Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Miksi pitäisi valehdella toisen olevan kaunis, jos ei ole sitä mieltä?!! Just sellasta amerikkalaista diipadaapaa.
Tuomas oli kuitenkin kohtelias ja hyvin tsemppasi hääpäivän. Mut valehteluun en kannusta!
Ei kai me nyt oikeasti tiedetä vaikka olisi kehunutkin. Pieniä pätkiä on jaksoon leikattu.
Jotkut ovat pohtineet, miksi Juudit ei mahdollisesti halua lapsia, vaikka on isosta perheestä. Voi olla, että hän on saanut kokea liikaakin lapsiperhe-elämää, tai on joutunut esimerkiksi huolehtimaan nuoremmista sisaruksista, ja kokee jo tehneensä osansa tämän asian suhteen. Tai sitten ei vain yksinkertaisesti halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat pohtineet, miksi Juudit ei mahdollisesti halua lapsia, vaikka on isosta perheestä. Voi olla, että hän on saanut kokea liikaakin lapsiperhe-elämää, tai on joutunut esimerkiksi huolehtimaan nuoremmista sisaruksista, ja kokee jo tehneensä osansa tämän asian suhteen. Tai sitten ei vain yksinkertaisesti halua lapsia.
On myös mahdollista että taustalla on esim. eettinen liikakansoitusta vastustava ajatus, tai jokin terveyssyy. Joka vuosi syntyy mm naisia ilman kohtua tai kromosomipoikkeavuudella joka vaikeuttaa lasten saantia. Se, miksi kukakin valitsee tai on valitsematta lapsettomuuden, on yksityisasia, Toki puolison kanssa on varmasti tärkeä keskusteltava asia mutta ei todellakaan tv-katsojille kuuluva juttu.
Mä luulen, että tarkoitus ei ole edes ollut löytää toisilleen sopivia kumppaneita, vaan tehdä ohjelmaa, jossa on riittävästi draamaa. Ja kansa nauttii, kun "asiantuntijat" valitsevat täysin toisilleen sopimattomat parit. Ällö ihmiskokeilu.
Kaikki ei todellakaan ole miltä näyttää tässä formaatissa. Jaksoja on leikattu ja asiat saatu näyttämään tietynlaisilta. Näin on ollut joka jaksossa. Mitä enemmän draamaa sitä suuremmat katsojaluvut. Ei siis kannata ottaa kirjaimellisesti joka kohtausta ja asiaa. Katsojia johdatellaan harhaan siitä on puhuneet myös ohjelman aikaisemmat osallistujat.
Tämä keskustelu on kehittynyt niin sairaaksi, että olen päättänyt lopettaa sen seuraamisen. Voin paremmin ilman.
Voiko ensimmäisen jakson ja hääjakson tarkoitushakuisista leikkauksista päätellä, miten tulee käymään?
Vrt. Johannasta ja Markuksesta, yhteen jäävästä parista, annettiin ensin tarkoituksella tosi epäyhteensopiva kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu Emman puolesta pahalta tuo hääjakso. Mielestäni hyviin käytöstapoihin kuuluu kehua puolisoa kauniiksi hääpäivänä, vaikka ei siltä tuntuisikaan. Emma olisi tarvinnut jotain positiivista vahvistusta. Sentään vaimon tivatessa Tuomas sanoi, että on positiiviset fiilikset. Mielenkiintoista nähdä millainen dynamiikka heillä on jatkossa, pitääkö Tuomas kaverillisen etäisyyden ja miten Emman epävarmuus näkyy.
Täällä on kaikilla kausilla osa ollut sitä mieltä, että toista pitäisi kehua vaikka ei olisikaan oikeasti itse sitä mieltä. Koska hyvät käytöstavat.
Itse olen edelleen sitä mieltä, että tuollainen olisi petollista ja ongelmiin johtavaa käytöstä. Ennemmin tai myöhemmin se totuus kuitenkin paljastuu, tai jos sitä varjelee niin ettei se koskaan paljastu, niin joutuu elämään koko suhteensa valheessa. Sellaisesta suhteesta ei tule henkisesti sillä tavalla intiimiä, että siinä olisi hyvä ja turvallinen olla. Siksi on parempi olla rehellinen, vaikka totuus hieman sattuisikin, kuin pitää kulisseja yllä ihan vain käytöstapojen nimissä. Silloin on edes mahdollisuus että ongelmista ja kipupisteistä päästään ajan kanssa yli - kuten moni sarjan pareista aiemmilla kausilla on päässytkin.
On kai asiassa välimuotokin? En kyllä näkisi, että jännitystä potevalle kumppanille sanottu kannustava "näytät kivalta" on jotenkin valheellista ja johtaa valheiden kierteeseen, vaikkei täysin omaa silmää toinen miellyttäisikään sillä hetkellä. Ja kyse oli hääpäivästä, ensimmäisestä tapaamispäivästä, jännityksestä, kameroista jne. Se päivä nyt on tietynlaista kulissien pitämistä eikä todellakaan sovelias aika ns. laukoa totuuksia, jotka voivat olla vanhentuneita jo seuraavana päivänä.
Näin me olemme erilaisia. Itse loukkaantuisin, jos puolisoni mielestä hääpäivä olisi kulissien pitämistä. Vaikka vain "tietynlaista" sellaista. Rehellisyys on minulle hyvin tärkeä asia ja suhtaudun naimisiinmenoon vakavasti, ja varsinkaan sinä päivänä en haluaisi mitään puolison valheellista käytöstä tai puhetta joutua todistamaan (en tosin elämäni muinakaan päivinä).
Toista voi kehua jostain sellaisesta asiasta, joka on myös totta. Jokaisesta löytyy jotain kehumisen arvoista, miksi ihmeessä siis pitäisi varta vasten kehua juuri ulkonäköä, jos siitä ei ole vielä mielipidettä tai mielipide on jokin muu kuin sellainen että tekee mieli spontaanisti kehua?
En myöskään kehota ehdoin tahdoin "laukomaan" mitään "totuuksia", jotka voivat satuttaa toista. Mutta tässä ohjelmassa osallistujilta kysytään kommentteja moneen asiaan, mm. puolison ulkonäköön. Silloin on ihan ok sanoa että ei olisi kiinnittänyt huomiota vaikkapa baarissa. Näin sanoi Samuelin puoliso Tiina ja nyt Tuomas. Samuelista ja Tiinasta tuli loistopari. Eipä tämä asia siis minkäänlaiseksi esteeksi muodostunut, eikä siitä tulisi tehdä elämää suurempaa ongelmaa, kun se ei sellainen ole.
Totta kai siinä tulee kuumat paikat, kun sosiaalinen odotus on, että ulkonäköä tulee kehua. Mutta juuri niissä kuumissa paikoissa mitataan ihmisen selkäranka ja sosiaaliset taidot. Itse arvostaisin eniten puolisoa, joka ei anna sosiaalisen paineen vaikuttaa käytökseensä eikä sorru valheisiin, edes valkoisiin sellaisiin. Ja joka osaa silti puhua toiselle ja kameroill ystävällisesti, rohkaisevasti ja rakentavasti. Se on mahdollista, vaikka ei varmasti kaikilta onnistukaan.
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä nyt vänkäämään omaan ketjuunne koiran omistamiseen liittyvistä "faktoistanne". Ja myöskin yleisesti ulkonäköön liittyvät jankuttajat omaanne.
Mee ite!
Ulkonäöllä ei ole muuta väliä, kuin että kumppanin ulkonäön pitää miellyttää.... jos toinen näyttää vastenmieliseltä niinkuin Esim suurin osa ikäisistäni miehistä Tinderissä, niin en voi painaa vihreää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös mahdollista että taustalla on esim. eettinen liikakansoitusta vastustava ajatus
Kyllä me kaikki tiedämme, että länsimaalaiset eivät ole ne, jotka liikakansoitusongelman aiheuttavat. Päin vastoin länsimaalaisia tarvittaisiin lisää.[/quote
Mitä suuremnpi hiilijhalanjälki, sitä suurempoi kuormittavuus ja ongelma. Suurin jalanjälki on länsimaalaisilla ja joillain pieneillä rikkailla arabivaltioilla, kuten Arabiemiraatit.
Kiitos sinulle, joka vihjasit viime kauden Villen ja Anniinan podcastista Mankeloi. Oikein viihdyttävää ja hyvin taustoittavaa kuunneltavaa uutta EA - jaksoa odotellessa. =)
Sanotaan, että kauneus on katsojan silmissä. Tuskin mammat näkevät omia lapsiakaan rumina, vaikka oikeasti pienissä lapsissa on isoja eroja. Vauvoissa ja siitä eteenpäinkin kasvaessa ja kehittyessä.
Muistan itse nuoruudesta, kun olin päivystyspoliklinikalla aloittamassa sh:n uraani, niin siellä eräs iäkäs lääkäri sanoi työtoveristani, että " mirkku" on niin kaunis sisäisesti, että hän valaisee huoneen kun saapuu tilaan.
Ja allekirjoitan, koska tämä Mirkku oli sellainen persoona, että hänen seurassaan oli kaikilla hyvä olla. Hän oli kaikinpuolin hyvin esimerkillinen ihminen- ihmisenä.
Fyysisesti ei ollut kuvankaunis, mutta oli silti kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle, joka vihjasit viime kauden Villen ja Anniinan podcastista Mankeloi. Oikein viihdyttävää ja hyvin taustoittavaa kuunneltavaa uutta EA - jaksoa odotellessa. =)
Kiva että tykkäsit. Minä koen kans että oli tosi kivaa taustaa sarjan seuraamiseen. Anniinasta ja Villestä tykkäsin viime kaudella tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että tykkäsit. Minä koen kans että oli tosi kivaa taustaa sarjan seuraamiseen. Anniinasta ja Villestä tykkäsin viime kaudella tosi paljon.
Ville käyttää podcastissa Jannesta termiä "mini me". Eli samastuu ilmeisesti Janneen monella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi valehdella toisen olevan kaunis, jos ei ole sitä mieltä?!! Just sellasta amerikkalaista diipadaapaa.
Tuomas oli kuitenkin kohtelias ja hyvin tsemppasi hääpäivän. Mut valehteluun en kannusta!
En myöskään kannustaisi valehteluun. Minkälainen perusta se on parisuhteelle? Jos vaimon ulkonäkö ei miellytä niin parempi kertoa se. Jossain vaiheessahan se tulisi kuitenkin esille. Ei ole oikein vedättää toista ja saada tuntemaan itsensä haluttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville käyttää podcastissa Jannesta termiä "mini me". Eli samastuu ilmeisesti Janneen monella tasolla.
Ja helppo ymmärtää miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskasti ilmaistu, sillä on heissä hieman samaa ulkonäöllisesti.
Ne silmälasit... Voi hyvänen aika, miksi kukaan haluaisi käyttää sellaisia ympäripyöreitä rillejä?? Ne vielä yhdistettynä siihen paksuun otsatukkaan... Tulee mieleen joku karrikoitu pikkutyttö, saparot vain puuttuu. Varmaan ihan mukava ja herttainen tyttö, mutta tyyli vain hieman hakusessa.