Miten laihduttaa 5 kg normaalipainoisena?
Huomasin, että olen vuoden aikana lihonut 5 kg ja nyt BMI:ni on noin 23. Viitisen kiloa lisää niin olen ylipainoinen! Mikä olisi minulle tehokkain tapa laihduttaa viisi kiloa tai enemmänkin? Olen aiemmin huomannut, että normaalipainoisena on vaikea laihtua.
Kommentit (42)
Jätä pois kaikki sokeri, pikaruokaloiden ruoka, hiilihapolliset juomat. Mitään muuta ei tarvi välttää. Syö säännöllisesti tavallista kotiruokaa sopivalla annoskoolla. Näin mulla lähti huomaamatta muutamassa kuukaudessa kolme kiloa. Olen siis normaalipainoinen, mutta raskauksista oli jäänyt muutama kilo "ylimääräistä". Ja mä olen ihminen, joka laihtuu ja lihoo todella huonosti. Ei ollut siis tarkoitus laihduttaa, mutta suolen sairauden takia oli pakko välttää edellä mainittuja turhia ruokia. Mun mielestä ei tarvi mitään kikkakolmosia.
Älä syö ollenkaan äläkä varsinkaan juo. Laihtuu takuuvarmsti.
Miksi ei saa juoda hiilihapollisia juomia, eikö edes sokerittomia ja vichyä?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:02"]
Miksi ei saa juoda hiilihapollisia juomia, eikö edes sokerittomia ja vichyä?
[/quote]
Saa niitä juoda, ei vaikuta painoon yhtään mitenkään. Kevytcolat, vichyt yms on ihan ok myös laihduttaessa.
Kevytlimsan sisältämä aspartaami varastoi rasvaa kehoon. Fakta!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:13"]
Kevytlimsan sisältämä aspartaami varastoi rasvaa kehoon. Fakta!
[/quote]
Eipä ookaan.
syö enemmän kanaa ja kalaa ja vähemmän punaista lihaa ja eineksiä. tuoreita vihanneksia paljon ja hedelmiä jälkkäriksi. laihdutuskin voi olla kivaa. ei mitään tiukkoja kuureja.
[quote author="Kaisa4801" time="25.11.2014 klo 12:30"]
Thermacuts Laihdutuslääke - http://fi.thermacuts.com Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.
[/quote]
älä valehtele. saatko jotain provikkaa tosta?
Olen laihtunut nyt 7 kg 3 kuukaudessa (62kg - 55 kg) ja normaalipainoinen olen... Olen lisännyt liikuntaa ( salilla / lenkillä) yht. noin 3-6 h viikossa ja syönyt kevyemmin ja vähän useasti, esim. Keittoja salaatteja puuroja marjoja ym. Perusruokaa ja myös herkkuja pieniä määriä noin kerran-pari viikossa. Nyt ei tarvitse enää laihtua mutta painon pitäminen 55 kilossa on vaikeaa, en siis voi palata siihen 1800 kcal ruokavalioon takaisin...
Itse laihduin viitisen kiloa vain jättämällä turhan makean höttöruuan pois. Kaloreita en laskenut ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:26"]
Huomasin, että olen vuoden aikana lihonut 5 kg ja nyt BMI:ni on noin 23. Viitisen kiloa lisää niin olen ylipainoinen! Mikä olisi minulle tehokkain tapa laihduttaa viisi kiloa tai enemmänkin? Olen aiemmin huomannut, että normaalipainoisena on vaikea laihtua.
[/quote]
Laske kalorit tarkasti ja pidä itsekuri.
[/quote]
Kuinka paljon kaloreita pitäisi saada?
[/quote]
Mä käytin yhtä kaupallista nettilaihdutuspalvelua, kun piti saada 5 kg raskauskiloja pois. Oli joku tarjous, ja sai halvalla. Se oli ihan näppärä, kun oli ruokien kalorimääriä niin paljon sielä valmiina klikkailtavina. Laskeminen oli helppoa. Siinä oli tavoitekalorimäärä muistaakseni n. 1300-1400 kcal/päivä. Tietty liikunta olisi sitä lisännyt, ja se olisi ollut suositeltavaa, mutta itse en liikuntaa lisännyt normaaleista vaunukävelylenkeistä enemmäksi, ja niitä en laskenut tarvittavia kaloreita lisääviksi.
Minulla paino oli alkaessa 61 kg, lopettaessa 56 kg. Pituus 164 cm. Onnistui 7 viikossa laihdutus, kun en lipsunut yhtään.
Vielä voisin ruveta kunnon jumppaajaksi, että saisi kropan kiinteämmäksi. Se vaan on meikäläiselle hankalampaa aloittaa, kun ei muka tunnu aikaa löytyvän. :)
Minä vedin kahdessa viikossa Nutrilettilla 6 kg pois tuossa juuri alkukesästä. Normaalipainon sisällä siis, painonpudotus 56 kilosta 51 kiloon. Oli kätevä ja helppo tapa: ei tarvi miettiä mitä syö tai laskea kaloreita: sen kun ohjeen mukaan syö 5 pussia pirtelöä päivässä eikä muuta. Alkupäivinä oli vähän huono olo mutta se meni ohi ja sitten olikin tosi hyvä olo.
Jos on aikaa kirjoitella nettiin, on aikaa jumpata - vaikka samalla. Nyt heti: Vatsa sisään ja ulos voimakkaasti hengittäen samalla. Pyörittele nilkkoja. Telkkua katsoessa voi venytellä ja tässäkin voi. Mulla toimii juuri tuo 1300-1400 kcal päivässä, mutta ruuan laatuun pitää myös kiinnittää huomiota: Kevyttuotteet salaattihyllystä, kuituja ja vettä riittävästi.
Syö vähemmän, lisää liikuntaa. Mä olen laihduttanut normaalipainon sisällä n. 5 kg, ihan vaan pienensin annoskokoja hissuksiin kunnes olin sopivassa painossa. Lisäsin liikuntaa (ihan vaan kotijumpaa ja lenkkeilyä yms.) että kiinteytyisin. Muistaakseni meni n. 3 kk tossa projektissa eli ei kauheen nopeeta muttei hidastakaan.
Pyri syömään usein ja pieniä annoksia pitkin päivää, vältä rasvoja, muista juoda ainakin litra vettä päivässä. Lisää aamuliikuntaa. Itse pudotan kilon tai 2 viikossa kun juon litran vettä aamulla ja lähden sen jälkeen puolentunnin lenkille. Varo napostelua, sitä voi tehdä ihan huomaamattaan. Älä syö näyttöpäätteen tai telkkarin edessä, älä lue samalla, keskity rauhalliseen syöntiin. Älä ahmi, älä piinaa itseäsi nälällä. Kun nuo asiat olet saanut kuntoon, uskoisin että paino putoaa kuin itsestään. Ja muista syödä! paino ei putoa jos jätät itsesi säästöliekille t. liikunnanohjaaja
Helposti, kunhan pidät tiukan linjan. Höyrytettyjä kasviksia ja kalaa, salaatteja, paljon vettä ja vihreää teetä.
Onko tuoreita kokemuksia? :) Onkohan kilo per viikko mahdoton tahti.. Paljonkos siinä pitäis tulla miinuskaloreita?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:13"]Onko tuoreita kokemuksia? :) Onkohan kilo per viikko mahdoton tahti.. Paljonkos siinä pitäis tulla miinuskaloreita?
[/quote]
parempi tavoite on n. 0,5kg viikossa, sen saavutat päivittäisellä 500 kalorin vajeella.
Säännölliset ruoka-ajat. Vain ruoka-aikana syödään, ei muutoin. Lukiessa, televisiota katsoessa tai tietokoneella ei syödä. Ruokajuomaksi vettä, ei mitään muuta. Koskee myös kaikkea ulkonasyömistä. Mikäli tapaat juoda viikonloppuisin, lopetat sen. Teet joka päivä 30 etunojapunnerrusta. Mikäli et jaksa, teet 10 kerralla ja pidät taukoa.
Mieti elämäntapojasi rehellisesti, ja tee parempia päätöksiä. Korvaa makarooni kasviksilla. Jätä kastikkeet pois. Ei missään nimessä mehuja eikä limsoja janojuomaksi, vaan vettä. Elokuvia voit katsoa ilman karkkipussillista.
Mikäli painosi ei esim. vuoden mittaan putoa näillä keinoilla, olet jo hoikka eikä laihduttamisen tarvetta ole. Jos painosi putoaa, älä ala innoissasi vetämään kaikkea himoitsemaasi roskaa, vaan pidä hyvät elämäntavat loppuun saakka.