Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että naljailu pitää muurit pystyssä, ettei mene liian vakavaksi. Se on selvästi flirttailua eikä kaverilista, mutta juurikin estää syvällisemmät yhteydet. Toivottavasti johtuu siitä että suhde on alussa ja läpänheitto on suojakeino jota ei jatkossa tarvita koko aikaa.
Eikö jollekin parille jossain kaudella, ehkä ei edes Suomessa, sanottu juuri siitä että muistakaa ettette piiloudu vitsailun taakse.
Juudit on ihan pyhimys, varmaankin maailman mukavin ihminen. Vaikuttaa kypsältä ja rakentavalta ihmiseltä. Hääpäivänä hän suukotti miestä nopeasti, mutta enää ei ole pusuja nähty. Veikkaan, että niitä ei ole ollutkaan. Laittaisin rahani sen puolesta, että heistä tulee hyvät ystävät.
Voin tietysti olla väärässä, kun luulen että pieni kiusoittelu kuuluu asiaan, jos on kipinää. Moni on sanonut että ei omissa suhteissaan sellaista katselisi. Toivottavasti on näin eli minä olen väärässä, ja Juudit pysyy parinsa kanssa.
Minun silmääni Juudit yrittää kyllä välillä heittää jotain ”pariskuntahuumoria”, mutta Tommi tietyllä tavalla torppaa nämä yritykset liialla asiallisuudellaan.
Epäilenkin, että heillä ei välttämättä kohtaa huumorin ja leikkisyyden saralla, mikä on kohtalokasta suhteen muodostamisen kannalta..
Pidän kyllä rehellisyydestä ja suorapuheisuudesta, Emmankin kohdalla, mutta välillä menee yli. Kannattaisi muistaa, että jos ei ole hyvää sanottavaa, voi olla sanomatta mitään. Lisäksi, missä on Emman positiivinen rehellisyys? Jos on rehellinen ja suorapuheinen, eikö silloin voisi töksäytellä spontaanisti myös kivoja asioita?
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä rehellisyydestä ja suorapuheisuudesta, Emmankin kohdalla, mutta välillä menee yli. Kannattaisi muistaa, että jos ei ole hyvää sanottavaa, voi olla sanomatta mitään. Lisäksi, missä on Emman positiivinen rehellisyys? Jos on rehellinen ja suorapuheinen, eikö silloin voisi töksäytellä spontaanisti myös kivoja asioita?
...ja pitäisi ainakin kyetä vastavuoroisesti ottamaan vastaan heittelyä. Nyt tuntuu, että Tuomas joutuu olemaan koko ajan varoillaan ettei pahoita Emman mieltä tai aiheuta lisästressiä. Mikään suhde ei toimi pidemmän päälle jos toisen olotilat dominoi liikaa yhdessäoloa. Sama juttu Katilla ja Jannella.
Olen aivan samaa mieltä huumorin tärkeydestä. On aivan sama, onko se kepeää, räiskyvää, älykästä, sarkastista vai synkän mustaa, mutta jos se ei kohtaa, niin pari menettää paljon. Sen huomaa selkeästi vuosien saatossa, kun kaikenlaista tulee eteen, mutta huumori kantaa, kun arjessa ollaan syksyn harmaudessa, vatsatautikierteessä, nukutetaan koliikkivauvaa tai mitä ikinä.
Pariksi olisin laittanut Miran ja Jannen. Janne olisi päässyt paremmin esiin ja Mira tykkäisi perinteisestä, vakaasta ja käytännöllisestä miehestä. Kikattelija ja feikki olisivat yrittäneet tutustua toisiinsa suojausten läpi eli Kati ja Matti.
Höh, ei olisi ollut parempi pari MIra ja janne. Jannekin varsin epävarmanoloinen suhteessaan uuteen vaimoon, tuskin olisi enemmän tuki kuin Mattikaan kykenee olemaan. Mira on hyvin perinteinen arvoiltaan ja niin on Mattikin, Janne kiipeilyreissuineen ei varmastikaan sopisi Miran pirtaan, lähigolffailu on helpommin nieltävää.
Juudit ja Tommi on aivan ihania, mutta Tommi ei halua suudella Juuditia suulle. Näin itse näen asian. Tommi ei myöskään paljon katso Juuditia. Eikä Matti Miraa. En usko, että ainakaan nämä kaksi paria jatkavat.
Vierailija kirjoitti:
Juudit on hyvän ihmisen oloinen ja lempeä ja kärsivällinen. Mutta minusta tuntuu, ettei ole täysin sinut naiseutensa kanssa. On jotenkin sillä tavalla sukupuoleton käytökseltään, että kuvailisin lähinnä sanoilla "hyvä jätkä". Voi olla, että Tommi kaipaisi ainakin alitajuisesti puolisolta enemmän naisellisuutta. Ei mekko tee naisesta vielä naisellista. Naisellisuus näkyy siinä miten nainen liikkuu, kantaa itsensä, ehostautuukin, näyttää parhaita puolia vartalostaan (tyylillä tietysti). Tuntuu, että näissä Juuditilla on vielä työstettävää.
Olen itsekin aiemmin ollut lestadiolainen ja se naiskuva liikkeessä on tosi kapea muotti. Ollaan joko äitejä, vaimoja tai sisaria. Ei niinkään NAISIA ja itsevarmuutta ei edes katsota kovin hyvällä. Näistä on ollut työstämistä päästä pois.
No huh huh. Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä sitä voi jonkun ulkoisesta olemuksesta tehdä! Mitä jos Juuditilla ei olisi lyhyet hiukset ja silmälaseja? Hetikö hän olisi nainen? Kääntäen toisin päin: itse olen vaalea ja pienikokoinen, ja ihmiset usein kuvittelee mun olevan tosi naisellinen, jopa tyttömäinen. Todellisuudessa koen olevani lähinnä muunsukupuolinen. Mut nähdään tyttömäisenä vaikka olisi ne lyhyet hiukset ja neutraalit vaatteet. Eli väitän, ettei kenenkään naisellisuutta voi arvioida tuolla lailla ulkoisista seikoista. Joku kävelytyylikin on aika periytyvä asia...
Vierailija kirjoitti:
Pariksi olisin laittanut Miran ja Jannen. Janne olisi päässyt paremmin esiin ja Mira tykkäisi perinteisestä, vakaasta ja käytännöllisestä miehestä. Kikattelija ja feikki olisivat yrittäneet tutustua toisiinsa suojausten läpi eli Kati ja Matti.
Himalajalle kivunnut Janne ei kyllä taitaisi kiinnostua kotoilija-Mirasta.
Miran rasitteena on ikuisesti tympeä ilme naamalla. Tulee keski-ikäinen kotirouva menneiltä vuosikymmeniltä mieleen blondattuine pehkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä heti huutaa hälytyskellot, kun Mira sanoi, ettei halua puhua yhteenmuuttamisesta.
Ei tsissus miten jotkut eivät erota puuta metsältä. Nämähän selvästi aiheesta vitsailivat ja olivat jo löytäneet tästä yhteistä huumoria YHDEN päivän jälkeen. Kaikki eivät esim. tee lapsia tai muuta yhteen ekan kerran perusteella, vaikka kommentoija näin olisi monen eri miehen kanssa.
Siis anteeksi MITÄ?! :D Nyt puhutaan ohjelmasta, jossa ihmiset menivät NAIMISIIN tuntemattoman kanssa. Ja sinä nyt kommenttini perusteella oletat, että MINÄ olen tekemässä lapsia ensitreffeillä.
Älä, ohjelman nimi on Ensitreffit alttarilla ja käytät CAPSLOCKIA siihen että menivät naimisiin. En olisikaan tajunnut. Miksi sulla HÄLYTYSKELLOT soivat siitä että naimisiin juuri mennyt pari on jo löytänyt sisäpiirihuumoria paikkakunnista? :D
Mitä ihmeen sisäpiirihuumoria? Mira ihan tosissaan tuossa kameran edessä sanoi, ettei halua ajatella yhteenmuuttamista vielä. Missä siinä mielestäsi oli se vitsi?
Ja sinähän se tuossa selitit, että kaikki eivät muuta yhteen ekan kerran perusteella (kuten oletit minun tekevän!). Ehkä siitä voisi olettaa, että sinulle ei ole ihan formaatin idea selvillä.
Kun kyse ei ole siitä, ettei Mira haluaisi muuttaa yhteen vaan siitä, että hän haluaisi Matin muuttavan hänen luokseen ja Matti taas Miran muuttavan hänen luokseen. Tästä ei ole päästy yksimielisyyteen ja siksi Mira on sitä mieltä, että asia kannattaisi nyt siirtää toistaiseksi syrjään ja keskittyä tutustumaan toiseen, niin että edes nähtäisiin, jatketaanko yhdessä vai laitetaanko kantapäät vastakkain viiden viikon jälkeen. Ja toisaalta nämä nyt jyrkät näkökannat ehkä pehmenevät luonnostaan, kun tutustutaan ja asumisasiaa saa sulatella hetken hiljaa mielessään.
Pian pitäisi löytyä henkistä tilaa Jannelle, ei voi pelkästään posket kipeinä hihitellä. Koen, että Kati hallitsee vahvasti kuten menneiden kausien Sari, Rosa ja Mari. Kotinsakin esitteli jotenkin suureellisesti ja Jannen kotia katseli nenänvartta pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Miran rasitteena on ikuisesti tympeä ilme naamalla. Tulee keski-ikäinen kotirouva menneiltä vuosikymmeniltä mieleen blondattuine pehkoineen.
Tämä! Hän ei tietenkäään perusilmeelleen mitään voi, mutta aina kun katson Miraa ruudusta, huomaan itsekin jännittäväni kasvot sellaiseen kireään ilmeeseen. Jotenkin aina yllätyn, kun hän sanoo että on iloinen, tyytyväinen tms, koska ilme on niin "tympääntynyt" koko ajan vaikkei itse sitä olisikaan.
En yleensä arvostele ihmisten ulkonäköä, mutta tämä on nyt pakko saada sydämeltä: voi jumalaare mua hirvittää nuo Miran koltut. Miksi sillä on aina tuommoinen tanttamekko päällä? Vanhentaa tosi paljon eikä imartele vartaloakaan.
Enkä nyt tarkoita, että pitäisi olla joku makkarankuori tai skinny jeans tms. mutta nuo tämän naisen yllä nähdyt muodottamat verhokankaat näyttävät vain omaan silmään ihan kammottavilta eivätkä häntäkään oikein pue.
Olen todella pahoillani jos hänen tyylinsä on jonkun mielestä kiva, ja luonnollisesti pahoittelut myös Miralle itselleen jos joskus tähän avautumiseen törmää. :D
Itselläni on todella alkanut ärsyttämään Emman loputon valittaminen. Onko hän kertaakaan sanonut, että jokin asia olisi nyt, tässä hetkessä oikein mainiosti? Valitti kun hääpäivä meni niin nopeaa ohitse ilman että ehti nauttia päivästä kun koko ajan piti mennä joka suuntaan, valitti kun häiden jälkeen ei ole yhtään ehtinyt rauhoittua, vaan on pitänyt matkustaa kotipaikkakunnalle yms, valitti kun heti piti mennä töihin eikä ole ollut aikaa olla yhdessä muuten kuin muutama tunti illalla ja sekin meni sohvalla maatessa, valitti kun tomaatit leikattiin väärin, valitti hämähäkeistä ja asunnon sisustuksesta ja nämä kaikki muutama päivä häistä. Samaan aikaan pohtii, onkohan Tuomas varmasti aina vierellä. No ei varmasti tuolla menolla ole, eiköhän ota jalat alleen aika nopeasti jos arki on samantien pelkkää kurjuutta ja kaikki tehdään väärin. Välissä todella kannattaa olla hiljaa jos ei mitään hyvää sanottavaa ole, varsinkin jos lähtee ohjelmaan missä pitäisi osata heittäytyä ja tulla pois omalta mukavuusalueelta.
Mulla tuli hymy naamalle kun katselin Emmas ja Tuomasta yhdessä, oikein söpöjä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on todella alkanut ärsyttämään Emman loputon valittaminen. Onko hän kertaakaan sanonut, että jokin asia olisi nyt, tässä hetkessä oikein mainiosti? Valitti kun hääpäivä meni niin nopeaa ohitse ilman että ehti nauttia päivästä kun koko ajan piti mennä joka suuntaan, valitti kun häiden jälkeen ei ole yhtään ehtinyt rauhoittua, vaan on pitänyt matkustaa kotipaikkakunnalle yms, valitti kun heti piti mennä töihin eikä ole ollut aikaa olla yhdessä muuten kuin muutama tunti illalla ja sekin meni sohvalla maatessa, valitti kun tomaatit leikattiin väärin, valitti hämähäkeistä ja asunnon sisustuksesta ja nämä kaikki muutama päivä häistä. Samaan aikaan pohtii, onkohan Tuomas varmasti aina vierellä. No ei varmasti tuolla menolla ole, eiköhän ota jalat alleen aika nopeasti jos arki on samantien pelkkää kurjuutta ja kaikki tehdään väärin. Välissä todella kannattaa olla hiljaa jos ei mitään hyvää sanottavaa ole, varsinkin jos lähtee ohjelmaan missä pitäisi osata heittäytyä ja tulla pois omalta mukavuusalueelta.
No nyt on kyllä katsottu jaksoa jo aika vahvoin ennakkoasentein. Miten sekin nyt on negatiivista että Emma harmitteli että piti mennä heti töihin eikä ollut aikaa olla yhdessä?? Toisilla ihmisillä sitä paitsi nyt saattuu olemaan pessimistinen vire elämässä, itse olen pesunkestävä pessimisti ja mieheni oli yltiöoptimisti, yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja naimisiin mennään jouluna. Suhtaudun jokaiseen vaikeuteen isonakin vaikeutena ja mietin jo valmiiksi miten huonossa lykyssä käy, mieheni taas on tätä "kyllä kaikki aina lutviutuu" ja "tuskin se nyt haittaa" -porukkaa. Minusta Tuomas näyttää ottavan ihan hyvin Emman persoonan, meillä täällä Pohjois-Karjalassa ollaan muutenkin aika paljon lunkimpia kuin muualla, itse en ole täältä kotoisin mutta työn kautta tänne päätynyt, ja missään muualla ei ole näin mukavia asiakkaita ollut. Pitää myös muistaa ettei meille näytetä kaikea, 40 minuutin jakso neljästä pariskunnassa jättää aika paljon sanomisia ja tekoja ulkopuolelleen.
Ei varmaankaan tapahdu. Janneen tuo teeskentely mennyt kuin metrihalko. Surullista että tuo Kati on valittu mätsiksi ollenkaan. Formaattiin ei varmaan riittävästi hakijoita ? Rasittava tyyppi, tehostaa puhettaan narisevalla Helsingin murteella, ja hörisee hermostuneesti . Todella epävarma ihminen, hymyjensä takana. Ihanaa olla ihana ja ihanaa kun on vaimo. Se ihana tulee loppumaan pian. Ei tuollaista tyhjän puhujaa jaksa katsella/kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati voisi kyllä joskus sanoa jonkin kommentin ilman älytöntä kikatusta.
Ei varmaan pysty. Mä olisin miehenä jo lähtenyt lätkimään kesken kaiken, sillä tuo Katin käkätys, hihitys ja lässytys on enemmän kuin vastenmielistä.
Eipä taida noista pareista jatkoa seurata pitemmän päälle kuin Emmasta ja Tuomaksesta. Ehkä Juudit ja se mies voivat olla jonkunlainen matchi, mutta jotenkin Juudit on kuin jätkä.
Emman ulkonäköä on mollattu mutta entä Mari...?
Juudit ”on kuin jätkä” koska ei ole rakastunut.
Hän oli hääjaksoon saakka ja hääjaksossa vapautunut, oma itsensä jonka hymy levisi silmiin saakka, mutta sen jälkeen muuttunut väkinäiseksi, hymy ei yllä silmiin saakka eikä olemuksessa ole kepeyttä.
Hän ei fiilistele mitään, vaan pysyy asiassa ja vastaa kysymyksiin, ei mitään ylimääräistä.”On kuin jätkä” on siis jäykkyyttä joka johtuu jostain, mutta haluaa kuitenkin tosissaan yrittää rakastua Tommiin.
Tommille Juudit voi kyllä olla liian epä-ulkonäkökeskeinen, tuli vaan siitä mieleen kun Tommi aloitti silloin sen kirjeen sanoilla ”Hei kaunotar”, että olisiko Tommi halunnut naisen jolle olisi tärkeää olla kaunotar (Juuditille ei ole).Juudit oli siinä hääjaksossa kyllä se kaunotar. Hänen arkityylinsä on nähtävästi hyvin erilainen. Toivottavasti se nyt ei ainakaan estäisi Tommia. Tykästyin tähän pariin niin paljon siinä hääjaksossa, että toivon että tässä nähtäisiin hieno rakkaustarina.
Niin olikin ja hän on muutenkin viehättävä ihminen, mutta tarkoitin sitä, ettei kauneus ja ulkonäkö ole hänelle itselleen tärkeää sillä tavalla kuin ehkä useimmille naisille ja mietin, odottiko Tommi sellaista?
Mistä päättelet että kauneus ja ulkonäkö eivät merkitsisi jollekin tv:ssä näkyvälle henkilölle? Siitäkö, että hän ei meikkaa, stailaa ja pukeudu samalla tavalla kuin ehkä useimmat naiset? Itse uskon että Juuditilla on hyvinkin paljon esteettistä silmää, se näkyi mm. hänen asunnossaan. Mitä taas tulee meikkaamiseen ja vaatteisiin, niin kauneuskäsityksiä on monenlaisia. Toiset pitävät kauniina naturellimpaa lookia, mikä ei _tietenkään_ tarkoita etteikö tällainen henkilö voisi olla samalla esteettisesti orientoitunut. Aika kapea käsitys kauneudesta, jos ainoa vaihtoehto on ns. täysi tällinki.
Olen samaa mieltä siitä, että naljailu pitää muurit pystyssä, ettei mene liian vakavaksi. Se on selvästi flirttailua eikä kaverilista, mutta juurikin estää syvällisemmät yhteydet. Toivottavasti johtuu siitä että suhde on alussa ja läpänheitto on suojakeino jota ei jatkossa tarvita koko aikaa.
Eikö jollekin parille jossain kaudella, ehkä ei edes Suomessa, sanottu juuri siitä että muistakaa ettette piiloudu vitsailun taakse.
Juudit on ihan pyhimys, varmaankin maailman mukavin ihminen. Vaikuttaa kypsältä ja rakentavalta ihmiseltä. Hääpäivänä hän suukotti miestä nopeasti, mutta enää ei ole pusuja nähty. Veikkaan, että niitä ei ole ollutkaan. Laittaisin rahani sen puolesta, että heistä tulee hyvät ystävät.
Voin tietysti olla väärässä, kun luulen että pieni kiusoittelu kuuluu asiaan, jos on kipinää. Moni on sanonut että ei omissa suhteissaan sellaista katselisi. Toivottavasti on näin eli minä olen väärässä, ja Juudit pysyy parinsa kanssa.