Päivi Räsäsen aborttipuheet, myöntäkää pois
että saavat monet tuntemaan katumuksen piston sydämessään, ehkä jopa oma lapsi on painostettu tekemään abortti. Ja asiaa ei haluttaisi muistella koska se tuntuu ahdistavalta joten abortista julkisesti kriittisesti puhuva saa vihat niskoilleen.
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:11"]
Adoptiojonoissa odottelee ihmisiä vuosikausia. Joten miksi ei adoptio voisi olla vaihtoehto abortille.
[/quote]
Koska se on käytännössä sosiaalinen itsemurha. Tiedän tämän ihan omasta kokemuksestani.
Oikeastaa harmittaa ihan älyttömästi, etten tehnyt aborttia. Paskaa tuli niskaan todella paljon, myös synnärin hoitohenkilökunnalta (ei kovin asiallista käytöstä näin jälkikäteen ajateltuna). Sen lisäksi tässä saa olla varuillaan, pamahtaako täysi-ikäisyyden saavuttanut lapsi oven taakse vaatimaan vastauksia.
Joo, ehkä tein yhden pariskunnan onnelliseksi mutta itseäni se ei tehnyt.
[/quote]
Joskus voi ajatella niinkin, että minä itse en ole se kaikkein tärkein. Myös toisilla on oikeus elää.
[/quote]
Aina se elämä ei välttämättä ole helppoa. Itse olin alkoholisti kun aloin tuota lasta odottaa. Joten kuten pysyin kuivilla raskausaikana mutta kaikilla ei ole noin. Olisiko oikein, että tuollaisissa tapauksissa lapsi syntyisi, luultavasti kärsien FAS:ista tai muista kehityshäiriöistä?
Abortin kieltämällä tai kiristämällä lakia (mitenkä tuotakaan oikein enää kiristää), tulisi syntymään entistä enemmän kehityshäiriöistä kärsiviä lapsia. Luultavasti myös kuolleisuus nousisi kun abortin tekee (tai yrittää tehdä) puoskari. "Hyviä" esimerkkejä näistä ilmiöistä löytyy monista katolisista maista.
[/quote]
Aina voi olla tulematta raskaaki. Sekin on yksi vaihtoehto.
[/quote]
Joo, tämä onnistuukin ihan hemmetin hyvin. Erinomaisina esimerkkeinä uskovaistakin uskovaisemmat kestät, joiden ukot painaa nääntymäisillään olevat 10 lapsen äidit paksuksi yhä uudestaan ja uudestaan. Ja vaikkapa tämän idean airut Sarah Palin, joka sai tällä menetelmällä perheeseensä teini-yh:n.
Päivi Räsänen alkaa muistutaa jo pahaenteisesti Sarah Palinia, niin pelottavaa ja levotonta tekstiä suoltaa. Ihan sama, miten uskovainen ihminen hän henk.koht. elämässään on, poliitikkona ja sisäministerinä hän ei voi puhua tuollaisia.
Ihan samaa mieltä olen siitä, että henkarimeiningillä suoritetut puoskariabortit lisääntyisi, jos virallinen kiellettäisiin tai sen saantia edes rajoitettaisiin, huono-osaisuuden ja kehityshäiriöiden lisääntymisestä puhumattakaan. Mutta kun Räsäskä on niin pihalla kaikesta, niin hän varmaan ajattelee, että eihän seksiä harrasteta muussa kuin avioliitossa, miksi niitä lapsia ei saisi siunaantua niin monta kuin luoja suo....
Niin se abortin haluava voi olla raiskattu nainen ja vaikkapa alaikäinen lapsi. Puolustetaan kovasti syntymättömän lapsen oikeutta (jonka alkuvaiheen kehittämättömyyden tietää varmaan jokainen), mutta naisten oikeuksia sitten ei viitsitä puolustella. Mielestäni naisella on oikeus päättää kehostaan, haluaako synnyttää lapsen vai ei. Entä jos vaikkapa nuori nainen raiskataan ja hän ei halua lainkaan lasta? Raskauden läpikäymiseenkö on oikeus ihminen pakottaa vasten tahtoaan? Onko se sitten parempi että ne abortit suoritetaan eri maissa tai hämärissä olosuhteissa...
Suomessa aborttien määrät ovat olleet laskussa, näinhän monessa sivistysvaltiossa käy kun abortit sallitaan ihan laillisesti. Vai kannattaako joku nainen esim. sitä Chilen tapausta jossa 11v. synnyttää lapsen koska äidin miesystävä raiskasi, abortit on Chilessä kielletty kaikista syistä, myös niistä jolloin äidin henki on vaarassa.
Ymmärrän tuon aborttiasian eettiset kysymykset, mutta se että pakotetaan synnyttämään voi tuoda paljon kauaskantoisempia, vakavia seurauksia jo elossa olevalle ihmiselle. Jännä miten se puolustavuus on syntymättömien lasten kohdalla, mutta ei naisten. Räsäsen kommentit nyt ovat vähemmistön luokkaa, jospa täällä jo maailman mittapuulla suht. sivistyneessä Suomessa ei sentään mentäisi ajassa ja asenteissa taaksepäin, vaan ollaan onnellisia siitä että maassamme naisilla on myös oikeus valita, toisin kuin monilla muilla naisilla....
Minusta jokaisen siittiön murha on rikos.
Syntymättömällä lapsella on oma keho ja elämä. Nainen voi päättä omasta kehostaan olemalla tulematta eitoivotusti raskaaksi.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä uskovaisten logiikkaa, että sen syntymättömän sikiön ihmisarvo on isompi kuin äitinsä ja siksi sen on saatava syntyä. Sitten jos syntynyt lapsi onkin homo, sen ihmisarvo alenee, eikä sille tarvitsekaan myöntää esimerkiksi avio-oikeutta, kuten äidillensä. Voisiko joku selittää?
En ole uskovainen. En millään muotoa. Mutta silti olen sitä mieltä, että syntymätön lapsi on ihminen, jolla on oikeus omaan elämäänsä. Ja että raskaus pitää estää ennakolta eikä jälkikäteen.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:14"]
Syntymättömällä lapsella on oma keho ja elämä. Nainen voi päättä omasta kehostaan olemalla tulematta eitoivotusti raskaaksi.
[/quote]
Eli kuinka se tapahtuukaan raiskaustapauksissa? Mun mielestä on myös ihan äärimäisen epäinhimillistä puhua tuollaista muutenkaan. Näitä äläpä sitten harrasta seksiä koko elämäsi aikana, jos et lapsia halua tulee mieleen, että tuollaisia sanovat pitävät jotenkin itseään asemassa, johon he eivät kuulu. Ei tee tollanen ylimielisyys hyvää kellekään. Kyllä pistää vihaks, vaikka itekään en abortteja kannata!
Suomessa on just hyvä lainsäädäntö tällä hetkellä, meille epätäydellisessä reaalimaailmassa eläville ihmisille.
Täällä huudellaan, että ehkäisystä voi huolehtia etukäteen. Kuitenkin monet raskaudet saavat alkunsa, vaikka nainen syö pillereitä. Jokainen löysä vatsa ja ripulointi alentaa ehkäisytehoa. Lääkärit eivät aina muista mainita, että tietyillä lääkkeillä on ehkäisytehoa alentava vaikutus. Jos olen ottanut tänään pillerini ja harrastanut seksiä ja sen jälkeen minulla alkaakin vatsatauti, miten olisin voinut ennakoida tämän? Olemalla seksittä ihan varmuuden vuoksi, koko elämän?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:46"]
Aina voi olla tulematta raskaaki. Sekin on yksi vaihtoehto.
[/quote]
Joo, tämä onnistuukin ihan hemmetin hyvin. Erinomaisina esimerkkeinä uskovaistakin uskovaisemmat kestät, joiden ukot painaa nääntymäisillään olevat 10 lapsen äidit paksuksi yhä uudestaan ja uudestaan. Ja vaikkapa tämän idean airut Sarah Palin, joka sai tällä menetelmällä perheeseensä teini-yh:n.
[/quote]
Ja erinomaisena esimerkkinä seurakuntien lapsia raiskaavat paimenet. Missä muualla piiloteltaisiin ja suojeltaisiin pedofiileja niin paljon kuin seurakunnissa?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:12"]
Vai kannattaako joku nainen esim. sitä Chilen tapausta jossa 11v. synnyttää lapsen koska äidin miesystävä raiskasi, abortit on Chilessä kielletty kaikista syistä, myös niistä jolloin äidin henki on vaarassa.
[/quote]
Kyseinen 11-vuotias haluaa synnyttää ja pitää sen lapsen. Eikö hänellä saisi olla oikeutta tähän? Toinen vaihtoehto olisi se, että joku (esim. sinä) päättäisi hänen puolesta, että hänen on tehtävä abortti. Moni raiskattu, täysi-ikäinen tai alaikäinen, ei itse asiassa halua tehdä aborttia. Pitäisikö heidät pakottaa tekemään abortti?
Kaikki raiskatut eivät suinkaan vihaa lapsiaan... Esimerkiksi tämä nainen löysi vuosien jälkeen raiskauksesta alkunsa saaneen ja adoptioon annetun lapsensa: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288439732432.html
Nykyisin raskaus voidaan keskeyttää sikiön vammaisuuden perusteella 24. raskausviikon loppuun saakka, kun terveiden lasten kohdalla takaraja on 20 raskausviikkoa
Olen numero 63, joka kävi tänään kemiallisessa raskaudenkeskeytyksessä ja on tyytyväinen ja rauhallinen ratkaisuunsa. Ihmetyttää kyllä osa joidenkin ihmisten asenteista, tiedoista ja mustavalkoisesta maailmankuvasta täällä. Kysymys ei ole se, että minulla ei olisi varaa tai mahdollisuuksia jatkaa raskautta, saman ihmisen kanssa olen ollut kohta 20- vuotta. Emme vain yksinkertaisesti halua lasta. Se mitä joku täällä sanoo valinnoistani, sillä ei ole mitään vaikutusta siihen miten asiasta ajattelen. Yksinkertaisesti minulla on oikeus päättää elämästäni ja sen teen. Kahdenkymmenen vuoden seksielämän aikana tämä on ensimmäinen kerta, kun näin käy. Luonnollisesti prosessin kautta tulin ymmärtäneeksi etten halua enää lapsia ja olenkin seuraavaksi hakemassa sterilointia. Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, vaikka tiedän, että sivistynyttä keskustelua aiheista täällä on mahdotonta saada aikaan. Uskon loppuun asti naisen oikeudesta päättää kehostaan. Erityisesti silloin, jos raskaus on seurausta väkivallasta. Onneksi Suomessa lainsäätäjät ovat olleet fiksuja ja säätäneet lait, jotka antavat naisille itsemääräämisoikeuden ja yhdessä lääketieteen ammattilaisten kanssa määrittäneet ne puitteet, missä niitä tässä asiassa voidaan toteuttaa. Jos joku haluaa asiallisesti keskustella niin se käy. Mutta älkää kiltit laittako mitään paikkaansapitämätöntä propagandaa, se ei mene läpi. Toimin itse terveydenhuollossa ja faktat ovat kyllä tiedossa :)
Jumalan armoa kaikille!
ps. Anteeksi kirjoitusvirheet, kosketusnäppis on hankala :)
Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma. Siksi abortti on sallittava.
Tosi ihana tarina :) Tämä on varmasti sellainen tarina, jonka se teidän toinen, siis tämä ainakin toistaiseksi vielä elossa oleva lapsenne varmasti haluaa kuulla. Yhdessä voitte sitten muistella tätä abortoitua sisarusta. Tekee varmasti tämän elossa olevan lapsen itsetunnolle hyvää, kun tietää, että hän on niin spesiaali, että häntä ei tapettu. Hänen sisaruksensa, tuo jota nyt ei vain haluttu, sen sijaan raastettiin kylmästi kohdusta ulos.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 14:10"]
Olen numero 63, joka kävi tänään kemiallisessa raskaudenkeskeytyksessä ja on tyytyväinen ja rauhallinen ratkaisuunsa. Ihmetyttää kyllä osa joidenkin ihmisten asenteista, tiedoista ja mustavalkoisesta maailmankuvasta täällä. Kysymys ei ole se, että minulla ei olisi varaa tai mahdollisuuksia jatkaa raskautta, saman ihmisen kanssa olen ollut kohta 20- vuotta. Emme vain yksinkertaisesti halua lasta. Se mitä joku täällä sanoo valinnoistani, sillä ei ole mitään vaikutusta siihen miten asiasta ajattelen. Yksinkertaisesti minulla on oikeus päättää elämästäni ja sen teen. Kahdenkymmenen vuoden seksielämän aikana tämä on ensimmäinen kerta, kun näin käy. Luonnollisesti prosessin kautta tulin ymmärtäneeksi etten halua enää lapsia ja olenkin seuraavaksi hakemassa sterilointia. Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, vaikka tiedän, että sivistynyttä keskustelua aiheista täällä on mahdotonta saada aikaan. Uskon loppuun asti naisen oikeudesta päättää kehostaan. Erityisesti silloin, jos raskaus on seurausta väkivallasta. Onneksi Suomessa lainsäätäjät ovat olleet fiksuja ja säätäneet lait, jotka antavat naisille itsemääräämisoikeuden ja yhdessä lääketieteen ammattilaisten kanssa määrittäneet ne puitteet, missä niitä tässä asiassa voidaan toteuttaa. Jos joku haluaa asiallisesti keskustella niin se käy. Mutta älkää kiltit laittako mitään paikkaansapitämätöntä propagandaa, se ei mene läpi. Toimin itse terveydenhuollossa ja faktat ovat kyllä tiedossa :)
Jumalan armoa kaikille!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 19:04"]
Tosi ihana tarina :) Tämä on varmasti sellainen tarina, jonka se teidän toinen, siis tämä ainakin toistaiseksi vielä elossa oleva lapsenne varmasti haluaa kuulla. Yhdessä voitte sitten muistella tätä abortoitua sisarusta. Tekee varmasti tämän elossa olevan lapsen itsetunnolle hyvää, kun tietää, että hän on niin spesiaali, että häntä ei tapettu. Hänen sisaruksensa, tuo jota nyt ei vain haluttu, sen sijaan raastettiin kylmästi kohdusta ulos.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 14:10"]
Jumalan armoa kaikille!
[/quote]
[/quote]
Missä kohtaa tässä kerrottiin jo olemassa olevasta lapsesta? :D
Vierailija 12.7. klo 1:18 63/108
Olen menossa huomenna sairaalaan raskauden keskeytyksen. Olen 38- vuotias yhden lapsen äiti, enkä tunne mitään syyllisyyttä tehdessäni tämän. Tällä hetkellä kohdussani on vain möykky soluja, niin alussa se on. Kun odotin lastani 10 vuotta sitten, niin se, että hän oli toivottu lapsi teki hänestä lapsen jo alusta alkaen, vaikka samanlainen solukasaantuma hän oli näillä viikoilla. En siis tunne surua tai murhetta siitä, että "murhaan" lapseni, koska mitään lasta ei vielä ole. Asia olisi eri, jos raskaus olisi edennyt huomaamatta pitkälle, niin, että selvästi voisi puhua lapsesta. Silloin tilanne olisi erilainen. Tämä on minun kehoni ja minulla on lain sallimissa rajoissa päättää siitä teen. Se ei ole kenenkään muun asia. J
olisiko tuossa?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:36"]
Raiskauksia ei hirveitä määriä tapahdu vuosittain. Ja se, että juuri siitä raiskauksesta tulee raskaaksi eikä edes jälkiehkäisy tätä estä, on varmasti melko harvinaista. Niin , että pelkästään siitä syystä ei montaa aborttia vuosittain tehtäisi.
[/quote]
Kyllä tapahtuu. Pieni osa ilmoitetaan poliisille, vielä pienempi etenee syytteeseen ja siitäkin pienempi määrä tuomitaan ja niistä sinä luet lehdistä sitten. Et taida tietää näistä asioista paljoa? sitä paitsi jälkiehkäisy on abortoiva toimenpide, mikäli elämä katsotaan alkaneeksi hedelmöityksestä, sillä se estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen, vai olenko väärässä?
Ja mitä väliä vaikka olisi kuinka pieni osa? Tuoko on sun lohdutus heille, paskat kävi, mutta olet vähemmistöä???
[/quote]
Olet väärässä. Abortoivia ehkäisyjä ei olemassakaan. Tarkoitan juuri sitä, että raiskauksen takia abortin voi ymmärtää. Ja näitä tapauksia aivan varmasti ei montakaan tapahdu vuosittain.
[/quote]
Jos raiskauksia tapahtuu kymmeniä tuhansia vuosittain (arviolta) niin kyllä mä veikkaisin että ihmiset vois yllättyä niistä määristä, joissa uhri on tullut myös raskaaksi