Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Juuditille soisi kaiken mahdollisen hyvän. Mutta pakko sanoa että J&T alun lupaavasta fiiliksestä huolimatta olen taipuvainen ajattelemaan monin paikoin samoin kuin tässä nyt on tullut muilta esiin. Saa nähdä miten tilanne etenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähän ymmälläni Juuditin ja Tommin kanssa.
Juudit on mielestäni mukava, ihminen jonka minä haluaisin ystäväkseni. Hänessä on jotain sellaista kovin arvostettavaa aitoutta ja rehellisyyttä, ja tuon parisuhteen kanssa hän on hellyyttävän varovainen ja haparoiva 'pikkutyttönen'.
Tommi on myös 'kiva kaveri' mutta jotenkin tuntuu että hän on ehkä 'liian vähän' mukana tuossa projektissa? Onko kyse siitä, että hän näkee Juuditissa 'vain' kivan kaverin (vaikka se onkin mielestäni myös onnistuneessa parisuhteessa ehdoton edellytys) ? Vai onko hän oikeasti vain niin aseksuaalinen ? Minun mielestäni hänen puoleltaan ei oikein tule sellaista parisuhteen orastuksen viehättyneisyyden oloa.
Vai onko hänen vaikea asennoitua siihen tosiasiaan, että Juuditin lapsuus on ollut hyvin uskonnollinen?
Vai onko hän vain sellainen 'tossukka' ettei hänen päivänsä ja elämäänsä (työn lisäksi) kummoista kuulu?
En oikein saa mitään otetta hänen persoonastaan?Tommi vaikuttaa pohjimmiltaan kurinalaiselta ja vaativalta persoonalta, jonka kriteerit on korkealla eikä selvästikään Juudit niitä täytä. Kaveripohjalla näköjään mennään, vaikka Juudit selvästi haluaisi enemmän. Juudit on selvästi myös perhekeskeinen ja hyvin luonteva lähestymään toista, mutta Tommi ei kykene samaan. Ikävää katsella Tommin etäistä asennetta Juuditiin. Tuntuu, että kun Juudit ei ole heti alussa vastannut Tommin kriteereitä, niin Tommi ei halua edes yrittää. Lisäksi ei mahda mitään, että Tommista tulee kyllä ne homo-/ tai biseuksuaalisuusfibat, mutta on jo sen ikäinen et varmasti tuntee itsensä ja tuskin olisi lähtenyt mukaan parisuhdeohjelmaan, jos olisi esim. bi.
Miksi bi ei voisi mennä naimisiin? Ajatteletko, että he ovat ihmisiä, jotka haluavat joka toinen viikko toista sukupuolta, eivätkö pysty sitoutumaan vain yhteen sukupuoleen?
Minusta on kyse samasta, kuin hetero valitsee sen yhden kumppanin, eikä enää hypi muiden sänkyihin, vaikka kuinka tekisi mieli. Eiköhän bi:tkin ole kykeneväisiä uskollisuuteen?
Ei taas oikein liity EAhan mutta minä en kyl tiedä miten tuo on, onko se bi:lle sitten jossain vaiheessa ok, että toinen noista mieltymyksistä vaan tukahdutetaan? Vai onko he jotakuin kaksiavioisia?
Vierailija kirjoitti:
Tv lihottaa 10 kiloa. Kun tarkemmin katsoo, Katilla on todella hoikka vyötärö, mutta kuitenkin myös lihasten tuomia muotoja kropassa. Katihan käy crossfitissa, ja tuo on aika tyypillinen vartalon muoto meidänkin salin naisilla. Selvästi semmoinen liikunnallinen asenne hänestä huokuu, ja se on minusta ihailtavaa.
Itsekin identifioin itseni urheilulliseksi, vaikka en näytä automaatisesti muiden silmissä urheilijalta tai ole edes huippukuntoinen. Minusta se on osa tätä kehopositiivisuus-ilmiötä, että kyetään ymmärtämään ihmisen olevan paljon enemmän kuin ulkoisesti havaittava olemuksensa. Tämä olisi hyvä muistaa kaikessa muussakin arvostelussa :)
TV lihottaa, se on totta! Kerran näin livenä Armi Toivasen aivan 10 sentin päästä ja mun kädet ois varmaan mahtuneet hänen vyötärön ympäri, hän on niin älyttömän hoikka. Telkkarissa näyttää ihan normaalilta.
Muutoin saisitte kyllä lopettaa tämän ihmisten ulkonäön ja kroppien miettimisen, oikeesti!
Vierailija kirjoitti:
Vieraskisu kirjoitti:
Kävin tinder-treffeillä Jannen kanssa. Ei tullut toisia treffejä, oli niin mielistelevä ja yli-innokas, jopa teennäinen.
Minä olin kerran Matin kanssa saunassa. En tykännyt, kun otti niin kovat löylyt. Olisin tehnyt mieluummin jotain muuta.
Miltä Matti näytti saunassa? Olitteko oikein treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
Juuditille soisi kaiken mahdollisen hyvän. Mutta pakko sanoa että J&T alun lupaavasta fiiliksestä huolimatta olen taipuvainen ajattelemaan monin paikoin samoin kuin tässä nyt on tullut muilta esiin. Saa nähdä miten tilanne etenee.
Juudit on miellyttävin osallistujista. Ehkä jopa koko ohjelman historian ajalta.
Pohdintaa parien jatkosta:
Tommi ja Juudit: Juudit olisi tosissaan mukana ja panostamassa, mutta Tommi himmailee. Päätyy valitettavasti eroon.
Kati ja Janne: Janne on ihastunut Katiin, mutta Kati on jo nyt vähän kyllästynyt. Eivät jatka.
Mira ja Matti: Vaikea tulkita onko aitoa ihastumista vai vain sanahelinää. En saa mitään irti tästä kaksikosta. Matti on varauksellinen ja Mira määräilevän oloinen. Onkohan Matti vain kohtelias kehuessaan Miraa.
Emma ja Tuomas: Tuomas on aito velikulta ja Emma ihanan hömelö. Toivoisin heille jatkoa, mutta tuntuu, ettei Tuomas ole ihastunut Emmaan. Tämä on minun suosikkipari, vaikka uskon heidänkin kohdallaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Pohdintaa parien jatkosta:
Tommi ja Juudit: Juudit olisi tosissaan mukana ja panostamassa, mutta Tommi himmailee. Päätyy valitettavasti eroon.
Kati ja Janne: Janne on ihastunut Katiin, mutta Kati on jo nyt vähän kyllästynyt. Eivät jatka.
Mira ja Matti: Vaikea tulkita onko aitoa ihastumista vai vain sanahelinää. En saa mitään irti tästä kaksikosta. Matti on varauksellinen ja Mira määräilevän oloinen. Onkohan Matti vain kohtelias kehuessaan Miraa.
Emma ja Tuomas: Tuomas on aito velikulta ja Emma ihanan hömelö. Toivoisin heille jatkoa, mutta tuntuu, ettei Tuomas ole ihastunut Emmaan. Tämä on minun suosikkipari, vaikka uskon heidänkin kohdallaan eroon.
Mun mielestä M&M on sellaista 'kierrellään kuin kissa kuumaa puuroa' - jaahas tuollainen tapaus, onkohan tämä nyt sitten parasta mitä mä voin saada?
Kumpikaan ei halua olla eka kertomassa omista ajatuksistaan tai tunteistaan - onkohan joku heitä aiemmin kovasti satuttanut?
Tuomasta ei voi syyttää yrityksen puutteesta, hän on tosi gentlemanni, jaksaa tsempata ja kannustaa ja "ei se mitään"-vähätellä toisen vajauksia. Mutta jotenkin meille näytetyssä Emma keskittyy aivan täysin itseensä ja omiin tuntemuksiinsa ja täräyttää ne ulos maailman ainoina totuuksina. Hän ei lainkaan huomioi sitä, että tuossa on kaksi aivan samassa uudessa tilanteessa - kohtuuton taakka Tuomakselle, enkä ihmettele, jos hän joutuu luovuttamaan tuossa parisuhteessa. Harmi molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hieman samat pohdinnat Tommin kanssa. Eikös se ollut juuri Tommi, joka haikaili jo kirjeessä kaunotarta? Olisiko sitten niin, että hän kaipaa kuitenkin naisellisempaa naista kuin Juudit?
Mihinkäs katosivat ne Juuditin sisaret(?), jotka moniäänisesti todistelivat, että Juudit on kaunotar? Uskaltauduin sitä ennen kommentoimaan Juuditin ulkonäköä. :)
Menkää nyt sanomaan Tommille, että on se kaunotar!
Emma vaikuttaa suojaavan itseään pettymykseltä tuolla pienellä naljailulla. Hyökkää vastaan kun on tuntenut jo alusta asti ettei kelpaa. Sääli, olisi varmaan kelvannut paremmin omana itsenään.
Tuomas yrittää vaan jotenkin ottaa sitä kaikkea vastaan naureskelemalla ja yrittäen olla satuttamatta. Mikä on toki hankalaa kun on itse jatkuvasti piikittelyn kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajanaisia kommentteja.
Olisiko naisille avioliitto ja sen tuoma status on ehkä tärkeämpi? Tuntuu että tälläkin kaudella naiset ovat enemmän tuoneet puheessa esille sitä, että nyt olen _vaimo_ ja me ollaan nyt _naimisissa_. Tältä ja viimekaudelta on myös jäänyt mieleen kommentit joissa naiset kommentoivat että "tästä neitosesta/neitokaisesta tulee pian rouva". Kolmikymppistä en osaa mieltää neitoseksi mutta toki he voivat identifioida itsensä niin.
Spoilereiden perusteella seuraavasta jaksosta ja Emman & Tuomaksen välirikosta jäi mieleen Emman kommentti, ei "tässä vaiheessa" pitäisi olla tällaista. Tokikaan kukaan ei toivo kuoppia suhteensa alkumetreille mutta ei kai suhteen tällaisessa sokkotreffiohjelmassa voi olettaa noudattelevan ihan perinteisiä latuja? En tiedä kuinka E reflektoi omaa käytöstään, mutta ohjelmasta nähdyn materiaalin pohjalta on outo oletus etteikö heidän keskinäisestä kommunikaatiosta voisi nousta ongelmia.
Olisi mielenkiintoista jos osallistujien henkilöhistoriaa olisi ohjelmassa avattu edes hieman. Tuntuu että esimerkiksi parisuhdehistoriasta on mainittu vain Matin seurustelusuhteiden uupuminen, muiden osalta aiheesta ei ole edes yleisellä tasolla puhuttu.
Itsekin voisin kutsua itseäni neitokaiseksi, vaikka olen kohta 50v :D Sisältä ihminen on aina kutakuinkin sama, ei se pieni tyttö katoa mihinkään vaikka olisi 80v.
Tässäpä taitaa olla asian ydin mitä tulee viime sivuilla nähtyyn keskusteluun.
Onko ihminen neitokainen jos kokee itse näin olevansa? Tai urheilullinen?
Toki jos ei ymmärrä että kysymys on aina näkökulmasta, jää kiinni juupas eipäs -väittelyyn, se ns. rikkinäinen levy nähtävillä tässä nyt aika pitkältä ajalta.
Tapahtuisikohan ohjelmassa jotain vaikka ensi viikolla?
Tässä on sinulla nyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Nainen voi olla sukupuolensa puolesta "neitokainen" aina, oli nuori tai vanha, koska neitokainen tarkoittaa kuitenkin naispuolista ihmistä. Mutta ihminen ei voi olla urheilullinen, ellei hän yhtään liiku. Termi ei liity mitenkään sukupuoleen, vaan tekemiseen.
Muuten kyllä ymmärrän pointisi ja siinä on oikea ajatus. Näkökulmia on monia, mutta sukupuolta kuvaava sana ei ole näkökulma.
Ja tosiaan, toivotaan, että tähän ohjelmaan tulisi särmää, että kirjoitettavaa ja pohdittavaa tulisi enemmän.
Osapuolet on ainakin haukuttu jo niin perinpohjaisesti, että lisää haukuttavaa ei enää keksi kukaan. Nyt pitäisi ohjelmasta löytyä jotain muuta josta voisi ilmaista mielipiteensä.
Kyllä neitokainen tarkoittaa nuorta naista. Ikäneito tai ikäneitokainen on sitten se vanhempi nainen. En ole ennen kuullutkaan sanaa ikäneitokainen, hauska sana! Alan käyttää sitä ehkä itsestäni ;)
40 vuotta on se raja, jonka jälkeen neitokaisesta tulee ikäneito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hieman samat pohdinnat Tommin kanssa. Eikös se ollut juuri Tommi, joka haikaili jo kirjeessä kaunotarta? Olisiko sitten niin, että hän kaipaa kuitenkin naisellisempaa naista kuin Juudit?
Mihinkäs katosivat ne Juuditin sisaret(?), jotka moniäänisesti todistelivat, että Juudit on kaunotar? Uskaltauduin sitä ennen kommentoimaan Juuditin ulkonäköä. :)
No onko Tommi nyt mikään erityinen komistus, jolla olisi saumaa kaunottariin?
Eiköhän se kaunotar-kommentti siinä kirjeen alussa ollut vain hänen huumoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Emma vaikuttaa suojaavan itseään pettymykseltä tuolla pienellä naljailulla. Hyökkää vastaan kun on tuntenut jo alusta asti ettei kelpaa. Sääli, olisi varmaan kelvannut paremmin omana itsenään.
Tuomas yrittää vaan jotenkin ottaa sitä kaikkea vastaan naureskelemalla ja yrittäen olla satuttamatta. Mikä on toki hankalaa kun on itse jatkuvasti piikittelyn kohteena.
Ongelma lienee se, että Emma tunsi jo ennen kuin hän edes kohtasi Tuomasta, ettei hän kuitenkaan kelpaa... kommentoihan hän silloin ennen häitä itseään mollaten että 'toivottavasti pitäisi edes puvusta kun edes se on kuitenkin kaunis'.
Eli mun mielestä täysin Emman omaan piikkiin menee tämä epäonnistuminen. (Jos siis eivät löydä yhteistä säveltä)
Juudit on kertakaikkiaan hurmaava. Ihminen isolla iillä. Avarakatseinen ja lämmin. Olen aivan fani, Miinasta tykkäsin aikanaan samalla tavoin. Harmillisesti näin katsojan silmään vaikuttaa kyllä siltä, että Tommi ei ole alun lupaavasta meiningistä huolimatta aivan samalla levelillä. Jokin siinä tuntuu jarruttavan, tai ehkä meille poimitaan vain tietynlaisia paloja jotta siltä näyttää.
Mutta jos niin on että leikkauspöydällä saadaan jostakusta jotain ihan muuta kuin todellisuus on, en pidä katsojien manipuloinnista. Puhumattakaan siitä että osallistuisin ohjelmaan ja minut esitettäisiin valossa tyyppinä jota en ole.
En siis usko, että leikkauspöydällä nyt ihan hirveästi rakennettaisiin epätosia ja kontekstistaan irrotettuja paloja ja tilannekuvia. Luotan siihen että Suomessa toimitaan melko nätisti kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma lienee se, että Emma tunsi jo ennen kuin hän edes kohtasi Tuomasta, ettei hän kuitenkaan kelpaa... kommentoihan hän silloin ennen häitä itseään mollaten että 'toivottavasti pitäisi edes puvusta kun edes se on kuitenkin kaunis'.
Eli mun mielestä täysin Emman omaan piikkiin menee tämä epäonnistuminen. (Jos siis eivät löydä yhteistä säveltä)
Aivan totta joo, epävarmuus oli nähtävissä jo ennen häitä. Ei ennustanut hyvää sekään.
Kysymys seksuaalivalinnasta on harmillisesti sivuutettu ohjelmassa.
Kuka tahansa ei halua ketä tahansa pitkäaikaiseksi seksikumppanikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommi ei kyllä tosiaan ole mikään komistus.
Miran kohdalla olen miettinyt, että onko häntä satutettu. Varovaisuutta ilmassa. Matista ei oikein saa selvää, että mikä on aitoa ja mikä sanahelinää. Toivottavasti on lähtenyt ihan aidosti etsimään puolisoa ja tutustumaan nyt Miraan. On se mahdollista, kumpikin tarvitsisi rempseän irtioton, että toinen vain vie mukanaan ja kumpikin aidosti antaisi toiselle mahdollisuuden.
Tommista minulle on tullut saman suuntaisia ajatuksia kuin mitä aiemmin mainittiin: onko hän itseasiassa paljon vaativampi kuin mitä on käynyt ilmi? Juudit on omalla tavallaan viehättävä ja hänellä on kauniit silmät ja mielestäni juuri sopivan avoin ja utelias asenne tähän ohjelmaan. Jos Tommi etsi perinteistä naisellista kaunotarta, sellainen hänen puolisonsa ei ole. Se voi olla pienestä kiinni, vaikka heillä vaikuttaa olevan paljon yhteistä. Mieleeni tuli vahvasti yksi tuntemani henkilö, joka tiukasti piti kiinni omasta tiukkaraamisesta boksistaan, jonka sisälle koko elämän piti mahtua - jos Tommi on samaa ihmistyyppiä, niin jos Juudit ei ole juuri sellainen kuin "pitäisi" noiden raamien sisällä olla, niin ei ole mitään mahdollisuuksia. Toivon kovasti, että tällä parilla olisi mahdollisuus. Aika näyttää.
Olen pohtinut Katia ja Jannea pareista vähiten, koska jotenkin on hyvin vaikeaa erottaa, että onko siellä aito ihastus vai "näytellään" kameroille. Ollaanko innoissaan, että ollaan naimisissa vai koska puoliso on juuri tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko sanonut Tommia komistukseksi? En.
Sukulaiset (?) toitottivat Juuditia kaunottareksi. Siitä oli kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän nyt Tommin "lihaksilla" hommata/isketä mitään Sara Sieppiä. Juuditilla on kauniit kasvonpiirteet, eikä kasvoissa muutenkaan ole mitään "rumaa".
Samaa tasoa ovat ulkonäöllisesti. Juudit ehkä vähän parempikin.
Miksi bi ei voisi mennä naimisiin? Ajatteletko, että he ovat ihmisiä, jotka haluavat joka toinen viikko toista sukupuolta, eivätkö pysty sitoutumaan vain yhteen sukupuoleen?
Minusta on kyse samasta, kuin hetero valitsee sen yhden kumppanin, eikä enää hypi muiden sänkyihin, vaikka kuinka tekisi mieli. Eiköhän bi:tkin ole kykeneväisiä uskollisuuteen?