Mikä maa sinulle tulee ensimmäisenä mieleen sanasta Afrikka
Vai ajattelekotko ensisijaisesti Afrikkaa yhtenä maana?
Kommentit (76)
Egypti, toinen kahdesta jossa olen käynyt. Toisaalta jos pitäisi miettiä mikä maisema tulee mieleen kun ajattelee Afrikkaa niin varmaan noi Kenian/Tansanian savannit tulis mieleen
Vierailija kirjoitti:
Nigeria, Kenya, Sierra Leone, Kongo, Chad, Zimbabwe, Burundi, Madagascar, Seychelles, Maldives, South Africa, Egypt, Somalia, Ethiopia, Gambia, Ghana, Cameroon, Malesia, Sudan, nämä tulee mieleen ilman katsomista karttaan, Afrikka on maanosa, ja ihmiset hyvin erilaisia, kuten kaikkialla.
Mitä ihmettä, Malediivit eikä Malesia kuulu Afrikkan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nigeria, Kenya, Sierra Leone, Kongo, Chad, Zimbabwe, Burundi, Madagascar, Seychelles, Maldives, South Africa, Egypt, Somalia, Ethiopia, Gambia, Ghana, Cameroon, Malesia, Sudan, nämä tulee mieleen ilman katsomista karttaan, Afrikka on maanosa, ja ihmiset hyvin erilaisia, kuten kaikkialla.
Mitä ihmettä, Malediivit eikä Malesia kuulu Afrikkan!!
Joltain oli jäänyt mantsan-tunnit väliin 😂
Mistä vtusta te näitä vanhoja ketjuja kaivatte!!
Marokko, koska se on ainoa maa jossa olen käynyt. Miksi ihmeessä ajattelisin Afrikkaa yhtenä maana?
Kenia. Olen käynyt siellä ihanalla safarireissulla ja muutenkin rakastan sen luontoa. Toki muuallakin Afrikassa on upeaa luontoa, mutta Keniassa se minulle tutuin.
Etelä-Afrikka, koska se oli ensimmäinen Afrikan maa jossa kävin.
Sittemmin olen matkustanut siellä paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Et osa nimiä suomeksi? Tai edes maiden omalla kielellä? Afrikka ei ole mikään englanninkielinen manner. Vain Etelä-Afrikassa englanti on yksi virallisista kielistä.
Pohjoisten maiden terot ja sitten somput ja lähinnä siksi että miten voi olla niin onnetonta porukkaa että ei pärjää missään ja kaikki vihaa niitä
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:45"]
Malesia? :DDDD
Malediivit? Seychellit?
Ekana tulee Kenia, sitten Tansania, Etelä-Afrikka, Zimbabwe. Varmaan koska olen noissa maissa reissannut. Oon tosin ollut Egyptissä ja Marokossakin, mutta jotenkin en vaan miellä niitä ns. ”Afrikka-Afrikaksi” kun on niin täysin eri kulttuuri ja maisemat kuin muualla. Haluaisin käydä vielä ainakin Ugandassa (gorillaretkellä!) ja Namibiassa.
Kenia, sitten Tansania. Varmaan luontodokumenttien vuoksi tuli ensin mielern tuollaiset savannien maat. Luin myös lapsena Keniassa asuneen Joy Adamsonin kirjoja, jotka varmaan muokkasivat varhaista käsitystäni Afrikasta.
Ensin Tansania, ja Kenia.
Sitten Pohkois-Afrikka, kuten Egypti, Libya, Marokko.
Etelä-Afrikka.
Lopuksi Keski-Afrikan perslävet Kongot, Ugandat yms.
Nigeria, en tiedä miksi.