Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syönkö oikein?

Vierailija
16.07.2013 |

Olen joskus ollut Kiloklubissa, mutta vaikka systeemi siellä on toimiva, niin viitsi koko ajan punnita ruokiani ja pistokokeet paljastivat että jos arvioin painot ja tilavuudet niin menee ihan päin honkia.

Noh, söin eilen näin:

aamupalaksi 2 kuppia kahvia kevytmaidolla, kaurapuuroannos mehukeitolla ja omena

lounaaksi 2 ruisleipäviipaletta oivariinilla, 4 ohutta keittokinkkua ja juustoviipale, tomaatti ja purkillinen ananasta

välipalaksi desi juotavaa jugurttia (26kcal)

päivälliseksi lautasmallin mukaisesti 2/4 kasviksia, 1/4 täysjyväspagettia, 1/4 kana-kermakastiketta, ketsuppia rkl

iltakahvi kevytmaidolla

iltapala tavallinen 2dl jugurtti ja vesimelonia lohkoina

Vettä päivän aikana runsaasti.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan tuosta nyt tarpeeksi proteiinia? ~1,5g/painokilo olisi ok ettei lihakset kokonaan katoa laihiksella jos sellaisella nyt olet. Käyttäisin sinuna kalorilaskuria, ne on helppoja ja antaa hyvän suunnan kaikkine energiajakaumaympyröineen yms.

Vierailija
22/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on tavoitteesi ja minkä verran liikut? Kuulostaa ihan hyvältä tuo ruokapäivä, JOS LAIHDUTAT. Jos liikut runsaasti tai tavoitteena on ylläpitää nykyistä painoa, niin aika vähältä kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ap:n ruokavaliossa on TOSI paljon sokeria.

Mutta aloituksesta ei käy ilmi, onko ap:lla jotain tavoitteita ruokavalion suhteen, esim. laihtuminen, massan lisääminen tms.

Itse vähentäisin ihan hyvinvoinnin kannalta tuosta menusta sokeria, lisäaineita ja kovia rasvoja.

Vierailija
24/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:06"]

Mutta aloituksesta ei käy ilmi, onko ap:lla jotain tavoitteita ruokavalion suhteen, esim. laihtuminen, massan lisääminen tms.

Itse vähentäisin ihan hyvinvoinnin kannalta tuosta menusta sokeria, lisäaineita ja kovia rasvoja.

[/quote]

Sekoitatkohan nyt hiilihydraatit ja sokerit tarkoittamaan samaa asiaa? Hedelmäsokerihan ei ole yhtä paha kuin puhdas sokeri, imeytyy tasaisemmin kun nautitaan hedelmien sisältämänä. Sokeria sinänsä sellaisenaan ap:n ruokavaliossa ei tuon päivän perusteella ole yhtään. 

Vierailija
25/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se käytännössä sokeri ja hiilihydraatti on samaa tavaraa. Viljat, hedelmt tai puhdas sokeri, ihan sama, nostaa sitä insuliinia joka rasvaa varastoi.

Vierailija
26/47 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:06"]

[/quote]

Sekoitatkohan nyt hiilihydraatit ja sokerit tarkoittamaan samaa asiaa? Hedelmäsokerihan ei ole yhtä paha kuin puhdas sokeri, imeytyy tasaisemmin kun nautitaan hedelmien sisältämänä. Sokeria sinänsä sellaisenaan ap:n ruokavaliossa ei tuon päivän perusteella ole yhtään. 

[/quote]

Tölkkiananas ja purkkijugurtit? Ai että jos sokeria ei lisää lusikalla niin se ei silloin ole sokeria?

Ja eikös vasta luettu uutisissa tutkimustuloksista joiden mukaan glukoosi on fruktoosia terveellisempi.

Mutta ihan miten vaan :) Minä välttelen tuollaisia valmistuotteita muutenkin, on vähän helpompi tarkkailla mitä suuhunsa laittaa. Ja tosiaan, jos/kun ap:lla ei ole tavoitteita syömisen suhteen niin mikä estää syömästä vaikka pelkkää makaroonia ketsupilla.

-24

Vierailija
27/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä..

No mulla on tavoite saada painoa alas n. 4-5kg ja sen jälkeen jatkaa syömistä silleen että paino pysyisi samana. Melonikeskusteluun otan kantaa sen verran että viime viikolla ostin ison minivesimelonin joka painoi kaupan vaakan mukaan 3,5kg. Mistä saa 6 kilon meloneita? En ole ikinä ollut ahmijasorttia, ei tulisi kyllä mieleenkään syödä kokonaista melonia päivässä! :x Melonia, viinirypäleitä, jne.. syön aina ns. hedelmän verran eli 100-150g.

Joku sanoi että saan aamusta liian vähän proteiinia, mitä voisin sitten lisätä ruokavalioon että saisin sitä lisää? Raejuustosta en tykkää vaikka olen yrittänyt opiskella sen makua monesti.

Vierailija
28/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalle maitorahkaa tai herajauhetta. Lounaalla enemmän leikkeleitä leivän päälle, siinähän se. Eikös se ollut noin 1,5g painokiloa kohti, mitä sitä proteiinia pitäis päivässä saada. 

Vierailija
29/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalle sopii myös kananmuna, maito.

Vierailija
30/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taitaa olla. Mitä ihmettä on herajauhe? En ole ikinä kuullutkaan.. Mihin mä tuota maitorahkaa sekoitan, siltään syötynä on karmeaa.

ap

Vierailija
31/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mahtava idea! :D Siis tuo kanamuna ja maito. Ne onkin mulle sopivat vaihtoehdot. :)

ap

Vierailija
32/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunasta tulisi syödä ainoastaan valkuainen, keltuainen on melkeinpä pelkkää rasvaa. 

Vierailija
33/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunasta tulisi syödä ainoastaan valkuainen, keltuainen on melkeinpä pelkkää rasvaa. 

Vierailija
34/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöliekki on ihan bullshittiä. Laihtuuhan ne anorektikotkin.

Vierailija
35/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:16"]

[/quote]

Kyllähän kananmuna syödään kokonaan. Keltuaisessa se ravinto on,toki myös rasva. Rasvaa tarvitaan.

Vierailija
36/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhuttiinkin kananmunasta proteiinin lähteenä, laihduttaja ei tarvii keltuaista mihinkään mikäli rasvan saanti on muuten kunnossa. 

Vierailija
37/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 09:50"]

Nyt puhuttiinkin kananmunasta proteiinin lähteenä, laihduttaja ei tarvii keltuaista mihinkään mikäli rasvan saanti on muuten kunnossa. 

[/quote]

Kyllä laihduttajakin tarvitsee  hyvää ravintoa ja sitä on kananmuna keltuaisineen.

Vierailija
38/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on normaali sekaruokavalio, eikä esimerkiksi kilpparin vajaatoimintaa tms terveystekijää löydy, ei laihdutuksen tarvitse olla mitään hifistelyä. Mihin on kadonnut syömisestä ihan tavallinen maalaisjärki. Suu auki saa välillä lukea näitä neuvoja laihduttajille, kun käsketään syömään vain valkuaiset munasta, hiilarit on saanasta jne jne.

Ensinnäkin, ihminen tarvitsee myös laihduttaessaan rasvaa, minkä lisäksi ruuan heittäminen pois on väärin (olettaen että se keltuainen ehkä päätyy viemäriin/roskiin). Kenenkään laihdutus ei kaadu keltuaisten syöntiin, eikä kaikki hiilarit ole sokeria niin karkeasti, kuin edellä joku antoi ymmärtää. Hiilareita on erilaisia, panostetaan laatuun, ei tehdä mistään ruoka-aineesta itse paholaista. 

Sokeri on ainoa turha ravintoaine sellaisenaan, maustetut jogurtit kannattaa tosiaan vaihtaa maustamattomaan marjoilla ja katsoa vähän syömiensä hedelmien määrää. Tässäkin pärjää pitkälle omalla järjenkäytöllä, harvalle tosiaan tulee mieleen syödä kiloa mitään kerralla. Tuora herajauhettakaan en lähtisi ostamaan, jos proteiinin saannille löytyy muitakin vaihtoehtoja, jälleen kerran turhaa hifistelyä. 

Vierailija
39/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas monta typoa, pahoittelen...

Vierailija
40/47 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noin paljon viljaa ja hedelmiä söisi, vaan korvaisin vihanneksilla, kuten kaalilla, porkkanalla, lantulla, parsakaalilla jne. Mutta aivan hyvä ruokavalio tuokin on mielestäni jos se sopii itselle. Tosin mehukeitto on aika turha puuron kera, ehkä ne voisi vaihtaa tuoreisiin ja/tai pakastettuihin marjoihin?