Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
501/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka näkee Matissa samoja kasvonpiirteitä kuin viime kauden Oskarissa (silmät, suu, kasvojen muoto)? Voisi olla Oskarin nuorempi serkku.

Vierailija
502/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Tommi ja Juudit vaikuttaa sopivalta parilta. Tommi ei vaikuta ihmiseltä jolla olisi ulkonäkökriteereitä ja toivoisi pitkähiuksista, meikkaavaa naista. Jotenkin eniten uskon heidän liittoonsa. 

Matti vaikuttaa pinnalliselta, ehkä etsii jotain "täydellistä" naista. Voi innostua Mirasta, mutta sitten kiinnostus hiipuu.

Tuomas ja Emma jää kavereiksi. 

Kati ja Janne ovat tosi sympaattisia. Vaikka Kati onkin temperamenttinen ja nopea reagoimaan, en usko että alkaa ilkeäksi kuten Rosa. Toivottavasti pysyvät yhdessä. 

En usko, että tällä kaudella on yhtään ahdistujaa naisissa. Miehistä Matti ja Tuomas vetäytyvät kuoreensa, mutta samalla hammasta purren vievät kokeilun loppuun ilman suurempaa draamaa.

Olen ollut väärässä joka kaudella, niin jännä nähdä miten asiat taas kehittyvät. Luultavasti päinvastoin.

Sain Katista aika vaativan ihmisen vibat. Olen sellainen jossain määrin itsekin ja poimin noista lyhyistä pätkistä missä ei sinänsä keskusteltu parisuhteesta kärkevähköjä kommentteja muun muassa mekoista ja mitä siinä nyt oli. Mutta ihmisiä me kaikki vaan ollaan ja sen näkee ohjelman myötä onko se jotain mikä vaikuttaa tuohon suhteeseen ja kohdistuu vääriin tai kohtuuttomasti suhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokaisella kaudella samassa ketjussa ole olleet sekä tv:n että Cmoren tahdissa ohjelmaa katsovat?

Vierailija
504/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma ja Tuomas jää tämän kauden pareista yhteen.

Luulen ettei näillä fyysinen puoli toimi.

Tuo olisi kyllä mielenkiintoista tietää, miten noissa testeissä tutkitaan fyysista vetovoimaa ja ulkonäöllisä vaatimuksia, koska niillä on merkitystä lähes kaikille, vaikka sitä ei myönnettäisikään.

Mä laittaisin haistelemaan muutaman potentiaalisimman tyypin käytettyä T-paitaa. Hienhaju kertoo mm. tästä vetovoimasta. Sopivan tyypin hiki ei haise pahalta ja sopimattoman haisee ihan kamalalta. Nimimerkillä omasta miehestä bongasin heti hyvän luontaisen tuoksun. Ihan sama, onko hyvä tuoksu vain mun nenään, mutta mulle toimii. :D

Samaa mieltä. Itse aikoinaan valitsin miehen tuoksun perusteella. Olemme olleet yhdessä 50 v🥰

Samaa mieltä täälläkin! On jopa helpottavaa että voi uusista tuttavuuksista haistaa onko tulevaisuutta niin ei tarvitse vaivata päätä niin paljoa. 😃 Vielä kun voisi ilmoittaa että tuletko ensitreffeille (jos haju ei ole ennestään tuttu) vähän hikisenä ja haisteltavaksi vaan!

Vierailija
505/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Matti ei löytänyt kumppania? Ulkoiset puitteet ja koti kunnossa. Kranttu?

Oma tulkintani Matista on, että syvällisiä ihmissuhdetaitoja ei ole, vaikka onkin ihanan jalat maassa ja sympaattinen tyyppi.

Onko Matti jopa liian arkinen kun korosti että haluaa vain sitä tavallista arkea?

Jos mies tekee vaan töitä, käy salilla ja syö aamupuuroa niin siihen arkeen on vähän vaikea löytää uutta ihmistä ja sitä alkukipinää, jota suhde vaatii.

Vierailija
506/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katin ja Jannen tapauksesda korostettiin kauheasti energisyyttä ja menevyyttä. Haluaa energisen kumpöanin. Mitä jos toinen sairastuu vaikkapa ihan viattomaan kilpparin vajikseen tms ja vireystila laskee? Mä olen kuin haamu entisestä energisestä ihmisestä :(

Vierailija
507/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen Matin hyvinkin. Matin ikisinkkuuden syy on se, että Matti on aina halunnut itseään ulkoisesti paremman näköisen naisen. Eikä ole saanut vastakaikua. Kaikenlaisten miss Maitolaiturien ja fitness-beibejen perässä kulkenut. Matti tehnyt aina hyvin selväksi ettei viehäty lihavista naisista. Kaikki hänen ihastuksensa, joista on puhuttu, ovat olleet tummia. Ja todella vaativa naisen ulkonäöstä muutenkin.

Matti on myös osittain vela. Hänellä on erinäinen syy (en ala tähän toisen terveystietoja laittamaan) ettei oikein saa biologisia lapsia. Veljensä lapsia kaitsee mielellään, mutta puhunut monet kerrat, että ei itse ikinä haluaisia lapsiperhearkea. Siksi onkin pöyristyttävää, että kaikista naisista lapsia haluava Mira naitettiin Matille.

Ja tuo ohjelman asunto ei ole Matin, vaan erään perheenjäsenensä. Jonka asunnossa asuu.

Arvasin heti Matin nähdessäni, että syy sinkkuuteen on ulkonäkökriittisyys. Itselläni on kaverina mies, jossa on tosi paljon samaa kuin Matissa. Saa jopa sellaisia inhokohtauksia ihan pienistäkin naisten ulkonäkövirheistä. Hän on todella kiva mies monella muulla tavalla, mutta tämä puoli hänessä on tosi hankala ja vaikeuttanut seurustelua hänen koko elämänsä ajan. Uskoo lisäksi itse, että ei voi sille mitään. Itse olen sitä mieltä että pinnallisuus on asia jota todellakin jokainen voi itsessään muuttaa, jos vain haluaa. Harmittaa ystäväni puolesta, koska siinä menee monella tavalla oikein hyvä mies ihan hukkaan, kun hän on jäänyt pyörimään ja jumiin tuohon omaan pinnallisuuteensa.

Toivottavasti näemme nyt ohjelmassa, miten Matti alkaa asiantuntijoiden avulla pyrkiä (ja ehkä pääseekin?) tästä ominaisuudesta irti.

Vierailija
508/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan mahdotonta jättää yksinkertaisesti väliin osallistujien ulkonäön ruotiminen? Sen sijaan että painaa lähetä, päättäisikin ettei tämä taida olla tähdellistä tai tarpeellista?

Vierailija
509/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kun Matti kertoili ekassa jaksossa että mennyt ohjelmaan jospa asiantuntijat pääsisi niiden virheiden ohi mitä itse tekee, niin olin aika varma että se virhe minkä tekee jos todella parisuhteen haluaa on juuri ne ulkonäkövaatimukset. Moni täälläkin sanoi että hänelle olisi pyynnöstä pitänyt laittaa sporttinen nainen vaikka ei näytä olevan sellaisen vastinpari. Ärsyttäisi itse mennä sporttisena ohjelmaan ja saada hänet pariksi vaan koska hänelle ei lihavat kelpaa. Mitäs minä sitten saisin?

Heidän kummankin vuoksi toivon että ymmärsi että tuo on varmaan yksi tekijä mistä hänen aiemmat yritykset on kiikastanut. Jos luulee että se parisuhteen este on jotain henkimaailman hommia mutta tumma missi on odottamassa niin toivottavasti tulee järkiinsä. Tai joku tumma missi kiinnostuu ohjelman myötä.

Tuo ulkonäköjuttu on vaikea asia ohittaa. Helppo tuomita ja sanoa, että ulkonäkö ei merkitse, yritä päästä yli. Uskon, että kaikki tai ainakin useimmat ihmiset haluaisivat olla vähemmän ulkonäkökeskeisiä. Matilta löytyy varmaan halua yrittää vaikka Mira ei olisikaan unelmien nainen, mutta eri juttu tuleeko ne aidot tunteet sieltä, jos on vuosikausia hautonut jotain unelmien kumppanin kuvaa mielessään. Oikeasti olen pitkästä aikaa tosi innoissani tästä kaudesta. Niin erilaisia ihmisiä mukana. 

Vierailija
510/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä ratkaisu, että hääjaksoja on tällä kaudella kaksi, joista kummassakin keskitytään vain kahteen pariin. Hääjakso on usein se koko ohjelman mielenkiintoisin ja odotetuin, joten kiva, että niitä on kaksi ja häiden kuvauiluun varataan kunnolla aikaa. Jos kaikkien 4 parin häät olisi laitettu yhteen samaan jaksoon, olisi pitänyt leikata aika paljon materiaalia pois.

Vierailija
511/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Matti ei löytänyt kumppania? Ulkoiset puitteet ja koti kunnossa. Kranttu?

Oma tulkintani Matista on, että syvällisiä ihmissuhdetaitoja ei ole, vaikka onkin ihanan jalat maassa ja sympaattinen tyyppi.

Onko Matti jopa liian arkinen kun korosti että haluaa vain sitä tavallista arkea?

Jos mies tekee vaan töitä, käy salilla ja syö aamupuuroa niin siihen arkeen on vähän vaikea löytää uutta ihmistä ja sitä alkukipinää, jota suhde vaatii.

On vain todella vaativa ulkoisesti kumppanin suhteen.

Vierailija
512/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan aiemmin kirjoittanut negatiivisesti ea-osallistujien ulkonäöstä mutta nyt... Emma on 26-vuotias. Miksi tuo tätikampaus ja pyöreät silmälasit! Vanhentaa häntä ihan hirveästi. Mitä tuolla tyylillä tavoitellaan? Tuollaista näkee joillakin alle kolmekymppisillä. Sanon vaan, että nuoria ollaan vaan kerran, miksei korostaisi sitä nuoruuden raiķkautta. Mummolta ehtii näyttää myöhemminkin.

Emma näyttäisi viehättävämmältä toisenlaisella kampauksella ja hänelle sopivilla rilleillä.

No jos hän hakee hipsterilookia. Omassa suvussa on kanssa älykkönuorilla jotain jättimäisiä kasaririllejä ja tuota paksu otsis& pikku myy nystyrä. Jos Emma on vähän boheemi, ei hän varmaan halua seurata msssamuotia. Hän on kovin nuoren ja herkän oloinen, onko liian haavoittuva ohjelmaan.

Taisi sanoa olevansa tarjoilija. Hipsterilook ihan ok jos se sopii. Samaa mieltä kanssanne tyylistä. Ja olisi kannattanut antaa ammattilaisen laittaa edes hääjuhlaan. T ei vaikuttanu järin innostuneelta kommentoidessaan, että no jooo ekanahan mä kuulin sun äänen, ennen kuin näki morsiamensa. Hyvä tyyli jollekin miehelle, jonka kanssa stailit sopii keskenään. Näillä ei vaan sovi yhtään.

Vierailija
513/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomaksen bestman olisi sopinut Emmalle. Molemmat hipstereitä.

Vierailija
514/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku noista miehistä aloitti kirjeensä sanoin "Hei Kaunotar", joten jo tuosta voi päätellä, että odottaa/toivoo hänelle valitun puolison olevan kaunis.

Vierailija
515/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Vierailija
516/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camoon kirjoitti:

Selkeästi et tunne, veikkaan katkeraa entistä deittiä :D nimim. Oikeasti hänet tunteva

En kyllä ole katkera entinen. Matin edellisellä deitillä oli lapsia ja itse olen tietääkseni lapseton. :D

Vierailija
517/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan mahdotonta jättää yksinkertaisesti väliin osallistujien ulkonäön ruotiminen? Sen sijaan että painaa lähetä, päättäisikin ettei tämä taida olla tähdellistä tai tarpeellista?

Niinpä, ärsyttää kun tätä ei moderoida mitenkään ja joutuu jonkun pahoinvoivan ihmisen tilityksiä lukemaan osallistujien ulkonäöstä. Menkää jonnekin Miss Suomi ketjuun arvostelemaan. Ja tiedän, että ulkonäkö vaikuttaa parinvalinnassa, mutta asiasta voi keskustella ilman, että haukkuu samalla jonkun osallistujan. 

Vierailija
518/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kun Matti kertoili ekassa jaksossa että mennyt ohjelmaan jospa asiantuntijat pääsisi niiden virheiden ohi mitä itse tekee, niin olin aika varma että se virhe minkä tekee jos todella parisuhteen haluaa on juuri ne ulkonäkövaatimukset. Moni täälläkin sanoi että hänelle olisi pyynnöstä pitänyt laittaa sporttinen nainen vaikka ei näytä olevan sellaisen vastinpari. Ärsyttäisi itse mennä sporttisena ohjelmaan ja saada hänet pariksi vaan koska hänelle ei lihavat kelpaa. Mitäs minä sitten saisin?

Heidän kummankin vuoksi toivon että ymmärsi että tuo on varmaan yksi tekijä mistä hänen aiemmat yritykset on kiikastanut. Jos luulee että se parisuhteen este on jotain henkimaailman hommia mutta tumma missi on odottamassa niin toivottavasti tulee järkiinsä. Tai joku tumma missi kiinnostuu ohjelman myötä.

Tuo ulkonäköjuttu on vaikea asia ohittaa. Helppo tuomita ja sanoa, että ulkonäkö ei merkitse, yritä päästä yli. Uskon, että kaikki tai ainakin useimmat ihmiset haluaisivat olla vähemmän ulkonäkökeskeisiä. Matilta löytyy varmaan halua yrittää vaikka Mira ei olisikaan unelmien nainen, mutta eri juttu tuleeko ne aidot tunteet sieltä, jos on vuosikausia hautonut jotain unelmien kumppanin kuvaa mielessään. Oikeasti olen pitkästä aikaa tosi innoissani tästä kaudesta. Niin erilaisia ihmisiä mukana. 

Useimmat ihmiset ovat kuitenkin ihan kivan näköisiä, vain pieni osa on oikeasti todella rumia tai huippukauniita. Kauneuskin on kovin monitahoinen asia, nykyään on paljon ihmisiä joille kauneus = muovinen ja laitettu. Vaikka universaali kauneus on jotain aivan muuta. Useimmat myös laittautumalla, treenillä jne pystyvät vaikuttamaan ulkonäköönsä jossain määrin positiivisesti.

Siksi minusta kaikki sellainen, missä tavallinen miellyttävä ulkonäkö rinnastetaan epäviehättäväksi on todella ikävää pinnallisuutta. Tottakai jokaisella on preferenssejä, pitää vaaleasta/tummasta, pitkästä/lyhyestä, siroista piirteistä/vahvoista piirteistä, lihaksista jne mutta täydellisyyden hakeminen on vain totaalisen absurdia.

Vierailija
519/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matin todella moneen kertaan mainittu tavallisen elämän haluaminen herätti kysymyksiä. Pitää todella aidosti haluta samoja asioita että hänen vierelleen sopii. Koska lopultahan tuossa on siitä kyse että hän uskoo vahvasti siihen että nimenomaan hänen käsitys tavallisesta elämästä on se oikea, vaikka käsityksiä tavallisesta elämästä on niin monia kuin on elämiäkin. Tavallinen elämä on myös jotain niin yleisesti hyväksyttyä että on helppo esittää vaatimuksena että tähän minun tavalliseen elämään tarvitsisi sopeutua. Mutta mitä jos se jonkun toisen tavallinen elämä onkin jotain muuta kuin Matin käsitys asiata. Hyväksyykö hän sen ihmisen tavallisen elämän ja sopeutuu siihen vai alkaa survoa toista omaan elämäänsä.

Vierailija
520/18026 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen, jolla on valtavan kovat vaatimukset kumppanin ulkonäön suhteen (kuten ilmeisesti Matilla on?) edes hakee tällaiseen ohjelmaan, jossa mennään naimisiin sokkona?

Ketju on lukittu.