Paras käsikauppalääke ummetukseen
Ihan hätää kärsimässä tässä ei olla, joten olisi kiva, jos tuloksena ei olisi viiden tunnin ripulisessio pönttöön liimattuna. Mikä on kiireisen ihmisen ummetuslääke? Luumut on jo kokeiltu, tuloksetta. Kertokaa!
Kommentit (30)
Kebab ranskalaisilla ja Läkerol-pastilleja 5 rasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pussillinen tai kaksi kuivattuja luumuja ei auta, niin ei kyllä sitten oikein ne käsikauppakamatkaan. Muuten sitten vain kuitua koneistoon, kaura/ruisleseitä vaikka viilin tai jukurtin seassa pari kolme ruokalusikallista kumpaakin. Ei ehkä ihan herkkua, mutta oma valinta.
Kiitos, olin jo unohtanut että nää auttaa. Eivätkä mun mielestä oo mitään pahojakaan, mun mielestä siis.
A.P.
Laxoberon. Sitä kun ottaa illalla, niin aamulla suoli toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kebab ranskalaisilla ja Läkerol-pastilleja 5 rasiaa.
Kai sekin on kokeiltava!
A.P.
Vierailija kirjoitti:
Laxoberon. Sitä kun ottaa illalla, niin aamulla suoli toimii.
Lisään, että Laxoberon ei aiheuta (ainakaan minulla) mitään ripulia tai edes vatsan löysyyttä. Tavara tulee vaan normaalisti pihalle.
Reilu annos lakritsia vois auttaa myös. Suosittelen luumua joka kuivattuina tai mehuna.
Kiitos kaikille vastanneille!
A.P.
Vierailija kirjoitti:
Microlax
Ei suositella käytettäväksi kun vasta silloin, kun vatsa on ollut useamman päivän toimimatta. Suoli tottuu nopeasti tähän peräruiskeeseen, ja ns. laiskistuu eikä suoustu enää itsekseen toimimaan.
YA:sta makrogolijauhe. 1 pussillinen 1,5 dl vettä, sekoita ja juo. Pehmentää suolen sisältöä, ei siis tule ripulia. Joudun käyttämään joskus, koska lääkitys (ja luonnonmukaiset keinot eivät auta). Ei ala myllertää vatsassa, kuten itselläni Laxoberon. Hätätilassa sitten Microlax, jos on oikein paha ummetus.
Mulla auttaa nopeasti juotu jääkylmä pullollinen olutta (3,3 dl). Tähän joudun turvautumaan ehkä kerran vuodessa. Muuten en juo olutta koskaan, inhoan oluen hajuakin.
Pegorion aamuin illoin ja vatsa toimii.
Tuota sain sairaalassa, kun olin vuodeosastolla 15 päivää. Ei aiheuttanut ripulia, vaan sieviä sujuvasti ulostautuvia pökäleitä. :)
Sennatee. Harmi jos sitäkään ei enää saa. Ennen sai sennajauhetta, liotetut luumut soseutettuna jauheen kanssa toimi.
Pieni pullo Resilaria. Ehdottomasti paras ummetuslääke.
Xylitoli ainakin osalla laittaa vatsan toimiman isoina annoksina
Jos pussillinen tai kaksi kuivattuja luumuja ei auta, niin ei kyllä sitten oikein ne käsikauppakamatkaan. Muuten sitten vain kuitua koneistoon, kaura/ruisleseitä vaikka viilin tai jukurtin seassa pari kolme ruokalusikallista kumpaakin. Ei ehkä ihan herkkua, mutta oma valinta.