Uudessa työssä tulee 18 000 askelta päivässä. Viitsiikö olettaa painon putoavan?
Ylipainoa 25 kg. Kävelylenkit itselle muodostuneet rutiiniksi mutta nyt työpäivinä tulee kyllä käveltyä erityisen paljon. Sen lisäksi siellä ei ehdi istumaan alas eikä kunnolla syömään, mitä nyt napsii välissä mitä tarjolla on. Se voi olla jokin makea leivonnainen jonka nopeasti vetäisee. Kotona syön töiden jälkeen perus aterian, kasviksia, lihaa ja juustoja. Sitten menen nukkumaan.
Kommentit (19)
Tuo napsiminen on huono. Yleensähän se naposteltava on kaloripitoista ja napsitaan useita kertoja päivässä. Kertyykin päivän mitään aterian kokoinen määrä. Kirjaa ylös ihan kaikki mitä syöt ja juot ja laske kalorit.
Se voi olla täyttä kilpavauhtia, tai mummon jalkojen töpöttelyä ...
Älä viitsi olettaa. Ei ole mitään väliä vaikka kävelisit 100 000 askelta päivässä jos mussutat leivoksia ja juustoja enemmän kuin kulutat. Tuossa työssä piilee kuitenkin nyt mahdollisuus, laihtuminen tapahtuu aina ruokavaliolla, mutta käveleminen on yllättävän hyvä liikuntamuoto ja voi auttaa kiinteytymisessä ynnä muissa.
Laihtuminen on pelkästään kiinni syömisestä. Muu on käytännössä täysin marginaalista.
Olet mitä syöt!
Jos ruokavaliosi ja annos kokosi eivät ole kunnossa sama vaikka kävelisit 100 000 askelta päivässä !
Kaloreita kuluu tietysti, mutta jos ei seuraa tarkasti syötyjä kaloreita, vaan syö nälän mukaan, niin hyvin pienikin lisäys nälässä saa syömään useita satoja kaloreita enemmän ja hups paino ei pudonnutkaan. Juuri tämän vuoksi tutkimuksissa liikunta ei laihduta, koska se myös lisää näläntunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen on pelkästään kiinni syömisestä. Muu on käytännössä täysin marginaalista.
Laihdutusohjelmat kuvaavat reuhtomista ja sieltähän tuo virhekäsitys tulee. Olisi tylsä ohjelma kuvata ihmisiä syömässä terveellisesti.
Paastoan 16-20 h päivittäin. Sitten syön töissä kasviksia yleensä kun maistelen, harvoin mitään leivonnaista mutta viimeksi söin muffinssin ja siivun leipää. Sitten kotona söin lihapullia, kasviksia, kananmunan ja raejuustoa. Olen siis laihtunut jo aika paljon mutta nyt muutoksena on tuo työ. Ap
Ei. Älä lähde siihen harhaan, että voit syödä mitä vaan koska teet raskasta työtä. Kävely on terveellistä, mutta ei sillä läskit lähde. Vain ruokavaliolla laihtuu.
Itse olen tehnyt pitkään fyysistä työtä, ja autottomana saan paljon myös hyötyliikuntaa. Kotitreenillä pidän yläkropan lihaksia kunnossa. Minulla on hyvä lihaskunto, mutta lihasten päällä on läskiä. Pitäisi olla tosi niukalla ruokavaliolla, mutta valitettavasti liikkuvan elämäntavan myötä tulee myös hyvä ruokahalu.
Jos katsot toimistotyöläisiä vs. fyysistä työtä tekeviä, niin toimistotyöläiset ovat hoikempia. Tiedostavat, etteivät tarvitse paljon ruokaa koska eivät liiku. Vapaa-ajalla käyvät salilla.
Vierailija kirjoitti:
Paastoan 16-20 h päivittäin. Sitten syön töissä kasviksia yleensä kun maistelen, harvoin mitään leivonnaista mutta viimeksi söin muffinssin ja siivun leipää. Sitten kotona söin lihapullia, kasviksia, kananmunan ja raejuustoa. Olen siis laihtunut jo aika paljon mutta nyt muutoksena on tuo työ. Ap
Kovin pitkään et jaksa, jos tosiaan kävelet pelkästään töissä 18 000 askelta, ja lisäksi paastoat. Syöt liian vähän. Sopivasti muutaman kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Älä lähde siihen harhaan, että voit syödä mitä vaan koska teet raskasta työtä. Kävely on terveellistä, mutta ei sillä läskit lähde. Vain ruokavaliolla laihtuu.
Itse olen tehnyt pitkään fyysistä työtä, ja autottomana saan paljon myös hyötyliikuntaa. Kotitreenillä pidän yläkropan lihaksia kunnossa. Minulla on hyvä lihaskunto, mutta lihasten päällä on läskiä. Pitäisi olla tosi niukalla ruokavaliolla, mutta valitettavasti liikkuvan elämäntavan myötä tulee myös hyvä ruokahalu.
Jos katsot toimistotyöläisiä vs. fyysistä työtä tekeviä, niin toimistotyöläiset ovat hoikempia. Tiedostavat, etteivät tarvitse paljon ruokaa koska eivät liiku. Vapaa-ajalla käyvät salilla.
No en minä nyt herranjestas ala ahmimaan siksi että käyn töissä. Syön aika vähän. Yhden aterian päivässä + mitä töissä tulee syötyä ja se on aika vähän mitä töissä syön. Satavarmasti alle 600 kcal. Syön siis vuorokaudessa 1200-1500 kcal ihan max normaalisti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin pitkään et jaksa, jos tosiaan kävelet pelkästään töissä 18 000 askelta, ja lisäksi paastoat. Syöt liian vähän. Sopivasti muutaman kerran päivässä.
Kroppani on tottunut paastoon. Voin todella hyvin pätkäpaastolla ja siitä en kyllä luovu. Ap
Napsit väleissä mitä tarjolla on? Leivonnaisia lounaaksi? Hitto mitä soopaa, kyllä on jännä että ylipainoa kokonaiset 25kg.
Vierailija kirjoitti:
Napsit väleissä mitä tarjolla on? Leivonnaisia lounaaksi? Hitto mitä soopaa, kyllä on jännä että ylipainoa kokonaiset 25kg.
No johan on oletus. Leivonnaisia? En vedä kaksin käsin mitään. Syön yhden leivonnaisen joskus silloin tällöin, en joka päivä. En myöskään koko ajan napsi vaan jos tarvitsee välillä maistella lusikallisen verran vaikka keittoa. Sitä paitsi tuo ylipaino on tullut ihan muusta kuin tästä elämästä mitä nykyään elän. Olen jo laihtunut yli 20 kg siitä mitä painavimmillani vuosi sitten olin. Järkyty nyt siitäkin. Ap
No mulla kävi silleen että kun olin töissä missä tuli ihan työn puolesta kevyesti 15 000 askelta ja sen päälle koirakävelyt niin paino nousi 10 kiloa. Tämä johtuen siitä että ruokailurytmi muuttui ja itsetehty ruoka vaihtui työpaikkaruokalan lounaaseen mitä sitten mätettiin hevosen annos. Aina oli tarjolla jotain palaveripullia, synttärikakkuja ja tuliaiskarkkeja. Kotiin päästyä ei ollut aikaa eikä energiaa miettiä mitään ruoanvalmistusta. Työ oli fyysisesti rankkaa ja kun aikaisemmin kävin pizzeriassa kerran vuodessa niin nyt kävinkin pari kertaa kuukaudessa. Alkoholinkäyttö myös kasvoi huomattavasti kun oli kaikenmaailman pikkujouluja ja virkistyspäiviä ja työkavereiden kanssa käytiin terassilla. Aikaisempi treeni 5 krt/viikossa jäi väliin koska ei vaan enää työpäivän jälkeen jaksanut tehdä mitään.Eli ei kannata suoraan luottaa että pelkästään työpäivän kävelyt auttaisi hoikistumaan. Suurin painoarvo on sillä mitä syöt ja juot ja saatko levättyä tarpeeksi. Kun lopetin työt paino alkoi taas pudota takaisin entiseen mittaan, koska pystyn paremmin seuraamaan omaa ateriarytmiäni ja tiedän mitä syön, mulla on taas aikaa harrastaa liikuntaa eikä ole niitä ylimääräsiä palaverihpullia ja baari-iltoja. Pitseria reissutkin tippunut muutamaan kertaan vuodessa. Aika uskomatonta kuinka suuri vaikutus työyhteisöllä voi olla ihmisen elämäntapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kortisoli esim lihottaa. Kehon stressihormoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortisoli esim lihottaa. Kehon stressihormoni.
Huonosti nukkuminen myös.
En olettaisi mitään jos ei pysty seuraamaan syömistä objektiivisesti. Itselleni kävi nuorempana juuri niin, että töissä tuli jotain 15 000 askelta + kävely töihin + kuntosali. Paino ei kuitenkaan liikkunut mihinkään kun sen kompensoi ihan huomaamatta syömällä korkeakalorisia ruokia tai yksinkertaisesti vain enemmän.