Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä idiootti, en päässyt edes lähihoitajakouluun.

Vierailija
10.07.2013 |

Varasijoista puhumattakaan, papereissa luki: testitulos on hylätty.

Loppuelämä luuserina kotona.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimuksella kuka tahansa pääsee, ota yhteyttä mihin tahansa vanhainkotiin, kaikkialla on henkilöstöpula ja opsopopiskelija on halpaa työvoimaa.

Vierailija
2/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi hylättiin? Mokasitko jonkin osuuden vai teitkö mielestäsi parhaasi? Pää pystyyn, kaikki epäonnistuvat joskus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako koulu enää ottaa oppisopimusopiskelijaksi, kun ovat katsoneet, etten sovellu alalle? En tiedä miksi hylättiin. Opettaja haastattelussa kovasti kehui.

ap

Vierailija
4/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mokasit psykologin haastattelun jos sellainen oli. Siinä psykologi voi antaa (ainakin takavuosina amk-pääsykokeissa) 0-3 pistettä, joista 0 pistettä tarkoittaa, että vaikka menisi muuten pääsykokeet miten hyvin tahansa, hakija hylätään.

Haepa yliopistoon, sinne on helpompi päästä ku ammatilliselle puolelle. Luuseri et ole ellet itse jättäydy sellaiseksi, ehkä lähihoitajan ammatti vain ei ole sua varten. Mol:n sivuilla oli ainakin ennen vanhaa ammatinvalintatesti, mitäs tuloksia saisit siitä?

Vierailija
5/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko oikealle alalle? Lähihoitajakoulutus ei ole mikään "vaan". Onko sinun vahvuudet jossain muualla ja yksinkertaisesti et sovellu lähihoitajaksi? Soita koululle ja kysy saisitko palautetta. Itse hain pari kertaa terveydenhoitajaksi, en päässyt. Pyysin palautteen ja sain ja tajusin alan olevan minulle väärä.

Ei maailma tuohon kaadu. Jos koet, että nimenomaan lähihoitaja sinusta kuuluukin tulla, ala selvittää, mikä meni pieleen. Eikö nyt ole vielä täydennyshaku käynnissä?

Vierailija
6/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sovellu alalle niin, minkäs teet.. Vaikka tulisi täydet pisteet kokeista ja psyko sanoo, ei onnistu, niin turhaa sitten hakeutua. Sua varten on olemassa toinen ala.

Vierailija
7/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:41"]

Mahtaako koulu enää ottaa oppisopimusopiskelijaksi, kun ovat katsoneet, etten sovellu alalle? En tiedä miksi hylättiin. Opettaja haastattelussa kovasti kehui.

ap

[/quote]

Vierailija
8/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitä miksi hylättiin. 

Vierailija
9/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:41"]Haepa yliopistoon, sinne on helpompi päästä ku ammatilliselle puolelle. Luuseri et ole ellet itse jättäydy sellaiseksi, ehkä lähihoitajan ammatti vain ei ole sua varten. Mol:n sivuilla oli ainakin ennen vanhaa ammatinvalintatesti, mitäs tuloksia saisit siitä?

[/quote]

ei se yliopisto ole mikään vaihtoehto lähihoitajakoulutukselle? Vai lääkikseenkö ap:n pitäisi pyrkiä?

Vierailija
10/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:41"]Haepa yliopistoon, sinne on helpompi päästä ku ammatilliselle puolelle. Luuseri et ole ellet itse jättäydy sellaiseksi, ehkä lähihoitajan ammatti vain ei ole sua varten. Mol:n sivuilla oli ainakin ennen vanhaa ammatinvalintatesti, mitäs tuloksia saisit siitä?

[/quote]

ei se yliopisto ole mikään vaihtoehto lähihoitajakoulutukselle? Vai lääkikseenkö ap:n pitäisi pyrkiä?

[/quote]

Mehän ei tiedetä, mikä ap:n pohjakoulutus on. Tiedän monta lähäriä, jotka ovat ylioppilaita. Yliopistoon pääsee sisään kuka tahansa yo (ja soveltuvat tutkinnot) jos ei ole tiedekunnasta kranttu. Ei tässä lääkiksestä kukaan mitään puhunut.

Vierailija
11/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mokasit psykologin haastattelun jos sellainen oli. Siinä psykologi voi antaa (ainakin takavuosina amk-pääsykokeissa) 0-3 pistettä, joista 0 pistettä tarkoittaa, että vaikka menisi muuten pääsykokeet miten hyvin tahansa, hakija hylätään.

[/quote]

Mitä nuo syyt ovat?

Vierailija
12/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:00"]

[/quote]

Mitä nuo syyt ovat?

[/quote]

En tiedä tarkasti, mutta tiedän itse kerran saaneeni 0 pistettä psykologin haastattelusta kun hain koulutukseen johon en todellakaan halunnut ja pölötin tosi tyhmiä ja sekavia koko haastattelun ajan (en siis sanonut, etten halua sisään vaan yritin antaa itsestäni mahdollisimman huonon kuvan). Kai sen haastattelun pitää mennä tosi huonosti jotta saa sen 0 pistettä.

Vierailija
13/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka sai aikoinaan hylätyn testituloksen terveysalalla. En tosiaan olisi varmaan alalla pärjännytkään. Pääsin kuitenkin sitten yliopistoon, ja myöhemmin tein väitöskirjankin. Tsemppiä, ei peli ole menetetty!

Vierailija
14/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en päässyt lähihoitajaksi opiskelemaan, mutta sairaanhoitajaksi kylläkin. Lähihoitajakouluun on oikeasti melko vaikeaa päästä. Minusta pääsykoe sinne oli vaikeampi, kuin sairaanhoitajaksi (AMK). Moni on sanonut samaa ja joksikin filosofian maisteriksi pääsee opiskelemaan varmaan kuka tahansa, joten ei se lähihoitajakouluun pääseminen ole mitään "EDES tai VAAN". 

Vierailija
15/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma ryhmätesteistä hyviä pisteitä saa ne, jotka tuovat itseään esille ja ovat suuna päänä. Väärin! Hoitajan pitää olla hyvä kuuntelija eikä muita väheksyvä suupaltti. Ei ihme että hoitoalalla ei viihdytä...

Vierailija
16/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin helposti lähihoitajakouluun ja sain nimenomaan psykologisista testeistä kehut, että ala on juuri minulle sopiva. Sitten hainkin sh-kouluun, niin psykologinen rastitustehtävä osoittikin, että olen alalle soveltumaton - tätä en kyllä millään tajua, sillä itse tiedän, että olisin varsin hyvä sh.

Tampereelle koitin hakea syksyllä ja näion siis kävi.

Vierailija
17/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin helposti lähihoitajakouluun ja sain nimenomaan psykologisista testeistä kehut, että ala on juuri minulle sopiva. Sitten hainkin sh-kouluun, niin psykologinen rastitustehtävä osoittikin, että olen alalle soveltumaton - tätä en kyllä millään tajua, sillä itse tiedän, että olisin varsin hyvä sh.

Tampereelle koitin hakea syksyllä ja näion siis kävi.

Vierailija
18/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan pyrkiä laitoshuoltajaksi eli siivoojaksi. Sinne voisit soveltua.

Vierailija
19/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 17:19"]

Minäkään en päässyt lähihoitajaksi opiskelemaan, mutta sairaanhoitajaksi kylläkin. Lähihoitajakouluun on oikeasti melko vaikeaa päästä. Minusta pääsykoe sinne oli vaikeampi, kuin sairaanhoitajaksi (AMK). Moni on sanonut samaa ja joksikin filosofian maisteriksi pääsee opiskelemaan varmaan kuka tahansa, joten ei se lähihoitajakouluun pääseminen ole mitään "EDES tai VAAN". 

[/quote]

Ootkos hakenu opiskelemaan FM:ksi vai mistä tiedät että pääsee kuka vaan?

Vierailija
20/28 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 16:35"]

Varasijoista puhumattakaan, papereissa luki: testitulos on hylätty.

Loppuelämä luuserina kotona.

[/quote]

Älä huoli. En aikoinaan päässyt kauppaoppilaitokseen, mutta pääsin yliopistoon opiskelemaan. Jälkeenpäin ajateltuan oli oikein  hyvä, ettei minua huolittu kauppikseen. Tämä toinen ala sopi minulle paremmin. 

Ehkä sinäkään et ole löytänyt vielä itsellesi oikeaa alaa.

Jos kuitenkin olet sitä mieltä, että haluat lähihoitajaksi, sinä tietysti yrität ensi vuonna uudelleen. Kannattaa muuten kysyä oppilaitoksesta syytä hylkäämiseen. Kysy myös, kuinka paljon pisteitä jäi puuttumaan. Kysy sekin, että oletko päässyt varasijoille. Silloin sinulla olisi periaatteessa mahdollisuus päästä syksyllä peruutuspaikoille. 

Nyt sinua ihan varmasti harmittaa, mutta älä vain jää rypemään harmituksessa liian kauan. Keksi varasuunnitelma itsellesi. Mieti, miten saat itsellesi mielekästä tekemistä. Ja pyri kouluun uudelleen niin monta kertaa, että pääset opiskelemaan.