Olisiko tälle palvelulle kysyntää? Tulisitko itse?
Mietin jos perustaisin sellaisen aikuisten päiväkodin/ rentoutumistilan . Yleisissä tiloissa olisi kiipeily seinät , ruokailutilat, ja sellaiset katosta roikkuvat isot pallo tuolit, minkä kopan voisi sulkea jos haluaa olla ihan rauhassa tai kuunnella siellä musiikkia. Yhdessä huoneessa olisi mahdollisuus askarrella, maalata, ommella ompelukoneella, ja tehdä savitöitä. Toisessa huoneessa olisi joogaa varten mattoja lattialla ja tunnelmallinen musiikki.
Kolmannessa huoneessa olisi rummut ja muita soittovälineitä.
Neljännessä huoneessa olisi isoja säkkituoleja ja sohvia ja valkokankaalta tulisi Disney elokuvia. Oma k16-18 puoli olisi erikseen ja sieltä tulisi aikuisten elokuvia.
Viidennessä huoneessa saisi leipoa erilaisia herkkuja opastetusti tai yksinään.
Kuudennessa huoneessa olisi sermein erotetut työtilat ja minijääkaapit mihin tuoda omat eväät.
Hinta olisi 10 euroa koko päivältä ja siellä vietetyn ajan saisi itse päättää.
Kommentit (55)
Sä voisit ap myydä tätä aikuisten päiväkoti -palvelua TE-toimistolle ja heidän pitkäaikaistyöttömille asiakkailleen. Onhan tämä kivempaa kuin joku kuntouttava työtoiminta.
Vierailija kirjoitti:
10e päivä? Salli mun nauraa!
Niin et ilmaseks joku vaan pitää tollasta? Ei tuo 10 e oo paha tosta kun voit olla siel vaikka 8 tuntia, ja noin monta eri mahdollisuutta mitä ap tossa kuvaili...
Kyllä mä itse menisin ja laittaisin lapsen sinne Disney huoneeseen ja kiipeilyhuoneeseen ja menisin ite pallotuoliin rentoutumaan :D
Olisiko siellä vartijoita? En tosin tiedä olisiko kuitenkin turvallisempi olo ilman niitä.
Toi voisi olla menestys työpaikkojen kehitys ja virkistyspäivissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin et ilmaseks joku vaan pitää tollasta? Ei tuo 10 e oo paha tosta kun voit olla siel vaikka 8 tuntia, ja noin monta eri mahdollisuutta mitä ap tossa kuvaili...
Kyllä mä itse menisin ja laittaisin lapsen sinne Disney huoneeseen ja kiipeilyhuoneeseen ja menisin ite pallotuoliin rentoutumaan :D
Ei, vaan AP menee konkkaan jo heti ensimmäisenä päivänä tuolla hinnalla. Siihen on syynsä miksi tällaiset maksaa.
10€/päivä jos ajattelis että tuolla kävis vaikka 30 ihmistä päivässä niin tienaisi 300€/päivä eli noin 10000€/kk.
Paikalla pitäisi olla aina yksi ohjaaja eli olisiko 3 työntekijää (aamuvuoro/iltavuoro/viikonloput)joista yksinkerrallaan paikalla. Palkkakulut siis noin 10000€/kk.
Kun huomioi tilojen vuokrakulut, investoinnit ym niin aika paljon pitäisi olla kävijöitä.
Asunnottomille tuo olis kätevä paikka nukkua päivä kympillä lämpimässä.
Mä en ainakaan enempää suostuisi maksamaan tommosesta. Jos tilaan kerran mahtuu ja pääsee monta samaan aikaan, jos vaikka päivässä käy 20 niin se on jo 10x20, jos viikossa sama määrä, niin se on jo 1400/viikko tuloa.
En tulisi. En todellakaan haluaisi hengata muiden tyyppien kanssa vapaahetkiäni ja pystyn tekemään lähes kaikkea kotonakin. Typerä ajatuskin jo!
No joo, kympin päivähinnalla tuskin maksat edes tuollaisen tilan vuokraa. Ja tuonnehan pitäis palkata henkilökuntaa, ostella niitä rumpuja ja soittimia, roikkuvia pallotuoleja jne. Ootko ap. joku eurojaskan päävoiton voittanut vai mistä meinasit rahaa hankkia tuollaiseen?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miks ei tälläsiä paikkoja ole jo!
Maksua vain kymppi päivässä ei riitä kattamaan kustannuksia.
Mikä ajatus tuossa siis olisi? Minkä takia minun pitäisi olla tuolla, kun voin olla kotonakin? Voin leipoa ja tehdä ruokaa kotona, syödä, istua mukavasti, katsoa telkkarista itseäni viihdyttävää ohjelmaa, kuunnella musiikkia, maalata, askarrella, ommella ja ihan mitä vain. En ymmärrä.
Ei kiitos. Pystyn tekemään kotona suurinta osaa asioista ja täällä ei ole vieraita tyyppejä hörhöilemässä.
Vierailija kirjoitti:
10€/päivä jos ajattelis että tuolla kävis vaikka 30 ihmistä päivässä niin tienaisi 300€/päivä eli noin 10000€/kk.
Paikalla pitäisi olla aina yksi ohjaaja eli olisiko 3 työntekijää (aamuvuoro/iltavuoro/viikonloput)joista yksinkerrallaan paikalla. Palkkakulut siis noin 10000€/kk.
Kun huomioi tilojen vuokrakulut, investoinnit ym niin aika paljon pitäisi olla kävijöitä.
Asunnottomille tuo olis kätevä paikka nukkua päivä kympillä lämpimässä.
Ja tuosta kuukauden kymppitonnin liikevaihdosta 2400€ Alvi tilitystä, loput meneekin sit tilavuokraan ja sen jälkeen jääkin ainoalle työntekijälle palkka vajaaksi, nyt hei valoja päälle !
Minulla on kotona kaikki tuo joten nykyisellään ei kiinnosta. Jos olisi puutyöverstas koneineen, niin sitten toinen juttu.
Miksi ihmeessä menisin tuollaiseen paikkaan ja vielä maksaisin siitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Pystyn tekemään kotona suurinta osaa asioista ja täällä ei ole vieraita tyyppejä hörhöilemässä.
Just meinasin sanoa samaa, kiipeilyseinää meillä ei ole mut muuten kyllä.
Eli en tulis.
Vierailija kirjoitti:
No joo, kympin päivähinnalla tuskin maksat edes tuollaisen tilan vuokraa. Ja tuonnehan pitäis palkata henkilökuntaa, ostella niitä rumpuja ja soittimia, roikkuvia pallotuoleja jne. Ootko ap. joku eurojaskan päävoiton voittanut vai mistä meinasit rahaa hankkia tuollaiseen?
Mulla on tiistain eurojackpotti vetämässä ja oon suunnitellut kaikkea. Mm ostan k kauppoja ja myyn halvemmalla ja perustan paljon juttuja köyhille Tampereella Turussa ja Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10e on vitsihinta tuosta. 100e kuulostaa realistisemmalta tänä päivänä.
En ymmärrä miks ei tälläsiä paikkoja ole jo!