Oletko luonteeltasi hyvin erilainen kuin siskosi?
olen siskoni kanssa kuin eri planeetalta. Siskoni rakastaa koruja ja meikkejä ja vaatteita, kun itse en juuri nistä piittaa pakollista enempää. Siskoni matkustaa kerran vuodessa perheineen samaan lomakohteeseen, itse himoitsen uusia kokemuksia, maitavja kulttuureja. tunnen paljon vaihtoehtomusiikkia, progea, heviä yms., kun taas siskoni lähinnä kuuntelee popradiokanavia. Olen kiinnostunut politiikasta ja kielistä ja ylipäänsö maailmasta, indie - elokuvista jne, mutta siskoni ei. Olen akateeminen, siskollani on perustutkinto. Silti tulemme hyvin toimeen. Miten teillä?
Kommentit (5)
Aika samasta puusta veistettyjä ollaan ja tullaan hyvin juttuun. Olen ehkä hieman rauhallisempi ja en ole yhtään urheilusta kiinnostunut, sisko taas harrastaa vaikka mitä erilaisia urheilulajeja ja käy katsomassa kilpailuja. Samanlaisesta lukemisesta pidetään ja lainaillaan vaatteita toisillemme tarvittaessa, lapset ovat saman ikäisiä.
Vuotta vanhempi siskni on koko ikänsä ollut kauhean pessimistinen. Jokaisesta uudesta tilanteesta etsii heti ne pahimmat puolet, odottaa pahinta eikä sitten edes iloitse kun kaikki meneekin hyvin. Kun menin naimisiin niin hän hääjuhlissa ennusti mihin avioliittoni kaatuu ja milloin. Kun muutimme toiselle puolelle maata, hän otti asiakseen soittaa ja kertoa mitä rikoksia uudella asuinpaikkakunnallani on tapahtunut viime aikoina. Kun tulin raskaaksi hän ennusti keskenmenoa onnittelujen sijaan. Todella väsyttävää yrittää pysyä väleissä sellaisen ihmisen kanssa. Jos emme olisi siskoksia niin emme takuulla olisi ystäviä :(
Me ollaan kyllä tosi samanlaisia siskoni kanssa. Ikäeroa on neljä vuotta ja hyvin tullaan toimeen. Toki riitoja on ollut ja kaikkea mahdollista mitä nyt elämään mahtuu.
Sisko on meillä se uraohjus, joka reissaa (työnsäkin puolesta) pitkin maailmaa. Tyylikäs ja ajan hengessä kulkeva. Siisti. Yksi lapsi, ei juuri äityyslomaa vietellyt. vaatteet, huonekalut ostettu ykkösbutiikeista Suomesta ja ulkomailta. Lakanat, verhot yms teetetty
Mä taas ole se kotona viihtyvä hopsantuu. Kaksi lasta ja(olisi enemmänkin, mutta kohtu repes ja poistettiin) olin kotona päivälleen sen minkä valtiorahoitti ja paljon päälle, aina kun rahatilanne antaa periksi. Käyn Välillä tekemässä siivouskeikkaa pahimman ohi. olen kierrättäjä, lähes kaikki ostetaan käytettynä.. (tai sisko tuo vanhojaan!) olen laiska taiteilija.
Silti me olemme hyviä ystäviä, sisko on tärkeä ja rakas. toinen toistaan tukien. Hän on mieheni lisäksi ainoa ihminen, joka ei ole mua koskaan tuominnut, arvostellut tai muutenkaan kohdellut kaltoin.
Minä ja siskoni olemme täysin erilaisia.. Johtunee siitä, kun hän oli yksi niistä henkilöistä jotka pilasivat elämäni. Onneksi näemme tosi harvoin, ja kun näemme voimme ehkä jotain puhua, koska hän ei edes itse ymmärrä, mitä hän on minulle aiheuttanut. Siskoni vuoksi vihaan ihmisiä, jotka ovat hänen kaltaisiaan..ja siksi minä olen täysin erilainen.