Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsäsen aborttipuheet, myöntäkää pois

Vierailija
11.07.2013 |

että saavat monet tuntemaan katumuksen piston sydämessään, ehkä jopa oma lapsi on painostettu tekemään abortti. Ja asiaa ei haluttaisi muistella koska se tuntuu ahdistavalta joten abortista julkisesti kriittisesti puhuva saa vihat niskoilleen.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:18"]

Olen menossa huomenna sairaalaan raskauden keskeytyksen. Olen 38- vuotias yhden lapsen äiti, enkä tunne mitään syyllisyyttä tehdessäni tämän. Tällä hetkellä kohdussani on vain möykky soluja, niin alussa se on. Kun odotin lastani 10 vuotta sitten, niin se, että hän oli toivottu lapsi teki hänestä lapsen jo alusta alkaen, vaikka samanlainen solukasaantuma hän oli näillä viikoilla. En siis tunne surua tai murhetta siitä, että "murhaan" lapseni, koska mitään lasta ei vielä ole. Asia olisi eri, jos raskaus olisi edennyt huomaamatta pitkälle, niin, että selvästi voisi puhua lapsesta. Silloin tilanne olisi erilainen. Tämä on minun kehoni ja minulla on lain sallimissa rajoissa päättää siitä teen. Se ei ole kenenkään muun asia. J

[/quote]

http://www.ituprojekti.net

Vierailija
82/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla niinkin, että ensiksi ne naisia raskaaksi panevat miehet kantavat täyden vastuun. Tarkoitan paitsi juridista ja taloudellista, mutta ennen kaikkea sosiaalista ja henkilökohtaista vastuuta aikuisesta isyydestä ja äidin tukemisesta. Raiskaaminen, väkivalta ja muu naisten kaltoinkohtelu on tietysti kielletty. Myös muiden läheisten tulisi tukea vahinkoraskaustilanteissa odottavaa äitiä.

Ehdottaisin, että kuitenkin kunnioitettaisiin naisten itsemääräämisoikeutta kehoonsa. Että olisi se abortti mahdollinen, mutta lapsen pitäminen olisi sosiaalisesti, yhteiskunnallisesti ja sen toisen osapuolen taholta tehty mahdollisimman hyväksi vaihtoehdoksi. Ne sosiaaliset syyt kun ovat juuri näitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:51"]

Olen menossa huomenna sairaalaan raskauden keskeytyksen. Olen 38- vuotias yhden lapsen äiti, enkä tunne mitään syyllisyyttä tehdessäni tämän. Tällä hetkellä kohdussani on vain möykky soluja, niin alussa se on. Kun odotin lastani 10 vuotta sitten, niin se, että hän oli toivottu lapsi teki hänestä lapsen jo alusta alkaen, vaikka samanlainen solukasaantuma hän oli näillä viikoilla. En siis tunne surua tai murhetta siitä, että "murhaan" lapseni, koska mitään lasta ei vielä ole. Asia olisi eri, jos raskaus olisi edennyt huomaamatta pitkälle, niin, että selvästi voisi puhua lapsesta. Silloin tilanne olisi erilainen. Tämä on minun kehoni ja minulla on lain sallimissa rajoissa päättää siitä teen. Se ei ole kenenkään muun asia. J

[/quote]

Niinpä. On muuten kammottavaa, että Suomessakaan nainen ei vielä vuonna 2013 saa päättää kehostaan. Olisin halunnut abortin, mutta en saanut! Olin tässä vaiheessa 7. kuulla paksuna. Elämä alkaa vasta syntymästä, solumöykyllä ei ole ihmisoikeuksia! 

En siis tunne surua tai murhetta siitä, että "murhaan" lapseni, koska mitään lasta ei vielä ole. Miksi en saa päättää omasta kehostani?

[/quote] Olipa huono!

Vierailija
84/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttien pitää olla laillisia niin kauan kun ei ole olemassa 100% toimivaa ehkäisymenetelmää... Ja aika usein käy myös niin että se nainen ei ole se joka abortin tahtoo vaan on painostettu siihen vahinkoraskauden sattuessa

Vierailija
85/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 04:42"]

Voisi olla niinkin, että ensiksi ne naisia raskaaksi panevat miehet kantavat täyden vastuun. Tarkoitan paitsi juridista ja taloudellista, mutta ennen kaikkea sosiaalista ja henkilökohtaista vastuuta aikuisesta isyydestä ja äidin tukemisesta. Raiskaaminen, väkivalta ja muu naisten kaltoinkohtelu on tietysti kielletty. Myös muiden läheisten tulisi tukea vahinkoraskaustilanteissa odottavaa äitiä.

Ehdottaisin, että kuitenkin kunnioitettaisiin naisten itsemääräämisoikeutta kehoonsa. Että olisi se abortti mahdollinen, mutta lapsen pitäminen olisi sosiaalisesti, yhteiskunnallisesti ja sen toisen osapuolen taholta tehty mahdollisimman hyväksi vaihtoehdoksi. Ne sosiaaliset syyt kun ovat juuri näitä. 

[/quote]

Miehen vastuulla on toimittaa hyvälaatuista spermaa pillun perukoille riittävän usein. Siitä eteenpäin on naisen valinta ja vastuu mitä sille tekee, kasvattaako lapsen vai ehkäiseekö. Ei tuollaisia kuulu miehen murehtia, lapsihan kasvaa naisen kohdussa.

Vierailija
86/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 02:03"]

[/quote]

Olen surullinen sinun ja lapsesi puolesta. Tekstisi kuulostaa kylmältä ja vähän epäloogiselta, jos ajattelet että esikoisesi on ollut lapsi alusta asti, mutta nykyinen masuasukki ei ole, koska et häntä halua :( En silti ajattelisi että olet niin "huono äiti", että lapsesi on parempi kuolla kuin syntyä sinulle. Etkö varmasti ole vain masentunut tai väsynyt?

[/quote]

Lukutaitoa kiitos. Hän kirjoitti aivan selvästi, että sen ensimmäisenkin lapsen teki "lapseksi" tuossa vaiheessa vain äidin oma suhtautuminen, vaikka tosiasiassa kyseessä oli vain solumöykky.

Ymmärrän kirjoituksen täysin. Olen itse tehnyt abortin 2v sitten sosiaalisista syistä (avioliitossa, vauvakuumeisena mutta opiskelut todella pahassa vaiheessa kesken) ja nyt olemme aloittamassa lapsen yrittämistä paljon paremmassa taloudellisessa tilanteessa, joka ei ome myöskään uraitsemurha niin että joutuisille perheenä yhteiskunnan eläteiksi.

Vierailija
87/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne pistoa, en ahdistu. En ole joutunut tekemään, kaveria yritin kerran painostaa pitämään lapsi, mutta en onnistunut: teki abortin. En tuomitse, mutta luulen, että hän katuu. Minusta hänellä oli oikeus tehdä mitä teki. Eri asia sitten, tekikö itselleen oikein. Mutta tuollaisia asioita ei voi ratkaista kielloilla eikä pakolla. Meillä pitää olla oikeus aborttiin. Tietysti sitä parempi, mitä vähemmän niitä tehdään.

Vierailija
88/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:11"]

Adoptiojonoissa odottelee ihmisiä vuosikausia. Joten miksi ei adoptio voisi olla vaihtoehto abortille.

[/quote]Kaikki on vapaaehtoista. Naisen henkilökohtainen ratkaisu mitä tekee. Ei siihen ole muilla sanomista.

Vierailija
89/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että teillä on vatsa kuralla ole oikeutus aborttiin. Kyllä teidän aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää, että seksissä on aina mahdollisuus raskauden alkamiseen. On hyvä, että on ehkäisyvälineitä, että saatte edes useimmat raskaudet estettyä mutta on ihan kohtuutonta tappaa viaton kehittyvä lapsi sen takia, että ehkäisy petti. Jos ette todellakaan halua lapsia niin miten olisi miehelle kondomi käyttöön pillereiden lisäksi? Ai niin mutta kun se ei ole mukavaa. Mukavampaa on sen sijaan tappaa oma syntymätön lapsi.

Vierailija
90/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:49"]

Minulla on allergiani vuoksi kerran-kaksi kuussa vatsa kuralla. Kahdesti olen raskautunut, vaikka pillerit olivat käytössä. Kannattaa oikeasti miettiä ennen kuin huutelee ja yksinkertaistaa asioita.

[/quote]Silloin kun on vatsa kuralla niin pitää ottaa pilleri vaikka olisi jo ottanut tai seuraavanan päivänä nk katumuspilleri

Vierailija
91/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sinulle solumöykky! (vko 13)

(raskausviikoilla 12 tai myöhemmin tehtiin Suomessa vuonna 2006 735 aborttia, lähde lopettakaatappaminen.tk )

Vierailija
92/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
93/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lopettakaatappaminen, miksei samantien mielenterveyskuntoutujatharrastaa.fi

Vierailija
94/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi laillisia abortteja, olisi puoskareiden tekemiä takapiha-abortteja ja niihin kuolevia tai pysyviä, vakavia komplikaatioita saavia naisia (googlaa vaikka gerri santoro, jonka lapsista tuli abortin puolesta taistelevia aktivisteja) tai ihan vaan roskikseen hylättyjä vauvoja, olisiko tämä muka sitten parempi skenaario? 

Ei naista voi pakottaa pitämään lasta, jos tämä ei siihen kykene. Puhe siitä että jokaisella lapsella on joku OIKEUS syntyä toivottuna kykeneville ja jaksaville vanhemmille on aivan naurettavaa, koska kaikki eivät yksinkertaisesti ole kykeneviä, jaksavia tai lasta toivovia. Lapsen kantaminen, synnyttäminen ja kasvattaminen on todella iso niitti ja epäilen, että abortin tekevät naiset aivan oikein arvioivat etteivät selviytyisi hommasta.

Moni tuttavani on harkinnut aborttia, osa on tehnyt ja osa pitänyt lapsen, ja olen vakaasti sitä mieltä että jos nainen äitiysvaistosta huolimatta on sitä mieltä, että abortti on oikea päätös, niin silloin se on.

Vierailija
95/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettakaatappaminen -sivusto, kuulostaapa oikein puolueettomalta paikalta missä ei VARMASTIKAAN syötetä ihmisille abortinvastaista valheellista propagandaa totuutena.

Tulee mieleen eräskin vastaava sivusto joka pokkana näytti kuvia liki puolivuotisista sikiöistä ja väitti näiden olevan niitä 12-viikkoisia joita saa vielä "noin vain" abortoida.

http://www.babycenter.com/fetal-development-images-11-weeks

näyttää vähän erilaiselta.

Vierailija
96/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 10:15"]

Jos ei olisi laillisia abortteja, olisi puoskareiden tekemiä takapiha-abortteja ja niihin kuolevia tai pysyviä, vakavia komplikaatioita saavia naisia (googlaa vaikka gerri santoro, jonka lapsista tuli abortin puolesta taistelevia aktivisteja) tai ihan vaan roskikseen hylättyjä vauvoja, olisiko tämä muka sitten parempi skenaario? 

Ei naista voi pakottaa pitämään lasta, jos tämä ei siihen kykene. Puhe siitä että jokaisella lapsella on joku OIKEUS syntyä toivottuna kykeneville ja jaksaville vanhemmille on aivan naurettavaa, koska kaikki eivät yksinkertaisesti ole kykeneviä, jaksavia tai lasta toivovia. Lapsen kantaminen, synnyttäminen ja kasvattaminen on todella iso niitti ja epäilen, että abortin tekevät naiset aivan oikein arvioivat etteivät selviytyisi hommasta.

Moni tuttavani on harkinnut aborttia, osa on tehnyt ja osa pitänyt lapsen, ja olen vakaasti sitä mieltä että jos nainen äitiysvaistosta huolimatta on sitä mieltä, että abortti on oikea päätös, niin silloin se on.

[/quote]

Mites olisi ehkäisy? Silloin ennen vanhaan ei ollut ehkäisyvälineitä mutta nykyään on. Pilvin pimein. Ihan tuplaehkäisykin on mahdollinen ja piuhat saa laittaa poikki suunnilleen heti kolmenkympin jälkeen vai oliko se jo aikaisemmin.

Eniten mua noissa aborteissa suututtaa se, että naiset eivät kanna yhtään vastuuta. Eivät viitsi huolehtia itsestään ja olla vastuullisia aikuisia.

Vierailija
97/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa noissa kahdessa kuvassa on? Kummassakin on täysin ihmisen lapseksi tunnistettava sikiö (pää, vartalo, kädet, jalat yms.)

Vierailija
98/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:49"]

Minulla on allergiani vuoksi kerran-kaksi kuussa vatsa kuralla. Kahdesti olen raskautunut, vaikka pillerit olivat käytössä. Kannattaa oikeasti miettiä ennen kuin huutelee ja yksinkertaistaa asioita.

[/quote]Silloin kun on vatsa kuralla niin pitää ottaa pilleri vaikka olisi jo ottanut tai seuraavanan päivänä nk katumuspilleri

[/quote]

Entäs kun hormonikierukka pettää? Sellaista tapahtui minulle.

Vierailija
99/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hyvä, ehkäisy pettää. läheinen ystäväni tuli raskaaksi kun ns. katumuspillerit eivät sitten tehonneetkaan, vaikka ne otettiin 12 h sisään kondomin hajoamisesta. Vahinkoja sattuu, ei sille mitään voi. Pilleritkään eivät ole varmoja. 

Aikamoista perseilyä ja pään pensaaseen työntämistä yrittää selittää, että ei-toivottuja raskauksia sattuisi vain "huolimattomille" tai "piittaamattomille" naisille. Omasta mielestäni taas abortin tekeminen voi olla juuri sitä vastuun kantamista, että arvioidaan kunnolla se oma tilanne ja ehkä tehdään henkisesti raskas päätös, joka kuitenkin on siinä tilanteessa se paras.

Vierailija
100/117 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 09:57"]

linkki siis tässä:http://www.lopettakaatappaminen.info/assets/images/11_weeks-04.jpg

[/quote]

Eikös kristittyjen tulisi pysytellä totuudessa, ts. olla valehtelematta? Miksi sinä siis levität tuollaista valheellista propagandaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi