Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö pinoa elokuussa IVF tai ICSIin menijöille?

31.07.2008 |

Meillä ICSI piti olla syyskuun ekalla viikolla, mut se siirrettiin elokuun viimiselle viikolle eli 35 viikolle. Olis kiva löytää pino jossa sais jännätä muiden kanssa ja piinailla yhdessä :)

Kommentit (47)

1/47 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa minäkin olen etsinyt=) meillä alkaa ivf-hoidot ja sumuttelut aloitan 13.päivä.

Vierailija
2/47 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut sumuttelut pari päivää sitten, 1.8. Ensimmäinen IVF-hoito alkamassa. Lapsettomuutta takana 4 v. ja kaikki muut hoidot kokeiltu tuloksettomina.

Olisi ihan kiva jakaa kokemuksia muiden kanssa. Hieman tietysti jännittää ja samalla olen innoissani, kun vihdoin päästiin tähän kaiken odottelun jälkeen. Minulla todettu korkeahkoja FSH-arvoja jo 2 v. sitten.

Ainakaan toistaiseksi en huomaa itsessäni minkäänlaisia muutoksia sumuttelun takia. Aika pahalle maistuu, jos sitä pääsee valumaan nieluun...

Tsemppiä teille ja pidetään peukkuja!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitellaanko tänne vaikka sit kuulumia kun tulee ultrat ym. Oon vähän yli viikon käyttänyt nenäsumutetta ja tuntu välillä et tuleekohan sitä tarpeeksi et ihan kuin ei tuli aina yhtä paljon, mut sit kuitenkin kun on ilmaan suihkauttanut niin tulee ihan hyvin. Välillä vain kun laittaa nenään niin tuntuu et heti maistuu mut sit taas välillä ei ollenkaan vaikka nenä ei olis tukossa. Mut yksi pullo on nyt melkein jo loppu ja viime viikon tiistaista oon sitä käyttänyt. Et kyllähän se nopeasti on kulunut.

En nyt muista nimimerkkejä mut sinä joka ensimmäisenä olit vastannut, kuin kauan sulla on kestänyt yksi pullo? En yhtään muista viime vuodesta et kuin kauan kesti, mut kolme pulloa meni silloin kun jouduin reilu viikko aikasemmin aloittaa sumuttelut. Ens viikon keskiviikkona mulla on sit eka ultra. :)

4/47 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitellaan vain tänne niitä kuulumisia. Mulla alkaa vasta eka IVF-hoito joten en pysty vastaamaan tuohon sun kysymykseen et kauanko mulla on kestänyt yksi pullo =)

Vierailija
5/47 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ensimmäinen IVF koitos alkamassa, aloitan pistokset keskiviikkona. Kyllä jännittää, ihan kuin joulua odottaisi. Tsempataan toisiamme tässä pinossa :)

Vierailija
6/47 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa kans huomenna piikittely, pelottaa kuitenkin ankarsti et onko sumutteet auttanut et päästäänkö piikittelyihin asti. Kyllä ainakin viime vuonna oli tehonnut joten miksi ei sit toimisi mut kuitenkin. En sit kyllä tiedä et voiko piikittelyn kuitenkin aloittaa jos ei ihan oo tilanne nollantunut.

Vierailija
7/47 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöstä pistin ensimmäisen lääkepiikin. Hieman meni säätäessä aineen kanssa, että sain sen ruiskuun mutta sitten muistin hoitajan neuvot, että ehkä kannattaisi kääntää se systeemi ylösalaisin :p

En tiedä mistä sumutteista te puhutte, mä aloin suoraan piikittelemään. Työaikateknisistä syistä mun pitää pistää aina aamuneljältä :| Mutta mitäpä sitä ei vauvan takia tekisi. Mites muilla menee?

8/47 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin tänään sumuttamisen ja viikolla 37 ois sitten se siirto. Onko teillä kenelläkään tullut mitään sivuoireita tuosta sumuttelusta? Mä oon jo nyt ehtinyt huomata että huippaa vähäsen mutta ei mitään muuta. Eka ultra on 27.8.

Oon välillä pessimisti ja välillä optimisti tämän hoidon onnistumisen suhteen eli tunteet vaihtelevat todella paljon. Mieheni on ainakin optimisti ja odottaa että vauva tästä tulee...

9/47 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aloitan piikittelyn ekan ultran eli 27.8 piikittelyn.

Vierailija
10/47 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki!

Sumuttelut jatkuu eikä toistaiseksi mitään oireita ole. Minäkin mietin välillä, että meneeköhän sitä ainetta tarpeeksi. Ainakin paha maku tulee suuhun, joten kai sitä sitten menee.

Hope; tämä sumuttelu saa aikaan sen että elimistön oma hormonitoiminta "lamaantuu" !? Minulla oli just äsken kuukautiset ja näin ollen ei pitäisi nyt luomuna kasvaa munarakkulaa. Ensi viikon keskiviikkona alkaa piikittely Puregonilla, melko isolla annoksella 200IU. Aikaisemmin inseminaatioita tehdessä aloitettiin annoksella 50IU, jolloin munikset kasvoivat todella nihkeästi.

Vierailija
11/47 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo aamulla kirjoittaa, mut näillä sivuilla oli jotain ongelmia en sit jaksanut uudestaan kirjoittaa. Eilen oli eka ultra ja oli nenäsumute tehonnut ja eka piikki pistettiin eilen, vähän piti hoitajalta neuvoa kysyä kun edellisestä on melkein vuosi, kyllä sen vain unohtaa nopeasti miten toimia.

Mulla aloittettiin kans isolla annoksella 300 eilen ja tänään ja sit ens ti asti 200 ja sit katotaan jatko. Viiminen ultra on pe ja voi olla et jouudn mennä ouluun asti, vähänt ympäsee kun matkaan sinne on yli 200km ja lähteä vain sit yhden ultran takia. Punktio ja siirto on sit asia erikseen, ajaisin vaikka tuhat km jos sen vaatis, mut tuntuu tyhmältä mennä ultraan niin kauas ja siinä kun ei mene 10 min kauempaa. Mutta lääkäri kun ei välttämättä ole paikalla pe, toivotaan et kerkeää iltapäiväksi takaisin niin menisin silloin kokkolaan ultraan. Tuumas et iltapäivä kävis kun tuskinpa vielä ma päästään punktioon, ei päästy viimeksikään vaan meni tiistaille.

Öitä!

Vierailija
12/47 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensimaanantaina ja viikon päästä perjantaina ultrat. Meidän lapsettomuusklinikka on toisessa kaupungissa, ja sainkin sovittua että käyn ultrissa kotikaupungissa, ei niitten takia tarvitse ajaa satoja kilometrejä. Ultraava lääkäri soittaa sitten meidän klinikalle tulokset.

Itse piikittelen Menopuria 150 IU, määriä tarkastellaan sitten ultrissa.

Vierailija
13/47 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli toinen ultra, oli ihan sopivasti lähtenyt munasolut kasvamaan niitä ei tosin ollut yhtä paljon mitä viime vuonna tässä vaiheessa. Nyt oli alle 20 yhteensä, jospa sieltä joku vielä kerkeää kasvaa.

Pistän vielä lauantaina ja sitten vasta tiistaina mennään punktioon ja lääkäri onneksi pääsee perjantaina iltapäivällä takaisin kokkolaan joten ei tarvitse lähteä ouluun asti ultraan. Annoksena mulla on la asti se 200, kaksi ekaa päivää pistin 300 mut siitä eteenpäin on ollut 200.

Mitenkäs muilla?

Vierailija
14/47 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ekassa ultrassa, siellä näkyi 14 munasolua. En oikein tiedä onko se vähän vai mitenkä. Torstaina aloitan Orgalutranpistokset Menopurin rinnalle. Perjantaina on toinen ultra. Toivottavasti ensiviikolla päästään punktioon.

15/47 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tietoa että onko flunssasta mitään haitaa sumuttelun aikana eli tehoaako se lääke yhtään?

Ens keskiviikkona eka ultra ja sitten aloitan piikittelyn. Sanon minä että on tämä henkisesti tosi rankkaa mut mitäpä ei tekisi saadakseen sen pienen käärön näin 10vuoden odottelun jälkeen.

Vierailija
16/47 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva kun täälä on muitaki kohtalotovereita =)

Kävin maanantaina 18.8 eka ultrassa ja siellä näkyi 6 isohkoa munasolua (tai rakkulaa, sisällöstähän ei ole varmuutta onko siellä edes solua), sekä paljon pieniä, joilla tuskin on mitään toivoa enää kasvaa tarvittavan isoksi, koska ne oli yli puolet pienempiä muista.

Perjantaina on toinen ultra ja punktio on maanantaina 25.8.

Tämän on toinen IVF meille, eka kerta oli toukokuun alussa. Hakeuduimme hoitoon helmikuussa.

Viime kerralla oli 10 hyvänkokoista kerättäväksi, joissa 6:ssa oli vain munasolu. 6:sta solusta hedelmöittyi vain 3 kpl, ja lekuri sanoi että alkiot olivat vähän hitaita, mitä lie tarkoittaa sitten. Siirtovaiheessa oli yksi I-luokkainen joka siirrettiin. 2 kpl oli 3-luokkaa eli eivät jakaantuneet tarpeeksi hyvin siirtopäivään mennessä, ja jotka myös hävitettiin, eli pakkaseen ei jäänyt mitään =(

Olen pistänyt tällä kertaa Puregonia 250UI (viimeksi annokset olivat pienempiä 150 ja 250) viime viikon keskiviikosta ja samaa määrää jatkan perjantaihin asti. Nyt pistän myös Orgalutrania päivittäin tämän viikon puregonin ohella.

Ei ole tällä kertaa mitään oireita, ehkä vähän hikoilua ja turvotusta, mutta kun samalla tässä lopetin tupakanpolton niin lasken kaikki oireet vain tupakan piikkiin.

Viime kerralla oli erilainen hormonihoito-ohjelma ja silloin jarrupiikki hikoilutti viikkotolkulla ja oli vähän 'kärty' olo, mutta ei sentään astiat lennelly. Nyt pääsee huomattavasti helpommalla, jos se nyt on helppoa koskaan...

Tuntuu nyt vain siltä että vaikka hoito-ohjelma on nyt eri niin silti rakkuloita ei näytä tulevan sen enempää kuin sen rankemmankaan(aikaisemman) ohjelman mukaan....vähän ahdistaa ja v...taaa ku ei taaskaan varmaan saa pakkaseen mitään. Toivottavasti alkiot ois nyt edes vähän vauhdikkaampia.

Onko teille muuten joka kerralla siirretty vain 1 kpl?? Kuulin että jos pyytää niin siirretään 2kpl???

Vierailija
17/47 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä taustaillut - 3. ivf kierrosta piinailen pp6 menossa. Tässä matkan varrella on ollut paljon pettymyksiä, joten palstailunkin olen laittanut pieneen "kieltoon". Etten nostattaisi näitä omia toiveita turhan korkealle nimittäin..

Sarde - meille laitettiin tällä kertaa kaksi alkiota kyytiin. Päätös tehtiin yhdessä lääkärin kanssa, jopa hän oli sitä mieltä että nyt jo kannattaa kaksi siirtää. Perusteet olivat, että raskaus ei näytä helposti lähtevän liikkeelle, joten kaksi solua saattaisivat tukea toisiaan ja jaksaa kasvaa eteenpäin.

Toinen juttu joka tuli mieleeni myöskin on nämä lääke kombinaatiot. Olen tietenkin aikaisemmin surffaillut paljon ja luin jostain että Menopurilla saatettaisiin saada paremman laatuisia munasoluja aikaiseksi, koska siinä on mukana luontaista LH-hormonia. Onneksi lääkärini ihan ehdottamatta vaihtoi tähän kierrokseen sekoituksen Puregon + Menopur. Piikittäminen oli vähän työläämää, mutta tulokset olivat paremmat.

1. ivf (Puregon) tuotti 12 munasolua, hedelmöittyi 9, jakaantua jaksoi 3. -> ei raskautta.

2. ivf pitkä kaava (Puregon) -> keskeytettiin kun jarrut jarrutti liian voimakkaasti ja rakkulat eivät lähteneet kasvuun.

3. ivf (Puregon + Menopur)-> 10 munasolua, 9 kypsää, 7 kunnolla hedelmöittynyttä ja 6 jakaantui normisti

Eli lääkärin kanssa kannattaa ottaa puheeksi sekä lääkitys että useamman alkion siirto, jos tuntuu että tahkotaan vaivoin eteenpäin.

Tsemppiä kaikille!

Leia

Vierailija
18/47 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime vuonna kun tehtiin eka IVF flunssa ennen sitä ja taisi olla nenä tukkoinen, mutta ihan hyvin sumute tehosi. Ohjeissahan sanotaan et sumute on tehokas, mutta nenä kannattaa kuitenkin niistää.

Meillä on ollut alusta asti suunnitelmana et kaksi siirrettäisiin kerralla,mutta viime kerralla ei siihen päästy. En oo tainnutkaan kertoa edellisestä joten lyhyesti kerron. Eka IVF siis 11/07 saatiin 11 munasolua kerättyä joista vain yksi hedelmöittyi, senkin kanssa jo louvuttiin toivosta sillä punktio oli tiistaina ja ke soittivat ettei yhtään hedelmöittynyttä ole. Keskiviikko aamuna sit tuli puhelu et yksi olikin hedelmöittynyt, sitä ei vain jostain syystä ollut huomanut. Se siirrettiin mutta ei kiinnittynyt. Ja julkisella kun ollaa OYS niin jono on pitkä joten melkein vuosi meni tähän seuraavaan hoitoon.

IVF jälkeen sitten heti lääkärikin ehdotti että tehdään ICSI ja olisin sitä kyllä itse vaatinut ellei olisi lääkäri ehdottanut, joten tuntuu että nyt on mahdollisuudet paljon paremmat.

Meillä ei siis tuo hedlemöittyminen tahdo onnistua ja varmaan on kiinnittymisessä ongelmia, toisin yhden kerran jälkeen ei voi olla varma, olishan voinut jäädä kiinnittymättä vaikka ei mitään vikaa olisikaan. Mutta hedelmöittyminen ei ainakaan onnistu ilman apua.

Yritän mielen positiivisena enkä siis edes sano et jos onnistuu vaan kun onnistuu hedelmöittyminen ja kiinnittyminen niin siirretään kaksi ja tuplataan mahdollisuus. Aina kun puhun tutuille meidän hoidosta ja miehelle myös niin sanon aina että KUN onnistuu :)

Vierailija
19/47 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyty tänään. Munasoluja on 18 kasvamassa ja olivat ihan hyvänkokoisia, huomenna kuitenkin vielä pistän 100 ja sit sunnuntaina irrotuspiikki ja tiistaina punktio oulussa.

Vierailija
20/47 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin toisessa ultrassa tänään, oikealla puolella ei ole juurikaan tapahtunut mitään kasvua, mutta vasemmalla oli 4-5 ihan hyvännäköistä. Eli ei mitään huippulukemia täältä, mutta silti pidän lippua korkealla. Menopuria jatkan vielä pari päivää, samoin sitä toista piikkiä (unohdin hetkeksi nyt sen nimen) ja maanantaina pregnyl ja keskiviikkona punktio. Iik.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän