Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lapsettomuushoidot maksaa?

Vierailija
12.07.2013 |

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta paljonko maksaa hoidot varsinkin yksityisellä puolella? Ollaan miehen kans jo pitkään yritetty lasta. Ikää kohta 37 vuotta. Alkaa oleen kohta liian myöhäistä. Siksi ollaan ajateltu syksyllä mennä yksityselle hoitoon mutta hinta arveluttaa koska taloudellinen ei mikään hyvä. Mulla kuitenkin säästöjä jonkun verran ja olen ajatellut ne siihen hoitoon uhrata ja mies myy autot pois jos ei riitä. Lapsen kaipuu on niin älytön että siitä maksaa jo melkein mitä vain.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin kannattanut ajatella niiden lasten hankkimista vähän aiemmin? Kaikki kun ei saa kaikkea elämässä. Onko mies vielä vanhempi? Ottaako julkinen puoli oikeasti hoitoihin tuon ikäisiä niin että kerta toisensa jälkeen tehdään raskaita hoitoja, jos sattuisi onnistumaan?

Vierailija
22/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:34"]

Olisiko kuitenkin kannattanut ajatella niiden lasten hankkimista vähän aiemmin? Kaikki kun ei saa kaikkea elämässä. Onko mies vielä vanhempi? Ottaako julkinen puoli oikeasti hoitoihin tuon ikäisiä niin että kerta toisensa jälkeen tehdään raskaita hoitoja, jos sattuisi onnistumaan?

[/quote]

Julkiselle puolelle saa lähetteen jos lapsettomuudelle löytyy hoidettavissa oleva lääketieteellinen syy. Myös ikäraja on olemassa ja kovin pitkästi yli 30-vuotiaille ei enää anneta hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan julkiselle ei nykyään tarvitse enää jonottaa mitään kahta vuotta! Mä sain aika tarkkaan tasan vuosi sitten mun yksityiseltä gyneltä lähetteen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin (pk-seutu) ja about kk myöhemmin oli jo meidän eka aika. Kaikki tutkimukset tehtiin ja nyt eka IVF (koeputki) - hoito meneillään. Ollaan alle 30-vuotiaita, mutta tiedän +35 vuotiaitakin pareja, jotka julkisella hoidoissa. Yksityisten hinnoista ei siis kokemusta, mutta julkisesta kyllä. Lääkekatto on nyt sen 610e tänä vuonna, ultrista jne. lääkärikäynneistä tulee aina polimaksu (olisko 27,50e?) ja sitten punktio tehdään päiväkirurgisena toimenpiteenä ja siitä tulee sitten oma maksunsa. Ihan hyvin selvitään, kun muusta elämisestä tingitään ja kaukomatkailut on unohdettu. Ja kyllä mahdollinen oma vauva on maailman paras motivaattori tähän hommaan <3

Vierailija
24/26 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minä yritettiin se vuosi kunnes soitin omalle ta:lle aikaa, lääkäri teki perustutkimuksen, kyselyt, laittoi labraan lähetteen ja erikoissairaanhoitoon. Saimme okl ajan 2kk päähän ja tässä välissä heinäkuu, milloin esh ei ota tällaisia "kiireettömiä". Siitä taival jatkui uusilla labroilla molemmille ja follikkeliultralla. Yks kierto meni ohi, mutta muuten aikataulu tiivis, koko aika joku vaihe menossa. Varsinaista hoitoa ei aloiteta ennen kartoituksia mihin naisilla menee luonnollisesti ainakin kuukausi. Pkl maksuja vasta maksettu 3 x n. 30€ yhteensä. Hyvä ja nopea hoitopolku julsisella. Toivo elää.

Vierailija
25/26 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:48"]Mieheni ja minä yritettiin se vuosi kunnes soitin omalle ta:lle aikaa, lääkäri teki perustutkimuksen, kyselyt, laittoi labraan lähetteen ja erikoissairaanhoitoon. Saimme okl ajan 2kk päähän ja tässä välissä heinäkuu, milloin esh ei ota tällaisia "kiireettömiä". Siitä taival jatkui uusilla labroilla molemmille ja follikkeliultralla. Yks kierto meni ohi, mutta muuten aikataulu tiivis, koko aika joku vaihe menossa. Varsinaista hoitoa ei aloiteta ennen kartoituksia mihin naisilla menee luonnollisesti ainakin kuukausi. Pkl maksuja vasta maksettu 3 x n. 30€ yhteensä. Hyvä ja nopea hoitopolku julsisella. Toivo elää.
[/quote]
Ta? Okl? Esh?

Vierailija
26/26 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi