Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä idiootti, en päässyt edes lähihoitajakouluun.

Vierailija
10.07.2013 |

Varasijoista puhumattakaan, papereissa luki: testitulos on hylätty.

Loppuelämä luuserina kotona.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 myöntää omaa vastaustaan naputellessaan unohtaneensa ihan kokonaan, että ap. mainitsi jääneensä varapaikkojenkin ulkopuolelle. Silti kannattaa kysyä palautetta pääsykokeisiin. (Mikä meni hyvin ja mikä huonosti.)

Vierailija
22/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:49"]

ei se yliopisto ole mikään vaihtoehto lähihoitajakoulutukselle? Vai lääkikseenkö ap:n pitäisi pyrkiä?

[/quote]

Yliopisto on ihan hyvä vaihtoehto. Itse hain samaan aikaan yliopistoon, että lähihoitajaksi. Pääsin molempiin, mutta valitsin jälkimmäisen. Se ala yliopistolla mihin olin hakenut oli hyvin erilainen eikä olisi taannut yhtä hyviä työnmahdollisuuksia, joten en viitsinyt ottaa riskia, mutta mikään koulutus ei ole turhaa ja se olisi ollut ihan ok vaihtoehto jos en olisi lähihoitajaksi päässyt! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:41"]Haepa yliopistoon, sinne on helpompi päästä ku ammatilliselle puolelle. Luuseri et ole ellet itse jättäydy sellaiseksi, ehkä lähihoitajan ammatti vain ei ole sua varten. Mol:n sivuilla oli ainakin ennen vanhaa ammatinvalintatesti, mitäs tuloksia saisit siitä?

[/quote]

ei se yliopisto ole mikään vaihtoehto lähihoitajakoulutukselle? Vai lääkikseenkö ap:n pitäisi pyrkiä?

[/quote]

no varmasti pääsee johonkiin tiedekuntaan, mutta ap halusi lähihoitajaksi? onko silloin mitään järkeä hakea 5-6 vuotta kestävään akateemiseen koulutukseen jos ei edes ole varma mihin valmistuu? Mieluummin kannattaa yrittää sairaanhoitajaksi tai jollekin soveltuvalle AMK-linjalle? Tai oppisopimusta tai uudestaan lähihoitajakouluun.

Mehän ei tiedetä, mikä ap:n pohjakoulutus on. Tiedän monta lähäriä, jotka ovat ylioppilaita. Yliopistoon pääsee sisään kuka tahansa yo (ja soveltuvat tutkinnot) jos ei ole tiedekunnasta kranttu. Ei tässä lääkiksestä kukaan mitään puhunut.

[/quote]

Vierailija
24/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa oot mikään idiootti, mutta jos yhtään lohuttaa, niin en minäkään päässy! ja yllätyin kuinka sain niin huonot pisteetki, mutta eipä se mitään, eteenpäin jatketaan :) hae taas uudestaan ensvuonna?

Vierailija
25/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:37"]

Oppisopimuksella kuka tahansa pääsee, ota yhteyttä mihin tahansa vanhainkotiin, kaikkialla on henkilöstöpula ja opsopopiskelija on halpaa työvoimaa.

[/quote]

Ainakin mulle sanottiin aikoinaan oppisopimustoimistossa, että ennen aloittamista pitää käydä psykologisessa testissä. En sitten löytänyt työpaikkaa, joten testitkin jäi.

Vierailija
26/28 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:35"]

Varasijoista puhumattakaan, papereissa luki: testitulos on hylätty.

Loppuelämä luuserina kotona.

Minä olen 3.varasijalla, tuloksiahan ei saa kun kirjekuorella, pisteistä ei ole mitään tietoa

[/quote]

Vierailija
27/28 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että vapaaehtoisesti hakevia hylätään, kun työttömiksi jääneitä ja ammatinvaihtajia koulutetaan pilvinpimein lähihoitajiksi ilman pääsykokeita ja lopputuloksen voi arvata.

Vierailija
28/28 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajiksi haluavia on tällä hetkellä TODELLA paljon, varsinkin aikuispuolelle kun on ns. varma työllisyys. Hakijat raakataan keinolla millä hyvänsä. Älä välitä, ei ne psykologin arvioinnit aina ihan paikkaansapitäviä ole... Minäkin kuulun joukkoon joka haki lähäriksi, todettiin soveltumattomaksi, hain myöhemmin sairaanhoitajaksi (uskoakseni turhaan koska olinhan sopimaton) ja pääsin huippupisteillä sisään. Ensi kerralla sitten uudestaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi