Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
2001/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu Emman puolesta pahalta tuo hääjakso. Mielestäni hyviin käytöstapoihin kuuluu kehua puolisoa kauniiksi hääpäivänä, vaikka ei siltä tuntuisikaan. Emma olisi tarvinnut jotain positiivista vahvistusta. Sentään vaimon tivatessa Tuomas sanoi, että on positiiviset fiilikset. Mielenkiintoista nähdä millainen dynamiikka heillä on jatkossa, pitääkö Tuomas kaverillisen etäisyyden ja miten Emman epävarmuus näkyy.

Täällä on kaikilla kausilla osa ollut sitä mieltä, että toista pitäisi kehua vaikka ei olisikaan oikeasti itse sitä mieltä. Koska hyvät käytöstavat. 

Itse olen edelleen sitä mieltä, että tuollainen olisi petollista ja ongelmiin johtavaa käytöstä. Ennemmin tai myöhemmin se totuus kuitenkin paljastuu, tai jos sitä varjelee niin ettei se koskaan paljastu, niin joutuu elämään koko suhteensa valheessa. Sellaisesta suhteesta ei tule henkisesti sillä tavalla intiimiä, että siinä olisi hyvä ja turvallinen olla. Siksi on parempi olla rehellinen, vaikka totuus hieman sattuisikin, kuin pitää kulisseja yllä ihan vain käytöstapojen nimissä. Silloin on edes mahdollisuus että ongelmista ja kipupisteistä päästään ajan kanssa yli - kuten moni sarjan pareista aiemmilla kausilla on päässytkin.

On kai asiassa välimuotokin? En kyllä näkisi, että jännitystä potevalle kumppanille sanottu kannustava "näytät kivalta" on jotenkin valheellista ja johtaa valheiden kierteeseen, vaikkei täysin omaa silmää toinen miellyttäisikään sillä hetkellä. Ja kyse oli hääpäivästä, ensimmäisestä tapaamispäivästä, jännityksestä, kameroista jne. Se päivä nyt on tietynlaista kulissien pitämistä eikä todellakaan sovelias aika ns. laukoa totuuksia, jotka voivat olla vanhentuneita jo seuraavana päivänä.

2002/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta liha huoneenlämpöön noin tuntia ennen ruoanvalmistusta. Valmista keitto isossa kattilassa. Pane keittolihat kiehumaan suolalla maustettuun veteen. Kerää vaahtoa pois. Kun vaahtoa ei enää muodostu, lisää kattilaan pippurit, laakerinlehdet ja paloiteltu sipuli. Anna kiehua miedolla lämmöllä noin 2 tuntia.

Pese, kuori ja paloittele sillä aikaa kasvikset. Paloittele lanttu ja selleri reilun kokoisiksi kiilapaloiksi. Viipaloi palsternakka noin sentin paksuisiksi lanteiksi sekä porkkanat noin 5 cm pätkiksi.

Halkaise ja huuhtele purjo. Paloittele se samanpituisiksi paloiksi kuin porkkanat. Lohko perunat ja pane kylmään veteen odottamaan.

Lisää kattilaan lantut, sellerit, palsternakat ja porkkanat kiehumaan noin 10 minuutiksi. Lisää sitten purjot ja perunat. Anna kiehua 15-20 minuuttia. Kiehauta ja tarkista maku. Tarjoa ruisleivän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmasta

Jos nainen ei ole koskaan saanut positiivista huomiota mieheltä , miten itsetunto mahtaa kehittyä?

Emman isä on voinut kutsua häntä esim : pulleroksi, rillipääksi ym.

Milainen ihminen on tuollainen isä?

Minun isäni keskusteli minulle lapsena tuntikausia.

Kävin isän ja setien kanssa kalasa.

Emma pelkää miehiä ihan hirveästi.

Miehet on ihan kivoja tyyppejä.

Naisen itsetunnon ei pidäkään perustua miesten huomion määrään! Kammottava ajatuskin!

Valitettavasti pienen tytön ns. naisellinen itsetunto, kokemus omasta viehättävyydestä perustuu nimenomaan siihen, millaista palautetta hän saa omilta vanhemmiltaan erityisesti isältään. Miten vanhemmat häntä katsovat, koskettavat ja miten puhuvat. Jos lapsena tältä osin mennyt ok, aikuisena ei muiden palautteella ole niin väliä. 

Vierailija
2004/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on myönnettävä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus näkee komean miehen/kauniin naisen, jonka kumppani ihan hirveän näköinen. Silloin miettii että onko kyseessä aito rakkaus, raha vai sääli.

Kaikki ovat kuitenkin jollain tapaa kauniita ja yhtä arvokkaita.

Tunnustan, että tulee joskus ajateltua, että mikä tuotakin pariskuntaa yhdistää. Loppupelissä uskon syyn olevan ihan muut tekijät, kuin ulkonäkö. Voi olla yhteiset harrastukset, ylipäätään kiinnostuksen aiheet ( mm musiikkimaku/ taide), persoona kaikkineen ja jos persoonan ominaisuudet natsaa, niin ulkonäön merkitys jää pois.

Joku tykkää positiivisesta, innostuvasta, tyynestä ( jonka seurassa oma vilkas mieli rauhoittuu) jne.

Jokaiselle löytyy oikea kun riisuu liiat vaatimukset pois.

Raha yhdistää!

Kyllä joissain ainoa yhdistävä tekijä voi olla raha. Ajatellaan joitain tosi varakkaita miehiä, niin saavat naisen kuin naisen vaikka oma ulkonäkö ei ole " hääppönen"... mm kaikki jääkiekkoilijat joilla on miljoonasopimukset, eivät ole komeita ulkoisesti... ja tyypillisin esimerkki joka vedetään näissä spekuissa on Hjallis.

Vierailija
2005/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmasta

Jos nainen ei ole koskaan saanut positiivista huomiota mieheltä , miten itsetunto mahtaa kehittyä?

Emman isä on voinut kutsua häntä esim : pulleroksi, rillipääksi ym.

Milainen ihminen on tuollainen isä?

Minun isäni keskusteli minulle lapsena tuntikausia.

Kävin isän ja setien kanssa kalasa.

Emma pelkää miehiä ihan hirveästi.

Miehet on ihan kivoja tyyppejä.

Naisen itsetunnon ei pidäkään perustua miesten huomion määrään! Kammottava ajatuskin!

Isällä on tyttären itsetunnon kehityksessä valtava merkitys. Eikä nyt puhuta mistään prinsessatasosta. Jos isä ei ole läsnä eikä häneltä saa koskaan vastakaikua ja turvaa, tyttö kasvaa naiseksi, jonka on vaikeata kokea oma arvonsa. Hän on silloin alttiina hyväksikäytölle. Myös kelpaamattomuuden tunteelle, joka heijastuu käytökseen ja tse asiassa tuottaa juuri kelpaamattomuutta.

Jos isä on kuin betonia eikä hänestä saa mitään irti, kumppanitkin ovat betonipatsaita, joista yrittää saada jotain reaktiota. Koska tyttö on siihen tottunut, ja tällainen tapa olla olemassa häntä vetää.

No tässähän oli tytöllä läsnäoleva ja jopa häissä puhetta pitävä isä. Siinäkin oli jo huomattavasti enemmän kuin monille muille meistä on tarjottu. Puheesta oli leikattu nimenomaan ne raflaavimmat kohdat, jotta saadaan katsojille viihdettä. Ei me tuon yhden virkkeen perusteella voida mitenkään päätellä, millainen isäsuhde Emmalla on. Mun mielestä sitä on suorastaan aika loukkaavaa ruotia yhden kymmenen sekunnin katkelman perusteella. 

Se, jota lainasit, puhui yleisellä tasolla isän merkityksestä tytön itsetunnolle, ei erityisesti Emmasta, koska ei tunne häntä.

Se, että isä on häissä läsnä ja puhuu siellä, ei kerro mitään, onko hän ollut tytön tukena lapsena ja antanut tälle myönteistä palautetta. Emme ole olleet näkemässä.

Vierailija
2006/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kukaan näistä naisesta ei ole tasokkaan näköinen. Sivistystä saattaa olla yhdellä tai kahdella.

Tämä on siis miehen mielipide. Itseäni ei sytytä ylipaino, hihitys, reppu selässä kulkeminen (etiketti ei hallussa), vaatimaton ulkonäkö ym. Olen itse yritysjohtaja ja avopuolisoni tuntee etiketin. Reppu selässä ei tulla mihinkään edustustilaisuuksiin.

Ja perunanenästä, miksi hän ei korjauta sitä? Vaivasi kovasti häntä itseäkin ja kyseli onko hän ruma.

Nyt ainakin toivon, että yritysjohtajalla on parempaakin tekemistä kuin kirjoitella tuntemattomien naisten ulkonäöstä vauvapalstalla. Eiköhän se ole sama rouva, joka perunanenästä haluaa joka välissä mainita. 

Niin, mikseivät kaikki ihmiset vaan korjauta omia "vikojaan", siinäpä kysymys. Monet eivät ole innokkaita menemään veitsen alle muuta kuin pakon edessä, leikkaukset eivät myöskään ole ilmaisia jne. Tuntuu tosin, että lobotomia on ainakin ollut suht yleinen operaatio yhdellä sun toisellakin keskustelijalla.

Vierailija
2007/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin joskus suomi24 deittipalvelussa yhteen mieheen. Oltiin täydellinen mätsi, kaikki natsas. Ihan uskomaton kokemus, muutama viikko kirjoiteltiin päivittäin pitkiä kirjeitä. En ollut koskaan ollut niin rakastunut ja se oli molemminpuolista. Ilmoituksen kuvan perusteella mies oli komea.

Kun tavattiin livenä niin tajusin että miehen kuva oltiin otettu tietystä kulmasta ja tietystä ilmeestä. Livenä mies oli todella ruma. Just pystyin halaamaan miestä, mutta en pystyny pussaileen saati että olis ollu seksiä. Vaikka koitin ajatella sydämellä, että mies on sisältä täyttää kultaa, uskomattoman ihana ja just mun tyyppi kaikella tapaa.

Muutama kerta tavattiin kun halusin antaa mahdollisuuden, koska mies olisi ollut todella aarre. Mutta hänen ulkonäkönsä vaan oli sellainen ettei siitä päässyt yli.

Siinä mielessä ymmärrän EA ihmisiä, että vaikka asiantuntijat olisivat löytäneet sulle täydellisen mätsin niin ulkonäöllä on myös merkitystä vaikkei sitä myöntäiskään.

Tuomaksesta välittyi minulle ainakin Cmoren jääjaksosta sellainen kuva että pettyi Emnan ulkonäköön. Oli vaivaannuttavaa katsoa heidän hääjaksoa.

Joskus näkee pareja joilla selvästi kemia säteilee ihanasti ulospäin. Ihan kuin samasta puusta veistettyjä. Esim. Tiina ja Samuel joskus edellisellä kaudella.

Totta, vaivaantuneisuudenkin ulkopuolinen huomaa heti.  En ole nähnyt hääjaksoa, mutta odotan sitä.

Tiina lähti täysillä mukaan ohjelmaan ja hän luotti asiantuntijoihin kovasti. Hänellä riitti kovasti tahtoa hommaan, vaikka toki alussa hän motkotti aika pienistä jutuista Samuelille.

Samuelilla oli itseluottamus kunnossa, joten hän ei Tiinan motkotuksista hätkähtänyt, vaan huomautti aina kun Tiinalla alkoi mennä överiksi. Hyvä pari!

Tiina ja Samuel ovat hyvin esimerkillinen pari. Vaikka Tiina totesi aikoinaan, ettei olisi huomioinut Samuelia mitenkään jos olisivat kohdanneet muualla , vaikka ravintolassa. Siitäkin syystä, että ovat samanpituisia ja Tiinallakin oli toive itseään pidemmästä miehestä.

He molemmat antoivat tilaa suhteelleen kasvaa ja heittivät ennakkoluulot ja odotukset pois kumppanistaan.

Jos kaikki muutkin formaattiin hakijat suhtautuisivat samoin, niin saattaisi onnistaa molempia.

Miksi joku haluaa sanoa, ettei olisi kiinnittävänyt huomiota ko. ihmiseen, jos jossain muualla olisi tavannut? Miksi tämä halutaan kertoa? Minusta tämä on ainakin hieman epäkohteliasta. 

Tarkoittaako se, että jos olisi vain nähnyt, ei olisi kiinnittänyt huomiota? Vai jos olisi myös jutellut?

Muistaakseni tämä Tuomas sanoi tämän kameralle häissään. Miksi, vaikka näin olisi? Tällaisen kertominen voi joskus myöhemmin tulla parin väliin. Kaikki suoraan tai välillisesti ulkonäön arviointiin liittyvät kommentit pitäisi suodattaa tosi tarkkaan. 

Heikkihän heitteli Miinalle silloin omituisia ulkonäkökommentteja ja Miina näennäisesti otti ne huumorilla. Täälläkin ylistettiin Miinan hyvää itsetuntoa. Loppuvaiheen haastatteluissa ja keskusteluissa kaverinsa kanssa Miina kuitenkin kertoi, että pahalta ne tuntuivat. Uskon, että jokaisesta ihmisestä tuntuu pahalta itsetuntoon katsomatta sentyyppiset kommentit, jos rehellinen on ja uskaltaa näyttää haavoittuvuutensa. 

Varmaan Tuomakselta oli kysytty mielipidettä Emman ulkonäöstä. Oli minusta ihan korrekti vastaus, mut enn usko et olis sanonut, ellei olisi kysytty. Noi kysymyksethän leikataan pois, mut niitä esitetään koko ajan, ja  "parhaat" vastaukset sitten kerätään klippiin.

Vierailija
2008/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kukaan näistä naisesta ei ole tasokkaan näköinen. Sivistystä saattaa olla yhdellä tai kahdella.

Tämä on siis miehen mielipide. Itseäni ei sytytä ylipaino, hihitys, reppu selässä kulkeminen (etiketti ei hallussa), vaatimaton ulkonäkö ym. Olen itse yritysjohtaja ja avopuolisoni tuntee etiketin. Reppu selässä ei tulla mihinkään edustustilaisuuksiin.

Ja perunanenästä, miksi hän ei korjauta sitä? Vaivasi kovasti häntä itseäkin ja kyseli onko hän ruma.

Hah hah, tasokas yritysjohtaja vauvapalstalla keskellä päivää...kovasti on kiireitä businesten parissa. Ja mikä sinusta itsestäsi muka tekee tasokkaan? Ei ainakaan sydämen sivistys ja viisaus tekstistäsi päätellen.

Vierailija
2009/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaaaaa minäkin olen yritysjohtaja jolla on aikaa kirjotella etiketin omaavasta omasta pottunenä-puolisostani. Ahahahahaaaa.

Vierailija
2010/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottunenä kirjoitti:

Teettäisin hienovaraisen nenäleikkauksen. Kauneusleikkaukset eivät ole tänä päivänä mikään tabu.

Juu näin, mutta minun mielestäni Emman otsatukka ja ne _ karmeat _ pyöreät rillit nimenomaan korostavat sitä nenän muotoa. Paras tietysti olisi, jos laittaisi piilarit häihinsä sentään, mutta monethan eivät voi niitä pitää, niin jotkut hyvänmuotoiset silmälasitkin olisivat paremman näköiset. Esim. sellaiset "puolikehykset" eivät varmaankaan ainakaan korostaisi nenän muotoa. En ole koskaan tavannut ihmistä, jolla tuommoiset ympäripyöreät rillit näyttäisivät hyvältä, päinvastoin; pyöreiden rillien kanssa kuka tahansa näyttää joltain hönöltä kirjastotädiltä tms... Ja tosiaan kuka Emman sitten stailasikin häihin, niin olisi voinut vähän panostaa kampaukseen ja tehdä jotain sille kamalalle otsatukalle.

Vierailija
2011/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei j*malauta, mitä trollausta. Yritysjohtaja on tuijottanut silmä kovana ohjelmaa ja bongannut, kun morsian (kuten huom. sulhanenkin!) siirtyvät hotelliin reput selässään :D Jonkun palkollisen avullako niiden matkatavaroiden olisi taksista hotellille pitänyt siirtyä? Kovasti mietin, mitä etikettiä mahdettiin rikkoa, kun en nähnyt reppua selässä "edustustilaisuudessa".

Vierailija
2012/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei j*malauta, mitä trollausta. Yritysjohtaja on tuijottanut silmä kovana ohjelmaa ja bongannut, kun morsian (kuten huom. sulhanenkin!) siirtyvät hotelliin reput selässään :D Jonkun palkollisen avullako niiden matkatavaroiden olisi taksista hotellille pitänyt siirtyä? Kovasti mietin, mitä etikettiä mahdettiin rikkoa, kun en nähnyt reppua selässä "edustustilaisuudessa".

Tässä taas huomaa, miten kyseinen kommentoija (ehdottomasti nainen) yrittää etsiä vikoja vain kanssanaisista. Joku hyvin etiketintietoinen mies olisi ehkä voinut ihmetellä, miksei tuore aviomies kantanut vaimonsa tavaroita hotellille, mutta nainen yrittää kaivaa virheen naisen toiminnasta.

Vierailija
2013/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itsellänikin silmälasit, enkä omista piilareita, mutta omaan hääjuhlaani en ikipäivänä lähtisi arkilaseissa. Mielummin olisin sitten vaikka sokeana. Osa täällä puolustaa tennareitakin, mutta mielestäni Emman asu kokonaisuudessaan oli lähes mauttomuuden huippu. Tennarit voisi korkeintaan laittaa jalkaan silloin jos tuntisi ihmisen, jonka kanssa menee naimisiin, ja molemmat olisivat yhtä huolettomia. Emma olisi voinut kysyä vinkkiä vaikkapa Miralta! Mira oli panostanut häätyyliinsä, ja näytti parhaimmaltaan, kuten asiaan kuuluukin. Etenkin kun vastapuolta ei tunne, niin eikö haluaisi näyttää kerrassaan säihkyvältä?

Tiedätkö, millaista on olla sokea? Miten häät sujuisivat sokealta, joka ei ole tottunut sokeuteen? Kumpi on fiksumman näköistä, porsastella ruuat rinnuksille ja kompastella vai pitää silmälaseja... voi taivas.... No, sulhanen ei ainakaan aiheuttaisi ulkonäöllään pettymystä sinulle :)

Vierailija
2014/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä muuten, miten monella kaudella lemmikit ovat herättäneet suuria tunteita, eikä aina hyvään suuntaan. Mistä mahtaa johtua, että toisen lemmikki (esim. koira) voi olla epämiellyttävä asia? Kyselläänköhän hakijoilta mahdolliset allergiat tai "voisitko seurustella ihmisen kanssa, jolla on koira?"

Kyllähän se voi johtua monestakin syystä. Itselläni on koirapelkoa, ja minusta on epämiellyttävää olla lähikontaktissa koirien kanssa. Usein koiranomistajan luo mennessä se tarkoittaa sitä, että täytyy päästää koira haistelemaan itseään, joskus koira hyppii vasten, joskus nuolaisee kättä. Minulle olisi vaan todella stressaavaa joutua viettämään koko päivä ja etenkin yö samassa asunnossa koiran kanssa. Olen silloin jatkuvassa jännitystilassa. Ja suoranainen painajainen olisi koiranomistaja, joka on totuttanut koiran nukkumaan samassa huoneessa tai jopa samassa sängyssä.

Jos ihan parisuhdetta mietitään, niin kyllähän tarkoitus olisi löytää kumppani, jonka kanssa elämäntavat osuvat yksiin, ja jonka kanssa olisi mahdollista viettää aikaa mukavasti, ehkä asuakin yhdessä. Ja kaikki eivät halua asua yhdessä koiran kanssa, ja tuskinpa ne koiranomistajatkaan haluavat ensisijassa sellaista kumppania, jonka vuoksi pitäisi luopua koirasta. 

Koirapelon ymmärrän. Jotkut koirien ja muiden eläinten vieroksujat saattavat myös olla patalaiskoja: mitään vaivaa ei haluta nähdä. MInulle tällainen ei kissoja eikä koiria -tyyppi miehenä on täydellinen turn off. Onneksi olen tajunnut, että sellaisiakin ihmisiä on. Mutta kuten sanottu: koirapelko on eri asia.

Mitä tarkoitat, ettei haluta nähdä mitään vaivaa? Kissat ja koirat ovat nimenomaan niitä lemmikkejä, jotka vaativat valtavasti harrastuneisuutta, koirat varsinkin, joita täytyy lenkittää ulkona. Kaikki eivät vaan halua, että elämä alkaa pyöriä koiran ehdoilla. Myös matkustaminen voi olla vaikeaa, jos ei hoitopaikkaa ole. Kissa tai koira myös usein tarkoittaa sitä, että lemmikin kanssa pitää olla kosketuksissa, ja niistä lähtee karvaa. Kyllä minusta on ihan fiksua, että jos jollekin tällaisen lemmikit eivät ole ehdottomasti kiva juttu, niin mieluummin laitetaan tiukka "ei" kuin joku että yritetään vaivaa nähden sopeutua ja tottua. Ei siitä luultavasti mitään tule. Usein lemmikkikodeissa myös on lemmikeihin liittyvää hajua, ja ymmärrettävää, ettei tämä kaikkia miellytä.[/quote

Juuri tätä tarkoitan. En oikein jaksa sympatiseerata ihmistä, jolle koiran lenkittäminen on jotain sellaista, johon hän ei mitenkään voi ryhtyä. Totta on, että kun lemmikkejä hankkii, ne sitovat, ja se kansalaisoikeus ja -velvollisuus eli matkustaminen tullee vaikeammaksi. Itselläni kun oli otukset, en edes halunnut matkustaa.

Mutta meitä on moneen junaan, ja eikö ole hyvä havaita tällainen asia, joka todellakin on turn off molemmin puolin? En ryhtyisi sopeuttamaan ketään kumppaniehdokastan eläinfaniksi.

Olen myös todennut, että eläinten aidot ystävät ovat empaattisempia ja luovempia kuin eläinten torjujat.

Jos minun olisi pitänyt valita eläimeni tai joku niitä dissaava mies, olisin tietenkin valinnut eläimet.

Annan hellyyteni miehelleni.

Tykkään söpöistä eläimistä ,mutta en halua hankkia sellaista.

Ihminen ei tarvitse lemmikkejä mihinkään.

Miljoonia koiria varten teuras tetaan miljoonia eläimiä RUUAKSI.

Mut se ei haitanne?

Minua haittaa

Vierailija
2015/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppu saa siis olla olalla mutta ei selässä? Jannellahan oli reppu tai kaksi olalla, kun asteli hienostohotelliin. Kädessä oli vielä iso matkakassi. Kati purjehti ilman kantamuksia.

Vierailija
2016/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35614 kirjoitti:

Nosta liha huoneenlämpöön noin tuntia ennen ruoanvalmistusta. Valmista keitto isossa kattilassa. Pane keittolihat kiehumaan suolalla maustettuun veteen. Kerää vaahtoa pois. Kun vaahtoa ei enää muodostu, lisää kattilaan pippurit, laakerinlehdet ja paloiteltu sipuli. Anna kiehua miedolla lämmöllä noin 2 tuntia.

Pese, kuori ja paloittele sillä aikaa kasvikset. Paloittele lanttu ja selleri reilun kokoisiksi kiilapaloiksi. Viipaloi palsternakka noin sentin paksuisiksi lanteiksi sekä porkkanat noin 5 cm pätkiksi.

Halkaise ja huuhtele purjo. Paloittele se samanpituisiksi paloiksi kuin porkkanat. Lohko perunat ja pane kylmään veteen odottamaan.

Lisää kattilaan lantut, sellerit, palsternakat ja porkkanat kiehumaan noin 10 minuutiksi. Lisää sitten purjot ja perunat. Anna kiehua 15-20 minuuttia. Kiehauta ja tarkista maku. Tarjoa ruisleivän kanssa.

Ok.

Vierailija
2017/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika karmeaa ulkonäköön menemistä täällä joillakin kommentoijilla. :´( 

Ymmärrän että ulkoisista seikoista puhutaan yleisellä tasolla, esim. tyylillisesti sopivina tai epäsopivina, mutta että ruoditaan huulten paksuutta myöten kaikki... ei ihan tervettä eikä etenkään asiallista.

En suoraan sanottuna ymmärrä, mitä sairasta tai asiatonta siinä on. Ihan yhtä sairasta tai asiatonta on se tyylin kommentointi. Lisäksi koko ketju on täynnä lähes pelkkää ulkonäön kehumista ja kritisointia. Siitä nämä keskustelut tuotantokausien alkumetreillä elävät. Valitettavasti.

Mielenkiintoista kuitenkin huomata, miten miehiä saa ruotia harrastuksista ja ulkonäöstä täällä todella kovinkin sanankääntein, mutta jos naisten ulkonäköä kommentoi yksittäisestä piirteestä negatiiviseen sävyyn, ruvetaan epäilemään kirjoittajan mielenterveyttä. Mistä tämä kaksoisstandardi mahtaa johtua?

On hieman eri asia pohtia kuinka esim. täysin eri tyyliset natsaavat yhteen kuin että aletaan haukkumaan jonkun fyysisiä ominaisuuksia. Epäasiallista sekä elävässä elämässä että täällä palstalla.

En koe haukkuneeni ketään, tai ainakaan tarkoitukseni ei ollut haukkua kenenkään fyysisiä ominaisuuksia. Omasta mielestäni esitin mielipiteelleni yksityiskohtaisen perustelun: mikä henkilön kasvonpiirteissä häiritsee minua niin, ettei hän näytä minun silmiini kauniilta. Muiden tulkinnoille en voi mitään.

Et itse koe haukkuneesi, mutta moni palstalainen kokee kommenttisi haukuiksi, ja erittäin todennäköisesti kommentoinnin kohde itsekin kokisi niin. Näissä asioissa pätee sama periaate kuin seksuaalisen ahdistelunkin määrittelyssä: vaikka ahdistelija ei itse kokisi ahdistelleensa, niin ahdistelun kohteen kokemus ratkaisee. Jos hän kokee tilanteen ikäväksi, on ahdistelijan vastuulla muuttaa käytöstään.

Voit myös kysyä itseltäsi, mitä arvoa se tuo keskusteluun, että me kaikki saamme tietää minkä yksittäisen ulkonäköpiirteen juuri sinä koet häiritseväksi. Sellaiset huomiot, jotka eivät vie keskustelua mitenkään järkevästi eteenpäin, voisi pitää omana tietonaan. Itsellesi voi olla hyvinkin hyödyllistä pohtia, miksi juuri jokin tietty ulkonäköpiirre on sinulle kamala punainen vaate. Tämän keskustelun aiheena on kuitenkin tv-ohjelma, ei jonkun anonyymin palstalaisen henkiset rajoitteet.

OT. Yleensä näin tuohon boldattuun, muttei ole automaatio. Joskus tuomioistuin ratkaisee, onko ahdistelua tapahtunut. "Uhrin" kokemus ei aina riitä.

Oikeushan ei juuri koskaan ota kantaa siihen, onko ahdistelua tapahtunut vai ei. Oikeus ottaa kantaa siihen, onko tapahtunut rikos. Ahdistelu =/= rikos. 

Juuri näin, oikeus ottaa kantaa, onko rikoksen tunnusmerkit täyttävää ahdistelua eli rikosta tapahtunut. Ilmaisin huolimattomasti. 

Vierailija
2018/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koko ohjelma on eettisesti väärin. Tuohon ohjelmaan osallistuu ihmisiä, jotka etsii elämänkumppania ja ihan tosissaan ovat menossa naimisiin.. kuvittelevat että jotkut "asiantuntijat" muka tietää paremmin. OIkeasti ohjelmaan vaan haetaan draamaa ja etsitään ehkä yksi semmonen oikeasti sopiva mätsi, ja loput on tahallaan haettu sellaisia mitkä ei olekaan ihan niin hyviä mätsejä. Että saataisiin draamaa. Käytetään hyväksi hyväuskoisia kilpailijoita

Ei ole mielestäni eettisesti väärin. Osallistujat ovat täysjärkisiä, oikeustoimikelpoisia ihmisiä, jotka haluavat jostain syystä kokeilla tällaista juttua. Ei heitä tarvitse suojella.

Toki itsekin olen joskus ihmetellyt sitä, miksi heidän pitää heti solmia avioliitto. Eivätkö he voisi asua 5 viikkoa yhdessä ja sen jälkeen solmia avioliittoa, jos siltä tuntuu. 

Ajattelen myös, että siviilivihkiminen, joka ensin suoritetaan, katsotaan ehkä vähemmän sitovaksi kuin kirkollinen vihkiminen. 

Siis millä logiikalla siviilivihkiminen on vähemmän sitova kuin kirkollinen? Ihan samoja ovat juridisesti. Ja ainakin itselleni myös muutenkin.

Tarkoitin nimenomaan sitä, että se ON yhtä sitova juridisesti, mutta jostain minulle tuntemattomasta syystä jotkut eivät pidä sitä ehkä moraalisesti yhtä sitovana kuin kirkollista vihkimistä. Esim. puolisolleni ja minulle on sanottu, että helppohan teidän on erota, kun ette papin edessä ole vannoneet...

Vierailija
2019/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoi ulkosuomalaiset mammat, eikö tätä voi katsoa mistään ilman VPN:ää?

Ei varmaankaan. Freedome minulla.

Vierailija
2020/18026 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota argumenttia, ettei voi sanoa tuoreen vaimon olevan kaunis, jos hän ei sitä jossain absoluuttisessa mielessä ole. Ei se ole mikään missikisa, jossa pitää kovasti arvioida toisen piirteitä ja sitten päättää voiko hänelle suoda kohteliaisuuden. Tuskinpa Tuomaksen "näytät kauniilta"-toteamus olisi aiheuttanut Emmassa mitään valheellista tunnetta, että aviomies on täysin ihastunut tms. Olen varmaan asunut liian kauan ulkomailla, mutta kyllä se kivasti laukaisee jännitystä ja tunnelmaa jos aloittaa keskustelut kohteliaisuuksilla. Sitä paitsi kyllä useimmista ihmisistä löytyy jotain kaunista, jos ei pinnalta niin luonteesta. 

Ketju on lukittu.