Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuistuneet poikatytöt, mitä teette nykyään työksenne?

Vierailija
11.07.2013 |

Jännityksellä seuraan nuorimmaiseni kusivuotiaan tyttöni leikkejä. Ihan samanlainen etanoiden keräilijä, lätkätyttö ja poikaporukassa isoveljensä kanssa puihin kiipeilijä tuntuu olevan kuin minä pienenä. Toinen tyttöni taas leikkii äidin mekoilla ja meikeillä ja on ihan perinteinen tyttöleikeissä mukana pyörivä.

Minusta tuli isona raksainsinööri, mitäs muista poikatytöistä tuli? Voinko jo nyt leikkimielisesti ootella insinöörini kasvavan vai onko vielä mahdollisuuksia muihinkin ammattivaihtoehtoihin tyttöni kohdalla?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymmentäseitsemän, kiitos asiallisesta ja perustellusta vastauksesta jonka harva jaksaa femakolle kirjoittaa. Väitän silti ettei poikatyttöys ole tietenkään sama kuin ADD/ADHD-diagnoosi eikä välttämättä velvoita lasta saamaan mitään diagnoosia... Tietenkin erilaisuus voi houkuttaa koulussa kiusaajia mikä puolestaan voi johtaa vakaviin ongelmiin!! Ei tässä niin feministejä olla että pikku Helga puetaan rengaspanssariin ja sanotaan että kestä kuin nainen näytä että sinulla on munasarjat. Nöyrimmät anteeksipyyntöni niille jotka tyttönsä Helgaksi nimeävät. Mutta lasta pitää silti huolehtia ettei kiusatuksi tule minkään tuommoisen takia.

Ihanaa että toinen tyttösi nauttii prinsessana olosta! Vaaleanpunainen tuossa viestissäni palveli ehkä hieman ironisessa tarkoituksessa. (Itse jaksoin kymmeneen ikävuoteen asti ärsyyntyä tyttöjen väreistä minkä jälkeen kaikki valitsemani on pinkkiä ollut...)

Kiitos 38 tunnustuksesta, ja harvoin minua, femakkoa tuosta ollaan suomittu, oletusarvo on että feministit heittävät kaiken in your face! :D

Vierailija
42/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:18"]

piti kirjoittaa RAKASTAA mekkoja, ei raasta :)

[/quote]

viestin sisältö muuttuu yhden kirjaimen ansiosta stereotyyppiseksi raivofeministin nuoruusvuosikuvaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se kiltti insinööri tuolta taaempaa, eli en ole ollut poikatyttö. Mutta nukeista en tykännyt koskaan, sen sijaan hoivasin nalleja. Minä olin kuitenkin ainoa tyttöpuolinen lapsenlapsi toiselle mummolle, toisella mummolla meitä oli kaksi, mutta se toinen oli aikuinen jo syntyessäni. Mulle siis kannettiin nukkeja urakalla, mutta en niillä leikkinyt. Eli tämän viestin tarkoitus on kertoa, että itse lapsi valitsee sen millainen on. Minä kuitenkin rakastin nukenvaunuja, joissa oli nalle. 

Yksi tuntemani poikatyttö on siivooja ja kyllä noita työttömänäkin on ollut. Ei tästä ketjusta voi päätellä muuta, kuin että millaiset ihmiset tähän kysymykseen vastaavat. 

Vierailija
44/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäjä.

Vierailija
45/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö.

Vierailija
46/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:23"]

Yksi tuntemani poikatyttö on siivooja ja kyllä noita työttömänäkin on ollut. Ei tästä ketjusta voi päätellä muuta, kuin että millaiset ihmiset tähän kysymykseen vastaavat. 

[/quote]

tilastot & gallupit nyt yleensäkin

itse olen hammasteknikko ja rakastin he-man-piirrettyjä yli kaiken.

Vierailija
47/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upseeri.

Vierailija
48/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkatoimistovirkailija, naisia tällä alalla varmaan 98 % eli ei kovin miehinen ammatti tullut :D

Vierailija
49/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:15"]

Sinulle nro 30.

Minulla on kokemus kahdesta tytöstä ja kahdesta pojasta, neljästä lapsesta siis yhteensä.

Esikoinen oli se sellainen poikatyttö. Aivan valtavan villi, vauhdikas. Ei häntä voinut laittaa mihinkään vaaleanpunaiseen tyttömekko-muottiin, hän paukkui ulos kaikesta.

Olin oikeasti helisemässä lapsen kanssa. Hän oli aivan mahdoton. Kyse ei ollut siitä, että leikki ja touhusi niin vauhdilla, vaan siitäkin, että oli täysin pitelemätön, erittäin vahvatahtoinen ja minä kuitenkin vain ihminen, kahden lapsen nuori yksinhuoltaja ja erittäin kovilla muutenkin.

Elämä sen lapsen kanssa oli jatkuvaa riitelyä, uhmaa, rajojen asettamista, niistä pitämistä, niiden uhmaamista, ja huutoa, huutoa.
En osannut muuta, en jaksanut muuta.

Tuke ei tullut. Syyllistettiin. Olin liian sitä enkä tarpeeksi tätä.

Ja yritin vain selvitä arkipäivästä toiseen.

Tilanne helpotti sen suhteen aikaa myöten, että löysi harrastuksia, partio, vpk, ja mitä kaikkea muuta vielä, en edes muista enää. Viikossa oli yksi päivä kun ei harrastusta ollut. Muut päivät meni, eikä mitään matalalentoa vaan vauhdilla, lujaa ja korkealla ja kovalla metelillä.

opettajat raastoi hiuksia päästään, syyllistivät, naapurit kävi haukkumassa kun meillä huudettin aina vaan. Uhkasivat lastens. ilmoituksilla, mässyttivät kun on kyse vain lapsesta ja niin edelleen.

Ei siihen lapseen kesksutelut eikä perustelut tehonneet.

Aikuisena hän sai diagnoosin.

ADHD.

Ja lääkityksen.

Oli helpottunut itsekin, löytyi nimi keskittymiskyvyttömyydelle, vauhdille, levottomuudele.

On kuitenkin lukion käynyt, kaikkien niiden harrastustensa lisäksi. Ja opiskelee agrologiksi.

Olen miettinyt, missä se likka nyt olisi, miten pitkällä, ellei keskittymiskyvyttömyyttä ja levottomuutta olisi ollut, Kun niistäkin huolimatta onnistui koulunsa käymään. Hänen täytyy olla varsin älykäs, kun on kaikesta huolimatta tässä tilanteessa.

Mutta sitten on tämä toinen tyttö, kuopus.

Juuri sellainen vaaleanpunainen, helmiä ja pinnejä itseensä ripustava, peilin edessä aikaansa kuluttava tyttö, kun nro 30 kauhistelee.

Miksi en antaisi hänen nauttia hello kittyistä ja vaaleanpunaisesta, kukkasista ja perhosista, koska hän on sitä?! En minä häntä muottiin laita. Hän raastaa mekkoja. Miksi pukisin collariasuun, sama kuin tunkisin käärmettä pyssyyn. Kun ei niin ei.

Ei kait kyse ole siitä, että tytöstä ollaan muovaamassa sitä ja pojasta tätä eikä anneta olla tai vaaditan jotain mitä lapsi ei ole. Jos tyttö rakastaa prinsessana oloa, on väärin vaatia häntä johonkin muuhun. Rohkaista voi, jos puuhun kiipeäminen ei innosta, niin edes ajamaan polkupyörällä.

'ja poikatyttö vähän hillitsemään, edes jarruttamaan alamäessä tai käyttämään kypärää.

[/quote]

Kirjoitat aivan ihanasti ja selvästi rakkaudella !  Mulle tuli kyyneleet silmiin lukiessani kirjoituksesi.

Vierailija
50/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän pyrin kunnanvaltuustoon mutten päässyt ja turhautuneena tuikkasin rintaliivini tuleen.

Vierailija
51/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 tässä taas hei! En ole vastannut vielä alkuperäiseen kysymykseen. Olen ammatiltani kirjastonhoitaja. ;) :)

Vierailija
52/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolinta-alalla. Vaikka siellä paljon on miehiäkin, niin työpaikkani on hyvin naisvaltainen. Olen aika naisellinen (tai ehkä enemmänkin tyttömäinen) nykyisin, poikamaisuudesta ei tietoakaan. Vaikka yksi lapsuuteni kohokohdista oli, kun sain uimahallissa avaimen poikien pukkariin, niin pojalta näytin :)

Vierailija
53/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan yliopistolla humanistista alaa. Koleegoistani 9/11 on miehiä.

Vierailija
54/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikatyttö on poikamainen tyttö, muistuttavatko hevostytöt hevosia?

Vierailija
55/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laborantti, viis vaille valmis insinööri. Tykkään kyllä kauniista vaatteista ja blingistä, vaikkei sitä uskoisikaan kun minua katsoo arkena..

Vierailija
56/98 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti

Vierailija
57/98 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dippainssi.

Vierailija
58/98 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 20:37"]

Kahden IT-alan yrityksen omistaja ja vetäjä :-D. Vain miehiä palkkalistoilla.

[/quote]

Aika sovinistista, eikö naisen pitäisi palkata enemmän naisia, kun kuitenkin tietää että naiset ovat yhtä hyviä.

Vierailija
59/98 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mua ärsyttää naiset, jotka sanoo tulevansa paremmin toimeen miesten kanssa? Onko naiseudessa sitten jotain hävettävää tai heikkoutta? Ei mun mielestä, päinvastoin.

Vierailija
60/98 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 20:32"]

Jännityksellä seuraan nuorimmaiseni kusivuotiaan tyttöni leikkejä. Ihan samanlainen etanoiden keräilijä, lätkätyttö ja poikaporukassa isoveljensä kanssa puihin kiipeilijä tuntuu olevan kuin minä pienenä. Toinen tyttöni taas leikkii äidin mekoilla ja meikeillä ja on ihan perinteinen tyttöleikeissä mukana pyörivä.

Minusta tuli isona raksainsinööri, mitäs muista poikatytöistä tuli? Voinko jo nyt leikkimielisesti ootella insinöörini kasvavan vai onko vielä mahdollisuuksia muihinkin ammattivaihtoehtoihin tyttöni kohdalla?

[/quote]

Minusta tuli todennäköisesti sinunkin jossain määrin tuntema media-alan ammattilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi