Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Mikä tahansa itsetehty on ihana lahja: käsin kirjoitettu kirje, villasukat tai esimerkiksi se Tommin tanssi. Surullista, että jotkut eivät osaa tälläisiä arvostaa.
Eiköhän kaikilla ole jo niin paljon tavaraa, että itse arvostan ainakin eniten edellä mainittuja!
SPOILER
.
.
Itse puolustin Emmaa kun hänen ulkonäköään ruodittiin, mutta 4. jakson nähtyäni niin en kyllä pidä tuollaisesta töksäyttelystä ja komentelusta. Ja tässä ollaan sentään vasta tutustumisvaiheessa! Vaikuttaa aika ikävältä luonteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu, mutta en tiennyt, että sukat ovat yleinen häälahja. Olen ollut useissa häissä, mutta missään niissä ei annettu hääparille sukkia lahjaksi
Tuskin ovatkaan. Sukkien hinnalla häihin?
Ei kukaan toista arvostava anna sukkia häälahjaksi. Päinvastoinhan se on osoitus siitä, ettei arvosta toista.
Nyt en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
No hääparina toivottavasti naurattaisi kun kuusihenkinen perhe porhaltaisi häihisi syömään ja juhlimaan ja lahjoittaisi teille itsekudotut, anteeksi neulotut sukat. :-D
Siinä on ihan tarpeeksi lahjaa hääparille, että saavutaan paikalle. Ei ne häät välttämättä ole mikään nautinto vieraille
Morjens, toivottavasti ystävät ja kylänmiehet ymmärtää yskän eikä kutsuilla vaivaa.
Kaikki muka ovat villasukkien ystäviä, kun se on niin ekologista ja maanläheistä.
Minä ainakin saan jatkuvasti villasukkia lahjaksi. On loppuelämäksi. Ei ne harvinaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu, mutta en tiennyt, että sukat ovat yleinen häälahja. Olen ollut useissa häissä, mutta missään niissä ei annettu hääparille sukkia lahjaksi
Ei kukaan toista arvostava anna sukkia häälahjaksi. Päinvastoinhan se on osoitus siitä, ettei arvosta toista.
No hääparina toivottavasti naurattaisi kun kuusihenkinen perhe porhaltaisi häihisi syömään ja juhlimaan ja lahjoittaisi teille itsekudotut, anteeksi neulotut sukat. :-D
No miksi hääpari olisi kutsunut tämän kuusihenkisen perheen häihinsä, jos ei heitä kerran sinne haluaisi? Oikein super ISON lahjan toivossako? Kun kerran on kuusi henkeä tulossa syömään (kutsuttuna) niin kyllä joutavat tuomaan ison lahjankin? Kutsukin on tälle perheelle laitettu vain lahjan, ISON lahjan toivossa?
Siis miksi kutsuttujen vieraiden pitäisi kustantaa juhlissa omat syömisensä? Eri asia on, jos kutsuissa jo lukee, että illalliskutsu maksaa niin ja niin paljon, muuten ei kutsuttujen vieraiden pidä maksaa toisten ihmisten häitä eikä syntymäpäiviä.
Ja jos se noin vaikeata on tarjota juhlaväelle ruoka omissa häissään, niin ehkä on parasta pitää sellaiset "nyyttikesti häät" eli jokainen tuo mukanaan sen mitä aikoo syödä, niin ei tule hääparille kustannuksia.
Loput häistä koituvat maksut voi jakaa häävieraiden kesken ja lähettää laskun perään.
No onpa nyt villasukista saatu kunnon keskustelut aikaiseksi😊Mä itse KUDON paljon ja olen tehnyt villasukkia ym asusteita lahjaksi, jopa miehen ystävälle. Ja kyllä taisi tykätä niistä, kun olivat lempijoukkueen väreissä tehty. Toisaalta en loukkaannu, jos joku ei käsityölahjaa arvosta. Osaanpahan ensi kerralla hankkia jotain muuta. Anopin lahja oli mun mielestä ihana, persoonallinen. Itse tiedän, että tekeminen vaatii aikaa...helpompaa olisi ostaa kaupasta joku tusinatuote, mikä löytyy jokaisen kodista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muka ovat villasukkien ystäviä, kun se on niin ekologista ja maanläheistä.
Minä ainakin saan jatkuvasti villasukkia lahjaksi. On loppuelämäksi. Ei ne harvinaisia ole.
Miksi villasukkien pitäisi olla harvinaisia? Eihän ne muutkaan häälahjat ole mitään harvinaisia? Ja varsinkin jos annat kukkamaljakon tai rahaa, niin mitäs harvinaista niissä on? Tai yleensä missään muussakaan lahjassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän päin maata tällainen sukkaperinnne on? En ole koskaan nähnyt sukkia häälahjapöydässä, maalla saati kaupungissa.
Miten monta tuhatta häälahjapöytää olet nähnyt? Tai edes miten monta sataa?
Täällä kun on se Kaarina Suonperäkin aiemmin mainittu, niin eikun googlaamaan, mitä mieltä Kaarina on näistä häälahjoista ja rahan antamisista. Jossain jutussa kerran luki, että Suonperä oli jättänyt häät väliin, kun kutsussa oli niin selkeästi ilmoitettu, että voisiko saada rahaa lahjaksi ja muistaakseni oli vinkki sopivasta summastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi hääpari olisi kutsunut tämän kuusihenkisen perheen häihinsä, jos ei heitä kerran sinne haluaisi? Oikein super ISON lahjan toivossako? Kun kerran on kuusi henkeä tulossa syömään (kutsuttuna) niin kyllä joutavat tuomaan ison lahjankin? Kutsukin on tälle perheelle laitettu vain lahjan, ISON lahjan toivossa?
Siis miksi kutsuttujen vieraiden pitäisi kustantaa juhlissa omat syömisensä? Eri asia on, jos kutsuissa jo lukee, että illalliskutsu maksaa niin ja niin paljon, muuten ei kutsuttujen vieraiden pidä maksaa toisten ihmisten häitä eikä syntymäpäiviä.
Ja jos se noin vaikeata on tarjota juhlaväelle ruoka omissa häissään, niin ehkä on parasta pitää sellaiset "nyyttikesti häät" eli jokainen tuo mukanaan sen mitä aikoo syödä, niin ei tule hääparille kustannuksia.
Loput häistä koituvat maksut voi jakaa häävieraiden kesken ja lähettää laskun perään.
Siis täh? Luuletteko, et ne on antanut vain ne sukat lahjaksi?! Tuskin, toki muutakin ja nuo sukat oli vaan annettavaksi tuohon isän puheen kylkiäisiksi. Isältä puhe, äidiltä sukat :) Ihan normaalia tuollainen, ainakin vl-häissä. Siis vaikka jotkut kaverit antaa jotain ja se on osa sitä ohjelmanumeroa tai sisarukset. Ihan normi käytäntö. Kuka pöljä luulee, et siinä on se häälahja? Eiköhän se varsinainen lahja ole siellä missä muutkin lahjat.
Mut joo; me saatiin ihan lahjalahjana kainuulaiset perinnevillasukat mieheni tädiltä miehineen. Laitoin sukat kaappiin avaamatta niitä edes (olivat siis sellaisessa kirkkaassa paketissa, josta näkyi läpi) ja ajattelin, et otan ne sit käyttöön kun on tarvetta. Sit kun vuosien päästä ne otin, niin sukan varresta löytyi setelirahaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Luuletteko, et ne on antanut vain ne sukat lahjaksi?! Tuskin, toki muutakin ja nuo sukat oli vaan annettavaksi tuohon isän puheen kylkiäisiksi. Isältä puhe, äidiltä sukat :) Ihan normaalia tuollainen, ainakin vl-häissä. Siis vaikka jotkut kaverit antaa jotain ja se on osa sitä ohjelmanumeroa tai sisarukset. Ihan normi käytäntö. Kuka pöljä luulee, et siinä on se häälahja? Eiköhän se varsinainen lahja ole siellä missä muutkin lahjat.
Mut joo; me saatiin ihan lahjalahjana kainuulaiset perinnevillasukat mieheni tädiltä miehineen. Laitoin sukat kaappiin avaamatta niitä edes (olivat siis sellaisessa kirkkaassa paketissa, josta näkyi läpi) ja ajattelin, et otan ne sit käyttöön kun on tarvetta. Sit kun vuosien päästä ne otin, niin sukan varresta löytyi setelirahaa :)
Ja siis yhdyn edelliseen, kuka oikeasti kuvittelee, et lahjalla kustantaa häät tai et lahjojen pitäisi kustantaa häät?! En tajua. Kukin tuo ja antaa mitä haluaa, oman varallisuuden ja halun mukaan. Hääpari kutsuu vieraat, ei vieraiden tarvitse kustantaa häitä lahjomalla hääparia. Ihme ajattelua. OLkoon hääpari sit kutsumatta vieraita, jos ei ole vara kustantaa tarjoiluja tms. Tai voihan ne olla vaatimattomammat, niin et on varaa ilman et kukaan toisi yhtäkään lahjaa. Kaikke sitä kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän päin maata tällainen sukkaperinnne on? En ole koskaan nähnyt sukkia häälahjapöydässä, maalla saati kaupungissa.
Miten monta tuhatta häälahjapöytää olet nähnyt? Tai edes miten monta sataa?
Kerro sinä mieluummin missä niitä sukkia vilisee pöydissä.
Vierailija kirjoitti:
No onpa nyt villasukista saatu kunnon keskustelut aikaiseksi😊Mä itse KUDON paljon ja olen tehnyt villasukkia ym asusteita lahjaksi, jopa miehen ystävälle.
Nimenomaan häälahjoiksi? Nimppareiksi ja etenkin jouluna lahjoittelen villasukkia mutta en ole koskaan häälahjaksi tohtinut viedä. En ole ymmärtänyt että villasukat nauttii näin kovaa arvostusta tämän päivän Suomessa. Torilla joskus myynyt ja ihmiset voivottelee kun kakskymppiä tuntuu kalliilta hinnalta laatulangoista tehdyistä sukista.
Tämä on kyllä todellinen villasukkagate. Sitä ennen oli kirsikkatomaatit, mitähän seuraavaksi? :D
Lopuksi: kyllä, villasukat ovat oiva lahja kaikkiin tilanteisiin. Lisäksi: perunanenälläkin saa miehen.
Kummini antoi 30v lahjaksi villasukat. Kunpa hän. Tietäisi miten paljon niitä arvostin ja arvostan edelleen. Tuli olo, että joku jossain välitti, oli vielä kutonut ne lempivärilläni.
Edelleen säilytän myös toisen, edesmenneen kummini kutomaa villatakkia, sain sen ollessani 5.
Häälahjaksi saimme perhetutun kutoman keinutuolinpäällisen ja vauvan viltin. Rakastan niitä, vaikkei meillä ole edes keinutuolia 💗
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
.
.
Itse puolustin Emmaa kun hänen ulkonäköään ruodittiin, mutta 4. jakson nähtyäni niin en kyllä pidä tuollaisesta töksäyttelystä ja komentelusta. Ja tässä ollaan sentään vasta tutustumisvaiheessa! Vaikuttaa aika ikävältä luonteelta.
Minäkin tykkäsin Emmasta alussa, mutta tosiaan tässä 4. jaksossa esiintyy epäedukseen.
Itsekäs ja komenteleva tyyli tosiaan. Tuomas sensijaan nosti pisteitään, ei todellakaan
ole mikään puunaama vaan analysoi ihan kivasti asioita ja Emmaakin. Tottunut työssään kaikenlaisiin ihmisiin, joten varmaan ymmärtää Emmaakin paremmín kuin joku muu.
Mutta jaksaako tuon tuittupään kanssa pitemmän päälle?
Nyt on ihmisten häälahjapähkäilyt ratkaistu. Kaikki joilla pysyy puikot kädessä kutoo/neuloo/kirjoo villasukat lahjaksi ja nauttii elinikäistä arvostusta hääväen keskuudessa. Case closed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän olevani sen verran nirppanokka että villasukat häälahjana harmittaisi.
Käytän kyllä villasukkia ja tuttavan antamana joululahjana ne ovat ihanat. Mutta häälahjana sukat olisivat jotenkin tosi masentava ja arkinen juttu.
Sori.Avaatko, miksi olisi masentava ja harmittava juttu? Koita edes! *haluaa yrittää ymmärtää*
No minäpä koitan.
Villasukat ovat melkeinpä sama asia kuin lahkeelliset alushousut tai verkkarit. Jokapäiväisiä, mukavia käyttövaatteita.
Häät ovat sitten taas mielestäni juhla, jossa juhlitaan jotain erityistä ja hienoa ja lahjan pitäisi olla tilanteeseen sopiva.
Nyyttäreissä ei juoda Dom Perignonia eikä häissä anetta lahjaksi villasukkia.
Kaikella on oikea aika ja oikea paikka.