Näyttääkö kapselivaatekaappi / tyylikäs pukeutuminen jotenkin 2010-luvulta?
Olen viime päivinä selannut Pinterestiä, YouTubea ja erilaisia blogialustoja. Olen etsinyt inspiraatiota klassiseen pukeutumiseen / kapselivaatekaappiin. Jostain syystä kaikki inspiraatiokuvat näyttävät jotenkin hyvin 2010-luvulta: pillifarkut, raitapaidat, tyköistuvat bleiserit, villapaidan alta pilkistävä valkoinen kauluspaita, beiget nilkkurit, nahkaiset ballerinat... onko se sitten klassista vai 2010-lukua?
Kommentit (72)
Oon katsonut ihan samaa! Monesti inspiraatiokuvina käytetään esim Kate Middeltonia vuodelta 2013. Ihan täysin 2010-lukua pillifarkkuineen ja hiuskiehkuroineen. Ei edes näytä tyylikkäältä enää!
Tarkoittaako tämä sitä, että "osta nyt, pidä ikuisesti" on sama kuin "osta nyt, häpeä kymmenen vuoden päästä"
On. Siksi olen tullut siihen lopputulokseen, että koko kapselivaatekaappi ja muut höyrytykset on huijausta. Ne vaan kannustaa ihmisiä ostamaan vaatteita, jotka näyttää vanhoilta ja vääriltä 10 vuoden päästä
Toki parannus sekin himoshoppaajan vaatelaappiin.
Daa, joki Kate Middelton inspiraationa...
Minusta vaate pitää voida kantaa ylpeydellä elinkaarensa päähän asti. Kyllä tiedän, että käyttämäni tyköistuva bleiseri ei ole muodikas, mutta käytän sitä koska se on edelleen ehjä ja ihan hyvä. Kestän kyllä sen, että joku ajattelee, että olen tyylitön. En halua lisätä maapallon tekstiilikuormaa vaihtamalla kunnossa olevia vaatteita trendikkäimpiin. Voisiko tällainen "outdated-look" olla se uusi (ja pysyvä) trendi?
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaate pitää voida kantaa ylpeydellä elinkaarensa päähän asti. Kyllä tiedän, että käyttämäni tyköistuva bleiseri ei ole muodikas, mutta käytän sitä koska se on edelleen ehjä ja ihan hyvä. Kestän kyllä sen, että joku ajattelee, että olen tyylitön. En halua lisätä maapallon tekstiilikuormaa vaihtamalla kunnossa olevia vaatteita trendikkäimpiin. Voisiko tällainen "outdated-look" olla se uusi (ja pysyvä) trendi?
Just tää! Mutta ärsyttää nää neuvot "osta ajatonta plaa plaa plaa", kun ei sellaista ole olemassa. Ihan turhaa syyllistämistä. Minunkin 2013 vuonna ostamatta farkut näyttää vanhoilta, mutta pidän niitä silti. Pidän, kunnes saumat ratkeaa. Ja luulin silloin ostaneeni "ajattomat pillifarkut". Sama mustissa suorissa housuissa, joissa on selkeästi kapenevat lahkeet. Ei nekään ole "ajattomat" vaikka niin kuvittelin.
Hei! Minulla samanlainen projekti. YouTubea en sentään ole katsonut, mutta pinterestiä kyllä sekä kapselivaatekaappiartikkeleita.
Minusta on suorastaan noloa, että kaikkialla on samat ehdotukset: raitapaita, valk paitapusero, bleiseri, trenssi... Eikö kukaan enää ajattele itse?
Mutta kyllähän nuo ihmiset esim keväällä Helsingissä olivat melkoisia toistensa klooneja.
Itse en voi siirtää sellaista, että ollaan samanlaisia kuin muut.
Kuvittelin, että lomalla kaikki käyvät vaatekaappinsa läpi. Tämä ketju on kuitenkin hiljainen. Outoa.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset vanhenevat, vaikka kuinka yrittää ostaa ajatonta.
Tarpeeksi pitkään kun hilloaa niin samat leikkaukset tulevat takaisin 15-20v syklillä.
Vierailija kirjoitti:
Oon katsonut ihan samaa! Monesti inspiraatiokuvina käytetään esim Kate Middeltonia vuodelta 2013. Ihan täysin 2010-lukua pillifarkkuineen ja hiuskiehkuroineen. Ei edes näytä tyylikkäältä enää!
Tarkoittaako tämä sitä, että "osta nyt, pidä ikuisesti" on sama kuin "osta nyt, häpeä kymmenen vuoden päästä"
Onneksi olen sen verran tätiytynyt kymmenessä vuodessa, ettei kaiken ole mielestäni pakko olla muodin aallonharjaa.
Ja kyllähän vaatteet kuluvat, olen tälle kesälle ostanut kahdet uudet kengät ihan tarpeeseen. Farkkuja en juuri enää käytä, kun on niin vaikea löytää kestäviä.
Kannattaa miettiä, mistä itse pitää, ja perustaa vaatekaappinsa sille. Esim. raitapaidat eivät ole yhtään oma juttuni, joten en ole hankkinut ensimmäistäkään. Niitä muuten näkee juuri nyt paljon, varsinkin ranskalaistyyppistä merimiesneuletta. Ehkä muutkin katselevat niitä kapselisivustoja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen sen verran tätiytynyt kymmenessä vuodessa, ettei kaiken ole mielestäni pakko olla muodin aallonharjaa.
Ja kyllähän vaatteet kuluvat, olen tälle kesälle ostanut kahdet uudet kengät ihan tarpeeseen. Farkkuja en juuri enää käytä, kun on niin vaikea löytää kestäviä.
Kannattaa miettiä, mistä itse pitää, ja perustaa vaatekaappinsa sille. Esim. raitapaidat eivät ole yhtään oma juttuni, joten en ole hankkinut ensimmäistäkään. Niitä muuten näkee juuri nyt paljon, varsinkin ranskala
Raitapaidat saisivat minut näyttämään sairaalta.
Niin, kapselivaatekaapin voi tehdä omaan tyyliin perustuen, olemassa olevista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin, että lomalla kaikki käyvät vaatekaappinsa läpi. Tämä ketju on kuitenkin hiljainen. Outoa.
Ei ap
Lomalla ihmiset nukkuvat pitkään. Minä onneton heräsin naapuritalon remonttiääniin.
ei myöskään ap :)
Ei niitä vaatteita pidä ostaa, millaisia ei käytä. Kapselin idea on, että löytyy oman tyylin mukaisia toisiinsa sopivia vaatteita.
Mä olen sitä ideaa alkanut nyt joku aika sitten toteuttaa ja on siitä hyötyä. Ostan siis vain toisiinsa sopivia värejä enkä rönsyile. Helpottaa aamuja huomattavasti kun kaapissa on vain toisiinsa sopivia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä vaatteita pidä ostaa, millaisia ei käytä. Kapselin idea on, että löytyy oman tyylin mukaisia toisiinsa sopivia vaatteita.
Mä olen sitä ideaa alkanut nyt joku aika sitten toteuttaa ja on siitä hyötyä. Ostan siis vain toisiinsa sopivia värejä enkä rönsyile. Helpottaa aamuja huomattavasti kun kaapissa on vain toisiinsa sopivia vaatteita.
Minulla sama, mutta käytän vain niitä uusia yhteensopivia! Vanhat eivät sovi väreiltään eivätkä tyyliltään. Ilmeisesti pitäisi ostaa koko vaatekaappi uusiksi samalta kaudelta ja mennä sillä seuraavat 10 vuotta.
Löydä itseäsi miellyttävä tyyli ja vaatteet kapseliisi ja anna muodin mennä menojaan. Kapselin ajatus on edelleen ihan pätevä yhtensopivine vaatteineen.
Kapselit oli pinnalla 2010-l, kuvat on siltä ajalta, ei niitä kuvia kukaan päivitä.
Vierailija kirjoitti:
Löydä itseäsi miellyttävä tyyli ja vaatteet kapseliisi ja anna muodin mennä menojaan. Kapselin ajatus on edelleen ihan pätevä yhtensopivine vaatteineen.
Kapselit oli pinnalla 2010-l, kuvat on siltä ajalta, ei niitä kuvia kukaan päivitä.
No katsopa vaikka pinterestistä capsule wardrobe 2024. Kaikki samaa.
Jos kapselivaatekaapin laittaa täysin uusiksi kerran kymmenessä vuodessa, niin luonto kiittää joka tapauksessa. Itse miellän klassisiksi vaatteiksi perinteisen bisnespukeutumisen. Mutta jos joku löytää 10 vuotta kestävät pillifarkut, on varmaan ok kierrättää ne sen jälkeen.
Voihan Vihtu on teillä suuret murheet,taidatte olla Idi per suja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama, mutta käytän vain niitä uusia yhteensopivia! Vanhat eivät sovi väreiltään eivätkä tyyliltään. Ilmeisesti pitäisi ostaa koko vaatekaappi uusiksi samalta kaudelta ja mennä sillä seuraavat 10 vuotta.
Voithan sä niitä vanhoja käyttää vaikka kotiasuina, lenkkiasuina kun ei tarvitse näyttää huolitellulta.
On mullakin vääriä vaatteita, kelläpä ei olisi mutta käytän niitä kotona.
Leikkaukset vanhenevat, vaikka kuinka yrittää ostaa ajatonta.