Mikä maa sinulle tulee ensimmäisenä mieleen sanasta Afrikka
Vai ajattelekotko ensisijaisesti Afrikkaa yhtenä maana?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:45"]
Nigeria, Kenya, Sierra Leone, Kongo, Chad, Zimbabwe, Burundi, Madagascar, Seychelles, Maldives, South Africa, Egypt, Somalia, Ethiopia, Gambia, Ghana, Cameroon, Malesia, Sudan, nämä tulee mieleen ilman katsomista karttaan, Afrikka on maanosa, ja ihmiset hyvin erilaisia, kuten kaikkialla.
[/quote]
Malesia? :DDDD
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:45"]
Nigeria, Kenya, Sierra Leone, Kongo, Chad, Zimbabwe, Burundi, Madagascar, Seychelles, Maldives, South Africa, Egypt, Somalia, Ethiopia, Gambia, Ghana, Cameroon, Malesia, Sudan, nämä tulee mieleen ilman katsomista karttaan, Afrikka on maanosa, ja ihmiset hyvin erilaisia, kuten kaikkialla.
[/quote]
Kysymys oli "mikä maa"?
Minulle ekana Somalia, sitten jos toista kysytään niin Uganda.
Kongon sademetsät tulee mulle ekana mieleen. Siitä sitten etelään ja pohjoiseen topografian perusteella.
Angola. En koskaan ajattele maanosia "yhtenä maana".
Kenia tuli ekana mieleen mullekin. En tosin tiedä siitä juuri mitään. En ole koskaan käynyt Afrikassa. Toisena tuli mieleen Etelä-Afrikka.
Ei mikään erityinen maa vaan tulee mieleen mielikuva aavikosta ja kuivasta maasta.
Ihana tuo pitkä lista, jossa kaikki maat ei todellakaan ole afrikassa, ensimmäisenä silmään pisti malesia ja malediivit, en kaikkia jaksanut lukea edes :D
Etelä-Afrikka, jossa ystäväni asui jonkin aikaa.
Kenia ja Etiopia, noista maista tulevat parhaat kestävyysjuoksijat :)
Ghana. Onpa hienoa että ensimmäisenä mieleen teille tulee noin pitkä liuta maita. Mulle tulee kyllä ensimmäisenä mieleen 1 maa ja sen jälkeen sitten ne muut.
Jostain syystä Nigeria ja yleensäkin se läntisen Afrikan rannikko.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:38"]
Ekana Kenia ja tokana Egypti. Sitte alkaa tulla mieleen Somalia, Etiopia jne.
[/quote]Egyptihän mulle kaikkein tutuin paikka on koska olen siellä asunutkin vähän aikaa vuosia sitten ja lomaillut muutamia kertoja myös Israelista käsin
Egypti, sitten tuli Ghana, Etiopia ja Namibia, joista en osaa sanoa järjestystä.
Kenia tulee ekana mieleen. Tunnen aivan ihania kenialaisia ihmisiä ja haluaisin joskus päästä käymään Keniassa, ehkä sitten kun lapset ovat isompia niin mennään käymään.