Vauva vuodelle 2014 / 2015
Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.
Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.
Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?
Terkuin Cecilia
Kommentit (261)
^Mietin ihan samaa, että näkeekö muut fb:ssä jos tuohon ryhmään liittyy jos se kerta on julkinen. En haluaisi, että kaikki kaverit ja tutut näkee, että olisin tuon nimiseen ryhmään liittynyt kun on haluttu pitää tämä vauvahaave vielä meidän salaisuutena.
Täällä ei ole tapahtunut mitään uutta tai merkittävää. Olen lähinnä yrittänyt keskittyä urheiluun ja töihin.
En muista olenko jo kertonut, mutta me siis miehen kanssa kuumeillaan esikoista. Ensi viikon keskiviikkona lähtee viimeinen rengas pois ja sitten aletaan lopultakin jännäilemään.
ei oo julkinen, se on suljettu. eikä ilmeisesti näy kellekään =)
toivotaa et ei näy :) ja ne ketkä ei siin ryhmässä oo ni tännekin tiedoks et tääl alko kuukautiset ja miehenkaa melkee järjestettiin juhlat sen takia xD nyt voi alkaa tehtailu ihan kunnolla :) eilen käytii hakemassa siskon 2vk vanhoista kaksosneideistä vähä vaava kuumetta :) ja on se jännää ku kaikki painostaa meit tekee vauvaa ja sit ite ootvaa et ei täs nyt mitää vaavoja enää :)
Hei kaikki! Mahtuisko yksi kuumeilija lisää? Lapsia ennestään kaksi 3v ja 1v8kk. Kolmatta nyt kuumeilen :) yritystä ei vielä ole, kun mies vähän jarruttelee. Kovasti myös mietitään jaksaako kolmatta tähän putkeen, kun on muutenkin pienellä ikäerolla kaks aiempaa :)
Mahtuu mukaan tottakai. Mun täytyy illalla uusia meidän listaa hitusen.
Täällä kp 16/? edelleen yk 1.
Mahassa tuntuu oudon menkkamaisia kipuja jo 2-3 päivän ajan. Turvotusta ja paineentunnetta. kp 14 tuli ihmeellinen venyvä ja kirkas limaklöntti, pikaisella googlauksella ilmeisesti kananmunalima eli ovislima kyseessä?
Tässä jännitellään nyt. Peitto on heilunu joka päivä.
Kaksi viikkoa ei oo koskaan tuntunu niin pitkältä, kuin nyt. Siis siihen, että pääsee testailemaan.
Pöntiäinen Meillä syntyi kolmas samassa kuussa kun esikoinen täytti 4 ja toinen oli 2v 4 kk ja hyvin mennyt! Siinä samassa sopassa kun ne muutkin...ja hyvin kärsivälliseksi oppinut tämä meidän kolmas ihmeemme! Nyt kolmas täytti 1 v 6 päivää sitten ja kovasti yritetään neljättä tähän seuran jatkeeksi! ;)
Yksi uusi kuumeilija ilmoittautuu joukkoon! Meillä on tytöt 3v 2kk ja 1v 2kk, eli kolmas olisi toiveissa nyt. Yritetty lokakuusta saakka ja karvas pettymys ollut joka kuukausi :/
Millimamma ja Nannat: kivaa,että teilläkin pienellä ikäerolla lapset! Me ollaan meidän suvusta/kaveripiiristä ainoot, joilla lapset pienellä ikäerolla ja kukaan ei varmastikaan ymmärrä, jos tämä kolmonen nyt päätetään alkaa tosissaan yrittämään :D aika hyvin olen saanut miehelle puhuttua, kuinka ihanaa se olis!
Meillä tosiaan kaksi poikaa ja ollaan 26v ja 27v ja naimisissa kohta neljättä vuotta :) tyttö olis toiveissa, mutta eihän sitä voi koskaan tietää kumpi sieltä tulee :)
Niin ja tsemppiä kaikille, jotka tosissaan jo yrittävät! :) mä olen viimeks käyttänyt e-pillereitä jonkin aikaa kuopuksen syntymän jälkeen, mutta ne pisti hormonitoiminnan niin sekasin, että päätin lopettaa ne. Sen jälkeen ei muuta ehkäisyä kuin "keskeytys" vaikkei tota ehkäisyksi voi sanoa :D siitä huolimatta en ole tullut raskaaksi ja kierto muuttunut aika säännölliseksi n. 24-28pvä. Toivottavasti tuo mies lopettais turhan jahkaamisen ja alettais hommiin! ;)
Heips täältki uusille tulokkaille :) ja jokaiselle iloista mieltä makkariin ja paljon tsemppiä plussaviivoille :)
meil loppu tää yritys näköjää tähä ku ekat kuukautiset alko xD minuu ällöttää kaikki ajatukset mikä liittykää makuuhuoneeseen xD no kait Tää tästä tasaantuu kuha saa hormonit tasaantuu x D
Se on kyllä musertava kun kuukautiset alkaa pikupiipero85, kun lasta toivoo niin se tuntuu aina kauhealta kun ne alkaa tai nähdä se negatiivinen tikku... =(
Kiva tosiaan kun tällä on porukkaa joka lähtöön, ensimmäistä toivoavista ihan tähän mun nelkkutoivoseen ja ehkä täällä oli joku joka toivoili vielä useampaa?
Pöntiäinen meillä muutama tuttu tietää ettei haluttais vielä lapsi ja ne on silmät suurena kattonu ja kommentoinnu että ei kai kuitenkaan vielä...? No enpä oo sitä sit enää kommentoinnu...kyllä sitä sit tulee sitä kritiikkiä jos/kun tärppää...jos nyt tärppäis kolmen kierron sisällä niin se tarkottais meillä ettei edes vanhin lapsemme ois 6 vuotias kun syntyis neljäs...mun äiti aina naureskelee ettei ikinä ois uskonu et hänen 2 lasta sais niin monta lasta että tuntuis siltä että pienen päiväkotiryhmän kaa ois liikkeellä kun kaikki on mukana, mun siskolla siis 4 lasta...
Se on kyllä kurjaa, kun odottelun jälkeen tietää ettei olekkaan raskaana! Enkä voi kuvitellakaan miltä tuntuu, jos siihen menee kauan aikaa :(
Millimamma: Ihanaa että sulla on sisko, jolla myös paljon lapsia! Pystytte tukemaan toinen toistanne ja jos ei muuta, niin ainakin ymmärtämään :) odotan kauhulla/innolla niitä reaktioita, sitten jos tästä joskus pääsee kertomaan :D olen toitottanut kaikille, että nyt tällä hetkellä riittää nämä kaksi ja katotaan sitten joskus myöhemmin, jos vaikka jaksais taas kaks pyöräyttää :D noh, vauvakuumeellehan ei voi kait mitään ;)
Todellakin mukava, kun meitä löytyy näin paljon erilaisia! Kaikilla kuites sama tavoite :)
Hei kaikille!
Olin reissussa viime viikonlopulla ja tällä viikolla kiitos töiden on illat menneet kaikissa muissa asioissa kuin netissä. Joten onpa mukavanähdä kuinka paljon tänne on tullut kommentteja ja mukava lukea teidän ajatuksia!
Mulla alkoi tosiaan viime viikolla menkat, vaikka oireita oli vaikka ja mitä eikä suurin osa mitään mielikuvituksen tuotetta. Ehkä oma kroppa on sitten vain sen verran erilainen kun olen vuosikausia pillereitä syönyt ja nyt en syökään. Nyt on menossa kp 10/28-33.
Meillä toivotaan ensimmäistä lasta ja minun puolesta tätä ekaa olisi saatu alkaa yrittämään 1,5 vuotta sitten. Mies empi ja kyllähän se harmitti. Varmistin aika monta kertaa meidän suhteen aikana, että onko niin, että hän ei ollenkaan halua vai haluaa myöhemmin. Ettei käy silleen, että "ehei, en halua ollenkaan lapsia". Joka kerta vakuutti haluavansa, mutta ei ihan vielä (ollaan nyt molemmat 33 v.).
Viime kesänä sit sovittiin, että jätän pillerit pois ja yrityskertoja (=kuukausia) on nyt ollut 2-3 kpl vähän laskutavasta riippuen. Olin välillä sairas eikä silloin yritetty lääkkeiden vuoksi. Viime menkat oli karvas pettymys, nyt vähän taas toivoa alkaa nosteleen päätään, kun päivät kuluu. Saas nähdä miten ensi viikolla ajat ja fiilikset käy yksiin, kun monesti työpäivän jälkeen olen usein aika väsynyt kaiken jälkeen, että seksi ei ihan ekana välähdä mieleen. Ja yritän, että ei aivan pakkopanoksi :) mene. Ja kovasti yritän, että en nyt niin hemmetisti tarkkailen oireita. Osallahan on ollut juuri niin, että kun ei mitään oireita ole, niin sitten onkin tärpännyt.
Suurin työ on ehkä siinä, että saisin kuitenkin sen ovulaation löydettyä, se on tuottanut vaikeuksia. Yleisesti mua janottaa paljon ja usein (en käsitä miksi, juon kevyesti 2-3 litraa vettä päivässä), niin OneStep-testien vaatima 4 tunnin odotus voi tehdä tiukkaa... ja vielä, että olisi samaan aikaa päivästä se testaus :O
En nyt muista nimimerkkejä (tai jaksa selata :) ) mutta kommenttina siihen miten ihmiset arvostelee lasten määrää tai tyyliin "Ette kai te nyt heti perään...." niin antaa ihmisten miettiä, se on mun mielipide. Se on ihan sama, että miten päin tekee niin aina on jollain joku mielipide tai neuvo tms. joka ei käy yksiin oman fiiliksen kanssa. Pitäisivät ihmiset vain huolen omista elämistään. Jos jotkut haluaa esim. 3 lasta lyhyessä ajassa, niin se on minusta jokaisen oma asia. Ihan liikaa ihmiset arvostelee (osa ehkä tahtomattaan) toisten lapsihaaveita ja lasten"hankintaa".
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani! :)
Kävin tänään fysioterapeutilla ja tavoitteena olisi saada vahvistettua syviä vatsalihaksia, jotta ne tukisivat paremmin selkääni ja pääsisin toivottavasti eroon jatkuvista selkäsäryistä, tai ainakin saisin niihin edes hieman helpotusta. Fyssari kaivoi tänään sitten esiin ultraäänilaitteen, jonka avulla hän pystyi paremmin havainnoimaan minulle, kuinka syviä vatsalihaksia tulisi treenata. Minulle tuli vaan ihan hassu olo kun makasin selälläni, maha paljaana ja fyssari tutki ultraäänellä vatsaani. Päässä vaan takoi, että voi kunpa sitä olisi muutaman kuukauden päästä samassa tilanteessa, mutta vain neuvolassa ja tietenkin katselemassa muutakin kuin vain omia vatsalihaksiani. :)
Joku kyseli jokunen sivu taaksepäin, onko kukaan tehnyt vielä mitään etukäteishankintoja vauvalle. Itse olen niin taikauskoinen, etten uskalla ostaa yhtään mitään, mutta sehän ei tietenkään estä ihastelemasta ja hypistelemästä kaikkea pientä ja ihanaa kaupoissa. Äskenkin tutkailin netistä lastenvaunujen hintoja. :D Kaikki on vaan niin hintavaa, että välillä meinaa iskeä paniikki siitä, että miten ihmeessä me oikein pärjättäisiin rahallisesti lapsen synnyttyä. Tiedän, että muutkin pärjäävät, jopa sellaiset perheet, joissa molemmat vanhemmat ovat työttöminä. Tuntuu vain siltä, että mitä ajankohtaisemmaksi yrittämisen aloittaminen tulee, niin sitä enemmän pieniä paniikin aiheita pulpahtelee mieleen. Toisaalta se lienee normaalia erityisesti silloin kun vielä esikoisesta haaveillaan. Iskeekö teillä muilla koskaan paniikkimielialaa kun ajattelette tulevaa perheenlisäystä?
Millimamma meil Sellain vaihe et poistin viikko sit vasta kierukan ja ne oli ekat menkat mitä ootettii ni nyt voi alottaa oikee kunnolla tekemää xD tosin halut tais hävitä kierukan mukana :/ nyt pitäävaa lopettaa liika miettiminen vauvasta ni jos ne halutki sielt sit tulis xD
vaikka vaikeaa se on olla asiaa ajattelematta ku mie j mä molemmat niin kovasti halutaa et tärppäis nopeasti :)
onko kellää mulle neuvoo kuin täs voi ottaa rennosti ja olla asiaa liikaa miettimättä??
asiaa ei yhtää auta et kaks vanhempa tyttöö hokee et ne haluaa siskon tai veljen ku ei olla täst asiasta niille viel sanottu xD
Repale: Netissä ja kirpputoreilla on paljon myynnissä kaikkea käytettyä vauvatarviketta. Myös tutuilta kannattaa kysellä käytettyjä tarvikkeita. Myö saatiin pinnasänky miehen siskolta ja vaunut ostettiin miun tutulta. Vaatteita oon ostanu kirppiksiltä. Melkein kaikki uudet vaatteet olen ostanut alesta, normihinnalla olen ostanut vain muutamia ihanimpia. Myös kaikki ulkohaalarit ym. ostan aina alesta, nytkin ostin jo ensi talven kamppeet. Miulle kun ei ole niin tarkkaa, että lapsella olisi juuri sen kauden kuosit.
Tässä siis päivitettyä listaa. Laitoin yrityksen aloittamisen perusteella järjestykseen, mutta aakkosia en ottanut huomioon kun loppu into kesken.
Kuumeilijat 2014/2015: NIMI / YRITYKSEN ALOITTAMINEN
Rima84 - tammikuu 2013
Haveilijaja - 2013 alussa
Nninas - huhtikuu 2013
Babydreamer - kesäkuu 2013
Tsuuper - kesä 2013
Konnis - kesä 2013
Hullusta äidiksi - kesä 2013
Hmek - kesä 2013
Berttam - syyskuu 2013
Haaveilija87 - syyskuu 2013
April - syyskuu 2013
Nannat - lokakuu 2013
Helmiunelma - lokakuu 2013
Ruusukukka - loka-marras 2013
Millimamma - joulu 2013
Mymoosa - joulukuu 2013
Cecilia91: vuoden 2013 lopulla
Anniri - tammikuu 2014
Reetukka - tammikuu 2014
Rellu_ - tammikuu 2014
Rietukka - tammikuu 2014
Pikkupiipero85 - tammikuu 2014
Jenna Emilia - 2014 alussa
Tirppanen88 - 2014 alussa
TMH - tammikuu 201
Tolleri77 - Helmikuu 2014?
JanikaJ7 - helmikuu 2014
Pikkuj - helmikuu 2014
Åsa1 - helmi-maaliskuu 2014
Repale - kevät 2014
Gislie - huhtikuu 2014
Hiliputti - huhtikuu 2014
Amote - kesä 2014
Soapie - kesä 2014
Taivaanlaiva - kesä 2014
Virtahepo40l - kesä 2014
Viuhtinen - kesä-syksy 2014
Kultapöly - ?
Mette Aurora - ?
Neiti Syyskuu - ?
Nathalie - ?
Vauvahöpinöitä - yritys meneillään, aloitettu ?
Astanga - ?
Pöntiäinen - ?
ON sen verran, että 10.2 vois testata jos ei oo menkat alkaneet. Kuuntelen kyllä aika paljon kroppaani. Tänään on tullut nännit ihan jäätävän kipeeks. Alavatsaa vihloo aina aikaajoin. Tänään pitkässä leikkauksessa alkoi ihan kolottamaan selkää ja alavatsaa kun joutui seisoo monta tuntia putkeen. Mielenkiinnosta oon mitannut myös lämpöjä aamulla, en siitä tiedä paljoakaan mutta lämmöt on 36,4-36,5 eli käsittääkseni matalat plussaksi. Jännät ajat on. Muutoin eilen testasin prätkähousujani jalkaan, eivät menneet kun kesästä on tullut 9kg ylimäärästä. Eli elämäntaparemotti kans edessä.
Tulkaa https://www.facebook.com/groups/368243479981989/
Tämä siis salainen ryhmä, eikä teidän liittyminen näy teidän kavereille.
no pistipä tyhmännäköisesti ton vaikka viestissä ja esikatselussa oli ihan normaalinnäkönen.
Näkyykö tuohon liittyminen omassa profiilissa?