Vuosia kestävä platoninen seurustelusuhde ja lapset jää tekemättä
Miten pitkiä aikoja ihmiset normaalisti elävät (joko uskonnollisista tai muista syistä) platonisessa seurustelusuhteessa ennen avioliittoa. Itse olen muuttanut vastikään tänne Pohjois-Pohjanmaalle ilmeisesti syntisemmiltä seuduilta ja tämä on minulle ihan uutta. Siis että saatetaan seurustella ja jopa asua yhdessä mutta ilman sukupuolisuhdetta melkein kymmenenkin vuotta. Yksi tapaus joita olen seurannut on sellainen että yli 50:nen poikamies seurusteli uskovaisen "vanhapiikaopettajan" kahdeksan vuotta ennenkuin menivät naimisiin. Tässä tapauksessa mies oli äitinsä omaishoitaja ja ensin haudattiin äiti ja sitten vasta mentiin naimisiin. Nainen oli 38-vuotias kun he alkoivat seurustelemaan ja lapsen saanti-ikä meni ohi tuossa seurusteluaikana.Tiesin että nainen oli toivonut omaa lasta ja nuoresta alkaen ja näin lapset jäi saamatta. Onko uskonto syynä tällaisiin epäitsekkäisiin tekoihin? Yleensähän uskovat menevät nuorena naimisiin ja tekevät paljon lapsia, mutta sitten on näitä jotka joutuvat lykkäämään naimisiin menoa jostakin syystä. Kertokaapa vastaavia tapauksia koska aihe kiinnostaa.
Kommentit (5)
Ap tässä vielä. Ehkä tuo aihe oli huonosti muotoiltu tuon esimerkin avulla. Kun nykyajan ihmisiä pidetäänkin "heti mulle kaikki tänne nyt"-itsekkäinä, niin tuollainen epäitsekkyys ihmetyttää minua. Jos olet aina halunnut jotain ja se jää saamatta koska olet liian epäitsekäs. Katuuko sitä sitten jälkeen päin että olisi pitänyt olla itsekkäämpi? Ja nyt on kyse siis näistä suuremmista valinnoista elämässä.
Olen kotoisin etelä-pohjanmaalta körttiperheestä ja ihan outoa minulle.
Oletko muuten ihan varma etteivät seksiä harrastaneet.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 14:20"]
Olen kotoisin etelä-pohjanmaalta körttiperheestä ja ihan outoa minulle.
Oletko muuten ihan varma etteivät seksiä harrastaneet.
[/quote]
Olen varma tästä tapauksesta. Naisilla on tiukka periaate että papin eteen astellaan neitsyenä koska avioliiton ulkopuolinen sukupuolielämä on syntiä.
Oletko itse tämä nainen kun niin varma olet. Lestadiolaiset kun tuntuu osaavan tuon valehtelun taidon. Ja mistä ei muut tiedä, sitä ei ole tapahtunut.
Sitä paitsi parempi kun kiihkouskovaiset ei lisäänny, varsinkin niille lapsille. Vaikka mun vanhemmat todellakin oli körttejä ei meillä ollut mikään tavallinen elämä kielletty.
En ole kuullutkaan tällaisista järjestelyistä. Tosin pohjalaisista uskon mitä tahansa.