Mä en huomaa minkään muuttuneen naimisiinmenon myötä:(
Mitkä asiat teillä muuttuivat, kun menitte naimisiin? Taisi olla aika lapsellista odottaa mitään sellaista
Kommentit (38)
Ei mitkään. Ei yhtään mitkään. Miksi pitäisi?
En odottanut mitään tiettyä, mutta jotakin kuitenkin.
ap
Minkä ois pitäny muuttua? Sehän on ihan selvä ettei se papin aamen mitään arjessa muuta. Ehkä ois kannattuna puhua/hoitaa asiat kuntoon ennen naimisiin menoa?
Minkä piti muuttua? Meillä ei muuttunut muuten, mutta yhteenkuuluvaisuudn tunne vahvistui ja jotenkin onnellisempia ollaan oltu. Jos sulla oli isot häät ja niistä kova stressi, voi olla, et kärsit nyt häiden jälkeisestä masennuksesta. Ihan normaalia, menee ohi pian.
Kuiskutteluja, kauniita sanoja, lisää syliä vähemmän seksiä...
Kun oltiin yhteistä arkea ehditty jo jonkin aikaa harjoitella, niin miksipä se homma olisi naimisiinmenosta muuttunut. Ainoa mikä piti opetella, oli uusi sukunimi. Muuten mentiin samoilla linjoilla ja mennään edelleen 17 vuotta myöhemmin. Toki meitä on nyt yksi enemmän. Suurempi muutos se lapsen syntymä oli kuin naimisiin meno.
Tuota yhteenkuuluvaisuuden tunnetta mäkin mietin. Odotin ehkä jotain sellaista itsestäänselväksi tulemista; että me olisimme selkeä kaksikko emmekä enää vain rakastavaisia. Vaikea selittää.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 00:31"]
Tuota yhteenkuuluvaisuuden tunnetta mäkin mietin. Odotin ehkä jotain sellaista itsestäänselväksi tulemista; että me olisimme selkeä kaksikko emmekä enää vain rakastavaisia. Vaikea selittää.
ap
[/quote]
Mä koin kyllä juuri noin, tulimme jollain tapaa enemmän yhdeksi. Emme olleet enää kaksi ihmistä yhdessä vaan tietyllä tapaa yhtä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 00:38"]
ap
[/quote]
Mä koin kyllä juuri noin, tulimme jollain tapaa enemmän yhdeksi. Emme olleet enää kaksi ihmistä yhdessä vaan tietyllä tapaa yhtä.
[/quote]
Tuota mä tarkoitan. Ajattelin häiden myötä miehen tulevan kotikeskeisemmäksi. Hän kun niitä häitä halusi ensin ja varmaan minuakin enemmän. Minusta mies on tietysti kiinnostunut ihan kuin ennenkin.
ap
Kotikeskeinen mies on kotikeskeinen ilman häitäkin. Sun mies ei ole.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 01:02"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 00:38"]
ap
[/quote]
[/quote]
Tuota mä tarkoitan. Ajattelin häiden myötä miehen tulevan kotikeskeisemmäksi. Hän kun niitä häitä halusi ensin ja varmaan minuakin enemmän. Minusta mies on tietysti kiinnostunut ihan kuin ennenkin.
ap
[/quote]Mikä se "koti" on, ellet sinä? Kun teillä ei ole niitä lapsiakaan?
menin äskettäin naimisiin. päivä oli ihana, nautittava päivä, isot häät. koin, että päivä kietoi meidät vielä entisestään yhteen ja olemme perhe, vain lapset puuttuvat. rakastan omaani joka päivä enemmän ja enemmän.
Koti on mulle meidän kahden yksityinen "piilopaikka" muun maailman jäädessä ulkopuolelle. Miehelle koti on asunto, jossa me asumme, neliöitä, materiaaleja, varustelua, osoite. Kai se on sitten sukupuoliero vain. Mutta voi olla, että mies ajattelee samoin, koska on alkanut puhua lasten hankinnasta.
ap
Lapsia......nyt heti vai joskus? Onhan se valtava sitoumus.
On ainakin hankalampi sitten myöhemmin erota. Tämän tajutessaan moni mies ahdistuu ja alkaa katsella vieraita kun tuntuu että nyt elämä on eletty ja tässä ollaan jumissa koko loppuikä saman naisen kanssa. Myös alkoholisoituminen on toinen varteenotettava vaihtoehto.
Kerro tarkemmin, ap, minkä sinä luulit / toivoit / odotit muuttuvan?
Miehiltä jos kysytään, vastaavat "siirtyihän SE sijansa ylemmäs".
No multa muuttui ainoastaan sukunimi. Minkä pitäisi muuttua?