Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sille viimevuoden valittajanaiselle kuuluu, jolle ei kelvannut mikään (siis se, jolla oli se iso espoolainen myyntimies)? Onkohan uusi rakas jo löytynyt?
Niin se Heidi ja Napakymppi-gate. Enpä tiedä, mutta häntä ei olisi koskaan pitänyt valita tähän formaattiin. Outo, ongelmainen ihminen.
Olen samaa mieltä. Heidi ja Rosa ovat olleet kaikkien aikojen hirveimmät ETA-morsiamet.
En unohtaisi myöskään Maria. Mari ja Petri.
Rosa ja Petri olisivat varmaan olleet hyvä. Siinäpähän pyöräilisivät ja urheilisivat maailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaa vähä lapsellinen, mutta mua edelleen huvittaa, ku kuvaillaa pyörä-Petriksi. Rahka-Petriksi. Pyörä-Petrin morsian. 😅 Johanna ja Markus, Pyörä ja Mari..
Harmi, kun aikaisempia kausia (paitsi viime kausi) ei näy missään. Katsoisin kaikki kaudet uudestaankin.
Voisin kanssa katsoa uudestaan mielelläni. Huvittaa vieläkin, kun Petri tuli pyöränsä kanssa sinne Marin huolellisesti sisustettuun kotiin, ja no.. pyörälle ei tahtonut löytyä sijaa 😅
Se pyörä-Petri vasta olikin outo tapaus. Söi pakonomaisesti niitä Rahkolan, pyöräili jatkuvasti ja kävi salilla kukonlaulun aikaan. Ja sen kaiken olisi vielä ymmärtänyt, jos kyseessä olisi ollut huipputason triatlonisti, jolla kisat juuri tulossa. Vaan vielä mitä, ihan tuiki tavallisen näköinen hemmo, jonka ”urheilulliseen” olemukseen en itse olisi ainakaan kiinnittänyt minkäänlaista huomiota.
Olen kai jäävi, mitä tulee pyörä-Petriin. Ystäväni kävi Petrin kanssa joskus treffeillä. Kuulemma oli oikein mukava mies. Siitä vain jäi uupumaan se jokin.
SPOILER – ajatuksia Cmoren uusimman jakson pohjalta
.
.
.
.
.
Kati & Janne: Katista tulee mieleen ylisuorittaja, jolla on pakonomainen tarve hoitaa tämä projekti kunnialla. Saamme kuulla häneltä lukuisia kertoja jokaisen jakson aikana, että hän ja Janne ovat hyvä match. Erittäin harvoin vaan selviää, että miksi näin on. Mikä Jannessa on ihanaa? Miksi he sopivat yhteen? Tuntuu, että tällä suhteella on ihan 50/50-mahdollisuudet selviytyä, mutta nyt sen pohjaksi pitää saada vähän subtanssia eikä vain fiilistelyä. Jannessa on ihan samaa vikaa – hokee vain tyhjiä sanoja, että onpa ihanaa, mutta mitään konkreettista perustelua ei sieltäkään suunnalta tule.
Judit & Tommi: Tällä parilla on erinomainen mahdollisuus luoda toimiva kumppanuus. En jaksa edes liikaa huolestua hellyyden puutteesta, sillä jotkut ovat todella tietoisia kuvaamisesta, eivätkä osaa olla kameran edessä luontevia.
Mira & Matti: Tämä pari on menossa huonoon suuntaan. Miran ongelma on huonot kommunikaatiotaidot – ensin hän sanoo, ettei halua keskustella asumisjärjestelyistä, mutta silti hän heittää aiheesta passiivis-aggressiivista piikittelyä. Matti taas vaikuttaa pelaavan pelejä eikä tunnu oikein avautuvan kunnolla. Kumpikin ehkä pelkää tulevansa torjutuksi, eli he eivät uskalla heittäytyä kunnolla, jos sitten tuleekin siipeen.
Emma & Tuomas: Suhtaudun tähän pariin ehkä turhan suopeasti, koska mielestäni Emma saa aivan liikaa lokaa niskaansa. Toimiva pari, ja kommunikointi toimii. Toivoisin vaan, että Emma olisi itsevarmempi, ja Tuomas voisi olla myös suorempi Emmalle ja piikitellä samalla mitalla takaisin.
Katsoin uusimman jakson (Matkalla 1/2)
ja mietteet siitä:
Mira ja Matti:
Ihania, toivottavasti heidän juttu syventyisi ja kestäisi.
Ovat suloisia yhdessä, näyttävätkin jotenkin toisiltaan ja heitä katsoessa tulee tunne, että voi kun onnistuisivat.
Minusta heistä molemmat ovat mukavia ihmisiä enkä ymmärrä yhtään, miksi Mattia on täällä haukuttu (esim. syyteltiin nirsoksi ja mikä oli aivan täyttä valhetta, sillä oikeastihan hän hehkutteli Miran kauneutta eli täällä kiersi huhu joka ei edes pitänyt paikkaansa) kun itse en näe ollenkaan mitään nirsoilua, haluttomuutta nikkaroimiseen tai grillaamiseen ym. mitä tässä ketjussa on syytelty.
Ehkä nuo jutut täällä on vain jonkun yli-yli-ylianalysoijan tuotosta johon muut ovat lähteneet joukkohysteriassa mukaan?
Mattiahan on suomittu tässä ketjussa niin paljon, että joku tuollainen sairas joukkopsykoosi-ilmiö pakko olla taustalla.
Emma ja Tuomas:
Tuomas alkaa selkeästi ihastua Emmaan ja on aistittavissa, että hän kokee Emman hirinän lähinnä suloisena?
Tässä jaksossa näillä alkaa olla jo aika tasaväkistä tuo töksäyttely, ja Tuomas on selkeästi rentoutunut.
Vaikea sanoa tuleeko heistä paria vai jääkö kaveri-asteelle, mutta hyvin heillä vaikuttaisi synkkaavan ja ovat keskenään kuin vanha pari (mikä ei välttämättä ole niin hyvä juttu noin alussa, mutta voi tietysti heillä toimiakin).
Tässä jaksossa Emma ei joko ollut enää niin rasittava, tai sitten häneen on vain tottunut.
Kati ja Janne:
Jotenkin päälleliimattua, ei saa oikein mitään otetta heistä.
Hirveästi on tuota hieroskelua ja toisen koskettelua, mutta katseissa se innokkuus ei ehkä näy..
Voi tietysti olla jotain kameran edessä jännittämistäkin.
Mutta näistä nyt alkaa tulla jotenkin sellainen olo, että ei tule kestämään.
Alku oli hyvä ja häissään olivat ihania, mutta tuleeko tästä vain suuri lässähdys?
Juudit ja Tommi:
Heillä vaikuttaisi olevan mukavaa yhdessä, mutta ehkä jää vain kavereiksi?
Pusuja ei ole tainnut olla hääpäivän jälkeen, ja molemmat kuvailevat toisiaan aika kaverillisesti eikä kovin innostuneesti...
Tiedän Juuditin lapsuudesta saakka, enkä jotenkin vaan näe Tommia hänen rinnallaan enkä hänen tyyppisenä.
Saatan kyllä vertailla hänen veljiinsä ja siksi Tommi tuntuu jotenkin laimealta, mutta on vaikea nähdä Juuditia miehen kanssa jonka parhaita lapsuusmuistoja on se kun on ollut yksin kotona syömässä ja katsomassa telkkaria tai pelaamassa Nintendoa ja joka haluaa näyttää Juuditille ensimmäisenä elokuvan ”Inception” eikä mitään erikoisempaa....
Juuditin omat parhaat lapsuusmuistot liittyivät päinvastoin isolla porukalla olemiseen ja tekemiseen (uimareissut) ja hän on sellaisesta perheestä jossa ollaan paljon yhdessä ja lähellä toisia, harrastetaan extreme-lajeja ym. kun taas Tommin mielestä jo tuo Juuditin pieni taiteilu on ”keulimista” (toki huumorilla sanottu, mutta kertoo sekin jotain).
Saattaa olla, että Tommi on liian rauhallinen ja tylsä tyyppi Juuditille kun Juudit itse on aika menevä ja leikkisä ihminen, vaikka omalla tavallaan rauhallinen ja varsinkin tasapainoinen onkin.
Tommihan ei olisi mennyt edes uimaan ilman Juuditia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaa vähä lapsellinen, mutta mua edelleen huvittaa, ku kuvaillaa pyörä-Petriksi. Rahka-Petriksi. Pyörä-Petrin morsian. 😅 Johanna ja Markus, Pyörä ja Mari..
Harmi, kun aikaisempia kausia (paitsi viime kausi) ei näy missään. Katsoisin kaikki kaudet uudestaankin.
Voisin kanssa katsoa uudestaan mielelläni. Huvittaa vieläkin, kun Petri tuli pyöränsä kanssa sinne Marin huolellisesti sisustettuun kotiin, ja no.. pyörälle ei tahtonut löytyä sijaa 😅
Se pyörä-Petri vasta olikin outo tapaus. Söi pakonomaisesti niitä Rahkolan, pyöräili jatkuvasti ja kävi salilla kukonlaulun aikaan. Ja sen kaiken olisi vielä ymmärtänyt, jos kyseessä olisi ollut huipputason triatlonisti, jolla kisat juuri tulossa. Vaan vielä mitä, ihan tuiki tavallisen näköinen hemmo, jonka ”urheilulliseen” olemukseen en itse olisi ainakaan kiinnittänyt minkäänlaista huomiota.
Niinpä. Kyllä mäkin ymmärrän, että tykkää urheilla jne. mutta jos ei jaa ihan saman luokan intohimoa ja omistautumista asialle, niin aika vaikea sovittaa semmoiseen suhteeseen jotain ns. keskitien kulkijaa. Ymmärrän kyllä hyvin, että Marilla meni hermot ja pettymys oli suuri. Asiantuntijat tekivät kyllä ison virheen parittaessaan nämä kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uusimman jakson (Matkalla 1/2)
ja mietteet siitä:Juudit ja Tommi:
Tiedän Juuditin lapsuudesta saakka, enkä jotenkin vaan näe Tommia hänen rinnallaan enkä hänen tyyppisenä.
Saatan kyllä vertailla hänen veljiinsä ja siksi Tommi tuntuu jotenkin laimealta, mutta on vaikea nähdä Juuditia miehen kanssa jonka parhaita lapsuusmuistoja on se kun on ollut yksin kotona syömässä ja katsomassa telkkaria tai pelaamassa Nintendoa ja joka haluaa näyttää Juuditille ensimmäisenä elokuvan ”Inception” eikä mitään erikoisempaa....
Juuditin omat parhaat lapsuusmuistot liittyivät päinvastoin isolla porukalla olemiseen ja tekemiseen (uimareissut) ja hän on sellaisesta perheestä jossa ollaan paljon yhdessä ja lähellä toisia, harrastetaan extreme-lajeja ym. kun taas Tommin mielestä jo tuo Juuditin pieni taiteilu on ”keulimista” (toki huumorilla sanottu, mutta kertoo sekin jotain).
Saattaa olla, että Tommi on liian rauhallinen ja tylsä tyyppi Juuditille kun Juudit itse on aika menevä ja leikkisä ihminen, vaikka omalla tavallaan rauhallinen ja varsinkin tasapainoinen onkin.
Tommihan ei olisi mennyt edes uimaan ilman Juuditia.
Samaa mieltä ajattelin noista lapsuusmuistoista. Kuitenkin se sama lapsi on myös se aikuinen, ja ajattelen, että ompa todella eriävät lapsuuden parhaat muistot. Toisen parhaat muistot liitty nintendon pelaamiseen yksinään ja kun sai syödä herkkuja, ja toinen oli 11 lapsisesta perheestä ja aina tehtiin jotain. Judit nimenomaan sellanen ihanan hullutteleva, leikkisä tms, kun taas Tommi todella itsenäinen ja sellanen liian ”tosikko” sanoisin.
Kiitos näistä analyyseista. Kiintoisaa luettavaa illan jaksoa ja ensi viikkoa odotellessa. =)
Niin kiintoisia kuin hääjaksot ovat, odotan kuitenkin aina häämatkoja ja sitä seuraavaa arkea enemmän. Siinä se parisuhde oikeasti testataan, arjessa.
Voiko teidän mielestänne päätellä suhteen tulevaisuutta lapsuudenmuistoista? Jos on ainoa lapsi, jolla on paljon työtä tekevät vanhemmat, niin arki on paljon yksinäisempää kuin sisarusten keskellä suurperheessä. Vai oliko paljastavaa se, että juuri kyseiset muistot oli valittu tärkeimmiksi? Tämä on kiinnostavaa. En muuten osaisi suoraan sanoa, että mitkä lapsuuden tarinat nostaisin esille tuollaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Uusin ennakkojakso oli mun mielestä tylsä. Kaikki vaan yhtä tasapaksua onnea ja pumpulihöttöä. Juudittia ja Tommia kuvattiin mun mielestä kaikkein vähiten, eikä heistä saa yhtään sen enempää irti kuin aiemminkaan. Onkohan koko kauden leikkaus samanlainen, mitään draamaa ei näytetä, vaan pelkästään positiivista unelmaa ja hyviä asioita? Tylsää, jos näin. En nimittäin usko, että tällä kaudella onnistumisprosentti parien suhteen ois 100%.
Leikkaus tietysti voi vaikuttaa, mutta varmaan esitetään kuitenkin jotain olennaista menneillään olevasta vuorovaikutuksesta. Ja kuinka monta draamaparia on jäänyt yhteen? Oman muistini mukaan avioliitto on jatkunut juuri niillä, joiden yhdessäoloa joku voisi kuvailla tylsäksi.
Täällä joku mainitsi aiemmin esimerkiksi Sinin ja Vesan (?). Katselin silloin sitä heidän olemistaan niin, että kylläpä näillä kahdella on jotenkin tylsää ja arkista. No he juuri jäivät yhteen. Toisaalta Anniina ja Ville taisivat kommentoida jossakin haastattelussa, että kyllä hekin ottivat yhteen kuvausten aikana, mutta ruudussa näytettiin enimmäkseen vain seesteistä eloa.
Anniina ja Ville "ottaneet yhteen"? Eivätkös he jokaisessa haastattelussa ole sanoneet, etteivät vieläkään ole riidelleet...
Kun sanoin tuota ennakkojaksoa tylsäksi, tarkoitin sitä, että onkohan se leikattu niin ettei mahdollisia erimielisyyksiä ja muita draamoja näytetä? On jotenkin vaikea uskoa, että ensimmäisen kerran koko ohjelman historian aikana nyt on mukana parit, jotka ei vielä tähänkään mennessä ole ahdistuneet/riidelleet/loukkaantuneet jostain/tmv. Hyvä tietysti jos näin on, mutta tuntuu vain epäuskottavalta.
Tottakai toivon pareille vain hyvää ja onnistumista, mutta oikeassa elämässä kaikki ei ole aina yhtä ruusunpunaista unelmahöttöä. Jos tästä on sellainen leikattu, ei sekään mun mielestä ole hyvä.
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Uusin ennakkojakso oli mun mielestä tylsä. Kaikki vaan yhtä tasapaksua onnea ja pumpulihöttöä. Juudittia ja Tommia kuvattiin mun mielestä kaikkein vähiten, eikä heistä saa yhtään sen enempää irti kuin aiemminkaan. Onkohan koko kauden leikkaus samanlainen, mitään draamaa ei näytetä, vaan pelkästään positiivista unelmaa ja hyviä asioita? Tylsää, jos näin. En nimittäin usko, että tällä kaudella onnistumisprosentti parien suhteen ois 100%.
Leikkaus tietysti voi vaikuttaa, mutta varmaan esitetään kuitenkin jotain olennaista menneillään olevasta vuorovaikutuksesta. Ja kuinka monta draamaparia on jäänyt yhteen? Oman muistini mukaan avioliitto on jatkunut juuri niillä, joiden yhdessäoloa joku voisi kuvailla tylsäksi.
Täällä joku mainitsi aiemmin esimerkiksi Sinin ja Vesan (?). Katselin silloin sitä heidän olemistaan niin, että kylläpä näillä kahdella on jotenkin tylsää ja arkista. No he juuri jäivät yhteen. Toisaalta Anniina ja Ville taisivat kommentoida jossakin haastattelussa, että kyllä hekin ottivat yhteen kuvausten aikana, mutta ruudussa näytettiin enimmäkseen vain seesteistä eloa.
Anniina ja Ville "ottaneet yhteen"? Eivätkös he jokaisessa haastattelussa ole sanoneet, etteivät vieläkään ole riidelleet...
Jossakin lehtihaastattelussa olen tuon nähnyt. Olisiko jopa ollut niinkin laadukas lehti kuin Seiska, kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Jossakin lehtihaastattelussa olen tuon nähnyt. Olisiko jopa ollut niinkin laadukas lehti kuin Seiska, kuitenkin.
https://www.seiska.fi/Telkkari/Ensitreffit-alttarilla-suosikkipari-Anni…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku näkee Emman ja Tuomaksen tunnelman positiivisessa valossa? Huhhei. Töksäyttely jatkuu Emman suunnalta samoin kuin hermostunut kikattaminen. On Tuomakselle tyly ja töykeä. Ja sieltä se ennustamani herneen nenään vetäminenkin tuli, kun Tuomas heitti yhden samantasoisen jutun. Ei jatkoa nähtävissä.
SPOILER
Juu, itse siis näin muutoin paitsi, että oli se yksi mökötyskohta. Muun töksäyttelyt tuntuvat enemmänkin rempseydeltä. Olihan Tuomaskin sanonut Emmaa jäätäväksi pöntöksi, joka myös oli leikkisästi tarkoitettu. Jos Emma sanoisi Tuomasta siksi, niin johan täällä hyökättäisiin häntä vastaan. Heillä on mielestäni samanlainen rempseä ote. Tuleeko ehkä asuinalueesta jotenkin...?
Plus että Tuomas sanoi yhdessä klipissä, että hänellä itsellään on huono tapa möläytellä asioita, jotka on helposti tulkittavissa väärin. Eli ovat Emman kanssa ihan samanlaisia, niitä Tuomaksen möläytyksiä ei vain ole jostain syystä näytetty. Ihan turhaan täällä tuota Emmaa räävitään ja haukutaan. Molemmat samanlaisia suustaan ja molemmat ymmärtää sen huumorintajuksi. Jos kovin tosissaan ottaisivat ja niitä herneitä ois nenissä, niin tuskinpa noin paljon nauraisivat. Emma ja Tuomas on koko kauden nauravaisin pari, ja se on hyvä merkki se.
RahkaPetri on oikeasti mukava ja jämpti mies. Mari sai esiin hänestä kakki huonot puolet. Mari olisi tarvinnut toisenlaisen miehen. Huono mäts.
Oletteko kiinnittäneet huomiota Miran eleisiin ja ilmeisiin? Jo hääpäivänä irvisti, kun joutui pussaamaan tulevaa aviomiestään. Irvistellyt myös monta kertaa, kun katsoo miestään tai puhuu tästä. Ei taida Matti olla mieluinen? Vai onko Miralla vain tällainen tyyli muikistella suutaan alaspäin tilanteessa kuin tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä analyyseista. Kiintoisaa luettavaa illan jaksoa ja ensi viikkoa odotellessa. =)
Niin kiintoisia kuin hääjaksot ovat, odotan kuitenkin aina häämatkoja ja sitä seuraavaa arkea enemmän. Siinä se parisuhde oikeasti testataan, arjessa.
Voiko teidän mielestänne päätellä suhteen tulevaisuutta lapsuudenmuistoista? Jos on ainoa lapsi, jolla on paljon työtä tekevät vanhemmat, niin arki on paljon yksinäisempää kuin sisarusten keskellä suurperheessä. Vai oliko paljastavaa se, että juuri kyseiset muistot oli valittu tärkeimmiksi? Tämä on kiinnostavaa. En muuten osaisi suoraan sanoa, että mitkä lapsuuden tarinat nostaisin esille tuollaisessa tilanteessa.
En sanoisi, että suhteen tulevaisuutta voisi päätellä lapsuusmuistoista, mutta ne muistot kertovat kyllä luonteesta joskus aika paljonkin.
Toki on eri asia olla ainoa lapsi kuin vilkkaan suurperheen keskimmäinen, mutta näkisin sen silti enemmän luonnekysymyksenä mistä ihminen tykkää ja mikä on hänen mielestään parasta.
Tommin mielestähän se yksin oleminen oli nimenomaan parasta eikä olosuhteiden pakkoa, ja parasta tekemistä hänen mielestään taas oli olla paikallaan ja katsoa telkkaria tai pelata Nintendoa eikä puuhastella jotain kuten vilkkaammilla ihmisillä.
Minun lapseni on myös ainoa lapsi (kohta 10v) ja joutuu olemaan yksin kotona, mutta ei hän ole oikeasti juuri koskaan yksin vaan kavereiden kanssa, koska on sen luontoinen että viihtyy laumassa ja tykkää kun on tekemistä.
Luonnekysymykseksi siis väittäisin.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisko kaikki palstalaiset laittaa maikkarille messengeriin viestiä, että toivotaan Ensitreffit alttarilla aiemmat kaudet taas näkyviin. Jos kaikki palstalaiset laittais, niin varmaan saatais ne kovan kysynnän vuoksi. Minä menen jo laittamaan.
Mutta syntyisikö uudelleen lähettämisestä moraalinen ongelma? Aikaisempiin kausiin osallistuneet ovat jo menneet elämissään eteenpäin. Voisi olla heille aika kiusallista, jos taas some alkaisi pullistella kommentteja heistä ja heidän sattumuksistaan.
Katin nauru tarttuu tänne kotikatsomoonkin.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku näkee Emman ja Tuomaksen tunnelman positiivisessa valossa? Huhhei. Töksäyttely jatkuu Emman suunnalta samoin kuin hermostunut kikattaminen. On Tuomakselle tyly ja töykeä. Ja sieltä se ennustamani herneen nenään vetäminenkin tuli, kun Tuomas heitti yhden samantasoisen jutun. Ei jatkoa nähtävissä.
Näin eri tavalla näemme asiat. Minä näen leppoisaa jutustelua. Tottahan arjessa heitetään kaikkea pientä, kuten nyt tässä tomaattien siivuttamisesta, mutta eihän tuo ole mitään vakavaa. Eikä Emma edes kikattele kuin ehkä aivan vähän. Arvioni tällä hetkellä: Emma ja Tuomas jatkavat yhdessä.
Minä osaisin kertoa heti useita lapsuusmuistoja, ja ne kyllä kertovat luonteestani paljonkin.
Ehkä sekin toisaalta kertoo luonteesta, jos ei osaa sanoa mitä kertoisi jos pitäisi kertoa parhaita lapsuusmuistoja?
Voitaisko kaikki palstalaiset laittaa maikkarille messengeriin viestiä, että toivotaan Ensitreffit alttarilla aiemmat kaudet taas näkyviin. Jos kaikki palstalaiset laittais, niin varmaan saatais ne kovan kysynnän vuoksi. Minä menen jo laittamaan.