Muuttaisitko kaverille vuokralle?
Itse vähän suhtaudun varauksella ajatukseen. Kaveri on mukava, mutta suhtaudun häneen silti hieman varauksella tiettyjen asioiden johdosta.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys
Miten niin outo? Eikö tämmöistä ole ihan asiallista miettiä?
En muuttaisi enkä ottaisi kaveria vuokralle.
En myöskään katsoisi hyvällä jos kaveri iskee siskoni tai veljeni. Kaverit on kivoja niin kauan kun eivät tunge elämääni liikaa.
Siis tarkoitatko kaverin kämppäkaveriksi vaiko kaverin omistamaan sijoitusasuntoon vuokralle?
Niin, tarkoitan tässä että kaveri tarjoaa omistusasuntoaan vuokralle. Se jäi hetki sitten tyhjilleen kun kaveri osti uuden asunnon.
Ap
Tarjous kuulostaa houkuttelevalta ja helpolta. Jotenkin vaan vierastan ajatusta, en tiedä miksi. Ap
En. On aina parempi kuin vuokraisäntä on vieras tyyppi/firma.
En kyllä yleensäkään muuttaisi vuokralle.
En, tympeä ajatuskin jo. Vaikka tekisitte kunnon vuokrasopimukset ja puhuisitte kaikki, niin sinä olet ihan kaverisi käskytettävissä ja hänen "alainen". Parhaimmillaan kaikki voi mennä hyvin, mutta huonoimmillaan todella huonosti. Mahdollisuus on aina miinuksella.
Kiitos kommenteista! Näin vähän ajattelinkin. En halua ottaa riskiä. Olen aina pyrkinyt erottamaan ”bisnekset” kaveriasioista. Ap
Kaveri pyysi minua muuttamaan kämppäänsä vuokralle. Siis yksiöönsä asunnottomien asuntolassa, ja itsekin asuu samassa kämpässä. Katsotaan jos tilanne sitä vaatii, mutta en ihan heti tartu tähän tilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
En, tympeä ajatuskin jo. Vaikka tekisitte kunnon vuokrasopimukset ja puhuisitte kaikki, niin sinä olet ihan kaverisi käskytettävissä ja hänen "alainen". Parhaimmillaan kaikki voi mennä hyvin, mutta huonoimmillaan todella huonosti. Mahdollisuus on aina miinuksella.
Eipä sillä kaverilla ole vuokranantajan yhtään sen enempää käskyvaltaa kuin vieraallakaan vuokranantajalla. Sama laki kaikille.
Outo kysymys