Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia ne teidän monen tuhannen euron vihkisormukset on?

Vierailija
10.07.2013 |

Mistä ostitte? Ihan vain siksi, koska me ostettiin koruliikkeen kallein vihkisormus mulle ja se maksoi vain vähän vajaa 700e! Vai eikö meille esitelty niitä tuhansien eurojen sormuksia vai missä niitä oikein myydään? Ja minkälaisia ne oikein on, kun hintaa on niin paljon?

Käytiinkö me jossain "halpis" liikkeessä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltakultainen rivitimanttisormus. Laatu maksaa. Timanttien hionta, puhtausluokka, koko jne vaikuttaa hintaan.

Itselläni on 5 isoa timanttia.  Tunnearvoa on paljon enemän kuin hinta. Tiedän, että sormukseni oli kallis. Ja sain sen suhteilla edullisesti. Myös kihlasormukseni on arvokas hinnaltaan ja tunnearvoltaan.

Vierailija
2/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokultainen sormus, jonkä ympäri menee timantit. Keskellä yksi iso timantti. Sormus teetettiin ja tarkkaa hintaa en tiedä, mutta jotain 3000-4000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultasepällä teetetty uniikki koru. Suunnittelu jo maksaa, samoin matskut, erityisesti tässä tapauksessa kivien määrä ja niiden koko. Ja myös se maksaa, että on "ainutlaatuinen".

Vierailija
4/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei ole vihkisormus, vaan hääpäivälahjaksi saatu sormus. Rivisormus valkokultaa, 12 kpl tavallista korkealuokkaisempia timantteja.

Vierailija
5/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Olli Lindroosin Lumi platinaisena. Keskimmäinen sormus on siis kihlasormus ja reunimmaisista toinen vihkisormus ja toinen huomenlahja. Helsingin Stockan yläkerran Lindroosilta ostettiin. Kävimme kihlasormusta etsiessämme muutamissa koruliikkeissä ja katselin juuri niistä saamiani käyntikortteija joihin oli kirjattu kahden muun potentiaalisen kihlasormuskandidaatin hinta. Toinen olisi maksanut 13 900 euroa Timanttisilla ja toinen 10 900 euroa Kultajousessa. Eli on niitä kalliimpiakin ihan tavallisissa koruliikkeissä. Tämän lopullisen sormuksen hintaa en muista koska ostimme sen heti. 

Vierailija
6/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus on melko yksinkertainen, moderni ja uniikki. Vain yksi timantti.

Hinta euroissa noin 20 000 euroa. Kiven koko, puhtaus ja hionta maksaa. Se tilattiin erikseen varta vasten, ei ollut kultasepänliikkeessä varastossa.

Vierailija
7/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todella olette käyneet jossakin paikallisessa tiimarissa. En edes usko sellaista kultasepänliikettä olevan, jossa kallein sormus olisi alle tonnin. Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
8/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri esitteli ylpeänä monen tonnin vihkisormustaan. Maallikon silmään se ei näyttänyt yhtään kummoisemmalta kuin omani, joka maksoi 1200 markkaa (noin 200 euroa). Molemmissa viisi timattia rivissä. Edes timanttien kokoero ei ollut merkittävä. 

Vierailija
9/68 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 23:07"]

Kyllä todella olette käyneet jossakin paikallisessa tiimarissa. En edes usko sellaista kultasepänliikettä olevan, jossa kallein sormus olisi alle tonnin. Ei pidä paikkaansa.

[/quote]

Ihan oli joku Timanttiset tai vastaava. :D Mutta aika pieni kaupunki, että ehkä heillä oli sitten todella suppea valikoima. Tai ehkä tosiaan jättivät ne kalliimmat esittelemättä meille silloin parikymppisille.

Sormus on muuten J. Ailion ja sen pitäisi olla laadukas, mutta tästä päätellen ei mitenkään erikoisen laadus olekaan. Tosin, onhan ne hinnatkin tainneet nousta tässä 10v aikana melko reippaasti. Tiedä sitten, mitä tämä nykypäivänä maksaisi.

ap.

Vierailija
10/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhanlaisia.

Vierailija
11/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 23:07"]

[/quote]

Ihan oli joku Timanttiset tai vastaava. :D Mutta aika pieni kaupunki, että ehkä heillä oli sitten todella suppea valikoima. Tai ehkä tosiaan jättivät ne kalliimmat esittelemättä meille silloin parikymppisille.

Sormus on muuten J. Ailion ja sen pitäisi olla laadukas, mutta tästä päätellen ei mitenkään erikoisen laadus olekaan. Tosin, onhan ne hinnatkin tainneet nousta tässä 10v aikana melko reippaasti. Tiedä sitten, mitä tämä nykypäivänä maksaisi.

ap.

[/quote]

Olen maalta kotoisin ja äitienpäivänäviikonloppuna menin käymään kotipaikkakuntani Alkossa. Ajattelin hakea sieltä suosikkiviinini äitienpäivälounaalle. Katselin pienen kaupungin viinivalikoimaa löytämättä suosikkiani, jonka hinta on noin 20 euroa. Huomasin että valikoiman kallein valkkari maksoi 13 euroa. Myyjä kertoi ettei kalliimpia kannata pitää. Pienemmissä kaupungeissa on ainakin minun mielestäni erilainen kulutuskulttuuri. Tiettyihin asioihin ei investoida kovinkaan paljoa rahaa. Minunkin isä osti juuri tuhansien eurojen fillarin alan liikkeestä mutta pyöräilykypärän Lidlistä. Vaarini laittoi ruohonleikkuriin valtavasti rahaa mutta vaatteet hän ostaa kirpputorilta. Ehkä pienessä kaupungissa ei kalliit sormukset mene kaupaksi. Täällä pääkaupungissa on myös paljon niitä varakkaita jotka valikoiman kalleinta päätä kuluttaa. Tavallisetkin ihmiset laittavat rahaa arjen asioihin. Ehkä siis siellä teidän cityssä ei vain ollut tarjolla niitä kalliimpia sormuksia. Minä olen alle 30 vuotias ja minulle myyjä esitteli aluksi iloisena kaiken hintaisia sormuksia. Sitten vasta kun oli sovittamistani sormuksista päätellyt hintaluokan, ryhtyi esittelemään tarkemmin tietyn hintaisia sormuksia. :)

t. 6

Vierailija
12/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tekee tuhansien eurojen vihkisormuksella??? 

Olen todistanut suurta rakkautta jossa morsian kiukkuili kultasepänliikkeessä, että jollei saa haluamaansa törkykallista sormusta, niin sitten ei häitä tule. Sit ihmetellään kun häihin meni kokonaisuutena niin kamalasti rahaa ja ero tulee ennenkuin on laskut ehditty maksaa...

Jos on reilusti varaa, niin ihan sama, mutta tosiasiassa jos toista rakastaa ja haluaa loppuelämänsä yhdessä viettää, niin mitä merkitystä on sormuksen hinnalla???

Vierailija
13/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantit kimaltelevat ympäri sormen.

Vierailija
14/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 00:18"]

Olen todistanut suurta rakkautta jossa morsian kiukkuili kultasepänliikkeessä, että jollei saa haluamaansa törkykallista sormusta, niin sitten ei häitä tule. Sit ihmetellään kun häihin meni kokonaisuutena niin kamalasti rahaa ja ero tulee ennenkuin on laskut ehditty maksaa...

Jos on reilusti varaa, niin ihan sama, mutta tosiasiassa jos toista rakastaa ja haluaa loppuelämänsä yhdessä viettää, niin mitä merkitystä on sormuksen hinnalla???

[/quote]

Jos kuitenkin on rahaa ja halua panostaa kalliimpaan sormukseen niin ketä se haittaa? En minä ainakaan mitään kiukutellut. Mies vei minut sormusostoksille ja vaitsin sen minkä halusin. Jos se olisi ollut miehelle liian kallis, olisin valinnut halvemman.  

Vierailija
15/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, mä olen ostanut ihan itse omilla rahoillani sormuksen ja maksoi markka-aikaan about 750 mk. Kihlasormuksetkin ostin minä ja ne oli kauniit, vaikka maksoivat about 150 mk kumpainenkin.

Mies oli opiskelija kun mentiin kihloihin ja alokas kun mentiin naimisiin ja minä jo vuosia työelämässä. Nyt yhdessä jo 21 vuotta. Sormukset oli mieleiset vaikkei tuhansia maksaneetkaan.

Vierailija
16/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 00:25"]

[/quote]

Jos kuitenkin on rahaa ja halua panostaa kalliimpaan sormukseen niin ketä se haittaa? En minä ainakaan mitään kiukutellut. Mies vei minut sormusostoksille ja vaitsin sen minkä halusin. Jos se olisi ollut miehelle liian kallis, olisin valinnut halvemman.  

[/quote]

Öö, eiks tossa lukenut että jos on reilusti varaa, niin ihan sama.... On vaan niitäkin joilla EI ole varaa ja silti pitää hankkia kallista...

Vierailija
17/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoimme itse, mihin hintaluokkaan maksimissaan sormus saa sijoittua ja myyjä esitteli timanttisilla meille sen hintaluokan sormukset. ei missään liikkeessä timanttisormukset ole kalleimmillaan 700 euroa... kyllä ne jo lähtee siitä ne hinnat...

Vierailija
18/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoimme itse, mihin hintaluokkaan maksimissaan sormus saa sijoittua ja myyjä esitteli timanttisilla meille sen hintaluokan sormukset. ei missään liikkeessä timanttisormukset ole kalleimmillaan 700 euroa... kyllä ne jo lähtee siitä ne hinnat...

Vierailija
19/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 00:25"]

[/quote]

[/quote]

Öö, eiks tossa lukenut että jos on reilusti varaa, niin ihan sama.... On vaan niitäkin joilla EI ole varaa ja silti pitää hankkia kallista...

[/quote]

No minkä persaukisten touhuille ne voi joilla ON varaa?

Vierailija
20/68 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ne on ihan tavallisia sormuksia, jotka "maksoi" neljä tonnia (morsiamen mukaan), oikeesti jos käyt katsomassa kultasepänliikkeessä, niin luultavasti siinä on noin 600 euron hintalappu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi