Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Myönnän olevani sen verran nirppanokka että villasukat häälahjana harmittaisi.
Käytän kyllä villasukkia ja tuttavan antamana joululahjana ne ovat ihanat. Mutta häälahjana sukat olisivat jotenkin tosi masentava ja arkinen juttu.
Sori.
Avaatko, miksi olisi masentava ja harmittava juttu? Koita edes! *haluaa yrittää ymmärtää*
Aika jännä juttu, mutta en tiennyt, että sukat ovat yleinen häälahja. Olen ollut useissa häissä, mutta missään niissä ei annettu hääparille sukkia lahjaksi, emmekä itsekään aikanaan niitä saaneet. Toki villa-allergiani tiedetään. Minusta ele kaunis.
Mielenkiintoista nähdä, että miten häämatkat sujuvat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noilla pareilla pitäisi ensin yrittää luoda jotain tunteita ja fyysistä läheisyyttä ennen kuin aletaan taistelemaan asuinpaikasta ym. arkisista asioista. Hankala muutenkin arvioida pariskuntia kuten muita parisuhteita, koska käytännössä nämä eivät ole vielä oikeita pareja. Jotenkin triviaaleista asioista aina jauhetaan ja sitten viimeisessä jaksossa todetaan ettei ole tunteita eikä halua. Kaikilla onnistuneilla pareilla on mielestäni ollut fyysistä läheisyyttä ja koskettelua alusta saakka? Enkä väitä että sellaiset parit automaattisesti jatkavat, mutta kyllä niitä ihastumisen tunteita tarvitaan.
Hyvä kirjoitus tämä!
Nämähän ovat pariskuntia vasta paperilla, ja koko ajan hoetaan vaimoa ja aviomiestä.
Matin ja Mirankin jutut kuulostavat ihan järkiavioliitolta, ts. mietitään vain käytännön
järjestelyitä.
Kunhan nyt yksikään pari ei tekisi samaa virhettä kuin Katja ja Olli, jotka eivät antaneet
romanssille mitään mahdollisuutta (tai Katja ei antanut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuditin äiti ei oletettavasti suhtaudu kovin positiivisesti tuollaiseen tapaan avioitua television viihdeohjelmassa tuntemattoman kanssa ja on uskovainen, joten ei välttämättä halua senkään puolesta televisioon, eikä luonteensakaan puolesta.
Huomasitte varmaan, että Juuditin sisaruksistakin puuttui puolet vaikka heistä useampi asuu Helsingissä, eli olisivat päässeet helposti paikalle.
Nämä sisarukset eivät ole edes uskovaisia.Kaikki eivät tosiaankaan halua televisio-ohjelmiin, mutta oli kaunis ele Juuditin äidiltä laittaa kuitenkin villasukat matkaan.
Se on nimenomaan ele, eikä mikään muu lahja oikein toimi samalla tavalla tuollaisena eleenä kuin villasukat.
Äiti ei halunnut paikalle eikä ehkä tue koko konseptia, mutta haluaa pitää huolen siitä että lapsella puolisoineen on lämmin (= kaikki hyvin).
Tuollaisessa tilanteessa erittäin hyvä lahja, ja perheestä oli kuitenkin paikalla isä, nuorimmat sisarukset + Kaarle, eli mitenkään hyljättynä Juudit ei ollut.Varsinkin jos usko ei salli koko tv:tä. Ja vaikka ei olisi enää uskossa, monille se tausta jää päälle: ei meikata, oteta reikiä korviin jne. Voihan olla, että osa sisaruksista kokee Juuditin vela-puheet, korvikset ym. itselle vain tosi vieraaksi.
Lähipiirin kommentti: kukaan perheestä ei koe Juuditin velapuheita, korviksia yms. vieraiksi, onhan heillä itselläänkin muun muassa korvakorut. Juhlien vierasmäärä oli rajattu noin 10 vieraaseen per puoliso, ja paikalla olivat sellaiset, jotka koronarajoitusten puitteissa pääsivät.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä on jälleen tänä vuonna oikein antoisa ja kiva keskustelu. Väännetään toki taas siitä, miksi ilkeät ja kaunaiset kommentit ja trollaukset tulisi hyväksyä aiheellisena "kritiikkinä", koska mitään syytä niiden kirjoittamatta jättämisellehän ei ole, ikinä. Koska kaikilla meillä on oikeus kirjoittaa soopaa, käyttäkäämme ihmeessä sitä oikeutta rajoittamattomasti. Hullunkin oikeus ilmaista itseään on suurempi kuin kainoinkaan toive järkevästä keskustelusta. Käyttäkäämme tietolähteenämme myöskin yliksen keskusteluja, koska siinä jos jossain on foorumi, jonka puoleen normaali tiedonjanoinen henkilö yleensä kääntyy.
Vastaa viestiini käyttämällä seuraavia sanoja sisältäviä vaihtoehtoja: 1) mielipaha, 2) osallistujan kaveri, 3) ken leikkiin ryhtyy, 4) sananvapaus, 5) villasukat on perseestä, 6) kaikki on perseestä.
"Kyllä minä niin mieleni pahoitin".
Vinkkinä, jos kerran pahoitat mielesi Internetistä, pysy poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noista sukista nyt saa revittyä mitään draamaa tai kiinnostavaa. Näin korona-aikana löytyy kyllä syitä miksi joku ei pääse jonnekin paikalle. On riskiryhmäläisiä, sairaana ei pahemmin liikuta ihmisten ilmoilla jne. Sukkia muuten neulotaan, eikä kudota. Mattoja kudotaan. Ihan kiva lahja ne sukat.
Samaa mieltä muuten tästä kommentista, mutta kyllä niitä sukkia kyllä myös kudotaan. On vähän murteesta/asuinpaikasta kiinni, kumpaa tehdään. Itse olen Keski-Suomessa syntyneenä oppinut siihen, että sukat kudotaan. Kumpikin sanamuoto on varmasti ihan oikein.
Juuditin äidiltä kaunis ja lämmin ele, lähettää tyttärelleen ja tämän puolisolle villasukat.
Kudotaan kyllä, kutimilla 😉
Murrejuttuja varmaan tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä on jälleen tänä vuonna oikein antoisa ja kiva keskustelu. Väännetään toki taas siitä, miksi ilkeät ja kaunaiset kommentit ja trollaukset tulisi hyväksyä aiheellisena "kritiikkinä", koska mitään syytä niiden kirjoittamatta jättämisellehän ei ole, ikinä. Koska kaikilla meillä on oikeus kirjoittaa soopaa, käyttäkäämme ihmeessä sitä oikeutta rajoittamattomasti. Hullunkin oikeus ilmaista itseään on suurempi kuin kainoinkaan toive järkevästä keskustelusta. Käyttäkäämme tietolähteenämme myöskin yliksen keskusteluja, koska siinä jos jossain on foorumi, jonka puoleen normaali tiedonjanoinen henkilö yleensä kääntyy.
Vastaa viestiini käyttämällä seuraavia sanoja sisältäviä vaihtoehtoja: 1) mielipaha, 2) osallistujan kaveri, 3) ken leikkiin ryhtyy, 4) sananvapaus, 5) villasukat on perseestä, 6) kaikki on perseestä.
"Kyllä minä niin mieleni pahoitin".
Vinkkinä, jos kerran pahoitat mielesi Internetistä, pysy poissa.
Ahhahha. Minä en henkilökohtaisesti pahoita mieltäni, vaan olen huolissani ihmisten mielenterveydestä, toivon että tämä on vain pieni otanta näitä älyrajoitteisia, ja olen hivenen ärtynyt yksinkertaisten ihmisten ilmeisestä pakosta tunkea pilaamaan typerillä kommenteillaan kaikki keskustelut, joissa suurin osa mielellään keskustelisi ihan asiasta. Vinkkinä sinullekin: keskustelisit omantasoistesi ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu, mutta en tiennyt, että sukat ovat yleinen häälahja. Olen ollut useissa häissä, mutta missään niissä ei annettu hääparille sukkia lahjaksi
Tuskin ovatkaan. Sukkien hinnalla häihin?
Vierailija kirjoitti:
Ahhahha. Minä en henkilökohtaisesti pahoita mieltäni, vaan olen huolissani ihmisten mielenterveydestä, toivon että tämä on vain pieni otanta näitä älyrajoitteisia, ja olen hivenen ärtynyt yksinkertaisten ihmisten ilmeisestä pakosta tunkea pilaamaan typerillä kommenteillaan kaikki keskustelut, joissa suurin osa mielellään keskustelisi ihan asiasta. Vinkkinä sinullekin: keskustelisit omantasoistesi ihmisten kanssa.
Kannattaa muistaa, että kun alat ventovieraista haukkumaan internetissä, paljastat haukuissasi projisoiden muihin omat pelkosi.
Ei ole tervettä pitää itseään mielenterveyden potilaana tai älyllisesti vajaana. Hae apua, mene kansalaisopiston kursseille.
Ei myöskään ole tervettä nähdä noita asioita joka puolella. Kannattaa miettiä, onko internet sulle sopiva paikka, jos kerran otat sen noin raskaasti ja syyttelet siitä muita.
Kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu, mutta en tiennyt, että sukat ovat yleinen häälahja. Olen ollut useissa häissä, mutta missään niissä ei annettu hääparille sukkia lahjaksi
Ei kukaan toista arvostava anna sukkia häälahjaksi. Päinvastoinhan se on osoitus siitä, ettei arvosta toista.
Ihana häälahja olisi mielestäni kunnon värikkäät ja tarpeeksi tilavat villasukat (käsinkudotut) ja lahjakortti. Toki jos morsian on nirppanokka, niin silloin riittää se lahjakortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noista sukista nyt saa revittyä mitään draamaa tai kiinnostavaa. Näin korona-aikana löytyy kyllä syitä miksi joku ei pääse jonnekin paikalle. On riskiryhmäläisiä, sairaana ei pahemmin liikuta ihmisten ilmoilla jne. Sukkia muuten neulotaan, eikä kudota. Mattoja kudotaan. Ihan kiva lahja ne sukat.
Samaa mieltä muuten tästä kommentista, mutta kyllä niitä sukkia kyllä myös kudotaan. On vähän murteesta/asuinpaikasta kiinni, kumpaa tehdään. Itse olen Keski-Suomessa syntyneenä oppinut siihen, että sukat kudotaan. Kumpikin sanamuoto on varmasti ihan oikein.
Juuditin äidiltä kaunis ja lämmin ele, lähettää tyttärelleen ja tämän puolisolle villasukat.
Puhekielessä/murteissa käytetään neuloa ja kutoa-sanoja rinnakkain, mutta ammattitermein kyse on sukkien neulomisesta.
http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/neuloa-kutoa-vi…
:D Ja vauvapalstalla EI käytetä puhekieltä? Vaan aina ja kaikesta puhutaan "ammattitermein". Aika harva meistä varmaa kutoo sukkia ammatikseen ja näin ollen ei ehkä tule käytettyä niitä "ammattitermejä" Joita kyllä varmaan joka ammatissa/työssä on, mutta niitä ei puhekielessä käytetä.
Jos itse käyttäisin puhekielessä ammattitermejä, ei suurin osa ymmärtäisi puheestani höykäsen pölähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta nuo ovat kaikki mukavia, tavallisia ihmisiä joista ei ihmisenä kyllä mitään erityistä haukuttavaa löydy.
Tosi tavallisia, mukavia ja hyväntahtoisia tyyppejä.Ulkonäöstä pakko sanoa sen verran, että vaikka tällä palstalla usein väitetäänkin ettei tasoja ole olemassa, niin Kati ja Janne ovat nuista sellaiset keskenään selkeästi samaa tasoa olevia ja se on se syy miksi heillä ”oli heti kemiaa” ja suhde lähti niin luontevasti käyntiin.
Tuomas on henkisesti paljon kehittyneempi kuin Emma, mikä tulee ilmi jo hyvin nopeasti.
Emma vaikuttaa jotenkin aivan liian kakaralta kenenkään vaimoksi, kun taas Tuomas on aikuinen mies jolle avioliitto olisi tähän elämänvaiheeseen sopiva askel.
Emma myös tosi epävarma ja kyseli heti aluksi, että ”oonko mä liikaa” tms.
Nää on vähän kiusallista seurattavaa eikä mielestäni ollenkaan toisilleen sopiva pari.Kaikki nuo ovat ulkonäön puolesta täysin samantasoisten kanssa. Ei samalla tasolla ole tekemistä sen kanssa onko kemiaa vai ei. Pikemminkin päinvastoin, kun kerran taso on keskinkertainen, ei toiseen ihastu.
Yksi pari ei ole ja kyseisen parin miehen ahdistuksen asiasta näkee kilometrin päähän heti häissä.
Kati ja Janne on malliesimerkki ”peruskomeasta” ja ”perusnätistä”.
Ahaa. Minusta taas Matti on komea, mutta Jannen ulkonäöstä en pidä. Naisista nätein on Juudit.
Juudit on kaunotar.
Oikeesti? 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan toista arvostava anna sukkia häälahjaksi. Päinvastoinhan se on osoitus siitä, ettei arvosta toista.
Nyt en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että kun alat ventovieraista haukkumaan internetissä, paljastat haukuissasi projisoiden muihin omat pelkosi.
Ei ole tervettä pitää itseään mielenterveyden potilaana tai älyllisesti vajaana. Hae apua, mene kansalaisopiston kursseille.
Ei myöskään ole tervettä nähdä noita asioita joka puolella. Kannattaa miettiä, onko internet sulle sopiva paikka, jos kerran otat sen noin raskaasti ja syyttelet siitä muita.
Kaikkea hyvää.
Jaa että nyt täällä ei saakaan enää ventovieraita haukkua :D vaikka sinäkin olet siinä tehnyt lähes elämäntyösi. Kovin on ristiriitaista vai olisiko peräti kaksoisstandardit. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edelleenkään ole tarkoitus, että häävieraat maksaa morsiusparin häät . Jos ihmiset haluavat järjestää juhlat, olipa ne sitten häät/syntymäpäivät/valmistujaiset/ hautajaiset, ei vierailta odoteta, että heidän kuuluu maksaa tämä lysti. Vieraat on juhlissa juhlijoina ja heidät on tilaisuuteen varta vasten kutsuttu.
Ja jos vierailla on tarkoitus maksattaa juhlat, vai saman tien laittaa kutsuun, että "Tervetuloa hääjuhlaamme! pääsyliput 40e/hkö".
Ps. joskus olen nähnyt hääparille tehdyt villasukat, joissa on kuvattu joko koko elämänkaari siihen asti tai harrastukset ym. ym. Sellaisiin sukkiin joutuu tekijä käyttämään aikaa varmaan kuukausia, että ne saa valmiiksi. Tokikaan kaikki ei osaa arvostaa, mutta tuskin niitä sellaisille tehdäänkään, joista jo etukäteen tietää, ettei niistä tykätä. Lahja täytyy yrittää valita sen mukaan, mistä tietää juhlakalun tykkäävän.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä, että miten häämatkat sujuvat.
Minäkin odotan häämatkoja. Kokemus on nyt hyvin erilainen kuin aiempina kausina. Veikkaan, että ensimmäiset kinat tai riidat saattavat syntyä. Jos olisin itse hakenut ohjelmaan, niin kyllä olisin varmaan ladannut häämatkaankin suht korkeita odotuksia. Olisi se ollut pettymys jo sinänsä jos kohteena olisikin esim. Salo. Ehkä se Salon varsinainen kohde on Mathildedahl, mutta sekin kylä on nopeasti koettu ja nähty.
Eikö noilla pareilla pitäisi ensin yrittää luoda jotain tunteita ja fyysistä läheisyyttä ennen kuin aletaan taistelemaan asuinpaikasta ym. arkisista asioista. Hankala muutenkin arvioida pariskuntia kuten muita parisuhteita, koska käytännössä nämä eivät ole vielä oikeita pareja. Jotenkin triviaaleista asioista aina jauhetaan ja sitten viimeisessä jaksossa todetaan ettei ole tunteita eikä halua. Kaikilla onnistuneilla pareilla on mielestäni ollut fyysistä läheisyyttä ja koskettelua alusta saakka? Enkä väitä että sellaiset parit automaattisesti jatkavat, mutta kyllä niitä ihastumisen tunteita tarvitaan.