Aikuistuneet poikatytöt, mitä teette nykyään työksenne?
Jännityksellä seuraan nuorimmaiseni kusivuotiaan tyttöni leikkejä. Ihan samanlainen etanoiden keräilijä, lätkätyttö ja poikaporukassa isoveljensä kanssa puihin kiipeilijä tuntuu olevan kuin minä pienenä. Toinen tyttöni taas leikkii äidin mekoilla ja meikeillä ja on ihan perinteinen tyttöleikeissä mukana pyörivä.
Minusta tuli isona raksainsinööri, mitäs muista poikatytöistä tuli? Voinko jo nyt leikkimielisesti ootella insinöörini kasvavan vai onko vielä mahdollisuuksia muihinkin ammattivaihtoehtoihin tyttöni kohdalla?
Kommentit (98)
Kunhan ei tule mikään verorahoja "yliopistolla" tuhlaava naistutkimuksen opiskelija femakko.
Kahden IT-alan yrityksen omistaja ja vetäjä :-D. Vain miehiä palkkalistoilla.
Asiantuntijana lakiasioissa julkishallinnossa, kauppatieteilijä koulutukseltani.
Eli en juokse harppia ostamaan, vaan jatkan jännittämistä, mihin suuntaan kiinnostus herää.
Minä leikin legoilla, palikoilla, pikkuautoilla... Rakentelin huoneet täyteen sellaisia kaupunkeja, joissa meni tiet ja tunnelit mun hienoille autoille. Kesäisin rakenneltiin poikien kanssa majoja.
terv. arkkitehti :)
kotiäitinä tällähetkellä, mutta ammatiltani oon raksamaalari :) penskana lempparipuuhaa oli kaikenlainen askartelu, piirtely ja värittely.
EU-virkamies asiantuntijatehtävissä.
Paperi- ja sellutekniikan DI. Olen töissä metsäteollisuudessa. Aiemmin olin tuotantolinjalla tuotekehityshommissa, nykyään tukitoiminnoissa.
Lääkäri myös, mutta enimmäkseen töissä alan tutkijana.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 20:37"]
Kahden IT-alan yrityksen omistaja ja vetäjä :-D. Vain miehiä palkkalistoilla.
[/quote]
Siis häh? :-D Mistä nuo alapeukut? Vain miesten palkkaamisestako? Osaavimmat tietysti palkataan ja aina taitavammat kuin itse on. Sillä reseptillä menestyy. :-DDD
Minäkin olen insinööri - mutta olin kiltti ja hiljainen lukemista rakastava tyttö, kaukana poikatytöstä. Sen sijaan yhdestä lapsesta tuntemastani tytöstä, joka jossain vaiheessa julisti olevansa poika, on tullut pyskiatrinen sairaanhoitaja.
Kauppatieteilijä, joka haaveilee lääkärin ammatista :)
Mä olen täysin miesvaltaisessa työpaikassa sihteerinä :)