Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lapsettomuushoidot maksaa?

Vierailija
12.07.2013 |

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta paljonko maksaa hoidot varsinkin yksityisellä puolella? Ollaan miehen kans jo pitkään yritetty lasta. Ikää kohta 37 vuotta. Alkaa oleen kohta liian myöhäistä. Siksi ollaan ajateltu syksyllä mennä yksityselle hoitoon mutta hinta arveluttaa koska taloudellinen ei mikään hyvä. Mulla kuitenkin säästöjä jonkun verran ja olen ajatellut ne siihen hoitoon uhrata ja mies myy autot pois jos ei riitä. Lapsen kaipuu on niin älytön että siitä maksaa jo melkein mitä vain.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan minkälaisia hoitoja tarviitte. Jos kyse on vaan siitä ettet ovuloi ja ovulaatio saadaan käyntiin pillereillö niin hintaa ei paljo tuu. Mut sit jos tarvii ivf:ää  niin se on kai 3000-4000e/ kerta

Makso mitä makso niin lapset tulee jokatapauksessa niin kalliiksi että jos ei oo varaa hedelmöityshoitoihin niin ei ol varaa siihen lapseenkaan. Esim minä saam joitovapalla 2500e KUUSSa vähemmän tuloja kuin jos olisin töissä. Puhumattakaan sitten isomman asunnon ja auton aiheuttamita kuluista sekä päivähoitomaksuista jne. 

Vierailija
2/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tällä hetkellä vielä töissä ulkomailla mutta syksyllä tulee suomeen. Joutuu olemaan varmaan pari kuukautta ilman töitä. Siksi  ajankohta vähän huono mutta en haluais enää odotellakaan. Itse en ole töissä ja mulla on hormonilääkitys kuukautiskierron säännöllistämiseksi. miestä ei ole vielä tutkittu että onko siinä vikaa.

T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella alussa muutaman satasen vuodessa, lähinnä lääkekuluja ja lääkärikäyntejä. Ei kuitenkaan niin paljon, että saisi lääkekaton täyteen. Jos mennään kaikki vaiheet läpi ja ivf:ään asti, lääkekaton täyttymisen jälkeen hintaa tulee viitisensataa per vuosi. Yksityiseltä puolelta en osaa sanoa hintoja.

Vierailija
4/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa voisi käydä lääkärillä lapsettomuuden vuoksi alkututkimuksissa ja saada ainakin jotain labratutkimuksia tehtyä etukäteen. Sillä tavalla säästäisi hieman ja voisi keskustella myös asiasta lääkärin kanssa. Esimerkiksi kilpirauhastutkimukset, sokeriarvot ja verenkuva voidaan tutkia hyvin terveyskeskuksessa. Ajan voi varata ihan lapsettomuuden vuoksi vaikka jatkohoidot haluaisikin yksityisellä.

Vierailija
5/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kokeilla ensin hermoratahierontaa tai vyöhyketerapiaa. Monet ovat saaneet apua niistä!

Vierailija
6/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selviätte "pehmeillä hoidoilla" niin inseminaatioon menee noin pari tonnia kaikkine hyvineen. Alkionsiirrot on sitten kallimpia, pelkästään yksi alkionsiirto (lääkitys, tutkimukset, keräys ja istutus) kustansi 2,5t€ - tosin siinä on mukana paljon niitä kertaluonteisia maksuja. Rahaa palaa, moni tuttu on piilottanut lapsettomuushoitojen maksut esim. asuntolainan yhteyteen. Mutta on se jokaisen taalarin arvoista.

Vierailija
7/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 20:32"]

Voisit kokeilla ensin hermoratahierontaa tai vyöhyketerapiaa. Monet ovat saaneet apua niistä!

[/quote]

joo lapsettomuuden kanssa elävänä sanon heti ; ei kannata. siis ei etteikö tuo auttaisi, mutta kannattaa heti rynnätä hoitoihin, ei niitä heti varmasti tarvi maksaa, tulevat tipotellen. kaikista pahin jos nyt sinnittelet poppakonsteilla, punaviineillä ja lymfaterapialla nelivitoseksi vain huomataksesi ettei miehellä ole ollenkaan siittiöitä/ ongelma olisi voitu korjata viisi vuotta sitten sopivilla lääkkeillä ! hhuh. lapsettomuus on myös aina kriisi, se pitää käsitellä mutta myös saada ohi, eli tuo epävarma eipäs-juupas-tilanne kannattaa katkaista ja yrittää hoitaa asia. ei ne lääkärit turhaan itteänsä ammattiin lue, jos naapurin av-mamman antama jalkahieronta antaa sinulle ihmeraskauden!

sori mutta näin lapsettomana vaan potuttaa semmoset jotka kommentoi tyyliin "ootko kokeillu kuviokelluntaa?".. niinku kaikessa poppakonsteissa ei sitten menis rahat !

eri asia jos lääkärit sanoo että "kattokaa ja yrittäkää vielä" niin sitten kaikki muut keinot käyttöön.

Vierailija
8/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai yksityiselläkin puolella tehdään ensin kaikki perustutkimukset, ennen kuin aletaan mihinkään rankkoihin hoitoihin. Mieheltä nyt kannattaisi ainakin ottaa simppatestit heti kättelyssä, että tietää kannattaako sua hoitaa vai onko ISCI vaihtoehtonne. Yksityisellä maksaa spermatesti ehkä 100euroa, mutta pitää kai olla ensin lähete. Tiedätkö ovuloitko, ootko tehny testejä?

Vierailija
9/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ICSI...

Vierailija
10/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos nyt varaisit heti ajan lääkäriasemallesi ja sieltä joko suoraan gynelle tai oman lääkärin kautta. Gyne tekee sulle tn heti ultran ja lähettää tarvittaessa labroihin. Miehelles tehdään sitten tutkimukset kun tulee Suomeen. Tn et julkiselta edes saa gyne aikaa ennen kuin miehesi on jo täällä.

Yksityisellä käynnistä jäi toki itse maksettavaa pitkä penni, mutta kiitos lääkekaton ja maksukaton, jotain rajoja sentään tuli vastaan :) Kannattaa googlettaa, en viitsi heittää hinta-arvioita, kun omista hoidoista aikaa.

Me tehtiin niin että kävin yksityisellä 1-2 kertaa kuukaudessa ultrassa. Mulla oli lapsettomuuden syy tiedossa, niin sitten seurattiin ovulaation kehitystä. Siihen tueksi sitten saatiin hormonipiikkejä. Ultrakäynti maksoi jotain 70€/kerta (omavastuu).

Jos saat kierronsääntelyyn pillereitä, niin ovat varmaan Teroluteja? Jos, niin muistathan että noi ei saa aikaiseksi mitään muuta kuin kuukautistyhjennyksen. Eivät auta ovuloinnissa.

Todennäköisesti saat aluksi testattavaksi Clomifen- pillerit, jotka auttavat munasolujen kehittymisessä. Niiden kanssa tärkeintä on seurata että irtoaa vain 1 munasolu.

Ovulaation seurantaan tehokkainta minusta on aamulämmön mittaaminen. Sen voit aloittaa nyt jo miehen poissaollessa. Ala pitää excel taulukkoa aamulämmöistäsi. Mittaa mielellään pepusta (jotta tulee tarkka) ja joka aamu ennen ylösnousua. Ala tarkkailla myös mahdollista ovislimaa (venyvää).

Tsemppiä! Kyllä sä vielä lapsen saat. Jos et biologista, niin sitten vaikka adoptoitte.

Vierailija
11/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 18:19"]

No sehän riippuu ihan minkälaisia hoitoja tarviitte. Jos kyse on vaan siitä ettet ovuloi ja ovulaatio saadaan käyntiin pillereillö niin hintaa ei paljo tuu. Mut sit jos tarvii ivf:ää  niin se on kai 3000-4000e/ kerta

Makso mitä makso niin lapset tulee jokatapauksessa niin kalliiksi että jos ei oo varaa hedelmöityshoitoihin niin ei ol varaa siihen lapseenkaan. Esim minä saam joitovapalla 2500e KUUSSa vähemmän tuloja kuin jos olisin töissä. Puhumattakaan sitten isomman asunnon ja auton aiheuttamita kuluista sekä päivähoitomaksuista jne. 

[/quote]

Kuulostat tyhmältä.  kannattaisi uudestaan miettiä niitä lapsia, vaikka on varakas ei välttämättä ole hyvä kasvattaja. 

Vierailija
12/26 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä gynekologilla kävin keväällä kun kierto venähti pitkäksi. Kuukautiset käynnistettiin Teroluteilla. Tarkemmin ei ole tutkittu kuin ultrattu ja luulen että ovuloin. joskus voi jäädä kertoja myös väliin. Miehen reissutöiden takia venytin pitkään lasten hommaamista ja eipä se sitten ollutkaan helppoa kun yrittää tulla raskaaksi. Tosiaan mies on vielä tutkimatta. Itse paljon olen myös siellä ulkomailla niin ei tässä ole voinu vielä niitä hoitoja aloittaa, kun miehen pitää olla ensin kirjoilla suomessa, että lapsettomuushoitojonoon edes pääsee. Kauankohan yleiselle puolelle joutuu jonottamaan? Syyskuussa vasta mahdollista. Tosi piinaavaa tämä odottaminen, kun syytä ei tiedä miksi en raskaudu.

ap

Vierailija
13/26 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella jono on ollut jopa parisen vuotta. Tosin iäkkäämmät on pyritty ottamaan mahdollisimman pian, jottei aika lopu kesken. Ensin tosin pitää terveysasemalla tehdä jotain peruslabroja ja siemennesteen tutkimus ennen kuin hyväksyvät lähetettä erikoissairaanhoidossa. Kannattaa käydä terkkarissa juttelemassa ja selvittämässä. Yksityinen puoli hoitaa lapsettomuushoidot huomattavasti rivakammalla aikataululla. 

Vierailija
14/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sen kertoisinkaan. Olemme (minä ja vaimoni ) kaikki rahamme opintolainoja myöten  sijoittaneet lapsettomuus hoitoon. Olen muurannut monta savupiippua, rakentanut mökkejä ympäri isänmaata saadakseni rahaa lapsettomuus hoitoon 1990 luvulla. Joka kerta ( 8kertaa ) kun kuukautiset tuli oli meillä hautajaiset. Rahat meni piikkeihin ja hormoonihoitoihin ei vain tärpännyt.Kun rahat  ja usko loppu luovutimme ja totesimme että ei meille lapsia ole tarkoitettukaan. Heitimme pyyhkeen kehään, annoimme periksi, unohdimme koko asian. Vuoden päästä viimeisestä koeputkihdelmöityksestä ja hoidosta vaimoni ilmoitti odottavansa esikoista ilman mitään lääketieteellistä apua. Tänä päivänä 18 vuotta myöhemmin meillä on kaksi ihanaa tytärtä. ps oliko hormoonihoidosta apua sitä en voi tietää, mutta ressi, kiire ja liika yrittäminen on mielestäni syy moneen lapsettomuuteen. Voin olla väärässäkin....

terveisin onnellinen isä

Vierailija
15/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sen kertoisinkaan. Olemme (minä ja vaimoni ) kaikki rahamme opintolainoja myöten  sijoittaneet lapsettomuus hoitoon. Olen muurannut monta savupiippua, rakentanut mökkejä ympäri isänmaata saadakseni rahaa lapsettomuus hoitoon 1990 luvulla. Joka kerta ( 8kertaa ) kun kuukautiset tuli oli meillä hautajaiset. Rahat meni piikkeihin ja hormoonihoitoihin ei vain tärpännyt.Kun rahat  ja usko loppu luovutimme ja totesimme että ei meille lapsia ole tarkoitettukaan. Heitimme pyyhkeen kehään, annoimme periksi, unohdimme koko asian. Vuoden päästä viimeisestä koeputkihdelmöityksestä ja hoidosta vaimoni ilmoitti odottavansa esikoista ilman mitään lääketieteellistä apua. Tänä päivänä 18 vuotta myöhemmin meillä on kaksi ihanaa tytärtä. ps oliko hormoonihoidosta apua sitä en voi tietää, mutta ressi, kiire ja liika yrittäminen on mielestäni syy moneen lapsettomuuteen. Voin olla väärässäkin....

terveisin onnellinen isä

Vierailija
16/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin onnellinen isä

Vierailija
17/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin onnellinen isä

Vierailija
18/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu ja järjen riemuvoitto taas näitä!

Tehkää palvelus ja ÄLKÄÄ menkö hoitoon! Onneksi ette sentään julkiselle mene, siellä ei kyllä noin vanhoille enää hoitoa annettaisikaan.

Vierailija
19/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä hankaloittaa raskautumista jos mies ei ole edes samassa maassa. Kokeilisin kuitenkin ovulaatiotesteillä ensin muutaman kierron täsmäyrityksiä ennenkuin lähtisin hoitoon. Sama tilanne oli täällä , mies AINA reissussa ovulaation aikoihin, onneksi sen kerran osuttiin oikeeseen aikaan :).

Vierailija
20/26 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittanut miehen kanssa lapsettomuushoidot 23-vuotiaana, oli rankka prosessi. En sano pahalla, mutta tuon ikäisenä tuskin enää jaksaisin sitä mitä kaikkea voi olla edessä. Sitä paitsi lapsettomuushoitoja harva pystyy/jaksaa vain "vetäisemään putkessa" menemään, välillä tarvitaan lepotaukoja ja ehkä vuosienkin välejä toipua menetyksistä ja pettymyksistä. Minä en jaksaisi jos taustalla painaisi ajatus, että kohta vuodet loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi