Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Matin ja Miran sanailusta ei pääse ihan selvyyteen, että naljaillaanko siellä hyvässä hengessä vai ei.
Kun tietää itse, että on mahdollista löytää kumppani, jonka kanssa huumorintaju natsaa heti ja voi naljailla ja heittää läppää ilman, että toinen loukkaantuu (vaikkei ihan joka juttu uppoakaan). Yhteinen huumorintaju on valtava voimavara, kun se toimii.
Voin uskoa sen, että Matti etsii jonkin tietyn tyyppistä naista, mutta jotenkin en osaa kuvitella häntä suurena playerina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailin kerran vähän Tommin oloista insinöörimiestä muutaman kuukauden. Minä ihastuin, hän ei, koska olin hänen mielestään liian pyöreä hänen makuunsa. Muuten kiva mies, mutta tuo tuntui kyllä julmalta, kun oltiin sitä ennen jo useita viikkoja tapailtu, harrastettu seksiä, puhuttu paljon kaikesta (ja tiesi jo, että se on minulle arka paikka, etten ole ihannevartaloinen) jne. Sitten tyyppi ilmoitti asian vielä julmalla tavalla liiankin suoraan, että olet muuten kaikin tavoin ihana, rakastava, kasvoista kauniskin, mutta vartalo ei sytytä... En tiedä, onko tällainen yleistäkin insinöörimiehillä, jotenkin ajattelu on omaan makuuni liian joustamatonta.
No ei kai se nyt ihmisen ammatista johdu! Aikamoista stereotypiaa väittää, että kaikki insinöörit ovat samanlaisia.
Ajattelussa voi silti olla jotain samaa. Jos naisihanne on vaikka Lara Croft (kurvikas, naisellinen brune) niin vaalea vähemmän kurvikas ja täysin meikitön ei vaan välttämättä herätä kiinnostusta.
Ehkä kannattaa jättää EA väliin, jos on joku tiukka ulkonäköihanne ja kaikki muu on ehdoton turnoff.
Se vain huvittaa kun tyypit on itsekin niin perus-Matteja ja -Tommeja kuin olla ja voi. Missä myydään tuota itsetuntoa, missä näkee itsensä n kymmenen kertaa spesiaalimpana kuin oikeasti on?
Ja kerrotko mistä sen näkee, että Matti ja Tommi näkevät itsensä kymmenen kertaa spesiaalimpina?
Tämä on ihan pähkähullu ketju.
Vierailija kirjoitti:
Matin vaatetyylistä ja olemuksesta jotenkin huokuu, että 10 vuotta sitten on voinut olla kovasti vientiä. En usko ujouteen enkä kokemattomuuteen. Enemmän pidän häntä playerina, joka koettaa nyt vakiintua, mutta luulen ettei kemiaa ole tarpeeksi Miran kanssa.
Sehän on niin tavis kuin olla ja voi. Eikä mikään sulavakielinen hyvänäköinen playeri. Ihan ok perus mies kyllä, mutta ei hänellä kyllä mitään malleja tai fitnesspimuja oke varaa vaatia. Laskee pisteitä entisestään jos kuvittelee itsestään niin liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähän ymmälläni Juuditin ja Tommin kanssa.
Juudit on mielestäni mukava, ihminen jonka minä haluaisin ystäväkseni. Hänessä on jotain sellaista kovin arvostettavaa aitoutta ja rehellisyyttä, ja tuon parisuhteen kanssa hän on hellyyttävän varovainen ja haparoiva 'pikkutyttönen'.
Tommi on myös 'kiva kaveri' mutta jotenkin tuntuu että hän on ehkä 'liian vähän' mukana tuossa projektissa? Onko kyse siitä, että hän näkee Juuditissa 'vain' kivan kaverin (vaikka se onkin mielestäni myös onnistuneessa parisuhteessa ehdoton edellytys) ? Vai onko hän oikeasti vain niin aseksuaalinen ? Minun mielestäni hänen puoleltaan ei oikein tule sellaista parisuhteen orastuksen viehättyneisyyden oloa.
Vai onko hänen vaikea asennoitua siihen tosiasiaan, että Juuditin lapsuus on ollut hyvin uskonnollinen?
Vai onko hän vain sellainen 'tossukka' ettei hänen päivänsä ja elämäänsä (työn lisäksi) kummoista kuulu?
En oikein saa mitään otetta hänen persoonastaan?Tommi vaikuttaa pohjimmiltaan kurinalaiselta ja vaativalta persoonalta, jonka kriteerit on korkealla eikä selvästikään Juudit niitä täytä. Kaveripohjalla näköjään mennään, vaikka Juudit selvästi haluaisi enemmän. Juudit on selvästi myös perhekeskeinen ja hyvin luonteva lähestymään toista, mutta Tommi ei kykene samaan. Ikävää katsella Tommin etäistä asennetta Juuditiin. Tuntuu, että kun Juudit ei ole heti alussa vastannut Tommin kriteereitä, niin Tommi ei halua edes yrittää. Lisäksi ei mahda mitään, että Tommista tulee kyllä ne homo-/ tai biseuksuaalisuusfibat, mutta on jo sen ikäinen et varmasti tuntee itsensä ja tuskin olisi lähtenyt mukaan parisuhdeohjelmaan, jos olisi esim. bi.
Miksi bi ei voisi mennä naimisiin? Ajatteletko, että he ovat ihmisiä, jotka haluavat joka toinen viikko toista sukupuolta, eivätkö pysty sitoutumaan vain yhteen sukupuoleen?
Minusta on kyse samasta, kuin hetero valitsee sen yhden kumppanin, eikä enää hypi muiden sänkyihin, vaikka kuinka tekisi mieli. Eiköhän bi:tkin ole kykeneväisiä uskollisuuteen?
Ei taas oikein liity EAhan mutta minä en kyl tiedä miten tuo on, onko se bi:lle sitten jossain vaiheessa ok, että toinen noista mieltymyksistä vaan tukahdutetaan? Vai onko he jotakuin kaksiavioisia?
Mä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitäisi saada koko maailma. Jos haluaa elostella kaikkien kanssa, niin ehkä ei sitten sitoudu yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys seksuaalivalinnasta on harmillisesti sivuutettu ohjelmassa.
Kuka tahansa ei halua ketä tahansa pitkäaikaiseksi seksikumppanikseen.
Mitä tarkoittaa "seksuaalivalinta" ? En ole ikinä kuullut.
Jos sä menet tuohon ohjelmaan, olet valmis ottamaan kenet tahansa pitkäaikaiseksi seksi- ja muuksikin kumppaniksi. Ellet ole sanonut olevasi aseksuaali ja toivovasi samanmoista puolisoa.
Joo, itse en menisi, mut nuo ovat menneet, ja sen kanssa eläkööt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailin kerran vähän Tommin oloista insinöörimiestä muutaman kuukauden. Minä ihastuin, hän ei, koska olin hänen mielestään liian pyöreä hänen makuunsa. Muuten kiva mies, mutta tuo tuntui kyllä julmalta, kun oltiin sitä ennen jo useita viikkoja tapailtu, harrastettu seksiä, puhuttu paljon kaikesta (ja tiesi jo, että se on minulle arka paikka, etten ole ihannevartaloinen) jne. Sitten tyyppi ilmoitti asian vielä julmalla tavalla liiankin suoraan, että olet muuten kaikin tavoin ihana, rakastava, kasvoista kauniskin, mutta vartalo ei sytytä... En tiedä, onko tällainen yleistäkin insinöörimiehillä, jotenkin ajattelu on omaan makuuni liian joustamatonta.
No ei kai se nyt ihmisen ammatista johdu! Aikamoista stereotypiaa väittää, että kaikki insinöörit ovat samanlaisia.
Ajattelussa voi silti olla jotain samaa. Jos naisihanne on vaikka Lara Croft (kurvikas, naisellinen brune) niin vaalea vähemmän kurvikas ja täysin meikitön ei vaan välttämättä herätä kiinnostusta.
Kuinkahan paljon ihmisissä on näitä ihanteestaan kiinni pitäviä? Itse en ymmärrä ollenkaan. Minusta niin vaalea, tumma, punatukkainen kuin kaljukin voi olla ihana ja seksikäs ihminen. Merkitystä on sillä, minkälainen se ihminen on.
Jotenkin tuntuu äärimmäisen lapselliselta, jos ei pysty ihastumaan kuin yhden tukkavärin omaaviin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudit on mielestäni mukava, ihminen jonka minä haluaisin ystäväkseni. Hänessä on jotain sellaista kovin arvostettavaa aitoutta ja rehellisyyttä, ja tuon parisuhteen kanssa hän on hellyyttävän varovainen ja haparoiva 'pikkutyttönen'.
Tommi on myös 'kiva kaveri' mutta jotenkin tuntuu että hän on ehkä 'liian vähän' mukana tuossa projektissa? Onko kyse siitä, että hän näkee Juuditissa 'vain' kivan kaverin (vaikka se onkin mielestäni myös onnistuneessa parisuhteessa ehdoton edellytys) ? Vai onko hän oikeasti vain niin aseksuaalinen ? Minun mielestäni hänen puoleltaan ei oikein tule sellaista parisuhteen orastuksen viehättyneisyyden oloa.
Vai onko hänen vaikea asennoitua siihen tosiasiaan, että Juuditin lapsuus on ollut hyvin uskonnollinen?
Vai onko hän vain sellainen 'tossukka' ettei hänen päivänsä ja elämäänsä (työn lisäksi) kummoista kuulu?
En oikein saa mitään otetta hänen persoonastaan?Tommi vaikuttaa pohjimmiltaan kurinalaiselta ja vaativalta persoonalta, jonka kriteerit on korkealla eikä selvästikään Juudit niitä täytä. Kaveripohjalla näköjään mennään, vaikka Juudit selvästi haluaisi enemmän. Juudit on selvästi myös perhekeskeinen ja hyvin luonteva lähestymään toista, mutta Tommi ei kykene samaan. Ikävää katsella Tommin etäistä asennetta Juuditiin. Tuntuu, että kun Juudit ei ole heti alussa vastannut Tommin kriteereitä, niin Tommi ei halua edes yrittää. Lisäksi ei mahda mitään, että Tommista tulee kyllä ne homo-/ tai biseuksuaalisuusfibat, mutta on jo sen ikäinen et varmasti tuntee itsensä ja tuskin olisi lähtenyt mukaan parisuhdeohjelmaan, jos olisi esim. bi.
Miksi bi ei voisi mennä naimisiin? Ajatteletko, että he ovat ihmisiä, jotka haluavat joka toinen viikko toista sukupuolta, eivätkö pysty sitoutumaan vain yhteen sukupuoleen?
Minusta on kyse samasta, kuin hetero valitsee sen yhden kumppanin, eikä enää hypi muiden sänkyihin, vaikka kuinka tekisi mieli. Eiköhän bi:tkin ole kykeneväisiä uskollisuuteen?
Ei taas oikein liity EAhan mutta minä en kyl tiedä miten tuo on, onko se bi:lle sitten jossain vaiheessa ok, että toinen noista mieltymyksistä vaan tukahdutetaan? Vai onko he jotakuin kaksiavioisia?
Elkää vaan alapeukuttako vaan opettakaa tietämätöntä.
Mun ainoa 'tietoinen' kokemus on bi:stä joka oli naimisissa naisen kanssa mutta petti häntä ja lähti toisen miehen matkaan. Joten minä en o oikeasti tiedä miten venasin kokee ja minkälaiset ne heidän tarpeet molempiin sukupuoliin on!
Olen bi ja täydellisen yksiavioinen. Ihastun ihmiseen sukupuolesta riippumatta eli sillä kummat värkit haaroissa on, ei ole mitään väliä. Kun vakiinnun, en koe jääväni mistään paitsi siksi etten pääse toisen sukupuolen kanssa sekstailemaan. Minulle riittää juuri se ihminen johon olen rakastunut ja vain hänen kanssa haluan harrastaa seksiä.
Heterotkin pettää ja lähtee toisen mukaan. Bi ei välttämättä lähde sen takia, että kaipaa toista sukupuolta. Vaan siksi, että ei ole tyytyväinen suhteeseen ja haluaa jotain muuta. Ihan niinkuin heterokin.
Jatkan vielä vähän.:
En siis tarvitse kumpaakin sukupuolta. Haluan yhden rakastettavan ihanan ihmisen vierelleni kulkemaan. Oli se sitten mies tai nainen :)
Kiitos tästä asiallisesta vastauksesta.
Tieto lisää ymmärrystä ja hyväksyntääkin, joten pahoittelut jos minä olen antanut ymmärtää jotain väärin - olen ehkä tosiaan kuvitellut ja käsittänyt väärin, että bi tarvitsisi ne molemmat kokemukset läsnä elämäänsä, ei vaihtoehtoisesti vaan sekä-että.
Olishan se aika taakka, jopa vamma, jos ei pystyis elämään ilman molempien sukupuolien eroottista kosketusta...
Vähän sama kuin joku sanoisi, et ei voi elää, jos ei saa vaalean ja tumman miehen eroottista kosketusta. Ehkei ihan noin alkeellisia eläimiä olla, kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se kaunotar-kommentti siinä kirjeen alussa ollut vain hänen huumoriaan.
Mielestäni Tommilla oli tässä kiva ajatus taustalla – jokainen morsian toivoisi näyttävänsä kauniilta hääpäivänään ja myös kuulevansa sen. Varmastikin tuollaisessa tilanteessa esiintyy epävarmuutta omasta ulkonäöstään, miettii että kelpaako tai näyttääkö hyvältä tulevan puolisonsa silmissä. Saattoi olla Tommin tapa rohkaista. Ajatuksena, että toinen on kaunis juuri sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon ihmisissä on näitä ihanteestaan kiinni pitäviä? Itse en ymmärrä ollenkaan. Minusta niin vaalea, tumma, punatukkainen kuin kaljukin voi olla ihana ja seksikäs ihminen. Merkitystä on sillä, minkälainen se ihminen on.
Jotenkin tuntuu äärimmäisen lapselliselta, jos ei pysty ihastumaan kuin yhden tukkavärin omaaviin ihmisiin.
No juu, en minäkään ymmärrä, jos joku hiusvärin perusteella kumppaninsa valitsee. Mutta käsittääkseni kukaan tässä sarjassa ei ole ainakaan toistaiseksi ollut puolisoa niin pinnallisen syyn vuoksi hylkäämässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ainoa 'tietoinen' kokemus on bi:stä joka oli naimisissa naisen kanssa mutta petti häntä ja lähti toisen miehen matkaan. Joten minä en o oikeasti tiedä miten venasin kokee ja minkälaiset ne heidän tarpeet molempiin sukupuoliin on!
Olen bi ja täydellisen yksiavioinen. Ihastun ihmiseen sukupuolesta riippumatta eli sillä kummat värkit haaroissa on, ei ole mitään väliä. Kun vakiinnun, en koe jääväni mistään paitsi siksi etten pääse toisen sukupuolen kanssa sekstailemaan. Minulle riittää juuri se ihminen johon olen rakastunut ja vain hänen kanssa haluan harrastaa seksiä.
Heterotkin pettää ja lähtee toisen mukaan. Bi ei välttämättä lähde sen takia, että kaipaa toista sukupuolta. Vaan siksi, että ei ole tyytyväinen suhteeseen ja haluaa jotain muuta. Ihan niinkuin heterokin.
Jatkan vielä vähän.:
En siis tarvitse kumpaakin sukupuolta. Haluan yhden rakastettavan ihanan ihmisen vierelleni kulkemaan. Oli se sitten mies tai nainen :)
Tieto lisää ymmärrystä ja hyväksyntääkin, joten pahoittelut jos minä olen antanut ymmärtää jotain väärin - olen ehkä tosiaan kuvitellut ja käsittänyt väärin, että bi tarvitsisi ne molemmat kokemukset läsnä elämäänsä, ei vaihtoehtoisesti vaan sekä-että.
Olishan se aika taakka, jopa vamma, jos ei pystyis elämään ilman molempien sukupuolien eroottista kosketusta...
Vähän sama kuin joku sanoisi, et ei voi elää, jos ei saa vaalean ja tumman miehen eroottista kosketusta. Ehkei ihan noin alkeellisia eläimiä olla, kuitenkaan?
Äskettäin jossakin Ylen ohjelmassa haastateltiin bi-naista, joka kertoi että aina naisen kanssa suhteessa ollessaan hän kaipasi miestä ja miehen kanssa taas naista. Oli siten löytänyt polyamorian, joka vastasi tarpeisiinsa. Toki polyamoria ja biseksuaalisuus ovat eri asioita, mutta en ensinmainittuja kuvaisi alkeellisiksi eläimiksi. Aika raju määritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä vähän.:
Äskettäin jossakin Ylen ohjelmassa haastateltiin bi-naista, joka kertoi että aina naisen kanssa suhteessa ollessaan hän kaipasi miestä ja miehen kanssa taas naista. Oli siten löytänyt polyamorian, joka vastasi tarpeisiinsa. Toki polyamoria ja biseksuaalisuus ovat eri asioita, mutta en ensinmainittuja kuvaisi alkeellisiksi eläimiksi. Aika raju määritelmä.
Tai vammaksi.
Pystyn samaistumaan yhteen pariin, joten nyt on hyvä hetki heittää heistä spekulaatiota kun vielä näytetyn perusteella ei voi yhdenkään parin onnistunmisesta vetää kummempia johtopäätöksiä.
Kommunikointityylini on hyvin samanlainen kuin Emmalla ja Tuomaksella - naljaileva ja jopa töksähtelevä. Pariin otteeseen olen yrittänyt romanssia toisen samanlaisen kanssa, ja meno on ollut ihan tismalleen sellaista kun näiden kahden välillä on nähty. Aluksi tämä keskinäinen sanailu on humoristista, ja voi tuntua siltä kuuluisalta kipinältä. Homma lähtee kuitenkin helposti väärille raiteille, kun molemmat ikäänkuin lietsovat toisiaan yhä kärkevämpiin kommentteihin. Pitkään tunteneella parilla tämän voi painaa villasella ja laittaa huumorin piikkiin, kun tietää mistä toinen vitsailee ja mistä ei.
Tutustumisvaiheessa tämä kuitenkin luo pohjaa siltä luottamukselta ja turvan tunteelta, jota hakee kumppanilta. Sitä ikäänkuin alkaa melkein pelkäämään että mikä sivallus sieltä seuraavaksi tulee. Uskon että istumalla alas ja aktiivisesti pyrkimällä muuttamaan kommunikointitapaa tästä voi päästä yli, mutta itse Emman ja Tuomaksen ikäisenä en tähän pystynyt, koska sellaista kypsyyttä itsetarkasteluun ei vielä ollut. Voisi sanoa, että nämä eivät saa toisistaan parhaita puolia esiin, mutta tilanne ei ole ylitsepääsemätön. En kuitenkaan usko että jatkavat pitkään yhdessä, jos pysyvät ohjelman jälkeen parina.
SPOILER!!
.
.
.
.
.
.
.
Uusi jakso katottu ja minusta kaikki näyttää löytäneen paikkansa. Juhannusta vietetään. Toistaiseksi ei kellään ole näkyvissä mitään merkkejä, että homma kusisi. Emma ja Tuomaskin ovat löytäneet balanssin ja tahota olla yhdessä. Olisihan se aika jymypaukku, jos viimein kaikki parit jatkaisivat.
Ainoita epäkohtia olivat Katin ja Jannen eroavaisuudet, jos oikein vikoja etsitään. Janne on introvertti ja Kati bossy ekstrovertti. Tämä voi pitkällä tähtäimellä aiheuttaa kitkaa. Janne rohkeasti otti puheeksi Katin tavan puhua päälle ja dissata hänen sanansa. Itse näen heissä paljon samaa ja mahdollisuuden onnistua.
Mira ja Matti näyttävät jo romantiikan merkkejä. Mira edelleen vaativa ja kerjää huomiota, mutta noin muuten sopiva pari. Matti ehkä vähän turhautunut Miran töksäytteleviin kommentteihin. Söpö pari ja Matin äiti ainakin oli mielissään perhejuhannuksesta.
Tommi ja Judith hyvä pari. Tommilla on selkeästi hyvä huumorintaju ja letkauttaa huomaamatta hauskoja juttuja. Kumpikin yrittää sopeutua kaikin keinoin ja on minun lempparipari so far. Romanttista kosketusta ei tunnu näyttävän vieläkään, mutta luulen, että se johtuu VL kulttuurista olla näyttämättä tunteita julkisesti.
Sarjan paras ja mukavin jakso tähän mennessä!
___Spoiler_____
Pareista selkeästi ihastuneemmat ovat Janne, Juudit ja Mira. Matti ei katso vaimoaan ihastuneen näköisenä, Tommi on suorastaan tympääntynyt - joutuu tekemään töitä ja vaimo vaan lomailee. Kun Juudit kertoo että hänellä on vähän kuplivaa kaapissa, Tommi toteaa jotenkin todella lakonisesti että ei nappaa. Antiteesi rakkaudelle ja nautinnolle koko mies. Juuditilla edelleen kovin tsemppaava ja myönteinen asenne puheista päätellen.
Kati haluaa edelleen tilaa ja Janne on kokoajan iholla. Luulen että tämä pariskunta jatkaa ja voivat tovin olla onnellisiakin yhdessä, mutta enpä tiedä onko heillä edellytykset pysyvään parisuhteeseen. Törmäyskurssilla ovat varmaan jatkuvasti sitten kun alkuhuuma on ohi?!
Tuomaksesta ja Emmasta ei ota oikein selvää. Tuomas kyllä tykkää kosketella Emmaa, se kertoo jonkinasteisesta ihastumisesta tai vähintään kiinnostumisesta. Metsälenkillä hieroo leuallaan Emman hartioita. Tämähän on jo tämän kauden next level- sutinaa. Silti, Emma on epävarma.
Mira näyttää jaksossa oikein hehkeältä. Matin asunto saa hyväksynnän vaimolta. Miralle näyttää ulkoiset puitteet olevan hyvin tärkeitä. Miralla täytyisi olla hellyyden ja koskettelun suhteen yhtä aktiivinen mies kuin Janne. Matti vaan rapsuttaa koiraa ja Mira jää vaille hellyyttä.
Spoiler nro 3:
Cmoren jaksosta
Emmalla ja Tuomaksella on yhteistä aikaa johtuen työvuoroistaan vain muutama tunti viikossa. Eivät asu toistensa luona. Molemmat vaikuttivat surumielisiltä. Tuomas on töissä juhannuksen, joten eivät vietä sitäkään yhdessä. Emma pohtii, että karkoitti alun käytöksellään Tuomaksen.
Kati on tosiaan määräilijä. Tässä jaksossa hän alkoi nyppiä minuakin, koska kohtelee huonosti Jannea kavereidensa seurassa. Vie siis Jannen Katinoman kaveriporukan kanssa oerheen mökille. "Taas se yrittää pussata", kailottaa Jannen tullessa pöytäseurueen luo. Epäkohtelias käyttäytyy kuin Janne olisi vain esiteltävä ja arvioitava tuote: aviomies versio beta... Ennen mökkireissua on tehnyt erilliset ostolistat molemmille johonkin hehtaarimarketiin kaupan pohjapiirustuksen mukaisesti. Menevät siis eri puolille myymälää , mutta Kati käy vajtaamassa välillä, että Janne suorittaa tehtävän oikein. ...
Janne vaikuttaa syvälliseltä, Kati pinnalliselta. Toivottavasti Kati alkaa ymmärtää käytöstään ja jos ei, Janne ymmärtäisi häipyä ennen jälkimmäisen burn outia.
Juudit ja Tommi. Juudit on ihana ja toisen huomioonottava, mutta Tommi etäinen ja puhuukin siitä seuraavan jakson ennakkopätkässä. Viettävät juhannusta Juuditin luona. Tommin kaksimielinen heitto vispaamisesta oli vaivaannuttavaa. Näytti olevan myös Juuditista. Tommi on kylmä ehkä työnarkomaani, Juudit lämmin ja ansaitsisi miehen, joka olisi täysillä mukana eikä pakenisi työhön.
Yllättäjät Mira ja Matti. Näillä sujuu hyvin. Kaikista näisyä pareista tuntuivat viettävän eniten aikaa yhdessä, vaikka menevätkin Matin vanhempien mökille juhannukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä vähän.:
Tai vammaksi.
Wikipedia: Vamma= Elämänlaatua rajoittava & pysyvä.
Jos et pysty elämään yhden ihmisen kanssa, vaan tarvitset polyamorisen suhteen, niin mielestäni kyse on elämänlaatua rajoittava tekijä.
Onko sana vamma sinulle kirosana, kun noin koit, lähes loukkaannuit?
Mietteitä kirjoitti:
___Spoiler_____
Pareista selkeästi ihastuneemmat ovat Janne, Juudit ja Mira. Matti ei katso vaimoaan ihastuneen näköisenä, Tommi on suorastaan tympääntynyt - joutuu tekemään töitä ja vaimo vaan lomailee. Kun Juudit kertoo että hänellä on vähän kuplivaa kaapissa, Tommi toteaa jotenkin todella lakonisesti että ei nappaa. Antiteesi rakkaudelle ja nautinnolle koko mies. Juuditilla edelleen kovin tsemppaava ja myönteinen asenne puheista päätellen.
Kati haluaa edelleen tilaa ja Janne on kokoajan iholla. Luulen että tämä pariskunta jatkaa ja voivat tovin olla onnellisiakin yhdessä, mutta enpä tiedä onko heillä edellytykset pysyvään parisuhteeseen. Törmäyskurssilla ovat varmaan jatkuvasti sitten kun alkuhuuma on ohi?!
Tuomaksesta ja Emmasta ei ota oikein selvää. Tuomas kyllä tykkää kosketella Emmaa, se kertoo jonkinasteisesta ihastumisesta tai vähintään kiinnostumisesta. Metsälenkillä hieroo leuallaan Emman hartioita. Tämähän on jo tämän kauden next level- sutinaa. Silti, Emma on epävarma.Mira näyttää jaksossa oikein hehkeältä. Matin asunto saa hyväksynnän vaimolta. Miralle näyttää ulkoiset puitteet olevan hyvin tärkeitä. Miralla täytyisi olla hellyyden ja koskettelun suhteen yhtä aktiivinen mies kuin Janne. Matti vaan rapsuttaa koiraa ja Mira jää vaille hellyyttä.
Spoiler:
Valitettavasti ei taida onnata Juuditin ja Tommin liitto, Tommi ei vaan lähde mukaan Juuditin tunteeseen? Emma ja Tuomas taitaa olla valmiiksi taputeltu, jatketaan ystävinä jos Ema ei suutu ettei suhteesta mitään muuta tullut. Kati ja Janne - melkein toivoisi etteivät jatka, Kati niin määräävä, Janne joutuu varomaan itseään joka asiassa, niin sanoissa kuin hellyydenosoituksissa. Ehkä eniten toivoa voisi olla Miralla ja Matilla jos vaan uskaltautuvat puhumaan toiselleen, voisivat sujahtaa toisetensa elämään aika vaivatta.
M&M molemmin puolin sovittua ja tarkoituksellista, että kameroiden ääressä eivät keskustele yhtään mistään varsinkaan henkilökohtaisista asioista tai tämä outo keskinäinen naljailu höystettynä määräilevän oloisen Miran töykeän oloisilla kommenteilla on heidän todellisuus myös kameroiden takana? Vai käsikirjoitettu ja leikattu siten, että annetaan heistä tämä kuva, kun muutakaan ei irtoa. Olisiko Matti toivonut harrastavampaa naista vai tämä kulissit kunnossa kotona viihtyvä riittää?
Vierailija kirjoitti:
M&M molemmin puolin sovittua ja tarkoituksellista, että kameroiden ääressä eivät keskustele yhtään mistään varsinkaan henkilökohtaisista asioista tai tämä outo keskinäinen naljailu höystettynä määräilevän oloisen Miran töykeän oloisilla kommenteilla on heidän todellisuus myös kameroiden takana? Vai käsikirjoitettu ja leikattu siten, että annetaan heistä tämä kuva, kun muutakaan ei irtoa. Olisiko Matti toivonut harrastavampaa naista vai tämä kulissit kunnossa kotona viihtyvä riittää?
Onko tämä c moren juhannusjakson perusteella pohdittua, vai häämatka 2/2 jakson?
Matin vaatetyylistä ja olemuksesta jotenkin huokuu, että 10 vuotta sitten on voinut olla kovasti vientiä. En usko ujouteen enkä kokemattomuuteen. Enemmän pidän häntä playerina, joka koettaa nyt vakiintua, mutta luulen ettei kemiaa ole tarpeeksi Miran kanssa.