Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia ne teidän monen tuhannen euron vihkisormukset on?

Vierailija
10.07.2013 |

Mistä ostitte? Ihan vain siksi, koska me ostettiin koruliikkeen kallein vihkisormus mulle ja se maksoi vain vähän vajaa 700e! Vai eikö meille esitelty niitä tuhansien eurojen sormuksia vai missä niitä oikein myydään? Ja minkälaisia ne oikein on, kun hintaa on niin paljon?

Käytiinkö me jossain "halpis" liikkeessä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas erikoisen halvalla saatu. Mutta hyvähän se vain kai on jos on mieleinen. Meillä teetettiin valkokullasta mieleiset, 10-11 pientä timanttia ja niin edelleen, hinta päälle tonnin kai kappale. Mutta niin saakin suht. edullisesti kun mallistosormuksissa maksaa se merkkikin jo. Meille oli tärkeintä se, että ovat mieleiset.

Vierailija
42/68 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää timanttibisnes on kyllä hienosti höynäyttänyt ihmiset maksamaan kivistä. Ehkä maailman onnistunein markkinointitempaus (:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:03"]

Onpas erikoisen halvalla saatu. Mutta hyvähän se vain kai on jos on mieleinen. Meillä teetettiin valkokullasta mieleiset, 10-11 pientä timanttia ja niin edelleen, hinta päälle tonnin kai kappale. Mutta niin saakin suht. edullisesti kun mallistosormuksissa maksaa se merkkikin jo. Meille oli tärkeintä se, että ovat mieleiset.

[/quote]

Siis tonnin per sormus, ei timantti. Kivien hinta oli jotain alle 20e kappale. Emme edes tienneet hintaa sormuksia suunnitellessamme kun ei ollut olennaista.

Vierailija
44/68 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin rikkaat materialistiset pröystäilijät! Mul on ihana miehen ite askartelema tuohisormus jonka tunnearvo on suurempi ku teiän tunteet ja rahat yhteensä!se on tehny sen sentää ite omin kätösin!

En ikinä haluis kallista timanttisormusta, eeen...

Vierailija
45/68 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua naimisiin enkä sormusta, avoliitto on se mun juttuni.

Mutta kävin arvioittamassa perimäni 60-luvun kihla- ja vihkisormuksen, ja niiden yhteisarvo oli useita tonneja. Ei kiven kiveä, ihan vaan leveät sormukset 20 karaatin keltakultaa, hyvä merkki ja työ.

Joten ei ne tonnien sormukset välttämättä erikoisilta näytä.

Vierailija
46/68 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:10"]

Senkin rikkaat materialistiset pröystäilijät! Mul on ihana miehen ite askartelema tuohisormus jonka tunnearvo on suurempi ku teiän tunteet ja rahat yhteensä!se on tehny sen sentää ite omin kätösin! En ikinä haluis kallista timanttisormusta, eeen...

[/quote]

Tältä kuulostaa kateus :D :D

Vierailija
47/68 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten ei ne tonnien sormukset välttämättä erikoisilta näytä.

Ei muuten näytäkään. Pahimpia on just jotkut liian isot sormukset jotka ei eroa tavis vaatekauppojen tai glittereiden sormuksista muulla kuin tonnien hinnoilla. Rahalla ei saa makua, pröistäilyllä saa hännystelijöitä.

Vierailija
48/68 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla arvossaan. Hänet valittiin muistaakseni viime vuonna? Vuoden kultasepäksi, eikä hänen sormuksiaan todellakaan saa pikkurahalla.

Vierailija
49/68 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lespasi yli 50 timantilla kihlasormuksessa; en jaksa uskoa sen olleen tajuttoman kallis heidän rahavaransa tuntien. Joten, eiköhän niitä sormuksia ole monenlaatuisia. Itselläni ei ole sormusta, ei tuntunut toisella kierroksella tärkeältä, enkä todellakaan ole blingin perään.

Vierailija
50/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timantin koko ja hinta määräävät sen kuinka paljon mies naista rakastaa, ainakin amerikkalainen ystäväni sanoo näin. Sormuksen on maksettava vähintään miehen 3-6 kk palkan verran, vai miten se nyt oli.

Siksikö suomalaispariskunnat eroavat usein kun timantit niin pieniä että ne näkee korkeintaan suurennuslasilla? ;D

Mun timanttia ei nää edes suurennuslasilla, kun sellaista ei ole :-D 

Mies osti kihlasormukset aikanaan ja ne on vaan ohuehkot kultarinkulat. Vihkisormuksia ei muistettu edes ostaa. Kun pappi niitä kysyi, katsottiin vaan hölmistyneinä toisiamme ja annettiin sitten kihlasormukset siunattavaksi.

Naimisissa ollaan nyt oltu 13 vuotta. Jos sormuksen hinta kertoo, kuinka paljon mies rakastaa, niin mun mieheni ei varmaan edes tykkää musta saati sitten rakasta. Tai sitten hän tuntee minut ja tietää, ettei tuollaiset asiat mulle merkkaa yhtään mitään. Mä en ole mikään koruihminen, vaikka niitä paljon onkin kertynyt vuosien saatossa. Yleensä ne on jossain laatikossa. Myös ne molempien sormukset. 

Vierailija
51/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Tiffanyn 12 000 euron arvoinen vihkisormus, jossa yksi iso 2 karaatin timantti keskellä ja 20 pienempää jotka kiertää sormusta ympäri :) Menimme naimisiin 35-vuotiaina joten tottakai korurahaa oli enemmän käytettävissä.

Vierailija
52/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sormuksella ei ole mitään merkitystä, onhan se kiva mutta mieluummin laitan rahat johonkin fiksumpaan.

Oma vihkisormukseni on keltakultaa johon itse valitsin yksitellen laadukkaat puhtaat  timantit (7x0,07 eli pienet koska mun sormetkin on kapeat). Hintaa en edes muista, alle tonnin kuitenkin. Suoraan valmistajalta, ei liikkeestä.

Toinen sormukseni on vastaava platinainen, se teetettiin Etelä-Afrikassa vuosi pari sitten. Suomessa vastaavan arvo muutaman tonnin mutta siellä tietty edullinen.

Vierailija
53/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, 21 000 euron arvoinen eikä 12.

Vierailija
54/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen vihkisormus oli alle 100 euron keltakultasormus, jossa suurehko suorakaiteen muotoon hiottu granaatti. Silloin 2000-luvun alussa oli aika vaikea löytää pikkukaupungista muuta silmää miellyttävää. Tykkään sormuksesta edelleen ja se on oikein kaunis sielän keltakultaisen kihlasormuksen vieressä.

10-vuotishääpäivänä sain uuden vihkisormuksen. Tämä on valkokultaa, sileä ja sormukseen on istutettu yksi 0,47 karaatin timantti. Timantti on erittäin hyvälaatuinen, pelkän kiven vakuutusarvo 4500 Euroa. Sormus on teetetty, kultaa ei tarvinnut ostaa koska mies vei oman panssaketjunsa (ihanan ysäriä ;-)) kullaksi. Vain palladiumia tarvittiin että saatiin kulta "valkaistua". Sormuksen kokonaishintaa en tiedä mutta oletettavasti jossain kuuden - kuuden ja puolen tuhannen kieppeillä. Jos olisi kulta pitänyt ostaa, niin hintaa oli tullut noin tonni lisää. 

Vierailija
55/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä mennyt ihan Amerikan touhuksi Suomessakin että pitää olla näyttävät sormukset? Toki amerikassa muotia että kivi on iso muttei kovin laadukas. Täällä Euroopassa suositaan pienempiä ja laadukkaampia kiviä.

Vierailija
56/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen, ensi kesänä naimisiin menevä kaverini kysyi kultasepältä että mitkä sormukset ovat suosittuja juuri nyt. Kultaseppä oli kertonut että maalaiset suosii keltakultaa ja kaupunkilaiset valkokultaa :D

Vierailija
57/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ottaa pihi tai luuseri mies, joka kuitenkin pistäisi autonsa aluvanteisiin monta tonnia, mutta ei vaimonsa sormukseen?

Kyllä minä ainakin tietäisin että mies on tosissaan minun suhteeni jos ostaa kalliin sormuksen ja haluaa esitellä meidän rakkauttamme ja onnellisuuttamme sormussymbolin muodossa :)

Voi kun me molemmat ollaan sellaisia, että mielummin pistetään rahaa autoon kuin sormuksiin. Että näinkin voi olla. Tykkäsin minäkin aikoinaan kalliista sormuksista tai olisin sellaisen mieluusti ottanut, mutten enää. Vaikka miehellä olisi varaa sellainen ostaakin. En pidä enää oikeastaan mitään koruja, ei vaan kiinnosta!

Mutta jokainenhan valitsee sellaisen sormuksen kun haluaa ja johon on varaa. Rakkauden määrää sillä ei kyllä voi mitata, valitettavasti...

Vierailija
58/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä, mutta kultaa, ei valkokultaa.

http://www.korukeisari.fi/product/1894/sandberg-tahtisumu-t-139-5w

tässä tämä kultaisena, mutta minulla on viis timanttia. Seitsemän timanttia painoi ikävästi sormien välissä, on kapeat sormet, siksi viisi timanttia, vaikka myyjä yrittikin väkisin myydä tuota seiskaa..

http://www.korukeisari.fi/product/1895/sandberg-tahtisumu-t-139-7

maskoi muistaakseni pari tonnia.

Vierailija
59/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noinikkää, taitaa mennä ohi aiheen, mutta enpä malta olla kysäisemättä, takaako huiman kallis sormus, että liitto kestää läpi elämän? Kun tietää, miten yleinen avioero on nykyään ja varsinkin, kuinka helposti se otetaan, niin eikö kannattaisi tyytyä hieman halvempaa rinkulaan. Tulee kalliiksi muutaman vuoden välein ostella tuhansia maksavia timanttisormuksia. Niitä pitää vielä varoa ja vahtiakin koko ajan, etteivät timangit putoile tiskipaljuun tai etteivät pitkäkyntiset pistä hetkeksi sormesta otettua saalista taskuunsa ja häviä paikalta kuin pieru Saharaan.

Ei vaadi suurtakaan nokkeluutta tulkita yllä olevasta, että olen kohtuuhintaisten, mahdollisimman yksinkertaisten sormusten kannattaja. Kapeat keltakultarenkulat ovat ihan riittävät. Ja jos nyt välttämättä pitää olla, niin yksi pienen pieni timantti vihkisormukseen. En ole pröystäilevää laatua!

Vierailija
60/68 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sormukseni ovat ehkä edullisimmasta päästä, mutta avioliitto on parhaasta päästä. Parempaa miestä en olisi voinut saada. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme