Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavat! Oletteko tosiaan saaneet kommentteja painostanne vierailta ihmisiltä liikkuessanne ulkona

Vierailija
01.08.2020 |

Itse olen bmi 46, enkä ole koskaan kuullut että joku huutelisi ilkeästi tai naureskelisi kiloilleni. Olenkohan poikkeus. Millaisissa tilanteissa olette kuulleet painostanne ilkeitä kommentteja?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää katse jutut on kyllä suurimmalta osin oman pään sisällä. Paras ystäväni on sairaalloisen lihava ja todella epävarma itsestään ja vainoharhaisena luulee että kaikki katsoo ja arvostelee. Hänen seurassaan olleena teidän että suurin osa on vain hänen oman päänsä sisällä. Hän myös olettaa aina että jos joku mies tulee baarissa juttelemaan niin on varmaan hävinnyt vedon tai on joku syöttäjä fetissinen.

Vierailija
62/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalaisnainen kaupitteli minulle farkkuja kaupan edustalla ja kun sanoin "kiitos ei", niin hän tokaisi että "ei mulla noin lihavalle oliskaan mitään ollut myydä",

Yksi hampaaton ukko tokaisi kaupan kassalla kun näki korissani jäätelöpaketin "älä nyt vaan syö tuota jätskiä, on tainnut tulla jo syötyä ihan liikaa".

Teinit usein huutelee "v***u mikä läski". Siinä muutamia esumerkkejä. Niitä kyllä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana kaksi juoppoa miestä käveli kauempana ja toinen heistä huusi minulle "paksukainen". Harmitti, etten voinut ilmaista mielipidettäni vähä-älyisistä juoppposuomalaisista. :D

Syöpähoitovuosieni aikana sain suuria määriä kortisonia ja turposin muodottomaksi möykyksi kuukaudessa, kun neste pingotti minua. Hiukseni olivat hieman kasvaneet ja vaaleat suorat hiukseni olivat syöpähoitojeni aikana muuttuneet vaaleanruskeaksi lyhyeksi "mummoperuukiksi". Suomalainen nuori nainen ja aasialaistaustainen nuori nainen tuijottivat minua bussissa, kääntyilivät ja hihittivät. Olin häkeltynyt, koska yleensä Aasiasta muuttaneet ovat hyväkäytöksisiä. 

Aasialaistaustaiset ovat liki poikkeuksetta laihoja. Ikäviä katseita saa, jos menee heidän ravintolaan pidemmäksi aikaa ja tarvitsee useamman asiakaspaikan koon vuoksi. Heidän ravintolat on kai tarkoitettu pienille ihmisille.

Vierailija
64/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustalaisnainen kaupitteli minulle farkkuja kaupan edustalla ja kun sanoin "kiitos ei", niin hän tokaisi että "ei mulla noin lihavalle oliskaan mitään ollut myydä",

Yksi hampaaton ukko tokaisi kaupan kassalla kun näki korissani jäätelöpaketin "älä nyt vaan syö tuota jätskiä, on tainnut tulla jo syötyä ihan liikaa".

Teinit usein huutelee "v***u mikä läski". Siinä muutamia esumerkkejä. Niitä kyllä riittää.

Ulkomaalaismies kaupitteli kauppakeskuksen pihalla vaatteita "näytekappaleina". Ei vaan tuntunut ymmärtävän että olivat hiukan pienikokoisemmille. Kunhan olis vaan saanut rahat.

Vierailija
65/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää katse jutut on kyllä suurimmalta osin oman pään sisällä. Paras ystäväni on sairaalloisen lihava ja todella epävarma itsestään ja vainoharhaisena luulee että kaikki katsoo ja arvostelee. Hänen seurassaan olleena teidän että suurin osa on vain hänen oman päänsä sisällä. Hän myös olettaa aina että jos joku mies tulee baarissa juttelemaan niin on varmaan hävinnyt vedon tai on joku syöttäjä fetissinen.

Syöttäjämies? Niitäkin kaiketi on, mitä tv:ssä on näytetty. Minua viehättää naisessa suurenmoinen koko mutta ei se tarkoita että haluan edelleen syöttää isommaksi. Itse haluaisin kyllä kasvaa edelleen.

Vierailija
66/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää luettavaa täällä. En ymmärrä miksi pitää huudella toisille. Sama kuin minä kommentoisin jonkun näppyläistä naamaa tai rumaa hiustyyliä. Ei tulisi mieleenkään huudella vaikka jollekin keski-ikäiselle päälaeltaan kaljulle miehelle että  munapää, hanki peruukki. Tai kuiskutella jonkun tosi laihan naisen läsnäollessa kaverille, että kato mikä lättärintainen tikku. Nämä huutelijat vissiin kokevat olevansa niin täydellisiä itse.

Vierailija
67/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ikävää luettavaa täällä. En ymmärrä miksi pitää huudella toisille. Sama kuin minä kommentoisin jonkun näppyläistä naamaa tai rumaa hiustyyliä. Ei tulisi mieleenkään huudella vaikka jollekin keski-ikäiselle päälaeltaan kaljulle miehelle että  munapää, hanki peruukki. Tai kuiskutella jonkun tosi laihan naisen läsnäollessa kaverille, että kato mikä lättärintainen tikku. Nämä huutelijat vissiin kokevat olevansa niin täydellisiä itse.

Pitäisikin miettiä mikä olisi miellyttävää ja kohteliasta palautetta. Väärin saatetaan ymmärtää myös se, että toisen koko viehättää. Miten siis ilmaista asia, että tulee ymmärretyksi oikein?

Vierailija
68/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, ilmeisesti näillä palstailkeilijöilläkin on todellisuudessa jotkin käytöstavat olemassa.

Vierailija
69/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana kaksi juoppoa miestä käveli kauempana ja toinen heistä huusi minulle "paksukainen". Harmitti, etten voinut ilmaista mielipidettäni vähä-älyisistä juoppposuomalaisista. :D

Syöpähoitovuosieni aikana sain suuria määriä kortisonia ja turposin muodottomaksi möykyksi kuukaudessa, kun neste pingotti minua. Hiukseni olivat hieman kasvaneet ja vaaleat suorat hiukseni olivat syöpähoitojeni aikana muuttuneet vaaleanruskeaksi lyhyeksi "mummoperuukiksi". Suomalainen nuori nainen ja aasialaistaustainen nuori nainen tuijottivat minua bussissa, kääntyilivät ja hihittivät. Olin häkeltynyt, koska yleensä Aasiasta muuttaneet ovat hyväkäytöksisiä. 

Aasialaistaustaiset ovat liki poikkeuksetta laihoja. Ikäviä katseita saa, jos menee heidän ravintolaan pidemmäksi aikaa ja tarvitsee useamman asiakaspaikan koon vuoksi. Heidän ravintolat on kai tarkoitettu pienille ihmisille.

Minä en taida sitten olla edes lihava, kun ravintolassa mahdun kyllä ihan yhdelle asiakaspaikalle O_O

Vierailija
70/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo juopot on mua haukkunu monesti li havaksi. Joskus joku teinityttö sanoi kaverilleen että no toi ei oo mikään hoikka.

Juoppojen kohdalla tekisin niin, että halveksiva ilme naamalla skannaisin tyypin hitaasti päästä varpaisiin, naurahtaisin ja kääntäisin selkäni. (siis mikäli tulisi jotain läskittelemään, muuten tietenkään en noin tekisi).

Jollakin räkäjuopollahan onkin varaa haukkua muita, joo-o :D

Vierailija
71/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kyllä mutta ystäviltä, työkaverilta, puolitutuilta useastikin elämän varrella. On ihmetelty porukalla miksi olen kuulemma niin lihava? En tuolloin edes ollut erityisen lihava. 

Onhan se loukannut koska osa noista ihmisistä on ollut samanpainoisia kuin itse, toki moni on ollut paljon hoikempi ja on ollut painavampiakin.

Itse kadulla tms. en ole koskaan kuullut suoranaista kettuilua kuin joskus äärimmäisen harvoin ja ehkä pari kertaa.

-n bmi28

Vierailija
72/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en taida sitten olla edes lihava, kun ravintolassa mahdun kyllä ihan yhdelle asiakaspaikalle O_O

Et onneksi ole niin iso kuin minä :) Tarvitsen bussissakin kaksi paikkaa, enkä silti tahdo mahtua siihen.

Vierailija
73/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kukaan ilkkunut mitenkään.

M 190cm/120kg

Vierailija
74/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on huomauttaa! Saa toivottavasti pontta tehdä asialle jotain.

Ei ole. Eikä saa.

Luuletko tollo ettei ylipainoinen tiedä olevansa ylipainoinen?

Jatkuva pilkka ja haukkuminen useimmiten johtaa pikemmin masennukseen ja itsetunnon katoamiseen kuin antaa kimmoketta laihtua.

Riippuu ihmisestä. Toisilla on tavoitteita ja he näkevät vaivaa päästäkseen tavoitteeseensa. Sitten on toisia, jotka masentuvat, valittavat, ruikuttavat ja kitisevät siitä, että he eivät ole saavuttaneet sitä minkä eteen he eivät ole tehneet mitään.

Vierailija
75/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja nää keksityt tarinat että "mua haukuttiin ja sen takia laihdutin enkä ole lihonut takaisin" :,D Kummasti tarinoissa myös toistuu että on sanottu joko röhröh tai muumuu ;)

Hakkujat tiedättekö: Ei se teidän haukkumisenne ja huomauttelunne ihan oikeasti auta ketään laihtumaan, vaikka kuinka keksitte tarinoita, missä näin olisi käynyt. Suurimmalle osalle se vain pahentaa itsetunto ongelmaa ja lisää vaaraa sairastua masennukseen ja silloin vain lihoo, eikä laihdu.

Enkä nyt sano etteikö joku 5kg ylipainoinen olisi joskus motivoitunut muiden haukkumisesta laihtumaan sen 5kg pois, ihan varmasti on, ihan niinkuin moni joka ei ole ollut ylipainoinen, on laihduttanut itsensä ja sairastunut anoreksiaankin.

Mitään hyvää noilla huuteluilla ei pääasiassa saa kuitenkaan aikaan piste ja vaikka joskus saisikin, niin et  voi tietää kenen kohdalla se on esim. viimeinen niitti ja toinen päätyy itsemurhaan tai joku alkaakin vain syömään enemmän ja eristäytyy yhteiskunnasta kun häpeää itseään tai sairastuu syömishäiriöön ja sitten vasta onkin yhteiskunnan taakkana pitkän aikaa.

Vierailija
76/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on huomauttaa! Saa toivottavasti pontta tehdä asialle jotain.

Ei ole. Eikä saa.

Luuletko tollo ettei ylipainoinen tiedä olevansa ylipainoinen?

Jatkuva pilkka ja haukkuminen useimmiten johtaa pikemmin masennukseen ja itsetunnon katoamiseen kuin antaa kimmoketta laihtua.

Riippuu ihmisestä. Toisilla on tavoitteita ja he näkevät vaivaa päästäkseen tavoitteeseensa. Sitten on toisia, jotka masentuvat, valittavat, ruikuttavat ja kitisevät siitä, että he eivät ole saavuttaneet sitä minkä eteen he eivät ole tehneet mitään.

Pätee myös muihin kuin läskeihin, vaikka tuo vaaka ja ulkonäkö onkin naisille elämän tärkein asia

Vierailija
77/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa... minä olen kyllä kuullut ylipainoisen naisen kuiskuttelevan hoikasta ilkeästi ettei tuo ole edes naisen näköinen, kun on niin lattarintainen. Ja se hoikka nainen tuskin koskaan on kenenkään ulkonäköä arvostellut. Joten jos ko. ylipainoinen nainen ikinä saa kuulla ilkeilyä, eiköhän se ole vain karma ja saa mitä ansaitseekin.

Vierailija
78/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen lihava mies, 130 kiloinen, mutta en ole kyllä kuullut kertaakaan kenenkään kommentoivan painoani kadulla tai muuallakaan. Olen käsittänyt, että tämä valitettava ilmiö kohdistuukin usein nimenomaan naisiin, mikä on kyllä surullista. Yleensäkään ihminen, joka kommentoi toisen, tutun tai tuntemattoman painoa, on kyllä luonteeltaan jotenkin viallinen. Ei ole normaalia ja omassa kaveripiirissäni en ole koskaan tällaiseen törmännyt, vaikka siellä on kaikenlaista sporttistakin kaveria joukossa.

Vierailija
79/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tulee pahamieli joidenkin kokemista huomautteluista :( Enkä ole edes lihava. Miten ihmiset voikin olla niin ilkeitä toisia kohtaan? Mielestäni nämä huomattelijat ovat tuhat kertaa inhottavampia kuin yksikään ylipainoinen ihminen (jotka eivät ole välttämättä inhottavia ollenkaan, painonsa takia ainakaan).

Vierailija
80/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa... minä olen kyllä kuullut ylipainoisen naisen kuiskuttelevan hoikasta ilkeästi ettei tuo ole edes naisen näköinen, kun on niin lattarintainen. Ja se hoikka nainen tuskin koskaan on kenenkään ulkonäköä arvostellut. Joten jos ko. ylipainoinen nainen ikinä saa kuulla ilkeilyä, eiköhän se ole vain karma ja saa mitä ansaitseekin.

No ihan yhtä tyhmää tietenkin ylipainoiseltakin kommentoida muiden ulkonäköä ikävästi. Ei ylipainoiset ole mikään homogeeninen ryhmä, vaan sinnekkin mahtuu ikäviä ihmisiä, narsisteja yms. yhtä lailla kuin hoikkiinkin.