Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin näin jakson ja luin Tuomaksesta ja Emmasta täältä, luulin siis että Emma töksäyttelee asioita ihan silkkaa pahuuttaan, mutta siis nyt jakson nähtyäni sanoisin että tuohan on vain sarkasmia, huumoria :D Eikö ihmiset oikeesti ymmärrä täällä?
Ehkä tämä on toki makuasia, kun omasta mielestäni muiden parien meno näyttää enemmän teennäiseltä ja imelältä (jälleen huom, makuasia, ei absoluuttinen totuus).
En kuitenkaan kiellä, etteikö sarkasmi huumorinlajina olisi haastava: raja sarkasmin ja puhtaan ilkeyden välillä saattaa joskus hämärtyä tai jos sillä yritetään ainoastaan peittää epävarmuutta tai jos toinen osapuoli kokee sen raskaana. Noh, saa nähdä.
Mielenkiinnolla kuitenkin jään seuraamaan jokaista paria.
Kun tuollaisia töksäytyksiä kuuntelee jatkuvasti, vuositolkulla, niin harva jaksaa enää nauraa. Ei nuo töksyt ole edes hauskoja. Sarkasmi on taitolaji, sitä ei voi liiaksi korostaa.
Vierailija kirjoitti:
...Jatkoa edelliseen:
Juudit ja Tommi vaikuttavat kivoilta ja hyviltä tyypeiltä. Romanttista ihastusta ei ole ilmassa, mutta luultavasti heille on tavallistakin ettei se heti synny. Ainakin itse olen sellainen, että minun pitää tuntea toinen aika hyvinkin, ennen kuin avautuu edes mahdollisuus ihastua. Tuntemattomiin en ihastu, koska olen liian tietoinen siitä että en tunne ihmistä enkä siis voi tietää millainen hän on. Asenne on heillä ainakin kohdallaan. Juuditilla on kiva tapa sanoa toiselle pieniä kehuja ja kiitoksia aina välillä, ja varmasti juuri sellaisista asioista joita hän oikeastikin pitää kehuttavana. Ei siis kehu vaikka nyt sitä ulkonäköä, koska niin muka "kuuluu" tehdä jonkun hämärän etikettisäännön mukaan. Vaan etsii ja löytää sellaisen asian, josta on oikeasti niin innoissaan että tekee luonnostaan mieli kehua. Esim. se kun hän kehui Tommia taiteilijaksi, tuli suoraan sydämestä. Erityisesti tämä ominaisuus tekee Juuditista ihastuttavan ihmisen.
Katilla ja Jannella vaikuttaa myös olevan asenne kohdallaan, ja vaikuttavat tulevan tosi hyvin toimeen. Heti jakson alussa, kun Janne antoi Katille sen kaulakorun ja laittoi sen tämän kaulaan, tuli kosketeltua selkää ja kylkiä siihen malliin, että voisi veikata parilla olleen ehkä jo seksiäkin, tai ainakin jonkunlaista fyysistä kuhertelua. Tulkinta vielä vahvistui siinä, kun Kati kysyi Jannelta, haluaisiko tämä mahdollisesti tulla hänen luokseen yöksi. Kyllä siinä kaikenlaiset kipinät sinkoilivat! Kohta, jossa Kati meni yöksi omaan kotiinsa ennen häämatkaa, oli mukavaa katsottavaa, koska asiasta ei kumpikaan tehnyt ongelmaa. Suhteessa näyttäisi siis olevan mahdollista ottaa myös omaa tilaa, jos tarvitsee.
Kiva jakso! Odotan mielenkiinnolla seuraavaa. Tämän keskustelun seuraamisen olen nyt jättänyt vähemmälle, koska en jaksa lukea sivukaupalla tuota ainaista ulkonäkövääntöä, ilkeitä kommentteja, ja sellaisia spoilauksia jotka eivät perustu jaksoissa nähtyyn, vaan jotain muuta kautta saatuihin tietoihin esim. siitä onko joku pari vielä yhdessä.
t. Ketjun aloittaja
Ketjun aloittajalle kiitos ketjusta, mutta olipa taas sosiaalipokea ja spekulointia kipinöistä ja seksistä. Tätä samaa ap:n kirjoitustyyliä on nähtävissä sivutolkulla.
Kati voisi kyllä joskus sanoa jonkin kommentin ilman älytöntä kikatusta.
50-v naisen mietteitä kirjoitti:
SPOILER
**
Tommi+Juudit: Molemmat kommentoivat about näin: "Olen vaikuttunut toisesta..." eli arvostavat ja kunnioittavat toisiaan, mikä parisuhteessa erittäin tärkeää. Toinen tärkeä puoli eli kemia ei näy, mutta onhan olemassa myös Aivokemiaa(!), mikä tarvitsee vähän aikaa ja tutustumista ennen kuin alkaa näkyä kosketteluna ym. Mm. tuo vaikuttuminen on juurikin sitä. Vrt. sapioseksuaalisuus eli Äly on Tärkein seksuaalisen vetovoiman tekijänä.
Matti+Mira: Matti varmaan lähtenyt ohjelmaan tosissaan, mutta takataskussaan kortti sille, että näin saa "Tinderöityä" itsensä kaikille Suomen sinkkunaisille, jotka ohjelmaa katsovat. Mielestäni yrittää kuitenkin aidosti lähentyä suhteessaan Miraan ihan fiksustikin. Mainitsi mm. että "hiljaa hyvä tulee" ja kertoi, miten pikku hiljaa on edistytty esim. koskettelussa ym. tutustumisessa. Miralle voisi hänen oman 'voinko luottaa' -ajattelun tähden sopia rohkeampi ja varmempi lähestymistapa tyyliin "mies vie", mutta on takuulla niin sitoutunut ohjelman luonteeseen ja ajatukseen perheestä, että jaksaa antaa nyt aikaa Matin hitaasti hyvä tulee -asenteelle ja saa sille vielä asiantuntijoidenkin tuen. Mikäli tämän ketjun kommenteissa oleva Matti on Tinderissä pitää paikkansa, eivät ole jatkaneet ohjelmassa.
Janne+Kati: Niinpä -- voiko nopeasti tulla hyvä ja vankka pohja elämänkestävälle suhteelle. Minun mielestäni voi, mikäli pari tapaa Oikeassa Elämässä eikä tv-ohjelmassa. Siinä on nimenomaan se Kemia valinnut toisensa eikä asiantuntijat. Nyt näyttäisi siltä, että Kati oli päättänyt jo kauan ennen Jannen kohtaamista, että on Ihanaa olla naimisissa ja Vaimo. Sen hän nyt sai ja niin ihana kuin Janne onkin, näyttää siltä, että Katille olisi ollut ihan sama onko mies Janne vai Jari, Jonne vai Jyri. Toivottavasti olen väärässä!, koska heistä tulisi hyvä ja tosiaankin toisiaan täydentävä pari - ainakin ulkoisesti ja perustempperamenttien osalta.
Emma+Tuomas: Viimeisimpänä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä --- tämä ehdoton Suosikki myös minulla. Ihanan aitoa, suoraa, hauskaa yhteistä oloa molempien puolella. Ehkä jännittävät vähiten tv-kameraa tai sitten vain ovat niin aitoja. Hyvä pari kaikin puolin! Emman ulkonäön arvostelua en ymmärrä yhtään. Kauniit isot silmät, kiiltävä "hapsuton" tukka, sopusuhtainen vartalo -- nätti nuori nainen.
Ylipäätään: Tämä ketju tänäkin vuonna ruotii ""vääriä"" tai ainakin täysin epäolennaisia asioita, kun keskustellaan mm. ulkonäöstä. Vanha kunnon sanonta: Ellei ole mitään rakentavaa tai asiaan kuuluvaa sanontaa, on parempi pysyä suu kiinni (lue: pitää sormet pois näppikseltä).
Mitä spoileria sä oikein varottelet?! :D Ethän sä tee muuta ku kerro omia tulkintojasi et mitään tulevista jaksoista tms.
Mäkään en kyllä ymmärrä töksäyttelyn sanomista huumoriksi! Outo huumorintaju toisilla.
Tollasta nälvintää ja neuvomista kun kuuntelis päivästä toiseen niin mua ei ainakaan naurattais.
Kaupassa, kun Emma nojasi päätänsä Tuomasta vasten oli paljon enemmän tunnetta kuin Katin ja Jannen suuteloissa. Luonnollisuus vie voiton. Kati ainakin esittää kameran edessä ja en vaan jaksa sitä kikatusta. Kuinka kauan Janne jaksaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tuota M&M:n muuttamisesta stressaamista ja nokittelua. Tajuaisin, jos kyse olisi loppuelämän asuinpaikan valinnasta, mutta tuossahan on kyse reilusta kuukaudesta. Itse ainakin ottaisin seikkailuna, jos saisin muuttaa kuukaudeksi asumaan jonnekin Pirkkalaan tai Joensuuhun, jotka eivät itselleni tuttuja paikkoja ole. :D
Minusta Mikko on sosiaalisesti hieman vähemmän lahjakas ja jää jauhamaan tätä ainoaa asiaa, mikä tulee mieleen. Ei huomaa, että toista alkaa risoa jo asialla vitsailu.
Raskasta katsottavaa tuo K.Tyhjän kikattaja.
Minua harmitti Tuomaksen puolesta tuo huomenlahjaepisodi.
Ensin Emma oli negatiivinen korulahjan suhteen ihan yleisesti. Sitten kun sai korun niin alkoi käännellä korua, että tää kai lienee hopeaa.
Kun Tuomas alkoi kertoa, että vaikka koru oli yksinkertainen/vaatimaton niin katso mitä siinä lukee. Emma luki tekstin ja Tuomas käänsi tekstin sitten, että se tarkoittaa "peloton". Että on tarkoituksella valittu. Emma vain sanoi ilmeettömästi jotenkin, että jaa.
Tuomas oli hiljaa ja sanoi sitten, että semmosta, tai silleen tms.
Kun toinen on valinnut ajatuksella lahjan, niin Emman olisi edes jotenkin pitänyt kommentoida, että olipas huomaavaista tai kiva idea tms.
Emma kyllä sitten kiitti, mutta silti.
Tuomas tuntuu fiksummalta ja ajattelevaisemmalta ihmiseltä, ainakin nyt mitä olen tähän saakka tv-jaksoja katsonyt.
Vierailija kirjoitti:
Pieni yksityiskohta:
Uusimmassa jaksossa Mira ei puhu Matista nimellä. Mira puhuu hänestä, miehestä, aviomiehestä jne, mutta ei mainitse Mattia nimeltä. Koen tuon kummallisena, sillä kyllä esim. Juudit ja Tommi heti puhuvat toisistaan nimillä. Mietin, onko Miralla kyse etäisyydestä Mattiin vai siitä, että haluaa nyt korostaa aviomiestä terminä, kun sellainen nyt hänellä on.
Ei pidä paikkaansa, ainakin kerran mainitsi Matin nimeltä. Oikein kiinnitin siihen huomiota, kun itse olin jo ehtinyt unohtamaan Matin nimen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tuossa jo uusinta jaksoa ja pakko ulkonäöstä nyt hieman kommentoida, se Emmahan on aivan viehättävä, jossain määrin aika samannäköinen jopa kuin se Kati nenää myöten. Eli kummatkin ihan kauniita. Siitä Katin äänestä en pidä, mutta eipä sille ihminen mitään mahda.
Emmalla oli uusimmassa jaksossa eri silmälasit. Jotenkin nämä toiset rillit sopii paljon paremmin hänelle!
Ylipäätään vahvemmat pluslinssit "istuvat" paremmin muovikehyksiin, kuin ohuisiin metallipokiin. Ehkä tuo kehysmallikin sopi hänen kasvoilleeen paremmin.
Tämä nyt ot, sillä jokainen toki valitsee juuri ne silmälasikehykset mitkä parhaimmilta omaan silmään näyttävät.
Tämäkin ot, mutta se mikä näyttää omaan silmään parhaalta, ei välttämättä ole sitä, mitä ihminen käyttäisi. Asiantuntija voi opettaa näkemän toisin tai paremmin.
t. yksi joka epäonnistuu rilliostoksilla joka toinen kerta - ja joka kerta ihan ite valitsin
Vierailija kirjoitti:
50-v naisen mietteitä kirjoitti:
SPOILER
**
Tommi+Juudit: Molemmat kommentoivat about näin: "Olen vaikuttunut toisesta..." eli arvostavat ja kunnioittavat toisiaan, mikä parisuhteessa erittäin tärkeää. Toinen tärkeä puoli eli kemia ei näy, mutta onhan olemassa myös Aivokemiaa(!), mikä tarvitsee vähän aikaa ja tutustumista ennen kuin alkaa näkyä kosketteluna ym. Mm. tuo vaikuttuminen on juurikin sitä. Vrt. sapioseksuaalisuus eli Äly on Tärkein seksuaalisen vetovoiman tekijänä.
Matti+Mira: Matti varmaan lähtenyt ohjelmaan tosissaan, mutta takataskussaan kortti sille, että näin saa "Tinderöityä" itsensä kaikille Suomen sinkkunaisille, jotka ohjelmaa katsovat. Mielestäni yrittää kuitenkin aidosti lähentyä suhteessaan Miraan ihan fiksustikin. Mainitsi mm. että "hiljaa hyvä tulee" ja kertoi, miten pikku hiljaa on edistytty esim. koskettelussa ym. tutustumisessa. Miralle voisi hänen oman 'voinko luottaa' -ajattelun tähden sopia rohkeampi ja varmempi lähestymistapa tyyliin "mies vie", mutta on takuulla niin sitoutunut ohjelman luonteeseen ja ajatukseen perheestä, että jaksaa antaa nyt aikaa Matin hitaasti hyvä tulee -asenteelle ja saa sille vielä asiantuntijoidenkin tuen. Mikäli tämän ketjun kommenteissa oleva Matti on Tinderissä pitää paikkansa, eivät ole jatkaneet ohjelmassa.
Janne+Kati: Niinpä -- voiko nopeasti tulla hyvä ja vankka pohja elämänkestävälle suhteelle. Minun mielestäni voi, mikäli pari tapaa Oikeassa Elämässä eikä tv-ohjelmassa. Siinä on nimenomaan se Kemia valinnut toisensa eikä asiantuntijat. Nyt näyttäisi siltä, että Kati oli päättänyt jo kauan ennen Jannen kohtaamista, että on Ihanaa olla naimisissa ja Vaimo. Sen hän nyt sai ja niin ihana kuin Janne onkin, näyttää siltä, että Katille olisi ollut ihan sama onko mies Janne vai Jari, Jonne vai Jyri. Toivottavasti olen väärässä!, koska heistä tulisi hyvä ja tosiaankin toisiaan täydentävä pari - ainakin ulkoisesti ja perustempperamenttien osalta.
Emma+Tuomas: Viimeisimpänä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä --- tämä ehdoton Suosikki myös minulla. Ihanan aitoa, suoraa, hauskaa yhteistä oloa molempien puolella. Ehkä jännittävät vähiten tv-kameraa tai sitten vain ovat niin aitoja. Hyvä pari kaikin puolin! Emman ulkonäön arvostelua en ymmärrä yhtään. Kauniit isot silmät, kiiltävä "hapsuton" tukka, sopusuhtainen vartalo -- nätti nuori nainen.
Ylipäätään: Tämä ketju tänäkin vuonna ruotii ""vääriä"" tai ainakin täysin epäolennaisia asioita, kun keskustellaan mm. ulkonäöstä. Vanha kunnon sanonta: Ellei ole mitään rakentavaa tai asiaan kuuluvaa sanontaa, on parempi pysyä suu kiinni (lue: pitää sormet pois näppikseltä).
Mun mielestä Juuditin ja Tommin avioliitossa on jotain samaa kuin Hämeen-Anttiloiden. Pinnalle näkyy analysointikyky ja tasapainoisuus. Emmehän me heidän kahdenkeskisestä kiihkeydestään tiedä mitään. Pitkään kestänyt avioliitto, joka perustuu kunnioitukseen. ARVOSTAN.
Mieti vähän keitä vedät mukaan tähän keskusteluun. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta ko. akateeminen pari ei liity millään tavalla tähän ohjelmaan! Vedät mukaan kiihkeyden ja seksin lisäksi. Uskomaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tuota M&M:n muuttamisesta stressaamista ja nokittelua. Tajuaisin, jos kyse olisi loppuelämän asuinpaikan valinnasta, mutta tuossahan on kyse reilusta kuukaudesta. Itse ainakin ottaisin seikkailuna, jos saisin muuttaa kuukaudeksi asumaan jonnekin Pirkkalaan tai Joensuuhun, jotka eivät itselleni tuttuja paikkoja ole. :D
Minusta Mikko on sosiaalisesti hieman vähemmän lahjakas ja jää jauhamaan tätä ainoaa asiaa, mikä tulee mieleen. Ei huomaa, että toista alkaa risoa jo asialla vitsailu.
Olen kait ymmärtänyt kokoajan väärin, luulin että tuo asuinpaikka juttu koskee sitä mihin "lopullisesti asettuvat asumaan.
Mun silmissä Tuomaksen pisteet nousi, Emman putosi entisestään.
Tuomas oli kärsivällinen vaimonsa suhteen, mutta joku muu ois varmaan sanonut jo suorat sanat!
Vierailija kirjoitti:
Miten mä oon ainoo jonka mielestä Juditil ja Tommilla on paljonki kemiaa? Sen sijaan että he olisivat toistensa iholla, he katsovat koko ajan toistensa silmiin ja näkee, että heillä on syvä yhteys välillään. Luulen, että heillä vaan erinäisistä syistä ei ole halua fyysiseen läheisyyteen kameroiden edessä.
Ihan sama fiilis! Ihania katseita ja hymyjä.
En oo kuullut Emman sanovan mitään myönteistä mistään. Joku voi kertoa jos sellaista on tapahtunut!
Käyttäjä3133 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni yksityiskohta:
Uusimmassa jaksossa Mira ei puhu Matista nimellä. Mira puhuu hänestä, miehestä, aviomiehestä jne, mutta ei mainitse Mattia nimeltä. Koen tuon kummallisena, sillä kyllä esim. Juudit ja Tommi heti puhuvat toisistaan nimillä. Mietin, onko Miralla kyse etäisyydestä Mattiin vai siitä, että haluaa nyt korostaa aviomiestä terminä, kun sellainen nyt hänellä on.
Ei pidä paikkaansa, ainakin kerran mainitsi Matin nimeltä. Oikein kiinnitin siihen huomiota, kun itse olin jo ehtinyt unohtamaan Matin nimen :D
Matin nimeä ei meinaa muistaa, kun ensimmäisenä tulee mieleen vain Pirkkala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin näin jakson ja luin Tuomaksesta ja Emmasta täältä, luulin siis että Emma töksäyttelee asioita ihan silkkaa pahuuttaan, mutta siis nyt jakson nähtyäni sanoisin että tuohan on vain sarkasmia, huumoria :D Eikö ihmiset oikeesti ymmärrä täällä?
Ehkä tämä on toki makuasia, kun omasta mielestäni muiden parien meno näyttää enemmän teennäiseltä ja imelältä (jälleen huom, makuasia, ei absoluuttinen totuus).
En kuitenkaan kiellä, etteikö sarkasmi huumorinlajina olisi haastava: raja sarkasmin ja puhtaan ilkeyden välillä saattaa joskus hämärtyä tai jos sillä yritetään ainoastaan peittää epävarmuutta tai jos toinen osapuoli kokee sen raskaana. Noh, saa nähdä.
Mielenkiinnolla kuitenkin jään seuraamaan jokaista paria.
Kun tuollaisia töksäytyksiä kuuntelee jatkuvasti, vuositolkulla, niin harva jaksaa enää nauraa. Ei nuo töksyt ole edes hauskoja. Sarkasmi on taitolaji, sitä ei voi liiaksi korostaa.
Toisen ihmisen ymmärtäminen se vasta taitolaji onkin.
Hyvää settiä savolaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Kati on mielestäni tosi ihana, erittäin läsnä ja tosissaan. Kunnioittaa valittua puolisoa ja nauttii tilanteesta.
Minuakin ilahduttaa se miten paljon hän osaa arvostaa Jannea ja myös osoittaa sen. Samoin Emma puhui Tuomaksesta kameralle kauniisti. Niin paljon on ollut aiempina kausina niitä negistelynaisia, että tuntuu hyvältä tuollainen suhtautuminen. Ja Juudithan on tosi arvostava Tommia kohtaan myös. Mirasta ei ihan ota selvää, mutta hänhän sanoikin olevansa epävarma ja vaikuttaa toisaalta tyytyväisen hymyävältä.
Mun mielestä Juuditin ja Tommin avioliitossa on jotain samaa kuin Hämeen-Anttiloiden. Pinnalle näkyy analysointikyky ja tasapainoisuus. Emmehän me heidän kahdenkeskisestä kiihkeydestään tiedä mitään. Pitkään kestänyt avioliitto, joka perustuu kunnioitukseen. ARVOSTAN.