Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona on vienyt

Vierailija
02.08.2020 |

Ilon elämästä.
Muita?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ainakin.

Koko kevät ja kesä on on ollut raskasta ja ilotonta päivästä toiseen selviämistä ilman mitään kivaa.

Enkä tarkoita kivalla nyt ryyppäämistä ravintoloissa tai edes matkustamista vaan sellainen iloinen arkielämässä touhuaminen on kadonnut.

Vierailija
2/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, onko meillä enää tulevaisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuleeko ilo takaisin. Mulle ei ole ainakaan vielä tullut. Teen vain sen mitä on pakko nipin napin mutta mitään harrastusta en ole jaksanut jatkaa.

Vierailija
4/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ainakin.

Koko kevät ja kesä on on ollut raskasta ja ilotonta päivästä toiseen selviämistä ilman mitään kivaa.

Enkä tarkoita kivalla nyt ryyppäämistä ravintoloissa tai edes matkustamista vaan sellainen iloinen arkielämässä touhuaminen on kadonnut.

Tämä juuri. En ole uskaltanut tavata vanhempiani, en sukua enkä ystäviä, koska heissä on paljon riskiryhmiin kuuluvia. Skype ja puhelut eivät ole sama juttu ollenkaan. Vielä alkuvuodesta suunniteltiin siskon kanssa kirppisreissuja ja retkeilyjä keväälle ja kesälle, reissua siskon tyttären luo Saksaan, ja miehen kanssa roadtrippia Suomessa. Kaikki jäi. Pihatöitä on tehty, ja kerran käyty terassilla kahvilla (10+ pitäjälle, turvavälit oli liki 4m, ja porukkaa muutenkin vähän), mutta ei tämä kesältä tunnu. Mutta jospa ensi vuonna sitten :)

Vierailija
5/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ylidramaattista. 

Rutostakin on selvitty. Kukaan edes enää muista koko tautia, vaikka oli varmaan siihen aikaan kovakin juttu. Ilo palasi. Eli eiköhän se palaa vielä koronan jälkeenkin.

Vierailija
6/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Me ollaan jo nyt kesällä tavattu riskiryhmään kuuluviakin. Keväällä ei tavattu, mutta nyt tavataan. Ei tietenkään missään sadan hengen pippaloissa, mutta pienemmällä porukalla.

Vierailija
7/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu että peli on menetetty.

Vierailija
8/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni onnellisinta aikaa, ei ole tarvinnut edes töihin fyysisesti suoriutua aamuisin.

Vierailija
9/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään enää mitään väliä?

Lopun alkua.

10/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuleeko ilo takaisin. Mulle ei ole ainakaan vielä tullut. Teen vain sen mitä on pakko nipin napin mutta mitään harrastusta en ole jaksanut jatkaa.

Molemmat mun tärkeät ryhmäliikuntaharrastukset on edelleen tauolla. Ne oli mun henkireikä. Samoin oli kiva käydä ulkoilemassa vanhusten tehostetun palveluyksikön asukkaiden kanssa kerran viikossa, nyt ei tietoa koska vanhuksia pääsee taas viemään raittiiseen ilmaan  näkemään muutakin elämää, kuin hoivayksikön seiniä.

Vierailija
11/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni onnellisinta aikaa, ei ole tarvinnut edes töihin fyysisesti suoriutua aamuisin.

Mun ei ole tarvinnut suoriutua töihin edes henkisesti. Upea kevät ja kesä!

Vierailija
12/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä enää jaksaa, kaikki on muuttunut.

Vierailija
13/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vähitellen valmistautua siihen, että tämä oli nyt tässä.

Vierailija
14/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen luovuttanut. Odotan vain, että koska mä sairastun ja kuolen. Jos nyt ihan rehellisesti kerron tunteeni. Tämä kaikki käsien peseminen ja muu ihmisten välttely on vain kuin väistämättömän pakoilua.

Mua vähän harmittaa ja ihmetyttää ihmiset, jotka ei välitä yhtään mutta ne ehkä asuukin muualla eikä pk-seudun tautipesässä. Täällä jokainen kohtaaminen on potentiaalinen riski.

Vierailija
15/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites työpäivän jälkeen? Eikö korona vaikuttanut keväällä tai kesällä arkeesi tai lomaasi?

Etäily oli minustakin hyvä juttu, mutta en toedä riittääkö se elämäni sisällöksi. Niin moni asia piti miettiä ja tehdä toisin keväällä ja kesällä.

Vierailija
16/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut fyysisesti työpaikalla mutta henkisesti ei ole tarvinnut. Viime viikolla aloin ottaa nokosia siellä.

Vierailija
17/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun maskit tulevat suomessa pakollisiksi, uskallan taas matkustaa laivalla ja junalla!

-Kiitos THL ;)

Vierailija
18/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun maskit tulevat suomessa pakollisiksi, uskallan taas matkustaa laivalla ja junalla!

-Kiitos THL ;)

Ei ne tule pakollisiski mutta sitten jos suositus tulee sinun kaltaiset hupimatkailijat ovat riski niille joiden on pakko liikkua.

Vierailija
19/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isorokostakin selvittiin. Vielä 1970-luvun alussa isorokkoon kuoli koko maailmassa n. 2 miljoonaa ihmistä vuodessa. Maapallon väkiluku oli tuolloin vähän alle puolet nykyisestä. Vuonna 1977 todettiin viimeinen tautitapaus, ja 1980 tauti todettiin hävitetyksi maailmasta, rokotusten ansiosta.

Jotta kyllä tässä on koronan kanssakin toivoa.

P.S. tällä hetkellä mihinkään yksittäiseen tartuntatautiin ei kuole kahta miljoonaa ihmistä vuodessa. AIDS pääsee aika lähelle. Koronasta ei vielä tiedä.

Vierailija
20/27 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites työpäivän jälkeen? Eikö korona vaikuttanut keväällä tai kesällä arkeesi tai lomaasi?

Etäily oli minustakin hyvä juttu, mutta en toedä riittääkö se elämäni sisällöksi. Niin moni asia piti miettiä ja tehdä toisin keväällä ja kesällä.

Heh heh, kaikki on jo tehty, elämään en kaipaa enää lisää sisältöä, on jo liikaakin. Jättäkää mut rauhassa kuolemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän