Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Totuus on paras kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi valehdella toisen olevan kaunis, jos ei ole sitä mieltä?!! Just sellasta amerikkalaista diipadaapaa.
Tuomas oli kuitenkin kohtelias ja hyvin tsemppasi hääpäivän. Mut valehteluun en kannusta!
En myöskään kannustaisi valehteluun. Minkälainen perusta se on parisuhteelle? Jos vaimon ulkonäkö ei miellytä niin parempi kertoa se. Jossain vaiheessahan se tulisi kuitenkin esille. Ei ole oikein vedättää toista ja saada tuntemaan itsensä haluttavaksi.
Osa täällä näyttää ajattelevan hyvin mustavalkoisesti, että vaihtoehdot ovat kulissien pitäminen ja valehtelu tai sitten täydellinen totuudellisuus ja rehellisyys (koska parisuhde ei voi perustua valheelle). Eikö ole välimuotoa, vivahteita, tärkeitä asioita ja vähemmän tärkeitä, tilannetajua, toisen tunteiden huomiointia? Oletteko 5-vuotiaita?
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen tässä ketjussa oli sitä mieltä, että Emma olisi 7.5/10.
Netissä oli kysely miesten kanavalla Emman tasosta ja tässä lopputulos:
Jos emma on 4/10 niin itse olen sitten varmaan -5/10. Eipä ihme, ettei rakkauselämä ole ollut vilkasta, kun miehillä on nuo standardit aika korkealla :)
Siinä ekassa hääjaksossahan toisen parin mies (se punapartainen) suunnitteli häiden yksityiskohtia kavereidensa kanssa (sanoivat mm., että bändi pitää olla). Tällaista ei mielestäni ole ennen näytetty ja siitä tuli mieleeni, että ehkä osa juhlista on parille omakustanteista.
Tämä ’aurinkoinen’ Kati, osaa taatusti vaatia, ja laskea joka pennin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos emma on 4/10 niin itse olen sitten varmaan -5/10. Eipä ihme, ettei rakkauselämä ole ollut vilkasta, kun miehillä on nuo standardit aika korkealla :)
No naisten standardit ne vasta korkealla on, ulkonäenkin suhteen. Ainakin jos tätä palstaa on uskominen, tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan joku sanonut että "suurin osa miehistä on rumia" tai mitäänsanomattomia. Jännä, kun itse olen nainen ja olen täysin eri mieltä, näen komeita ja viehättäviä miehiä tuolla kaupungilla kävellessä koko ajan.
Nainen sentään pystyy "feikkaamaan" tai parantelemaan ulkonäköään halutessaan paljonkin esim. meikeillä, toisin on miehillä. Tai ainakin jos mies meikkaa, niin kyllä se jo antaa heti jonkun lgbt-viban eikä varmasti heteronaista samalla lailla kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamalaa tehdä noin muutenkin herkälle ja epävarmalle naiselle. Onko siellä arvosteltu kaikki muutkin naiset tv-ohjelmista, elokuvista ja julkisuudesta vai halutaanko nyt erityisesti nöyryyttää hävyttömästi Emmaa?
Suurin osa meistä naisista kuitenkin näyttää Emmalta. Mitä se kertoo oman kumppanin, sisaren, ystävän ja oman äidin arvostuksesta? Luojan kiitos en ole julkkis ja löysin oman aviomieheni jo vuosia sitten.
Kyllä Emma on tiennyt mihin ryhtyy. Tätä formaattia on esitetty tv:ssä jo vuosikausia ja ruodittu kaikkien osallistujien ulkonäköä ja elämää.
Ja moni näistä osallistujista havittelee julkisuudesta ammattia. Monihan näistä entisistä osallistujista elättääkin nykyisin itsensä somen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma on kaunis nuori nainen kirjoitti:
Emma on kaunis nainen, jolla on nyt vain suomalainen nenä. Ja iso nenä se ei ole, isompia on paljon monilla muun maalaisillakuin suomalaisilla. Kauneutta tärkeämpää on terveys. Emma on päällepäin terveen ja kauniin näköinen. Miksi kaikkien pitäisi näyttä samalta, tai o r no näyttelijöiltä t as I insta o r o IL t a. Tuomas ei ole mikään pitkä adonis. Tuomas kuvittelee itsestään liikoja ja ilmeisesti pitää itseään todella kiihottavana miehenä. Kyllä Emma on hitimpi kuin Tuomas jos vaan osaa käyttäytyä ja on mukava ja pääsee ulos huonosta itsetunnosta ja sen tuomasta huonosta käytöksestä. Emman pitää opetella katsomaan ihmistä silmiin. Se vaatii itsetuntoa.
Miten perustelet väitteesi, että Tuomas kuvittelee itsestään liikoja ja pitää itseään kiihottavana miehenä? Ainakaan hääjakso ei tue käsityksiäsi. Tuomas käyttäytyy hyvin ja ystävällisesti.
Ihastumista ei voi pakottaa, ei myöskään halua olla toisen lähellä. Jokainen, joka on ollut esim. sokkotreffeillä, tietää tämän.
Hirveän ystävällistä joo kommentoida tv:ssa, ettei normaalisti olisi edes huomannut Emmaa. Oikein ystävällisyyden perikuva.
Jos haastattelija on kysynyt: "Mitä olet mieltä uuden puolisosi ulkonäöstä?", niin miten tähän vastataan poliittisen korrektisti?
Mitä mieltä olet tämän henkilön ulkonäöstä?
-Vaikuttaa kuvan perusteella ystävälliseltä henkilöltä, kun hymyilee lämpimästi. Henkilökohtaisesti en silti pidä häntä viehättävänä, eikä hän sytyttäisi kiinnostustani.
Mielestäni tuollainen vastaus on ihan ok.
Miksi yhdessä elämän isoimmista päätöksistä (puolison valinta) pitäisi olla poliittisesti korrekti? Mulla ainakin oli tietyt asiat, joista en halunnut joustaa puolisoa etsiessäni. Näitä asioita oli mm. sama arvomaailma ja tulevaisuuden haaveet, kunnollisen elämän eläminen (työssäkäynti, itsenäinen aikuisen miehen elämä, ei ongelmia rahan ja alkoholin kanssa) ja henkinen tasapaino. Ulkoisesti ainoa kriteerini oli kaunis hymy (niitäkin on monenlaisia).
Välillä ulkopuoliset tyrkyttivät toiveiden vastaisia miehiä ja pitivät minua kranttuna, kun en noita miehiä hyväksynyt. Tiesin, että siitä ei hyvää seuraisi omalla kohdallani, jos ottaisin kolmevitosen vanhemmillaan asuvan miehen, joka olisi vanhempiensa avun varassa tai alkoholiin taipuvaisen muusikon, joka luuhaisi illat juhlimassa. Jollekin toiselle nuo miehet olisivat sopineet, mutta en väittäisi ottavani heitä mielelläni ollakseni korrekti tai kiltti. Tällaisissa asioissa ei pidä miellyttää muita, vaan ajatella terveellä tavalla itsekkäästi.
Kannatti olla muiden mielestä kranttu. Löysin 28-vuotiaana hyvän puolison, eikä tarvinnut tinkiä noista minulle tärkeistä asioista. Joku toinen ei olisi hyväksynyt miestäni (hän on reippaasti ylipainoinen), mutta minulle hänen painonsa ei ole kynnyskysymys.❤️
Ei tässä ohjelmassa ole kyse osallistujien elämän suurimmista valinnoista. He osallistuvat vain deittiohjelmaan, eivät siis ole vielä valinneet yhtään mitään. Tuossa on ihan sama vaikka ollakin poliittisesti korrekti, sitten myöhemmissä jaksoissa voi todeta, että ihan kavereita ollaan ja vedota johonkin muuhun syyhyn, vaikka oikea syy olisi ulkonäkö.
Ei, vaan kyse on isosta valinnasta, mennä naimisiin toisten valitseman puolison kanssa. Avioliitto on virallisesti ihan oikea, tietty jos eivät yhdy niin sitten se ei ole Raamatullisessa mielessä pantu täytäntöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamalaa tehdä noin muutenkin herkälle ja epävarmalle naiselle. Onko siellä arvosteltu kaikki muutkin naiset tv-ohjelmista, elokuvista ja julkisuudesta vai halutaanko nyt erityisesti nöyryyttää hävyttömästi Emmaa?
Suurin osa meistä naisista kuitenkin näyttää Emmalta. Mitä se kertoo oman kumppanin, sisaren, ystävän ja oman äidin arvostuksesta? Luojan kiitos en ole julkkis ja löysin oman aviomieheni jo vuosia sitten.
"Suurin osa meistä naisista näyttää Emmalta", häh?! En itse todellakaan muuten näytä enkä myöskään tunne ketään Emman näköistä naista. :D Mikähän ihmeen perusnaisen prototyyppi tuo Emma nyt mielestäsi on? Oikeasti harvalla naisella on noin iso ja leveä pottunenä, itse en tunne kuin yhden oikeasta elämästä jolla on.
Ei ulkonäön _haukkuminen_ ole minunkaan mielestäni ok, mutta ei kaikki mielipiteen sanominen, faktojen toteaminen tai kritisoiminen ole mitään haukkumista EIKÄ kiusaamista. Täällä on joillain nyt vähän kilahtanut ylikierroksille tuo Emman puolesta loukkaantuminenkin. Kyllä ihmiset tosi-tv henkilöistä keskustelee, myös heidän ulkonäöstään. Se pitää vaan kestää jos tv-ohjelmaan lähtee.
Minustakin oli outoa, että toiset oli hienossa sviitissä ja toiset jossain kuppasessa cumuluksessa standardihuoneessa. Ihme kun ei ollut erilliset sängytkin vielä...
Ja Joensuusta häämatka Kolille? Miksi eteläsuomalaiset kiikutetaan toiselle puolelle Suomea Rukalle, mutta joensuulaiset alle tunnin ajomatkan päähän kotoa tuttuihin maisemiin? Reilua?
Nyt vasta tajusin, ettei Emma itse valinnut lookiaan.
Tuotantotiimi valitsi Emmalle ja Katille eritasoiset lookit, hääpareille eritasoiset hotellit jne.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta tajusin, ettei Emma itse valinnut lookiaan.
Tuotantotiimi valitsi Emmalle ja Katille eritasoiset lookit, hääpareille eritasoiset hotellit jne.
Juuri näin. Kun kuuntelee täälläkin mainittua viime kauden parin podcastia, se pari ei saanut päättää kakkuaan, vaikka se olisi ollut tärkeää morsiamelle. Se pari sai valita pukunsa, toki siinäkään ei kerrottu, että olisiko saanut aivan vapaasti valita puvun mistä vain.
Taidan ymmärtää, mistä yksi aiempi kommentoija tarkoittaa kommentilla Emmasta. Hän on oikeasti tavallinen nainen, mutta eihän se käy, kun tosi-tv on totuttanut meidän Bachelor- ja Bachelorette maailman Barbie/Ken maailmaan, jossa kaikkien on oltava täydellisiä kelvatakseen. Tunnen usean aivan tavallisen naisen, joka saisi aivan varmasti saman luokituksen kuin Emma, ihan ilman silmälasejakin.
Kelasin hääjakson katsomalla lähinnä Emman ja Tuomaksen osuuksia, koska lehtijuttujen perusteella vaikutti mielenkiintoiselta parilta. Näin suht nuorena 25v miehenä on kyllä sanottava etten ymmärrä Emman dissausta. En ole tatuointien ystävä mut muuten Emma on mielestäni tosi söpö ja ihan nättikin, persoonallinen (okei, hiustyylissä on ehkä vähän hakemista, jos on pakko valittaa). Oli ns. "livenä" paljon kauniimpi kuin mitä tossa alkuperäisessä pressikuvassa. Vaikuttaa tyypiltä, joka ei ole mikään takakireä suorittaja vaan iloinen tyttö, joka ei halua muille pahaa ja löytää pienistäkin asioista iloa ja huumoria itselleen. Valkoiset tennarit oli mielestäni tälle morsiammelle sopiva valinta, oli palstan etikettimuotiasiantuntijat mitä mieltä tahansa. Kannustan ehdottomasti tätä paria ja uskon, että heillä on potentiaalia. Oon sitä paitsi ymmärtäny et ns. salamarakastuneet parit on usein epäonnistuneet aika pahastikin tässä sarjassa (esim. Eetu ja Roosa ja sit se "napakymppipari" jossa mies oli aiemmin osallistunut Napakymppiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin samaan huomiota. Myös häät olivat melko eritasoiset. Käsittääkseni tuotantoyhtiö maksaa ne kuitenkin kokonaan? Toiset häät kartanomiljöössä, toiset jossain sinänsä toki sympaattisessa ja kivassa navetassa. Toisissa häissä fiiniä ruokaa pöytiin tarjoiltuina, toisissa salaattikulhot kiersivät pöydissä. Toiset pääsevät satojen kilometrien päähän häämatkalle, toiset naapuripitäjään.
Ja se hotelli tosiaan oikein pisteenä iin päälle. Toisille Kämpin sviitti ja toisille joku Glon kämäinen perushuone.
Eritasoisuuden huomaa selvästi, kun katsoo hääjaksoa sillä silmällä. Sama asia näytetään peräkkäin kummastakin juhlasta niin, että kontrasti näkyy. Esimerkiksi ensin näytetään ryhmähääkuvausta, jossa Emma esittelee reisitatuointia, ja heti perään näytetään siistiä neljän hengen asiallista ryhmäkuvausta Katin ja Jannen häistä.
Niin, mutta onko se kontrasti kuvaajan tai tuotannon vika. Silloin osittain on, jos on käsketty näyttämään reisitatuointeja. Mutta siltikin on mahdollisuus kieltäytyä. Luulen ainakin.
Tietysti kontrasteja halutaan tahallaan ohjelmaan. Mutta kontrasteja ei niin paljon tule ellei ole materiaalia mistä kuvata.
Se joensuulaisten hotellikin oli kyllä yksi Helsingin parhaimpia.
Vierailija kirjoitti:
Kelasin hääjakson katsomalla lähinnä Emman ja Tuomaksen osuuksia, koska lehtijuttujen perusteella vaikutti mielenkiintoiselta parilta. Näin suht nuorena 25v miehenä on kyllä sanottava etten ymmärrä Emman dissausta. En ole tatuointien ystävä mut muuten Emma on mielestäni tosi söpö ja ihan nättikin, persoonallinen (okei, hiustyylissä on ehkä vähän hakemista, jos on pakko valittaa). Oli ns. "livenä" paljon kauniimpi kuin mitä tossa alkuperäisessä pressikuvassa. Vaikuttaa tyypiltä, joka ei ole mikään takakireä suorittaja vaan iloinen tyttö, joka ei halua muille pahaa ja löytää pienistäkin asioista iloa ja huumoria itselleen. Valkoiset tennarit oli mielestäni tälle morsiammelle sopiva valinta, oli palstan etikettimuotiasiantuntijat mitä mieltä tahansa. Kannustan ehdottomasti tätä paria ja uskon, että heillä on potentiaalia. Oon sitä paitsi ymmärtäny et ns. salamarakastuneet parit on usein epäonnistuneet aika pahastikin tässä sarjassa (esim. Eetu ja Roosa ja sit se "napakymppipari" jossa mies oli aiemmin osallistunut Napakymppiin).
Juuri näin minäkin näen Emman. =)
Uskon, että ensimmäisessä hääjaksossa on tahallaan haluttu mahdollisimman suuri kontrasti häiden välille, koska se herättää keskustelua, joka herättää kiinnostusta, joka kasvattaa katsojamääriä. Muistakaa, että kameroissa ei näy kuin murto-osa häistä! Erilaisella leikkaamisella varmaan saisi käännettyä molemmat häät päälaelleen, jos tuotanto niin haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on paras kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi valehdella toisen olevan kaunis, jos ei ole sitä mieltä?!! Just sellasta amerikkalaista diipadaapaa.
Tuomas oli kuitenkin kohtelias ja hyvin tsemppasi hääpäivän. Mut valehteluun en kannusta!
En myöskään kannustaisi valehteluun. Minkälainen perusta se on parisuhteelle? Jos vaimon ulkonäkö ei miellytä niin parempi kertoa se. Jossain vaiheessahan se tulisi kuitenkin esille. Ei ole oikein vedättää toista ja saada tuntemaan itsensä haluttavaksi.
Osa täällä näyttää ajattelevan hyvin mustavalkoisesti, että vaihtoehdot ovat kulissien pitäminen ja valehtelu tai sitten täydellinen totuudellisuus ja rehellisyys (koska parisuhde ei voi perustua valheelle). Eikö ole välimuotoa, vivahteita, tärkeitä asioita ja vähemmän tärkeitä, tilannetajua, toisen tunteiden huomiointia? Oletteko 5-vuotiaita?
Suurin osa tuntuu olevan. Olen itse ihmetellyt monissa muissakin ketjuissa tätä mustavalkoisuutta. Mitään vivahteita, tilannetajua tai oman aivotoiminnan kautta kehiteltyjä vaihtoehtoja ei kyetä tajuamaan tai tuottamaan, tai ainakaan ei niitä tuoda esiin.
Vaikka tuotanto määräisikin osallistujien tyylin niin en usko, että oli kiellettyä Emman leikkauttaa hiuksiinsa hyvä muotoilu ja kevyempi kampaus. Otsatukka oli kuin itse leikattu ja todella raskas ja roikkuva. Vei turhaan pois huomion kauniista hymystä ja ihosta yms.
Eihän Emman olisi edes tarvinnut mitään lupaa kysyä sen kuin vain käydä ennen häitä kampaajalla jos tuotanto ei hiusten laittoon osallistunut.
Samoin jos laseja on pakko käyttää jatkuvasti niin harvoin silloin ihmisellä on normaalielämässäkään käytössään vain yhdet lasit. Yleensä on arki- tai yleislasit ja sitten jotkut juhla- tai vastaaviin tilaisuuksiin sopivat.
Lasit sinällään ei ole paha, mutta olisi pitänyt olla kevyemmät hääpuvun kanssa. Ja ylipäätään häätilaisuudessa vaikka olisi ollut jonkun muunkin häät.
Eritasoisuuden huomaa selvästi, kun katsoo hääjaksoa sillä silmällä. Sama asia näytetään peräkkäin kummastakin juhlasta niin, että kontrasti näkyy. Esimerkiksi ensin näytetään ryhmähääkuvausta, jossa Emma esittelee reisitatuointia, ja heti perään näytetään siistiä neljän hengen asiallista ryhmäkuvausta Katin ja Jannen häistä.