Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasurit valittaa kun omat piltit eivät pääse opiskelemaan

Vierailija
26.06.2013 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013062617194371_uu.shtml

Olen aina sanonut näille ruikuttajille, etä kannattaa olla ruotsinkielinen, ei paina stressi eikä tarvitse kursseja, että pääsee opiskelemaan yliopistoon. Minäkin pääsin sisään ilman mitään kokeita, turha parkua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on anteeks vaan pakko viilata pilkkua. MÄ olen vasuri eli vasenkätinen.. vasemmistolainen on ihan eri asia kun vasuri :)

Vierailija
2/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:54"]

Nyt on anteeks vaan pakko viilata pilkkua. MÄ olen vasuri eli vasenkätinen.. vasemmistolainen on ihan eri asia kun vasuri :)

[/quote]

Et siis ymmärtänyt ap:n aloitusta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ap olisi suhtautunut uutiseen, jos Risto Kalliorinne olisikin perussuomalainen?

Vierailija
4/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:21"]

Olen aina sanonut näille ruikuttajille, etä kannattaa olla ruotsinkielinen, ei paina stressi eikä tarvitse kursseja, että pääsee opiskelemaan yliopistoon. Minäkin pääsin sisään ilman mitään kokeita, turha parkua.

[/quote]

Saanko kysyä minne olet mennyt opiskelemaan ilman pääsykokeita? Esimerkkitapauksen oikikseen ja lääkikseen ei todellakaan mennä sisään ilman pääsykokeita. Mutta sellaisiin paikkoihin, joihin otetaan sisään vaikka suoraan yo-todistuksella, harvemmin pidetäänkään mitään valmennuskursseja.

Vierailija
5/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:10"]

Et siis ymmärtänyt ap:n aloitusta? 

[/quote]

No en minäkään tuota aloitusta ymmärrä. Omaan äidinkieleen on nimittäin vielä huonommat vaikutusmahdollisuudet kuin vanhempien varallisuuteen. Ihan sama kun huutelisi siinä, että "Häähää! Kannattaa ollakin rikas, että isi maksaa kaikki maailman valmennuskurssit ja yksityisopetuksen että minäkin helvetin lahjaton pääsen yliopistoon!"

Vierailija
6/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:54"]

[/quote]

Joo, mä luulin otsikosta kans, että kyse on vasureista.

Ja olen myös itse vasuri, siis vasenkätinen.

Ap:n otsikko oli hiukan hämäävä, mutta asia selkis linkistä.

Vierailija
7/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:21"]

[/quote]

Saanko kysyä minne olet mennyt opiskelemaan ilman pääsykokeita? Esimerkkitapauksen oikikseen ja lääkikseen ei todellakaan mennä sisään ilman pääsykokeita. Mutta sellaisiin paikkoihin, joihin otetaan sisään vaikka suoraan yo-todistuksella, harvemmin pidetäänkään mitään valmennuskursseja.

[/quote]

Kemiaa aikoinaan. Oikikseen nyt pääsee jos haluaa kun ei vaadi mitään älyä, pelkkää ulkoaopettelua koko koulu pääsykokeesta lähtien. Kauppakorkean pääsykokeissa sentään matikkaa, laskentatoimea ja kansantaloustiedettä, joita ei opi ellei ole aivoja.

Vierailija
8/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikikseen pyrkijöistä ne, joilla on oikeasti motivaatiota, osallistuvat valmennuskursseille. Tämä vääristää tilastoa, koska sisään voi päästä vain jos on todellista lukumotivaatiota. Valmennuskurssin vaikutus ei ole suuren suuri, kun pääsykoe mittaa lähinnä sitä, kuinka hyvin kirjat on luettu viimeisintä nippelitietoa myöten.

Lisäksi kursseja on eri hintaisia, eikä kallein ole paras. Jos kurssin hinta on kynnyskysymys, niin asian voisi ratkaista sillä, että valmennuskurssin voisi rahoittaa opintolainalla.

Ehdotus valmennuskurssien kieltämisestä on minusta mahdoton. Jos kurssit kielletään, motivoituneimmat hankkivat itselleen yksityisopettajan. Yksityistä tutorointia on mahdotonta kieltää ainakaan niin, että kieltoa pystyttäisiin millään tavalla valvomaan.

Vierailija
9/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää yleistystä tuossa uutisessa. Eivät ne valmennuskurssit nyt niin kalliita ole, että vain rikkaat vanhemmat pystyisivät ne maksamaan. Itse maksoin valmennuskurssini itse työnteosta säästämilläni rahoilla. Ja ei, en ollut missään ihmeellisen hienossa ja suuripalkkaisessa työssä, vaan ihan vain 30 h/vk -siivoojana. Elämä on täynnä valintoja, ja ihminen voi säästää haluamiansa kohteita varten, vaikka ei varsinaisesti rahassa uisikaan. Nykyään siis olen kolmannen vuoden yliopisto-opiskelija haluamallani alalla.

Vierailija
10/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja aivan älytön ajatus on kieltää valmennuskurssit siksi, että ne maksavatkin jotain! Eikös sitä yrittäjyyttä pitänyt Suomessa kannustaa?
Terv. Äskeinen kirjoittaja

Vierailija
11/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran nyt kannattaa rauhoittua, että kaikki jotka vähänkin yhteiskunnasta jotain ymmärtävät tietävät myös sen ettei valmennuskursseja voi kukaan kieltää.

Se mitä on tehty on varmasti jo hyvinkin pitkälti se mitä voidaaan tehdä; yliopiston listoilla olevat eivät saa osallistua, tiloja vuokrata tai käyttää ja oiskohan jotain muutakin vielä.

Vierailija
12/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vasuri eikä ystäväpiirikään ole (sinänsä vasemmistolaisuudessa ei ole mitään vikaa) mutta silti koen harmilliseksi sen ettei meilläkään ollut mahdollisuutta kustantaa lapsille preppauskurssia. Olisihan se antanut kivasti tukea, pääsivät onneksi ensiyrittämällä sisään.

8, haluaisin nähdä kun hilpaset oikikseen sisään ihan noin vain. En nimittäin tiedä ketää kuka sinne olisi päässyt ensiyrittämällä. TÉsim tyttären kaveri 3. kerralla ja oma nuoruudenystävä (joka oli juristisukua) samoin..... Eikä taatusti ole tyhmiä kumpikaan.

Kyllä mä pidän kauppista helpompana!

Vierailija
13/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on parikin kaveria, jotka pääsivät ensiyrittämällä oikikseen. Toinen jopa jätti menemättä, kun tarjottiin hyvää työpaikkaa :) Ja molemmat ihan ilman preppauskursseja... 

Vierailija
14/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 14:56"]

En ole vasuri eikä ystäväpiirikään ole (sinänsä vasemmistolaisuudessa ei ole mitään vikaa) mutta silti koen harmilliseksi sen ettei meilläkään ollut mahdollisuutta kustantaa lapsille preppauskurssia. Olisihan se antanut kivasti tukea, pääsivät onneksi ensiyrittämällä sisään.

8, haluaisin nähdä kun hilpaset oikikseen sisään ihan noin vain. En nimittäin tiedä ketää kuka sinne olisi päässyt ensiyrittämällä. TÉsim tyttären kaveri 3. kerralla ja oma nuoruudenystävä (joka oli juristisukua) samoin..... Eikä taatusti ole tyhmiä kumpikaan.

Kyllä mä pidän kauppista helpompana!

[/quote]

Oikiksen pääsykokeissa ei oikeasti tarvitse aivoja lainkaan. Minun exäni, joka oli siis erittäin tyhmä on oikiksen käynyt ja se kertoo kyllä todella paljon koulusta. Hän ei olisi päässyt mihinkään kouluun, joka olisi vaatinut matemaattista tai edes kielellistä lahjakkuutta. Itse aihehan ei tähän liittynyt. 

Vierailija
15/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta itse asiassa aika monet pääsevät oikikseen ensimmäisellä yrittämällä. Itse tunnen useita jotka menivät läpi heti ensimmäisellä kerralla. Kirjat vaihtuvat vuosittain, joten niistä edellisen vuoden pänttäyksistä ei juurikaan ole hyötyä seuraavalla kerralla.

Vierailija
16/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten ällöttävää kutsua parikymppisiä nuoria aikuisia "pilteiksi". Tulee mieleen sinappia paskova kuolaava vauva tosta sanasta :XXX

Vierailija
17/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niille, jotka vilahtavat sisään ilman preppauskurssia, sitten pitäisi tehdä? Saattavat olla varakkaiden lapsia, mutta säästävät pirulaiset nuokin kurssirahat.

Ehkä joku veromuotoinen sanktio olisi paikallaan? Suomalaisen rangaistusmentaliteetin tapaisesti.

Vierailija
18/18 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeiden muuttaminen aineistokoepainotteisiksi olisi askel oikeaan suuntaan. Enpä tiedä onko valmennuskursseista varsinaisesti irtisanouduttu yliopistolla, eikö ne ole merkittävä osa joidenkin ainejärjestöjen toimintaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi