irti ennakkotoiveistaan avioliiton myötä ja osa sarjassa on tehnyt niin. Osa on varmasti alkanut näkemään puolisonsa kauniimpana/komeampana, kun on tutustunut tämän luonteeseen ja löytänyt kivan tyypin. Kaunis tai komea ilkeilevät hapannaama alkaa käytöksen perusteella näyttää rumemmalta kuin aluksi ajatteli.
Toivottavasti Tuomas ei osoittaudu tämän kauden Katjaksi.
En tiedä muista, mutta minua jotenkin naurattaa ajatus äyriäisistä lemmikkieläiminä :D
Emmalla on tummat, pitkät hiukset ja hän on normaalipainoinen. Kuulostaa siltä, että Emman ulkonäössä tietyt perusasiat siis ovat Tuomaksen makuun, kun kerran sinustakin kiinnostui. Harvalla miehellä tosin edes on mitään fiksattua naistyyppiä, suurin osa onnistuu vallan mainiosti kiinnostumaan niin tummista kuin vaaleista, niin hoikista kuin vähän pyöreämmistäkin, jos muuten synkkaa hyvin.